{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.751 visninger | Oprettet:

CHA CHA
CHA CHA
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 85

Hvor meget fylder graviditeten hos jer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle med-oktober-gravide!

Jeg er førstegangsgravid og har siden begyndelsen kunnet mærke ligamentsmerter/ømhed, hvorfor jeg har været meget bevidst om, at jeg er i lykkelige omstændigheder.

Det er jo en stor ting at være gravid, og jeg har simpelthen glædet mig og ladet det fylde rigtig meget i mit hoved, i hvert fald indtil for nylig.
Ved min første scanning, hvor jeg skulle være i uge 8, havde jeg en træls oplevelse, hvor der ikke var hjertelyd, og hvor jeg blev sat til uge 6 i stedet. Efterfølgende fik jeg taget blodprøver en ny scanning et andet sted, hvor der var hjerteblink og fine HCG-tal, om end de ikke fordobles hver anden dag....
Men den nye scanning viste stadig kun et meget lille foster, der nu kun blev vurderet til at være 5+6, så selvom jeg altså er gravid og der er konstateret liv, er jeg blevet helt vildt forsigtig og angst for, at der er noget galt.

For det første stemmer det ganske enkelt ikke med ægløsning, det er jeg 100% sikker på, da jeg brugte ÆL-stave og desuden ved, hvornår baby blev lavet. Men der er jo stadig en tidsramme, hvor embryonet bruger nogle dage på at sætte sig fast, og det er naturligvis her, der må være gået mere tid, end jeg troede.

Alligevel tør jeg ikke helt at glæde mig mere, før der er sket en ordentlig vækst af fosteret, og når jeg bliver spurgt om, hvor langt, jeg er henne, aner jeg ikke, hvad jeg skal svare. For selvom baby tydeligvis er meget lille, er jeg sikker på, at jeg burde være længere henne, og så begynder jeg at spekulere på, om der er noget galt, osv.....

Derfor er graviditeten noget, jeg prøver at skubbe lidt væk i baghovedet, men det føles underligt ikke at lade mig selv være glad for at være gravid - og ikke turde sidde og Google noget om graviditet og udvikling af fosteret, kigge på barnevogne, etc.....

Det er en lidt spøjs fornemmelse, men jeg prøver faktisk at "glemme", at jeg er gravid, så jeg ikke bliver så skuffet, hvis det viser sig, at baby ikke vokser, som den skal.....

Er der andre, der har det sådan? Hvordan håndterer I jeres tidlige graviditet?

PS - min terminsdato er blevet rykket fra 10. til 28. oktober, men jeg er sikker på, at det rigtige tidspunkt ligger et sted midtimellem....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget fylder graviditeten hos jer?
  • #1   10. mar 2014 Jamen jeg går og nyder den. selv om jeg heller ikke aner om alt er som det skal være. Men er det nu det,- så tror jeg at vores humør påvirker bebs på en eller anden måde.
    Jeg tror desværre at du bliver lige så ked af det om du forsøger at glemme det eller du nyder det, tabet er det samme tror jeg.

Men jeg håber at alt er som det skal være for dig og mig.

Er det ikke det, så er det beder at det ikke bliver til noget, jeg ønsker ikke at den skal blive hvis det er et sygt barn, hvis du forstår.

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#2   10. mar 2014 Det har du fuldstændig ret i, Ninna - og hellere, at det går til i starten, end at man står med en kæmpe sorg senere.....men derfor vil man jo alligevel så gerne have, at det er lykkedes første gang smiley Jeg brænder for at komme ud og købe små ting til baby, at få mave på og glæde mig til at blive mor....det er SÅ stort at være gravid for første gang, synes jeg smiley Så jeg er desperat for at få en form for sikkerhed for, at alt er ok....

• #3   10. mar 2014 Det ved jeg.- det er bare min kikset måde at trøste på :(.
    Det er da det vildeste at blive mor og en dejlig tid og derfor skal du nyde den for den kommer ikke igen. Der kommer måske en mere engang,- med denne kommer ikke tilbage.

Men nu siger jeg lige noget andet der kan hjælpe dig, det er kun 10 % af vores bekymringer der faktisk bliver til noget. Nyd babyen og det dejlig vejr

• #4   10. mar 2014 Det er ikke fordi jeg ikke forstå dig, men det hjælper ikke hvis jeg også er bekymret og bange på dine vegne det kan kun gøre det værre...

• #5   10. mar 2014 Kam sagtens følge dig! Helt 100.. Jeg bryder mig heller ikke om at sige endnu at jeg er gravid, fordi man ikke rigtig mærker noget eller ser noget..
    Det med at du er sikker på hvornår din æg var, kan helt sikkert også være rigtigt.. Nogen påstår at man kan have 2 ægløsninger i en cyklus? Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det kan da være det er det der er sket for dig? smiley

Hvornår skal du scannes igen?

Min graviditet er virkelig noget mærkelig noget! Jeg glæder mig alt! Maven, scanningerne, jordmoderbesøgene osv osv.. Jeg er bare ikke glad.. Har så tit appetit at jeg føler mig svag og doven dagen lang, har intet overskud. Men tager en snak med min læge på fredag når jeg skal derned.. Tænker nemlig også på at det må påvirke barnet at jeg har det sådan..

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#6   13. mar 2014 Hmm...jeg blødte lidt i aftes, og det går mig virkelig på, for jeg har også smerter. Har fået en tid til scanning i morgen tidlig, så nu håber jeg bare, at alt er ok.....men jeg ved også, at det kan være forstadiet til en abort, så det er lidt svært at bevare roen. Har arbejdet rigtig meget de seneste uger, og jeg frygter selvfølgelig, at jeg ikke har passet godt nok på mig selv og baby, så det er derfor, der måske er noget galt....:(

• #7   13. mar 2014 Alt det bedste held og lykke på vej til dig.. Tænker på dig

• #8   14. mar 2014 Har du været afsted til scanning?

• CHA CHA
    CHA CHA Tilmeldt:
    feb 2014

#9   14. mar 2014 Ja, det har været en hård dag. smiley Fostret er dødt - det er ikke vokset i to uger, og jeg er her til eftermiddag begyndt at bløde kraftigt. Har fået piller med hjem til medicinsk abort, de skal tages inden sengetid....så det bliver en træls weekend. ...Men kroppen vidste det åbenbart allerede, derfor blødningen....håber bare, det er overstået hurtigt, så jeg kan lægge det bag mig. Det gør ondt helt ind i sjælen lige nu smiley

Kommentér på:
Hvor meget fylder graviditeten hos jer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce