3.822 visninger
|
Oprettet:
Autostol 9-18kg? {{forumTopicSubject}}
Nogen der kender de nye krag til autostole?
- Min dreng har en recaro (staves) autostol som går fra 0-13kg, han vejer ca 7,5-8kg men er en lang dreng så han er stortset vokset ud af autostolen,.
Så skal derfor ha fundet en ny/brugt til ikke alt for mange penge?
og den skal være med isofix.
- Men kan ikke huske kragene.
-Og hvornår må man vende autostolen så de ikke vender med hovedet ind mod bagsædet, håber i forstår hva jeg mener
- Og sorry for stavefejl
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 240
- veje 9 kg eller derover
- være 9 mdr eller ældre
- kunne sidde selv..
og så skal barnet vidst opfylde 2 af kravene før de må blive rykket op i den.. Men er ikke 100 % sikker
jul 2010
http://www.autostol.dk/regler-om-autostole/
jul 2010
http://www.autostol.dk/blog/nye-autostolregler-fra-11-2013-bagudvendt-de-forste-15-maneder/
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
maj 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 263
- For som sagt så er han en lang dreng.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Han er desværre alt for lille til at komme i en fremadvendt stol - han skal helst være 1 år. At benene går op af sædet er HELT ligegyldigt.
Den er først for lille, hvis hoved går op over kanten, han vejer for meget eller er for bred til den.
Men Recaro er desværre en lille stol, så det kan sagtens være at den er for smal, men så bør i købe en anden bagudvendt stol - evt en der kan bruges bagudvendt til 3-4 års alderen.
Men det bed benene bøjet op af sædet - det er altså ligemeget og han sidder stadig rigtig godt.
maj 2012
Jeg ville personligt ikke selv Fyns det skulle være rart at sidde sådaen i en stol.
Så derfor vil jeg meget heller finde en hvor hans ben ikke skal bøjes,.
Mit spørgsmål var bare hvornår de må sidde i en ikke bagudvendt stol
Men vi køber en ny autostol når han vejer de 9kg for syns altså stolen er ved at være for lille.
Men tak for svarene
jan 2012
For en voksen vil det være træls, at sidde sådan, men for et lille barn, er det en meget fin position, hvor det på samme tid føler jeg tryg.
Hvis i vil have en anden bagudvendt skal i se på dem, der går op til 18/25 kilo og kan bruges i et par år endnu. Hvis i blot vælger en anden 0-13 kg. stol, så vil i få samme "problem" med benene.
Men i kan sætte ham i en fremadvendt autostol når han er over 9 mdr. og kan sidde helt stabilt selv.
maj 2012
De må da os kunne fåes bagudvendt?
For når han vejer 9 kg må han vel godt sidde i den?
jan 2012
Det jeg mente med 18/25 var at de fås op til enten 18 eller 25 kg
Mange af de bagudvendte kan bruges allerede fra barnet bliver født og vælger i sådan en, kan i allerede nu sætte ham over i sådan en.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Nu er han 25 mdr. ig vejer 19,5 kg så pt. har vi en recaro stol igen, men jeg skal ud og have en anden, for han er så bred at han ikke sidder godt nok, efter min mening.
Jeg har kigget på den der cybex - Synes den er ret smart.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
maj 2012
Jeg ville bare høre hvornår man måtte da jeg faktisk ikke kendte til reglerne.
Autostol 9-18kg?