{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

kontrolvejning til os... {{forumTopicSubject}}

... Ja hun slægter sin bror på, han started blot først op kontrolvejninger da han fyldte 1 år og går der stadig...

Hun har blot taget 200 g på - længde står stille og hovedet blot vokset 0,9 cm. Så sp langt fra tilfreds...

så her som 4 uger gammel er hun 3400 g og 52 cm, hovedet er 35,9 cm..

Men ellers er hun rigtig godt med; begyndte at smile bevidst i sidste uge - kan ligge og lege længe i kravlegård, skubbe til legetøjet så det rammer hendes mund og hun kan sutte på det - kigger meget bestemt når hun opdager jeg bytter rundt på tingene der hænger ned fra aktivt's tæppet...

Har ligget brak med brystbetændelse i fra fredag aften og til lørdag aften hvor vi tog til vagtlægen.

Så hun skulle ammes mere, jeg skulle slappe mere af (snart ikke muligt) og skulle spise/drikke mere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontrolvejning til os...
  • #1   14. maj 2012 Ja vi har nærmest haft sp boende siden hendes første besøg. Lillemanden tog ikke nok på, og der var konstant noget galt ifølge sp. For en uge siden vejede han 3700, kun 150 g. over sin fødselsvægt, hvilket sp slet ikke var tilfreds med. I dag har vi så været ved lægen, og han vejer nu 4150 g, så nu har han taget rigtig flot på og sp er endelig langt om længe tilfreds.

Får hun suppelerede op med flasker, eller ammer du fuldt ud?

• #2   14. maj 2012 Her er hun 210 g over sin fødselsvægt, som 4 uger gammel...

Hun får kun bryst, men hun bøvler rigtig meget med tynd/vand aff - mave knep og dertil skrigeture op til flere gange i minut når det er værst.

men får ikke selv meget inden bords - kører med terapi 2 gange om ugen mm. Meget spiller på produktion af mælk..

Så skal til fredag kører med videre med amning og se om hun retter sig en smule, ellers hedder det supplere med mme.

• #3   14. maj 2012 Jeg supplerer også med flaske, og selvom jeg egentlig var MEGET imod det til at starte med, så har jeg det fint nok med det nu. Det er ikke så bøvlet som jeg havde frygtede.

Uhh kender godt det med luft i maven, vores søn har desværre også meget luft i maven. Men heldigvis skriger han ikke så meget over det.

• #4   14. maj 2012 Min Viktor er 3 uger imorgen.

6 dage gammel havde han taget 100 g på. Idag, 20 dage gammel vejer han 4400 gram. Det er 700 gram over hans fødselsvægt, så jeg må have fløde i babserne.

Så herhjemme går det godt. Og jeg håber at i også kommer på "rette spor". smiley

• #5   15. maj 2012 Liam blev vejet da han var 3 uger og 3 dage gammel, da sp synes han var meget lang og slank da hun var ved os da han var 10 dage gammel. Han havde taget 1 kg på fra fødselsvægten . Så her var han på 4700 gr i sidste uge og 57 cm (;

• #6   15. maj 2012 Først: linda jeg tænker på dig. Hold kæft man bliver syg af brystbetændelse. Har haft det to gange på 14 dage. ;-(
    Silas vejede 4070 ved fødsel. En uge gammel 3900gram. 2 uger 4200. I dag er han 4 uger og pga brystbetændelse 2 gange skal han vejes igen over middag. Men han vejer godt til er jeg næsten ikke i tvivl om.
    Linda håber din vil begynde at tage noget mere på. smiley

• #7   15. maj 2012 Som i da stikker med jeres herlige baby'er... Frederic var også 4 kg og et eller andet og 55 cm ved 4 uger, så her kan man sige at ikke 2 børn er ens...

Her nåed hun på 8. dagen at have tabt sig fra 3190 - 2950 g

fik ordre på at med hendes tempo meget gerne måtte ammes i en time pr gang, ved nu ikke om mine babbedutter syntes det er helt så sjovt...

Er da også sikker på at hun nok skal rette ind, håber det bliver på en ren amning.

Er heldigvis ovre den skide brystbetændelse og den er heelet ,da den har været med sår og revner fra start, så idag er første dag uden ammebrik. Så nu får hun lidt mere på den side også, da hun trættes hurtig på den brik.

• #8   15. maj 2012 Hvor er det vildt at der er så stor forskel på hvad sp'erne siger. Jeg er blevet "jagtet" fra første besøg, fordi han ikke tog nok på. Og er blevet "banket" oven i hovedet over at jeg ikke ammede ofte nok, og at jeg ikke havde mælk nok.

• #9   15. maj 2012 Silas er 56,5 cm og vejer 4750gram. Så det går rigtig godt.

• #10   15. maj 2012 Det sammme er jeg, da jeg skriver ned i en kalender amninger og tidspunkt start/slut for lure...

Tror vi ligger på et gennemsnit på 5 amninger i døgnet og hun vil gerne det var mellem 6 og 8 gange, helst flere...

Men underligt at have en pige på 4 uger og som har en vægt/længde som en gængs nyfødt str... Det er vi jo ikke 'vant' til...

• #11   15. maj 2012 Hvor lang tid spiser jeres?

• #12   15. maj 2012 Anita - Min kære søn bliver meget hurtigt uvenner med mine bryster. Ofte vil han ikke ligge længere end 5 min. og spise. Så bliver han sur, og vil ikke tage ordentligt fat mere end nogle sekunder af gangen. Så han er ikke nem at samarbejde med.

Kan desværre ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved det, eller hvad jeg gør forkert. Så herhjemme, er vi meget tæt på at gå over til fuld flaske, for de kampe der er når jeg ammer er ved at være godt opslidende.

• #13   16. maj 2012 Det har jeg heller ikke lige et råd til.
    Kan kun sige som min Sp sagde til mig: man skal ikke amme for enhver pris.

• #14   16. maj 2012 en 'lige vågen' metode vi kører med er; hun er lige vågnet og bliver lagt til - når hun begynder at trække vejret dybere og sutteri er næsten ophørt, får hun en ren ble, hvor vi snakker med hende osv. Derfter bliver hun lagt til igen, der for hun lov at ligge længe - så de ekstra sug hun evt tager er af den fede mælk...

Det med ble skift midt i, gjorde vi også på barsels afd - da hun ellers bare sov efter få min.

Mia F; har du prøvet mave til mave metoden?

AT bøvse pause virker heller ikke, der sover hun også videre.

• #15   16. maj 2012 Linda - Mave til mave metoden?? Hvad går det ud på?

• #16   16. maj 2012 Mia F...

Det svarer lidt til at man sidder lige som alm ammestilling med baby på arm og at man så rutjser ned af i sofa/seng...
    Så baby faktisk ligger øverst, munden omkring brystvorten, mave mod mave og baby's ben ved ens hofte...

Den er også et hit herhjemme i chasselong'en...

det gode er at du har baby's tyngdekraft på din side og at baby skal løfte sit eget hoved... Derved får du heller ikke de der hvor han river og flå med hovedet...

• #17   16. maj 2012 Syntes det virker håbløst?

hvordan skal hun nå at tage på til på fredag, når vi kører pencilin mod brystbetændelse og derved har tynd mave. Lillepigen der i forvejen har tynd mave, er nu så vandet at hun stort set ikke trykker for at det ud...

• #18   16. maj 2012 Linda- Den metode har jeg ikke hørt om, ville da prøve den og se om jeg kan få den til at fungere. Takk for tippet.

Jeg kender alt til følelsen af at det hele er håbløst, jeg gav op til sidst (pga. pres fra sp'en) og overgav mig til supplerende flasker. Så kom der fart på hans vægt.

• #19   17. maj 2012 Når baby ligger rigtig vil han kunne ligge og kigge lige op på dig...

heldigvis ingen press fra sp her, hun var her inden lillefis blev født og mens jeg lå på barsels afd ringed terapeut og hende sammen - da terapeut kom ud til mig på barsels afd nogle gange.

Dertil var de første 2 gange sp herhjemme også sammen med terapeut... De snakker løbende sammen, nu her hvor de kommer hver for sig igen...

• #20   17. maj 2012 Linda - Har prøvet den stilling, og den er jo guld værd. Han lå rigtig godt og suttede noget længere og noget mere intenst end han har gjort de sidste par dage.

• #21   17. maj 2012 Super at den har god virkning hos jer også, det er jeg glad for at høre...

Dejligt....

• #22   17. maj 2012 Ja takker mange gange for du gad at forklare den.. smiley

• #23   17. maj 2012 Så lidt... Vi er her jo får at vi også kan give råd/ide'er videre og snakke om baby - børn mm..

Kommentér på:
kontrolvejning til os...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce