{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Størrer autostol.. {{forumTopicSubject}}

Hej. Min søn er 4 1/2 mdr og vejer 8,5 kg. Har er ret stor!
Den første autostol, den med bøjle bruger vi, men jeg kæmper en kamp med at slæbe den og med at få ham spændt. Selerne er helt udvidet, men nu han er begyndt at ha dragt på kan de dårligt nå. Når han sider i den ser det ud som om han er presset ned i den og ar han ikk kan ha skuldrene der.

Tænker at skifte til en 9-18 kg stol, men kan dæleme ikk finde ud af det:(
Nogen der kan hjælpe og hvornår skiftede i andre stol??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrer autostol..
  • #1   18. okt 2012 Man må ikk skift før barnet kan to ud af de her punkter

    Veje 9 kg
    være 9 måneder
    sidde selv

    og som kun 4½ måned tror jeg ikk han kan sidde selv, så du må enten proppe ham i den du har eller finde en anden autostol 0-13 kg som er lidt større


  • #2   18. okt 2012 Anton var oss en stor dreng, han vejede 9.1 kg som knap 5 mrd - han sad dog i sin rømer til han var 8.5 mrd alligevel. Nu ved jeg ikk hvilken stol du har men skal du skifte må du nok enten finde en større af de små eller finde en 0-18 kg, bl.a britax har lavet sådan en, mener den hedder first class

  • #3   18. okt 2012 (link fjernet)

  • #4   19. okt 2012 jeg havde skiftet, jeg vil mene han er for stor til den, især hvis han bruger dragt, hvad med bare og give ham jakke på, og så et tæppe rundt om? bruger vi til vores datter på 5 uger, da jeg syndes dragten virker for voldsomt

  • #7   19. okt 2012 JEG ville ALDRIG skifte til en større stol inden de kan sidde selv, veje godt 9 kg og være så tæt som muligt på 9 mdr.

    min store søn var 8 ½ mdr. da han kom i sin forudvendte autostol. men som de andre siger så ville jeg ikke give dragten på, men i stedet give ham en babydyne på i stedet. Eller finde en stol der er lidt større smiley


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #8   19. okt 2012 Jeg håber at du hurtigt kommer på andre tanker igen. Det kan være livsfarligt at sætte ham i en fremadvendt nu. Det er faktisk forbundet med risici ind til langt højere oppe i alderen end lige 9 måneder og 9 kg og sidde selv.

    Find noget fleece til ham at have på istedet for en tyk dragt, og husk på at så længe han ikke klager så er der ingen ko på isen. desuden har jeg en stærk mistanke om at du ikke har fjernet babyindlægget i stolen endnu. Bilen bliver hurtigt varm også er en tyk dragt for varm

    Desuden nævner du grundene til at jeg anbefaler Akta Graco Duologic 2 til nyfødte. ud over at vær bagudvendt til 18 kg eller ca 4 år som er det ubestridt sikreste valg uanset omstændighederne, så er den udstyret med hjul og et langt håndtag man lige trækker ud i toppen og vupti så kan du trække baby i autostolen istedet for at slæbe dig halvt ihjel.

    Google -" bagudvendt "- "rearfacing" er gode søgeord der kan henvise dig til sider som beskriver vigtigheden af at de sidder modsat andre i bilen.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #9   19. okt 2012 britax har lavet flere end lige First Class.

    Britax Hiway
    Britax Maxway
    Britax Two Way Elite
    Britax Multi-Tech

    De to sidstnævnte vil, med ret stor sandsynlighed være for store endnu. selehøjden skal jo også passe. Vægten er IKKE nok.

    Cybex Sirona
    Akta Graco Duologic 2
    Begge er fra fødslen. Duologic vil temmelig sikkert holde længst tid, da den er noget længere i ryggen.

    der er mange flere. Og de kommer i en lind strøm nu pga. regelændringer på området.


Kommentér på:
Størrer autostol..

Annonce