Vielse VS testamente {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg kunne godt tænke mig, at vide jer der har børn sammen med jeres kæreste, hvordan i har sikret hinanden?.
Sagen er den, at jeg venter mig og kæresten har en dreng sammen med ekskonen. Skulle der ske ham noget, arver bonussøn og vores fælles barn med det samme og kan derved kan mig og baby blive sat på gaden. Omvendt hvis der skulle ske mig noget, arver vores fælles barn. Og vi arver ikke af hinanden, hvis vi ikke er gift eller har lavet testamente.
Mit spørgsmål er så, om en vielse er nok til at vi kan sikre hinanden også i forholdt til bonussøn?. Det er jo ikke fordi der er nogen der skal snydes for arv, men vi bliver nødt til at sikre hinanden så den ene kan blive boende hvis den anden går bort.
Undskyld det blev lidt indviklet, håber i forstår
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Tvangsarven er noget med 25%. Fandt et fint link
http://www.byens-advokat.dk/tvangsarv/
Ved ikk om det kn hjælpe.
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 89 Svar: 606
Det har ikke så meget at gøre med "at snyde" nogen. For jeg havde selv tænkt på, at hvis vi lavede et testamente, så skulle bonussøn også arve efter mig. Hvis jeg går sidst bort, altså. Men mere det, at man sikre hinanden, så det ikke ender med, at man bliver sat på gaden, fordi man ikke kan betale huset ud.
dec 2009
Må personligt indrømme at dn ikke var gået her. Han har valgt mig, så jeg ville ikke accepetere han hellere så mig forlade alt (evt end fælles barn på armen) for at Jens datter fra tidligere ville få en masse penge fra hussalget som hendes mor så ville kunne råde over! Men det min ning man skal bare passe på, hvis man ikke arver, for man kan ende med at stå med intet fik vi a vide af vores advokat!
dec 2009
Vielse VS testamente
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside