frygtelig oplevelse. (Feberkrampe) {{forumTopicSubject}}
Vi puttede vores lille Noah som vi plejer torsdag aften ca 19.30. Og han sover med det samme, haft en lang dag. Omkring mellem 1 og 1,30 og natten piver han, går ind til ham og han vil bare ha sin sut og så lige op og ha et kram. derefter ligger jeg ham ned igen og han falder trygt i søvn igen. Og jeg går også i seng igen. Pludselig bryder helvede løs, Han græder som pisket, når lige at kigge på uret inden jeg går ind til ham, den viser 4,57, kommer ind til ham tager ham op og han røster helt vildt og er spændt i hele kroppen, hovedet er tilbage og det hvide vender ud af øjnene. Får kaldt min kæreste op og han kommer hurtigt ind til ham. Han holder Noah lidt mens jeg får famlet en tlf frem og får ringet til 112, der kommer en ambulance kort tid efter. De gir ham noget stesolid og så er det afsted til hospitalet. jeg er helt ude af den. Min kæreste kører med i ambulancen mens jeg tager bilen, da min kæreste ingen kørekort har og så har han også brækket foden. Vi ankommer til sygehuset kl 5,30, jeg smider bilen ind på en parkeringsplads (viser sig så senere at jeg holder skævt og fylder 2 pladser) Men det er fuldstændig lige meget, det handler bare om Noah. Kommer ind på akutmodtagelse. Og pludselig er der 6 læger osv om vores lille dreng... Føler hele tiden mit hjerte er på vej ud og har en klump i halsen... Blir nød til at gå ud et par gange da tårerne hele tiden presser sig på.. Men de får ham ud af kramperne og fortæller os at det er Feberkrampe han har haft. Efter ca halvanden time på akutmodtagelsen, kommer vi op på intensiv, oG noah sover, han blir observeret hele tiden mens vi er der. Omkring kl 9,30 vågner han, og ligner en der er meget fuld, der går en halv time og han falder i søvn igen. Vågner så igen lidt over 11 og der kan vi få rigtig kontakt til ham. Det er bare skønt, Og han vil gerne op til mig. Dejligt at ku holde sin lille guldklump i armene igen... Omkring kl 12 kom vi op på børneafdelingen. Og han får lidt mad og en masse vand. begynder at vågne lidt mere op. Er vågen en times tid, og falder så i søvn igen, og sover en time. I jævne mellemrum kommer der en sød sygeplejeske ind til os og kigger lidt til ham. Ved 15.30 tiden kommer mine forældre lige forbi for at se til os. Og der er en gensynsglæde der vil noget. Han holder virkelig meget af mormor og morfar. så det var super at se. I løbet af eftermiddagen vil han også gerne ned og kravle lidt rundt. Så det er dejligt at se at ens lille dreng langsomt vender tilbage. Vi vælger så i samråd med en læge at blive der natten over. Noah får en panodil inden han blir puttet... I løbet af natten kommer der en sygeplejeske ind til ham, omkring kl 3 blir vi enige om at gi ham en panodil mere, da hans temperatur ligger på 39. Også for at undgå et nyt krampe anfald. Natten går godt og han vågner kl 8 her imorges, og er glad men også lidt pjevset. Vi spiser lidt morgenmad, Noah spiser ikke rigtig noget, kan får lidt ostehaps i ham, og så en masse vand. Ved 10,30 tiden kommer der en læge for at se på Noah og om vi kan komme hjem, og det kan vi heldigvis. Så vi er hjemme i trygge rammer kl 11,30 skønt. Noah lever mere op efter vi er kommet hjem, dog stadig feber, men ellers glad men vil gerne hænge på en mere end han plejer. Og det får han selvfølgelig lov til. Nu sover han trygt i sin seng og mig og kæresten er blevet enige om at jeg sover inde hos Noah i nat... Det har både jeg og kæresten det bedst med.
Men puha en dag igår, tror jeg var igennem hele følelses registeret..... Og når han er glad får man glædes tårer i øjnene, Tænk at man kan elske sådan en lille en så højt. Havde aldrig troet at man ku det.
Noah er 11 mdr.
Undskyld det blev så langt men havde brug for at komme ud med det. Der er sikkert nogle ting jeg har glemt.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 104
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
God bedring med ham, håber snart at feberen er helt væk.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 466
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 418
mar 2008
mar 2008
mar 2008
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 418
Jeg har kun oplevet det på mit arb (plejehjem) ku ikk forestille mig det er helt det samme når det drejer sig om et lille barn, og tilmed ens eget
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 168
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 20 Svar: 398
Første gang det skete kom jeg afsted i strømpefødder (midt om vinteren) for det var bare afsted.
Vi kørte selv til vagtlægen, for det ville være hurtigere end at vente på en ambulance... Der stod 2 læger og 1 sgpl klar da vi kom, og da der lige var faldet ro på, blev vi overført til børneafdelingen, hvor vi fik 3 overnatninger, fordi der gik laaaang tid, inden vi kunne komme i kontakt med Cecilie. Hun krampede i over 10 minutter, og de frygtede at hjernen havde taget skade og at hun havde mistet synet, for hun stirrede helt tomt frem foran sig og skreg i ren og skær panik, og virkede til ellers at være vågen.
Hun blev scannet et par gange, og lige pludselig på 3 dagen blinkede hun et par gange med øjnene, og så "var hun der igen"!!! ;o)
Mange har stesolid til at ligge derhjemme, men de fleste gange når man ikke at få det givet, inden anfaldet er ovre.
Vi fik det med hjem, og det gav os tryghed at vide, at det var der.
Hun fik det første anfald som 1½ års og det næste anfald et par mdr senere.....Nu er hun 7 år og der har ikke været noget siden;o)
Ingen af drengene har haft det, og der er heller ikke nogen af os voksne der har haft det som børn.....
Men FØJ for en oplevelse at stå med et krampebarn. Man tror virkeligt at de dør i armene på én!!!!
mar 2008
Men ja det er ikke sjovt at stå der med et krampebarn især fordi vi ikke vidste hvad det var. Jeg var helt ude af den og troede virkelig at vi skulle miste ham....
Idag er han mere frisk, vi har fjollet en masse, og leget, og spist, og feberen er faldet. Så det er dejligt, især at ens lille guldklump er vendt tilbage....
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Det er ikke sjovt overhovedet. Heldigvis er det "meget normalt" at børn får det og der sker som regel ikkke noget ved det. Men det er rædselsfuldt for forældre at opleve det.
mar 2008
Mange af de sygeplejesker vi snakkede med derinde sagde også at selvom de havde været i faget i mange år var det ikke sjovt at opleve sådan en lille en med feberkramper...
frygtelig oplevelse. (Feberkrampe)