1.180 visninger
|
Oprettet:
Ønskeseddel til fødslen ! {{forumTopicSubject}}
Hey alle
Nu vil jeg altså lige høre hvor mange af jer som har lavet sådan en ønskeseddel til fødslen ?
Var ved JM i sidste uge og der snakkede vi lige lidt om mine ønsker og ider til fødslen, hun sagde så at jeg skulle lave en ønskeseddel med de ting jeg havde og ligge i min vandrejournal (staves) og når vi så kom ind på føde gangen skulle jeg bare sige at der var sådan en og så ville de kigge på den og gå ud fra den så vidt muligt.. Så sådan en vil jeg lave...
Men har i andre lavet sådan en ? eller har i ikke de store ønsker ?
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
aug 2008
Der står også at jeg har endometriose og kan let gå i panik ved smerter, og vil gerne have epidural og akupunktur ret tidligt.
Der står også at jeg gerne vil guides til behagelige fødestillinger, og vi gerne vil have støtte under fødslen.
Det er vidst det der står i store træk...
mar 2008
Mere så man har en de om hvad man skal skive..
I min skal der stå at morten gerne vil klippe navlestrengen, og hvis ikke skal det være min mor.
Jeg ønsker ikke bedøvelse, ud over ilt, akupunktur, varme lindring...
Jeg vil gerne have den lille op bagefter og så hurtigt som muligt amme..
Det var vist lidt det jeg havde..
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 276
Men det er nok fordi i lige er de par uger længere henne end mig, og har været ved jordemoder. For jeg skal til lægen i dag (35+2), og så skal jeg først til jordemoder den 13 November.
Men det lyder da som en super ting at lave sådan en seddel:o)
aug 2008
Jeg var på fødegangen for nogle dage siden, og der har de taget min ønskeseddel ud og lagt i min journal derinde, så når jeg skal ind og føde, ligger den klar.
For os var det vigtigste at Morten ikke bliver tvunget til noget han ikke vil...heriblandt at klippe navlestrengen. Har spurgt ham flere gange om han vil. Men han ved det ikke. Og jeg har ikke noget behov for at han gør det...det betyder intet for mig...
mar 2008
Mette synes det er fair nok at han måske ikke er helt sikker på at ville klippe navlesnoren.. Nogle bryder sig jo ikke så meget om sådan noget, hvor andre genere det ikke det mindste... Har også spurgt min Morten mange gang, og han siger at han gerne vil, men er også klar over at han er lidt en kylling med sådan nogle ting så det kan være at han ikke vil alligevel og så er der heller ingen tvang, men så bliver dte bare min mor som også er med..
aug 2008
Men hvem tager i med ind og føder? Jeg har planer om kun at have Morten med....
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 276
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Men jeg tror at jeg også vil lave en ønskeseddel, for min kæreste er heller ikk sikker på om han vil klippe navlestrengen, og synes heller ikke at han skal presses til det.. =)
mar 2008
Som jeg har skrevet flere gang skal Morten altså min kæreste med plus min mor, det vil hun så gerne og det har hverken morten eller jeg noget imod.. Tror sku næppe jeg lægger så meget mærke til hvem der er der, koncentere mig sku nok bare om at føde og slappe af..
Aafke hehe det var da sjov at der er så mange som ikke kender til denne ønskeseddel c".) så var det jo nok et meget godt emne at få på banen hehe..
Hehe det er i øvrigtig sjov som de mænd er i tvivl om de vil klippe eller ej, min er nu RET sikker på at han vil, men alligevel..
aug 2008
mar 2008
Der er en del i vores famillie som gerne vil have en besked så snart vandet går eller jeg få veer, men har sagt at det er ikke sikkert de få det, det kommer and på om vi har overskud og lyst.. Har sagt at alle enten få en opringning eller en besked så snart jeg har født, men om de få en inden er ikke sikkert... Synes også det er lidt sjovere at ringe når det er sket, så er det en større nyhed synes jeg...
Men både mine bedsteforælder, faster+kone, sviger forælder og kærestens søster vil gerne have en besked så snart der sker noget...
Menn som sagt er dte ikke sikkert de få det, kan nu på en måde heller ikke se hvad d skal bruge det til, så kan de jo bare sidde ig trippe til de høre mere og alt efter hvor hurtigtig det gå kan det jo blive længe at sidde og vente..
aug 2008
mar 2008
aug 2008
Der er virkelig mange der kender morten og som han kender. Men vi vil gerne have besøg. Hvis de lige vil være søde at ringe eller skrive inden de kommer
mar 2008
aafke okay ja det var jo ikke mange som kan komme og forstyre, og mon ikke også de ringer i forvejen når de kommer langvejs fra...
Jeg håber også folk lige ringer eller sms, før de bare dukker op, vil meget gerne have besøg, men eftersom hele min familei på nær min mor, far og søster bord på sjælland synes jeg ikke at der skal komme 10 andre som bor lige om hjørnet imens de er her, synes da at de skal have lov at nyde den bette i ro og fed når nu de kommer langvejs fra..
aug 2008
min søster kommer ikke....men jeg ser hende også kun en gang om året, fordi hun bor i England, så det er vi vant til.
Håber også de nye bedsteforældre kan få lov at få ro til at nyde den lille ny i fred.
mar 2008
ja de skal da helst have lov at have barnebarnet lidt i fred.. Ved ikke om mine bedsteforælder tager min oldefar med her over når jeg har født.. Så er han jo blevet tip oldefar, men håber og regner jeg da med at de gør..
mar 2008
aug 2008
Det var noget med at hun skulle derover for at studere noget dans for 12-14 år siden. Så rejste hun derover uden penge og uden noget sted at bo. Så mødte hun Desmond, og så blev hun hare krishna, og gift med Desmond og nu har de så 5 børn. Og ingen penge fordi han ikke kan holde på et job. SElvom manden er 43 og far til i alt 7 børn.....
Du må meget gerne spørge hvis der er noget du ikke forstår....
mar 2008
Nej familien fra Holland dukker dok ikke bare sådan lige op, er da ellers æreligt at de bor så langt væk...
Mette måske er jeg uviden men hvad er hare krishna ?
Er din søs meget ældre end dig eller rejste hun bare i en meget tidlig alder ? 7 børn, hold da op det var noget af en sjat =)
Er din søs ikke træt af sin mand når han ikke kan finde ud af at forsørge dem ?
Og sidste spørgsmål, har du nogen siden været på besøg ved hende ?
aug 2008
Hare Krishna er en indisk religions-form, de er veganere, og religionen ligner dele af bhuddismen. De ser bl.a. køer som hellige dyr.
Min søster er 29½ og jeg er næsten 27, så hun rejste derover ret tidligt. Og fødte hendes ældste som 20-årig.
Om min søster er træt af sin mand? Det ville jeg være hvis det var min mand, men hun elsker ham jo åbenbart, og ellers er jeg sikker på hun ville forlade ham for børnenes skyld. Men hun er skilsmisse-barn, vi deler kun far, hvorfor hun altid har været jaloux på mig.
Og ja, da de boede i udkanten af London besøgte jeg dem sidst i januar 2006. Siden er de flyttet til den sydlige del af England, og der har jeg ikke besøgt dem.
Min søster og jeg har ikke meget tilfælles, men på et plan holder vi alligevel af hinanden. Men jeg kan ikke bruge hende til så meget. Vi taler sammen i tlg en gang hver anden måned ca, og det er fint. Nu er hun så kommet på facebook, og alle i familien skal have skype med webcam, så vi kan følge bedre med i hinanden...
Du må gerne spørge om mere...
mar 2008
Men din søster er da flttet tidligt så, synes det er vildt at man vil flytte til et andet land end ens føde land, ville jeg aldrig holder sku for meget af bette Danmark og så r jeg tryghedsnakoman =os
Ja din søster må holde meget af sin mand når man holde ud, men hva ville jeg nok også gøre hvis det var Morten, for ham kan jeg ikke undvære...
Men tak for svarende..
aug 2008
Var i mange år flov over min søster...hun var lissom familiens sorte får. Foilk havde ondt af os i mange år. Men så blev vi enige med os selv om at folk da ikke skal have ondt af os. Hun er et voksent menneske og kan gøre som hun vil. Jeg bliver dog nogle gange lidt stødt af folks reaktioner. Nogle kigger mærkeligt på mig, når jeg fortæller det, og når jeg fortæller at min svoger er neger fra Jamaica. Folk hernede er nemlig de mest racistiske - uf!
Jeg bliver sådan lidt sur når folk vise sig så snævertsynede....
Mine svigerforældre kalder min søster for "hende den underlige i England". Jeg synes det er træls, og når folk siger sådan bliver jeg lidt provokeret af det, og taler meget pænt om hende....
Eks er de veganere, men ingen af børnene har været syge...nogensinde. De har ikke haft snotnæser eller influenza...og de går i alm skole...
mar 2008
Og synes da ikke folk kan udtale sig om folk de ikke kender, så forstår godt at du bliver sur..
mar 2008
Det er ikk så slemt at flytte til et andet land.. =) Det synes jeg ikk ihvertfald, men det er jo nok delte meninger om.. =) Ligesom med alt andet.. Hvis vi ikk var flyttet, havde jeg aldrig mødt min kæreste, og ville heller ikk have været gravid nu.. Så lidt godt er der da kommet ud af at vi flyttede dengang.. =)
mar 2008
Nej det er nog bare mig som er lidt pylret, boede på sjælland før men så her for 10 år siden flyttede vi her over til jylland og det er jeg da også glad for, for ellers havde jeg nok heller ikke som du haft Morten og været gravid nu, så jeg er da også lykkelig.. Men bare det at tage ud at rejse til andre lande er jeg ikke super glad for, elsker bette danmark og alt det jeg har her... Og så er jeg meget kræsen og dette gør det en anelse besværlig at rejse da maden sjællent er som her...
Men synes det er fint at nogle som du godt vil flytte til andre lande jeg vil bare ikke hehe ;o)
Ønskeseddel til fødslen !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside