22. apr 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
baby sleeper VS easylift? {{forumTopicSubject}}
jeps så har jeg et dilemmer...
jeg vil godt leje enten en rømer baby safe sleeper eller en easylift til de første måneder med baby når vi skal køre ture...
har allerde en 0-9 kg. autostol. men vil godt have en hvor han kommer til at ligge ned sikkert i...
men hvilken slags er mest sikker en rømer baby safe sleeper eller en easylift... begge er med H-sele hvor de ligger ned og er spændt fast...
er der nogle af jer der har erfaring med dem?
damen i babysam sagde de var lige sikkre men aner ikke om det er sandt...
fordelen ved easyliften er den kun skal have en 3 punkt sele hvor baby safe sleeperen skal have 2 3-punktseler for at være spændt fast...
kom frisk med jeres erfaringer... skal bla. bruge den til en ferie når lille manden er 4 uger hvor vi skal fra sjælland til jylland hvilket er en ret lang tur for så lille en baby... og så bor mine svigerforældre 45 mins kørsel fra os så vil godt kunne besøge dem med god samvittighed...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jul 2008
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Følger lige med.
jul 2008
nu håber jeg da ikke i får min profil frem *Gg* men længere nede på siden ser du en crash test af easy lift
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
dec 2008
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
apr 2008
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
apr 2008
ja er enig i at en autostol er mere sikker men min søns ryg er også et vigtigt element i dette dilemma...
apr 2008
feb 2012
Følger: 1 Svar: 16
Først og fremmest så er der stor forskel på de gamle liftnet/boxetter og moderne løsninger som Baby Sleeper og Easylift. Selvom crash test for Easylift ser ganske voldsomt ud kan jeg dokumentere at den overlast barnet lider er at sammenligne med de bedste autostole på markedet ved frontale uheld og markant bedre end de fleste ved påkørsler bagfra.
Der er ikke tale om at man vil gøre disse nye løsninger ulovlige men man strammer hvert år op til kravene til hvor meget barnet må tage skade i forskellige uheldssituationer og den seneste opstramning hører under ECE 44/04. Disse krav lever Easylift også mere end op til.
Jeg har arbejdet med babyudstyr og autostole i mere end 30 år så skulle der være nogen spørgsmål til ovenstående eller autostole sikkerhed generelt er i altid meget velkommen til at henvende jer til mig.
Endnu engang undskyld forstyrrelsen og fortsat god dag.
MVH
Johnny Laugesen
feb 2012
Jeg forstår godt din vurdering men hvad der er mest sikker kommer helt an på hvilken type uheld man er udsat for. Jeg har valgt at ligge crash test op ved påkørsel både forfra og bagfra. Pudsigt nok er det stort set umuligt at finde et klip på nettet med en crash test af en bagudvent autostol ved påkørsel bagfra hvilket dog ser meget meget slemt ud også.
Se eventuelt dette link som viser forskellen mellem at side forudvendt og bagudvendt ved en frontal kollision. Ved påkørsel bagfra er det sådan set blot den modsatte effekt.
http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA
De nye standarder for at få godkendt en sikkerhedsløsning tillader et maksinalt tryk på barnet (herunder også hoved og nakkemuskulatur) på 55G som det hedder (tidligere var det 75G). Måling af skade på barnet i en Easylift ved et frontaluheld ligger på cirka 40-45G hvilket er på niveau med den bedste halvdel af babyautostolene på markedet. Ved påkørsel bagfra er vi helt nede på 30-35G hvilket er væsentligt lavere end ved de fleste babyautostole.
Baby Sleeper og endda den gamle boxette som allerede har været i officielle forbruger test scorer da også høje karakterer på sikkerheden!
Jeg er og har altid været meget optaget af børn og sikkerhed i bilen og udviklingen af Easylift startede for cirka 6 år siden da jeg som ejer af daværende 4 udstyrsbutikker ikke kunne forsvare udleje af liftnet. Jeg har dog ikke lænt mig tilbage nu - vi kan stadig arbejde videre og forsøge at gøre produktet endnu bedre og give børnene endnu mere beskyttelse men jeg vil mene at det er mere end forsvarligt at bruge en Easylift og synes faktisk at der er så mange fordele ved det at jeg ihvertfald til hver tid vil anbefale dette til nybagte forældre.
MVH
Johnny Laugesen
apr 2008
jeg vil så lige høre om du ved om man kan have en 9-18 kg. autostol og en easylift stående på bagsædet på samme tid? vi snakker en mitzubitzi colt (fra o8) og en skoda octavia stationcar (fra 05) vil du mene det kan lade sig gøre for vi skulle jo helst kunne være der
hvad er dine erfaringer i forhold til easyliften og sleeperen er de "lige gode" eller er der fordele/ulemper ved den ene frem for den anden?
og endnu en gang tak fordi du meldte dig på banen, vi forældre forsøger at finde gode råd og svar så det er rart med en der ved noget om sit eget produkt
feb 2012
Ja du bør kunne have begge på bagsædet på samme tid i de fleste biler men for at være på den sikre side så vil jeg anbefale dig at køre ud til en forhandler og simpelthen få det afprøvet ude i bilen. Hvis det giver problemer kan du dog også i de 3-6 måneder i vil bruge Easylift slå airbag fra på forsædet og montere 9-18 stolen der da der ihvertfald altid kan være en easylift og en person på bagsædet.
Jeg har udviklet Easylift specifikt til det danske marked og i forhold til sleeperen (husk jeg er lidt subjektiv her ;-)) så bør easyliften være nemmere at montere i bilen (kun 1 sele), lettere at gå rundt med (3vs6kg.) og den kan sættes direkte ned i alle barnevogne og stort set alle klapvogne.
Godt at høre det ikke gør noget jeg blander mig i debatten og du og andre er naturligvis altid velkommen til også at kontakte mig direkte såfremt i har nogen spørgsmål til produktet og bilsikkerhedgenerelt.
MVH
Johnny Laugesen
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Noget i mig, siger at der burde være en slags puder, eller andet i siden, som forhindrer barnets hoved i at flagre fra side til side?..
udover det ser den da smart ud, det jeg nok er mest imponeret over, at man ikke skal vække barnet, for at tage det ud af bilen, når man f.eks skal handle ind.
apr 2008
kan man få barnet op af easyliften uden at afmontere easyliften fra bilen? ellers skal bilens sele klikkes op?
og du kommer bare med flere inputs hvis du kommer i tanke om noget som kunne være rart at vide...
feb 2012
Mulle - dejligt med en god lille debat :-). Men lad os slå helt fast! Jeg siger ikke at easylift er et mere sikkert valg end en autostol men at der er mange nuancer at tage hensyn til når det kommer til sikkerhed. Min pointe er først og fremmest at jeg ikke mener at Easylift skal fravælges på sikkerhed og at den absolut ikke kan sammenlignes med liftnet og andre tvivlsomme løsninger.
Hvad angår test og sikkerhed så er det lidt tid siden at Baby Sleeper blev forbruger testet men du kan se den her og at den på sikkerhed scorer rigtig flotte karakterer:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?tabid=tab5
Det er tyske Adac som forbrugerstyrelsen og FDM køber deres testresultater af og de har desværre endnu ikke taget Easylift med i deres test men vi har som sagt udført de samme test under godkendelses proceduren og kan derfor trygt anbefale Easylift til kunderne.
Så ja der kan være nogen autostole der får bedre karakterer udfra en helhedsbedømmelse og efter hvilke vinkler man vægter højest men et produkt som Easylift har dog også (synes jeg) nogen absolutte fordele som gør at det er værd for kommende forældre at have med i deres overvejelser.
MVH
Johnny
feb 2012
Hvis du er hjemme kan du blot afmontere den mens den lille er i liften og stille den direkte over i barnevognen og hvis du er ude så blot tage liften direkte ud og over i klapvognen eller indkøbsvognen uden at forstyrre barnet.
MVH
Johnny
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
dec 2008
feb 2012
Mia - Den er spændt fast med bilens 3 punkts sele på samme måde som en almindelig babyautostol. For at blive godkendt efter de nye og skrappe regler på området bliver den dog udsat for et 360 grader spin hvilket den bestod uden problemer. Fælles for Easylift og babyautostole mfl. er at barnet er fastspændt i produktet og derfor også vil opleve begrænset skade hvis den skulle rykke sig ud af selen. Der hvor man ser de alvorlige skader er ved selve uheldstrykket som kan give alvorlige skader på hovede, nakke, ryg og det er derfor også dette man har mest fokus på.
dec 2008
Håber det gav mening, ellers må jeg tage ud og prøve dem..
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
feb 2012
http://www.easylift.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=93
dec 2008
Takk for svaret, Johnny og Charlotte.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
Autostole vurderes på ialt 26 punter. Forbrugerne får kun 4 samlede hovedpunkter at se.
jeg ved ikke hvor stor Easyliften er. Men de andre er mindre end autostolene og kan dermed anvendes i kortere tid. Den helt store fordel er at de giver en transportmulighed i bil til for tidligt fødte børn som ikke må sidde i en autostol.
Man kan tage barn (hvis det er født) med ud til en babyudstyrsforretning, og få afprøvet udstyret i egen bil. Lad dig ikke nøje med en fremvisning inde i butikken.
Kollisioner bagfra er iøvrigt noget mere eftergivende end frontalkollisioner feks.
feb 2012
Jeg kender ikke de konkrete resultater for ande løsninger men kan kun forholde mig til de test vi har fået foretaget på easyliften og de er ihvertfald meget gode også i forhold til mange andre kendte løsninger på markedet herunder også adskillige babyautostole.
Easyliften har samme størrelse som en almindelig lift og kan derfor maksimalt bruges i 6 måneder. Den feedback jeg har fået fra forældre er at de har lejet den for 6 måneder. De første 3 måneder hvor barnet er mest skrøbeligt har de brugt easylift som det primære transportmiddel og derefter gradvist gået over til babyautostolen men stadig brugt easyliften hvis de skulle på længere ture.
Jeg er meget enig med dig i at det altid er en god ide altid at afprøve de enkelte produkter i egen bil både med og uden barn i for at få det bedste indtryk af hvilken løsning der passer bedst til bil og behov.
Alt i alt handler det om behovsafdækning og da jeg som tidligere forhandler lejede mange liftnet ud var det absolut ikke fordi vi fortalte kommende forældre at det var ligeså sikkert som babyautostolen men det praktiske i ikke at skulle have den lille op og ned af liften og have barnet liggende gjorde at mange valgte løsningen indtil der blev sat fokus på hvor dårlig sikkerheden egentlig var med denne løsning. Et produkt som Easylift (og baby sleeper) indeholder netop disse praktiske elementer uden at man behøver at gå på kompromis med sikkerheden som man egentlig gjorde med liftnettet.
MVH
Johnny
apr 2008
vi valgte easyliften hvilket vi er rigtig glade for, han ligger godt i de og hoved svinger ikke fra side til side...
Johnny: det eneste "minus" er at den kun kan side i den ene side af bilen, så vores store datter er tvunget til at side bag føren eller foran (hun bliver 3 år på lørdag) men når hun sidder bag føren og det min mand der kører bilen kan hun ikke være der ordenligt da min mand er 195 høj og derfor har skubbet føresædet langt tilbage... derfor ville det være rigtig smart hvis man kunne lave liften sådan at man kunne have den stående i begge sider af bilen og ikke var tvunget til den ene side...
ellers er vi rigtig glade for den, og den fungere godt til vores behov...
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 130 Svar: 750
dec 2008
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 130 Svar: 750
dec 2008
baby sleeper VS easylift?