{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.945 visninger | Oprettet:

Barnevogns hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle i erfarne mødre der ude..

Jer er i vildrede ang barnevogns køb.
Vi har set på en Brio kompakt barnevogn, den er superpraktisk fordi den ikke fylder ret meget nor den er pakket sammen, ulempen er at liggemålet er kun 92 cm og så er den ikke ret godt affjedret (tror jeg det hedder, når man vugger den)
Det er ikke fordi jeg har en lille bil, men jeg har en stor hund jeg også gerne vil have med på tur indimellem, og er ked af at skulle have ham på sæderne.
Hvad betyder de 6 cm forskel i liggemålet ummiddelbart lyder det jo ikke af meget.
<det skal lige siges at jeg bor i en lille by, så jeg regner med at den lille skal sove ude så meget/længe som muligt.

Jeg har osse tænkt at vi evt kan købe en klapvogn hvori der er plads til en lift så den kan komme med på ture og barnevognen som udgangspunkt kun er her hjemme.

hvad er jeres erfaringer og kom gerne med ideer til hvad jeg skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barnevogns hjælp
  • #1   28. feb 2009 mine børn har sovet i deres barnevogn med samme liggemål ( det længste liggemål der var da de var små forøvrigt) til de var 2½ år.
    det har fungeret fint.


  • #2   28. feb 2009 min datter har samme liggemål og hun er 2½år hun kan stadig klemmes ned i den hehehe

  • #3   28. feb 2009 ja det længst er så på de der 97cm ikke..

  • #4   28. feb 2009 Hejsa.. vi har haft en Brio kompakt plus, og vil ikke anbefale dig at købe en, vi var meget utilfreds med vores.. for det første er der nul affjedring, så vores lille søn hoppede bare rundt dernede i kassen, for det andet gik solskærmen i stykker, den knækkede simpelthen i 1000 stykker det plast inden i, for det tredje blev stellet så vrakkelvorent (Staves) at den blev sendt ind og vi blev tilbudt en ny vogn, men der valgt vi godt nok en anden model og et andet mærke...
    vi valgte Brio kompakt plus fordi vi har en forholdsvis lille bil, men nu har vi en alm vogn fra emmaljunga og den kan også sagtens være der, den sku vi bare have valgt fra starten så ville vi ikke have haft alle de problemer... 'Så mine erfaringer med Brio kompakt plus er ikke gode, og jeg vil fraråde dig at købe sådan en...
    håbe det kan hjælpe dig lidt, inden du tager en beslutniong... smiley


  • #5   28. feb 2009 vi har anskaffet os en oddervogn, da den kvalitetsmæssigt er super god, og den fylder faktisk heller ikke det store i en bil, nu har vi en meget lille bil... den er jo så ikke afprøvet endnu, men ud fra hvad tests viser og hvad vi selv kunne se i butikken, vil jeg næsten godt love dig at du ikke får bedre vogn rent sikkerhedsmæssigt, det er en af de eneste vogne der har fuld understøttelse under kassen, så uheld hvor kassen vælter ned af stellet forekommer slet ikke og den kan holde til du har et søskendesæde foran uden problemer med overvægt...

    jeg ville ikke selv købe den Brio, udfra jeg synes personligt den er knap så køn, for mig/os ligner det mere en plastik vogn og den har ikke fået super gode karakterer med hensyn til kvalitet og sikkerhed... fordelen er dog at den fylder meget lidt... men den pris den koster kan du godt få en odder for eller evt. mit næste valg en emmaljunga.


  • #6   28. feb 2009 jeg har haft brio til 3 af mine børn og odder til en - jeg har en brio sport som er en super vogn og absolut ikke plastikagtigt, faktisk har den alu-stel ( som en af de første vogne overhovedet og noget de dyrere vogne først er begyndt på senere) den er ikke foret med plast overhovedet.


    Brio sport har forøvrigt fået rigtig gode karaktere i tænks test.

    jeg kender ikke brio kompakt.


  • #7   28. feb 2009 Jeg ville heller ikke vælge en brio kompakt, den virker altså plastik agtig når man står med den, det ville ikke være en barnevogn jeg turde stole på hvis de skal sove i den langtid osv. Vi har valgt en Basson og den kunne vi sagtens have i vores gamle bil som var en golf 3 smiley

  • #8   1. mar 2009 Vi købte en kombi-vogn, da vi skulle ha vores nr 2, for der skulle nemlig også være plads tilstooor hund samtidig, og den var jeg rigtig glad for!!!
    Hele "køretøjet" ku slåes sammen og hænges på cykelstativet bag på bilen, og afsted det gik!!
    Der var tilhørende liftkasse til, som vi brugte de første par mdr, og Marcus sov i den (altså ikk liftkassen:o)) til han var 2 år.
    Han brugte den også i dagplejen og jeg nød at undgå at skulle stå og fifle med stor barnevogn og samle og skille ad hver dag.

    Jeg købte den ved Babysam...kan ikke huske mærket, men fandt den på tilbud til 2500 kr.
    Og det har været et af de bedste køb, jeg har gjort til børnene!!!


  • #9   1. mar 2009 Det er den her, jeg købte...bare i koksgrå...
    (link fjernet)


Kommentér på:
Barnevogns hjælp

Annonce