{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.886 visninger | Oprettet:

Autostol (ryger af skulderne) {{forumTopicSubject}}

Vi har en Recaro 9-36kr (mener jeg det er), vi har problemer med at skulder stropperne glider med af skulderne smiley

Selv om vi strammer den helt ind, så glider de "fra hinanden" og ud over skulderne...

Hva gør man ved sådan et problem..?
Kan man evt. Købe noget der holder selerne sammen..?

Vores datter er 2.5, ca 93ca og 12kg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autostol (ryger af skulderne)
  • #1   1. feb 2013 Det lyder godt nok mærkeligt.. Vi har en Recaro til den store oss, og jeg synes faktisk selerne sidder ret tæt... Nu er han så blevet så stor at han kun sidder med alm sele..

  • #2   1. feb 2013 Hmm.. prøv at tag ud i butikken hvor du har købt den.. Måske de kan give et fif..

  • #3   1. feb 2013 har ikke den autostol men fik af vide da jeg oplevede det samme med min at det var fordi ryggen ikke var indstillet korrekt i højden i forhold til mit barn. efter jeg rettede det hjalp det

  • #4   1. feb 2013 kære børn i kolding har sådan en plastik dims der samler selerne foran...

    Frederic havde problemer i alle hans stole med H seler, så vi købte sådan én...


  • #5   2. feb 2013 Linda: Ved du hvad den hedder..? Evt om man kan købe den på nettet..?


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #6   2. feb 2013 Tjek at selerne sidder i den rigtige højde. de skal komme ud lige ud for skuldrene eller ganske lillebitte smule ovenfor. Endelig kan det skyldes flyverdragt eller frakke hvis hun har sådan noget på, der resulterer i at selen sidder meget dårligt på skuldrene og nemt kan glide foruden at overtøjet bliver trykket helt sammen og selen bliver løs alene af det. . Det kan også være en kombination af de to.

    Læs mere her
    http://www.sikkerautostol.dk/2010/09/overtoej-og-autostole/

    Uanset hvad, så er det værd at tjekke inden du investerer i en selesamler. Det skal rettes med det samme. Det andet kan i værste fald koste ham livet.



  • #7   3. feb 2013 http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-tilbehoer/--tilbehoer/besafe-selesamler/c-23/c-93/p-4841

    I bla. canada er det lovkrav at de har selesamler på i autostol..



    profilbillede
  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #8   11. feb 2013 Her i EU forholder det sig anderledes. Autostolene skal være konstrueret således at redningsfolk kan frigøre barnet fra stolen hvis der opstår brand eller anden overhængende fare hvor barnet skal hurtigt ud af bilen.

    Selesamleren er derfor en absolut sidste udvej. Da en rigtig stor procentdel af danske børn i autostole uanset type har tykt vintertøj - flyverdragter og deslige på lige pt. som presses sammen helt ind til barnet og gør at selen bliver endnu mere løs end den i de fleste tilfælde i forvejen er, ....kan problemet løses ad den vej istedet med fleecedækkener, uldtøj og deslige.



  • #9   13. feb 2013 Vores dreng har aldrig haft tyk jakke - flyverdragt eller lign i autostol.

    Selvom vi strammer selerne så meget at man kun kan få en finger i mellem sele og ham, så har han altid kunnet vriste sig ud af selerne.

    Redningsfolk har seleklippere og vil hellere have at han bliver siddende i stol ved uheld - end at han flyver ud mellem selerne og gennem ruden.

    Har altid selv en lommekniv i lommen, da jeg har prøvet vi mit arbejde at stå som første mand på et skadested.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #10   14. feb 2013 Selesamleren skal sidde helt oppe ved armhulerne. Så I skal klippe selerne meget langt oppe hvis børnene skal ud i en fart i tilfælde af bilbrand og deslige. det vil nærmere betegnet være lige under hagen.

  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #11   14. feb 2013 Se her:

    http://5pointplus.com/

    Selv trækker jeg altid op i selerne samtidig med at jeg strammer dem. Dette gentages en eller to gange. Men hjælper det ikke så er der det her.


  • #12   14. feb 2013 man skærer H selerne som man plejer, da den sele samler enten kan rutsje af de overskårne seler eller rykkes fra hinanden... Det er jo ikke massiv plast den er lavet af...

    ville aldrig købe den du linker til... Det er ikke mening at selerne skal holdes ud mod siderne af den tingest og den er dertil utrolig varm for barn at have på, da autostole i forvejen er varme for dem at sidde i.
    Når den trækker selerne derud, er det nemmere at vriste skuldre fri - læne sig fremad og derved trække arm ud mellem den dims og selen.


  • Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #13   14. feb 2013 Jeg har selv den selesamler så kender den særdeles godt.

    Det lader til at du har set 5-point Plus i virkeligheden. Så hvad kan du kan du fortælle om den ud over det du har fortalt?


Kommentér på:
Autostol (ryger af skulderne)

Annonce