{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Ønskeseddel til fødslen ! {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Nu vil jeg altså lige høre hvor mange af jer som har lavet sådan en ønskeseddel til fødslen ?

Var ved JM i sidste uge og der snakkede vi lige lidt om mine ønsker og ider til fødslen, hun sagde så at jeg skulle lave en ønskeseddel med de ting jeg havde og ligge i min vandrejournal (staves) og når vi så kom ind på føde gangen skulle jeg bare sige at der var sådan en og så ville de kigge på den og gå ud fra den så vidt muligt.. Så sådan en vil jeg lave...
Men har i andre lavet sådan en ? eller har i ikke de store ønsker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ønskeseddel til fødslen !
  • #1   29. okt 2008 Jojo...sådan en har vi også lavet. Men var på fødegangen sidst, og der tog de den... men jeg har lavet en.

  • #2   29. okt 2008 mette okay må man være lidt fræk at spørge hvad der stå i din ?

  • #3   29. okt 2008 jada. Der står bl.a. at det er vigtigt for os at Morten selv skal tage stilling til om han vil klippe navlestrengen og han ikke skal føle sig presset til det.
    Der står også at jeg har endometriose og kan let gå i panik ved smerter, og vil gerne have epidural og akupunktur ret tidligt.
    Der står også at jeg gerne vil guides til behagelige fødestillinger, og vi gerne vil have støtte under fødslen.

    Det er vidst det der står i store træk...



  • #4   29. okt 2008 okay bare iorden..
    Mere så man har en de om hvad man skal skive..
    I min skal der stå at morten gerne vil klippe navlestrengen, og hvis ikke skal det være min mor.
    Jeg ønsker ikke bedøvelse, ud over ilt, akupunktur, varme lindring...
    Jeg vil gerne have den lille op bagefter og så hurtigt som muligt amme..
    Det var vist lidt det jeg havde..


  • #5   29. okt 2008 Gud det har jeg slet ikke hørt om, at man kan/skal lave sådan en seddel:o)
    Men det er nok fordi i lige er de par uger længere henne end mig, og har været ved jordemoder. For jeg skal til lægen i dag (35+2), og så skal jeg først til jordemoder den 13 November.
    Men det lyder da som en super ting at lave sådan en seddel:o)


  • #6   29. okt 2008 Det er en god ide...
    Jeg var på fødegangen for nogle dage siden, og der har de taget min ønskeseddel ud og lagt i min journal derinde, så når jeg skal ind og føde, ligger den klar.

    For os var det vigtigste at Morten ikke bliver tvunget til noget han ikke vil...heriblandt at klippe navlestrengen. Har spurgt ham flere gange om han vil. Men han ved det ikke. Og jeg har ikke noget behov for at han gør det...det betyder intet for mig...


  • #7   29. okt 2008 Mia det har jeg nu vist læge, altså at man kunne have sådan en ønskeseddel, det jeg så havde hørt var at man skulle snakke med JM om det og hun så ville skrive det i ens journal, men sådan er det så ikke helt, man skal selv skrive den, men det er jo lige meget...

    Mette synes det er fair nok at han måske ikke er helt sikker på at ville klippe navlesnoren.. Nogle bryder sig jo ikke så meget om sådan noget, hvor andre genere det ikke det mindste... Har også spurgt min Morten mange gang, og han siger at han gerne vil, men er også klar over at han er lidt en kylling med sådan nogle ting så det kan være at han ikke vil alligevel og så er der heller ingen tvang, men så bliver dte bare min mor som også er med..


  • #8   29. okt 2008 For min skyld må det gerne være JM der klipper....

    Men hvem tager i med ind og føder? Jeg har planer om kun at have Morten med....


  • #9   29. okt 2008 Mette og Morten F: Det er en oplevelse som Morten og jeg skal have sammen:o) Jeg er meget tæt knyttet til min mor, så hun skal være den første til at komme efter fødslen, det betyder alverden for mig, at hun er der umiddelbart efter det hele er "overstået", og det ved Morten også godt:o)

  • #10   29. okt 2008 Jeg anede ikke at man skulle lave en ønskeseddel.. Det har min jordemoder slet ikk nævnt noget om... Jeg skal have min kæreste med ind til fødsel, og så har min lillesøster spurgt om hun også måtte være med, og det må hun gerne, hvis hun ikk er i skole eller på arbejde på det tidspunkt fødslen begynder..

    Men jeg tror at jeg også vil lave en ønskeseddel, for min kæreste er heller ikk sikker på om han vil klippe navlestrengen, og synes heller ikke at han skal presses til det.. =)


  • #11   29. okt 2008 Mette for min skyld må JM også gerne klippe, men når nu jeg både har morten og min mor med og en af dem med sikkerhed gerne vil, så skal de også have lov...

    Som jeg har skrevet flere gang skal Morten altså min kæreste med plus min mor, det vil hun så gerne og det har hverken morten eller jeg noget imod.. Tror sku næppe jeg lægger så meget mærke til hvem der er der, koncentere mig sku nok bare om at føde og slappe af..

    Aafke hehe det var da sjov at der er så mange som ikke kender til denne ønskeseddel c".) så var det jo nok et meget godt emne at få på banen hehe..
    Hehe det er i øvrigtig sjov som de mænd er i tvivl om de vil klippe eller ej, min er nu RET sikker på at han vil, men alligevel..


  • #12   29. okt 2008 Mine forældre og Mortens er de første der får af vide når vi kører ind på sygehuset og skal ind og føde. Mine forældre bor 70 km herfra og det er dem der skal komme og tage sig af hunden mens vi er inde og føde...

  • #13   29. okt 2008 Mette ja så er de jo næsten nød til at få en besked i go tid...

    Der er en del i vores famillie som gerne vil have en besked så snart vandet går eller jeg få veer, men har sagt at det er ikke sikkert de få det, det kommer and på om vi har overskud og lyst.. Har sagt at alle enten få en opringning eller en besked så snart jeg har født, men om de få en inden er ikke sikkert... Synes også det er lidt sjovere at ringe når det er sket, så er det en større nyhed synes jeg...

    Men både mine bedsteforælder, faster+kone, sviger forælder og kærestens søster vil gerne have en besked så snart der sker noget...
    Menn som sagt er dte ikke sikkert de få det, kan nu på en måde heller ikke se hvad d skal bruge det til, så kan de jo bare sidde ig trippe til de høre mere og alt efter hvor hurtigtig det gå kan det jo blive længe at sidde og vente..


  • #14   29. okt 2008 Ja, vi har lovet venner og familiue at sende sms eller ringe når jeg har født. Men det er ikke så mange der får besked når det går i gang...måske naboer...

  • #15   29. okt 2008 Min er bange for at han besvimer under fødslen.. =) Jeg har ikk så meget familie her i DK, og det er kun mine forældre, min lille- og storesøster som bor i nærheden af os, og min storesøster har selv børn, så hun kan selv vurdere om jeg har energi til at få besøg med det samme eller ej.. Min anden lillesøster og hendes kæreste bor i horsens, og det er godt stykke fra Haderslev sygehus, og min svigermor og svoger bor ved Varde, så de kommer heller ikk lige med det samme.. =)

  • #16   29. okt 2008 Tror vores store problem bliver at holde folk fra døren...
    Der er virkelig mange der kender morten og som han kender. Men vi vil gerne have besøg. Hvis de lige vil være søde at ringe eller skrive inden de kommer


  • #17   29. okt 2008 mette ja men det må vel også være fint at folk få besked når den bette er kommet til verden..

    aafke okay ja det var jo ikke mange som kan komme og forstyre, og mon ikke også de ringer i forvejen når de kommer langvejs fra...

    Jeg håber også folk lige ringer eller sms, før de bare dukker op, vil meget gerne have besøg, men eftersom hele min familei på nær min mor, far og søster bord på sjælland synes jeg ikke at der skal komme 10 andre som bor lige om hjørnet imens de er her, synes da at de skal have lov at nyde den bette i ro og fed når nu de kommer langvejs fra..


  • #18   29. okt 2008 Det skal de da helt sikkert have lov til....
    min søster kommer ikke....men jeg ser hende også kun en gang om året, fordi hun bor i England, så det er vi vant til.

    Håber også de nye bedsteforældre kan få lov at få ro til at nyde den lille ny i fred.


  • #19   29. okt 2008 mette hvis man må spørge havd er grunden til at din søs bø i England ?
    ja de skal da helst have lov at have barnebarnet lidt i fred.. Ved ikke om mine bedsteforælder tager min oldefar med her over når jeg har født.. Så er han jo blevet tip oldefar, men håber og regner jeg da med at de gør..


  • #20   29. okt 2008 Vi har også en masse venner og bekendte, men nu er vi lige flyttet fra den by vi boede i, da mine forældre har købt en gård mere, og vi bor i stuehuset, så bor hele vores omgangskreds ihvertfald 30min kørsel væk, så de har lært at ringe i forvejen når de kommer på besøg.. =) Jeg har også sagt til de fleste vi kender, at de hjertens gerne må komme besøg, men jeg vil gerne have besked først. Hvilket vi vidst allesammen er enige om herinde.. =) Jeg regner heller ikke med at resten af familien som bor i Holland kommer på besøg.. Ihvertfald ikke før det bliver sommer igen, så de må nøjes med billeder.. =)

  • #21   29. okt 2008 Christine W: ja det må man gerne spørge om.... det er godt nok en ret lang historie, men skal prøve hvad jeg kan at gøre den kortere...

    Det var noget med at hun skulle derover for at studere noget dans for 12-14 år siden. Så rejste hun derover uden penge og uden noget sted at bo. Så mødte hun Desmond, og så blev hun hare krishna, og gift med Desmond og nu har de så 5 børn. Og ingen penge fordi han ikke kan holde på et job. SElvom manden er 43 og far til i alt 7 børn.....

    Du må meget gerne spørge hvis der er noget du ikke forstår....


  • #22   30. okt 2008 Aafke okay ja så ringer de fleste jo nok før de dukker op.. Men selvom der er 30 min fra den by vi plus bekendte bord i og ind til hospitalet tror jeg godt at nogle bare kunne finde på at dukke op, og det er sådan set også okay, men en besdked i forvejen ville været bedst...
    Nej familien fra Holland dukker dok ikke bare sådan lige op, er da ellers æreligt at de bor så langt væk...

    Mette måske er jeg uviden men hvad er hare krishna ?
    Er din søs meget ældre end dig eller rejste hun bare i en meget tidlig alder ? 7 børn, hold da op det var noget af en sjat =)
    Er din søs ikke træt af sin mand når han ikke kan finde ud af at forsørge dem ?
    Og sidste spørgsmål, har du nogen siden været på besøg ved hende ?


  • #23   30. okt 2008 HOld da op, en masse spørgsmål...men jeg vil prøve at svare.
    Hare Krishna er en indisk religions-form, de er veganere, og religionen ligner dele af bhuddismen. De ser bl.a. køer som hellige dyr.
    Min søster er 29½ og jeg er næsten 27, så hun rejste derover ret tidligt. Og fødte hendes ældste som 20-årig.
    Om min søster er træt af sin mand? Det ville jeg være hvis det var min mand, men hun elsker ham jo åbenbart, og ellers er jeg sikker på hun ville forlade ham for børnenes skyld. Men hun er skilsmisse-barn, vi deler kun far, hvorfor hun altid har været jaloux på mig.
    Og ja, da de boede i udkanten af London besøgte jeg dem sidst i januar 2006. Siden er de flyttet til den sydlige del af England, og der har jeg ikke besøgt dem.

    Min søster og jeg har ikke meget tilfælles, men på et plan holder vi alligevel af hinanden. Men jeg kan ikke bruge hende til så meget. Vi taler sammen i tlg en gang hver anden måned ca, og det er fint. Nu er hun så kommet på facebook, og alle i familien skal have skype med webcam, så vi kan følge bedre med i hinanden...

    Du må gerne spørge om mere...


  • #24   30. okt 2008 Hehe ja sorry de mange spørgsmål, men tror da du fik besvaret dem alle.. Jeg er et meget nys. menneske så kan ikke lade vær med at spørge hehe nogle gange godt at være sådan, andre gange skidt =oD
    Men din søster er da flttet tidligt så, synes det er vildt at man vil flytte til et andet land end ens føde land, ville jeg aldrig holder sku for meget af bette Danmark og så r jeg tryghedsnakoman =os
    Ja din søster må holde meget af sin mand når man holde ud, men hva ville jeg nok også gøre hvis det var Morten, for ham kan jeg ikke undvære...

    Men tak for svarende..


  • #25   30. okt 2008 Jamen selv tak da....skulle det være en anden gang.

    Var i mange år flov over min søster...hun var lissom familiens sorte får. Foilk havde ondt af os i mange år. Men så blev vi enige med os selv om at folk da ikke skal have ondt af os. Hun er et voksent menneske og kan gøre som hun vil. Jeg bliver dog nogle gange lidt stødt af folks reaktioner. Nogle kigger mærkeligt på mig, når jeg fortæller det, og når jeg fortæller at min svoger er neger fra Jamaica. Folk hernede er nemlig de mest racistiske - uf!
    Jeg bliver sådan lidt sur når folk vise sig så snævertsynede....
    Mine svigerforældre kalder min søster for "hende den underlige i England". Jeg synes det er træls, og når folk siger sådan bliver jeg lidt provokeret af det, og taler meget pænt om hende....

    Eks er de veganere, men ingen af børnene har været syge...nogensinde. De har ikke haft snotnæser eller influenza...og de går i alm skole...


  • #26   30. okt 2008 Mette det er sku da træls at folk ser sådan på det, synes da det er fint at hun har fundet en mand hun holder af og så er det da lige meget om han er dansker, afrikaner eller noget andet, vi er vel alle mennesker...
    Og synes da ikke folk kan udtale sig om folk de ikke kender, så forstår godt at du bliver sur..


  • #27   30. okt 2008 Christine

    Det er ikk så slemt at flytte til et andet land.. =) Det synes jeg ikk ihvertfald, men det er jo nok delte meninger om.. =) Ligesom med alt andet.. Hvis vi ikk var flyttet, havde jeg aldrig mødt min kæreste, og ville heller ikk have været gravid nu.. Så lidt godt er der da kommet ud af at vi flyttede dengang.. =)


  • #28   31. okt 2008 Aafke

    Nej det er nog bare mig som er lidt pylret, boede på sjælland før men så her for 10 år siden flyttede vi her over til jylland og det er jeg da også glad for, for ellers havde jeg nok heller ikke som du haft Morten og været gravid nu, så jeg er da også lykkelig.. Men bare det at tage ud at rejse til andre lande er jeg ikke super glad for, elsker bette danmark og alt det jeg har her... Og så er jeg meget kræsen og dette gør det en anelse besværlig at rejse da maden sjællent er som her...

    Men synes det er fint at nogle som du godt vil flytte til andre lande jeg vil bare ikke hehe ;o)


Kommentér på:
Ønskeseddel til fødslen !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce