{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.075 visninger | Oprettet:

Bæresele - vigtig eller unødvendig? {{forumTopicSubject}}

Så er jeg her lige igen med et spørgsmål.

Har i haft bæreseler da jeres børn var små eller har de været unødvendige for jer?
Vi har hund og jeg tænker at det er noget nemmere at gå tur med ham med barnet i en sele end i en vogn, men det er egentlig også det eneste tidspunkt hvor jeg synes den er brugbar.
Og det drejer sig om 1-2 ture dagligt indtil kæresten kommer hjem, for så kan baby blive hjemme med ham eller vi alle kan gå en tur med baby i vognen.

Men jeg ved bare ikke hvad vi skal ønske os i barselsgave fra mine brødre (1500 kr. i alt) og så var det at jeg tænkte på selen.

Vi bor desuden i eget hus, så vi skal ikke engang ned ad trapper i en opgang, for at komme ud.

Vi får 2500 kr. af min mor og stedfar, og dem regner jeg med at vi skal bruge på en kravlegård.

Hvis i har forslag til andre barselsgaver, så vil jeg meget gerne tage i mod forslag smiley eller er det måske bedre at lade dem bestemme selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bæresele - vigtig eller unødvendig?
  • #1   5. jan 2014 Min søster og ene veninde har aldrig brugt den. Men har en veninde som har brugt den meget, fordi hun ikke kunne finde ud af at slå barnevognen sammen så den kunne komme med i bilen.

• #2   5. jan 2014 Den er rar hvis i skal meget ud i storcentre eller lign. Vi brugte den faktisk kun ved sådanne lejligheder.

• #4   5. jan 2014 Med min første brugte jeg den da hun var 7 mrd første gang. Og udelukket fordi vi var på Langelands festival. Der var det ikke altid det nemmeste med barnevognen.
    Nr to har siddet 7 bæresele en gang som 4 mrd udelukket fordi jeg var på molo lagersalg og havde ham med.
    Nr. 3 har aldrig siddet i bæresele men har ligger i strækvikel.
    Han er nu 3.5 md.

Jeg har boet i lejlighed med alle unger og har også haft hund mens jeg havde barnevogn. Og baby ligger meget bedre i lift og barnevognen både for vind og vejer.
    Min dreng er stadig påvirket af vejret hvis det er for blæsende

• #6   5. jan 2014 Siddet i bæresele en gang, skulle der stå

• #8   5. jan 2014 Jeg købte en dyr sele, men fik kun brugt den 2-3 gange, til trods for at vi havde to store hunde på det tidspunkt.

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #9   5. jan 2014 Vi fik en dyr sele med baby indsats, og vi har brugt den rigtig meget de første 3 mdr, og bruger den også forsat i ny og næ.

Den var god når hun var oppe og køre og ikke kunne falde til ro.
    God når vi er ude og handle
    Uundværlig når man gør rent, eller forbereder aftensmaden
    Et godt alternativ hvis man er afsted og ikke har mulighed for at have barnevognen med.

Så for vores vedkommende, er der kun lutter plusser herfra.

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #11   5. jan 2014 Jeg havde bæresele til begge mine, men har ikke brugt den.

Der imod ville jeg ikke have undværet min kravlegård.

• #12   5. jan 2014 Jag er så glad før vores sele, jag bruger den når jag går på kortere turer med hunden, har så en babybjørn og den er fin. Kravlegården syntes jag også er god, der kan Mio ligge og lege med hans ting i fred og jag samler hans legetøj i den.

• #13   5. jan 2014 Det var Manduca den hed, og jo, det er en god og dyr sele.

• #14   5. jan 2014 Jeg er blevet anbefalet denne en gang:

http://koalabarn.dk/alle-produkter/38-ergobaby-bundle-of-joy-original.html?combination=201#/farve-galaxy_grey

Og kravlegården vil jeg ikke undvære.

• #16   5. jan 2014 Jeg har en ergobaby bæresele, en strækvikle og en ringslynge, og ud af de tre er bæreselen brugt mindst..
    Jeg synes ergoen er meget svær at spænde selv, da der er et spænde der skal "klikkes" imellem skuldrene, og det har jeg ihvertfald svært ved at gøre alene..
    Strækviklen blev bugt dagligt til min datter var 7-8 mdr gammel og ringslyngen bliver brugt rigtig meget nu hvor hun er 10 måneder smiley

• #19   5. jan 2014 Gøjas mor: Mange tak. Jeg troede faktisk at de ville være sværere at håndtere hvis man er alene hjemme, end selen. Men bliver babys hoved støttet ordentligt i sådan en?

• #21   5. jan 2014 Ja okay.

• #23   5. jan 2014 Hvor har du købt dine henne?

• #25   5. jan 2014 Havde en baby bjørn og har brugt den 2 gange.. jeg brød mig ikke om den.. næste gang skal jeg helt sikkert have en vikle el. Slynge. Hvad forskellen er ved jeg ikke... men det er der heldigvis gid tid til at undersøge smiley da der ikke lige er en baby på vej. Men baby bjørn er no go næste gang.!!

• #27   5. jan 2014 Jeg brugte en strækvikle (også kaldet koala vikle), den var fantastisk. Baby bjorn bæresele havde jeg også, men brugte den næsten ikke. Den var ikke god for min ryg og synes heller ikke vores datter sad godt i den.

• #29   5. jan 2014 Vi brugte den kun til hun var ca. 6-8 måneder. Jeg kan ikke se idéen i at bære rundt på dem efter de er nået kravlealderen smiley Men da hun var spæd var den rigtig god at bruge.

• #31   5. jan 2014 Har jeg da påstået de ikke har? Jeg skriver bare at vi kun brugte den indtil den alder og derfor var det en god investering for os, frem for at købe en slynge/vikle/osv til større børn.

• #33   5. jan 2014 Nu er nærvær heldigvis meget andet end at blive båret i en slynge smiley Og hos os gav det helt sig selv, for vores datter ville ikke være i den, da hun blev de der 8 måneder og begyndte selv at kunne komme omkring, så det ville have været spild af penge at købe en slynge som var beregnet til større børn. Derfor vil jeg stadig anbefale strækviklen, selvom den "kun" kan bruges til børn under 1 år.

• #35   5. jan 2014 Det hjælper jo ikke noget, hvis ungen ikke gider sidde i den og hellere vil være i en klapvogn eller indkøbsvogn. Så nej, en vikle er ikke nødvendigvis bedre, det kommer an på barnet!

• #37   5. jan 2014 jeg ville i hvert fald til hver en tid vælge viklen frem for bæreselen.. Som sagt synes jeg at vores bæresele er helt umulig at få på uden hjælp, og når først man har lært at binde viklen rigtigt, så tager det ikke mere end 5 sekunder at få den på smiley
    Jeg øvede med en bamse inden Thea blev født, og hun var ikke mere end 5 dage gammel før hun kom i viklen for første gang.
    Den vikle har reddet mange hektiske eftermiddage... I dag bruger jeg min ringslynge hvis Thea er pylret og jeg er i gang med at lave mad. Så kommer hun bare op i den. Men det er max 30 minutter jeg kan holde ud at bære hende i den.. Næste ting jeg skal have investeret i er helt sikkert en fast vikle smiley

• #38   5. jan 2014 tror det er meget smag og behag jeg kunne ikke leve uden bæreselen vi har lige købt en helt ny fra babybjorn. brugte den også til min den første og han har ikke taget skade af det

• #40   5. jan 2014 Min dreng på 27 mdr. vil stadig gerne sidde hos mig og lytte til mit hjerte slå og få massere af nærhed, fx når jeg laver mad. Så jeg har lært mig selv at lave mad med en hånd smiley det giver desuden gode arm muller at have ham hængende, og det er uden nogen form for sele eller slynge smiley

Han nyder det og jeg syntes det er hyggeligt, og vil aldrig nægte ham at sidde og putte hos mig selvom han ikke er en baby mere. Og ja der er andre former for nærvær, men hvis det er det han har brug for og på den måde, jamen så er det, det han får lov til.
    Da min søn var helt spæd, sov han ikke i barnevognen om dagen. Han lå på mit bryst/mave og sov, og det gjorde han hver eneste dag indtil han var 3-4 mdr. derefter blev det til når han havde behov for det og det havde han tit, og han gør det stadig hvis han har brug for det eller når han er syg.
    De kan aldrig få for meget nærhed, og et barn som har været vant til det fra starten, hænger ved, i hvert fald i min søns tilfælde smiley

• #41   5. jan 2014 nej det´er rigtigt nok men vendte det med min læge som sagde han ikke tog skade af det når han ikke var i den hele tiden. og at mange var for sippede omkring det. ja det var min læges udlægning

• #43   5. jan 2014 Mor<3 - skulle lægen have fortand på bæreseler? smiley
    Når div. ergoterapeuter siger at en babybjørn er no go, så tror jeg sgu der er noget om snakken smiley

• #44   5. jan 2014 SP´er fraråder det også. Inklusiv hoppegynge, skråstol, gåstol..

• #47   5. jan 2014 jeg er også sippet når det handler om mine børn men folk har så mange meninger kender også en ergoterapeute som bruger bæresele selv, og siger de ingen skade tager, så jeg bruger den gerne bare ikke længe afgangen jeg vælger at stole på min læge og min bekendt. men ja er helt enig i at man i dag kan få mange ting som skulle forestille at hjælpe barnet men egentlig ikke gør noget gavn overhovedet:_)

• #49   5. jan 2014 Unødvendig, Deres ryg har alligevel ikke godt af at sidde i den.
    Jeg skal måske ha en slynge til den næste som de kan ligge i. Men ikke sådan en bæresele igen

• #51   5. jan 2014 Ej det lyder virkelig mærkeligt i mit hoved smiley Numsen øverst?

• #52   5. jan 2014 forstår udmærket hvad du mener. vil da klart vende det med min jordemor og sp for at få mere afvide hvem ved kan være man ved mere nu end for 3 år siden:-) siger de også god for den jamen så har jeg tænkt mig at bruge den siger de det noget lort ligesom i gør jamen så tror jeg da jeg springer over

• #53   5. jan 2014 Og hvem er det der frafråder brug af slynger?
    Tror ikke på at en slynge kan være værre end babybjørn hvor de jo mere eller mindre sidder op.

• #56   5. jan 2014 Mor<3 - der er jo STOR forskel på bæreseler! De eneste jeg kender til, som det bliver direkte frarådet at bruge, er babybjørn..
    Der findes nogle gode ergonomiske bæreseler på markedet, men babybjørn er altså bestemt ikke en af dem..
    Drenge kan få ødelagt deres testikler af at sidde i en babybjørn, da al vægten ligger direkte ned mellem benene. Derudover er det bestemt ikke godt for en babys ryg, at belastningen ligger direkte på rygsøjlen..
    I andre bæreseler har babyen ryggen "krummet", som er den korrekte stilling

Når babyen sidder korrekt i en bæresele så skal knæene være bøjet, og babyens numse vil altså være næsten lige så langt nede som fødderne.. smiley

• #57   5. jan 2014 Er det ikke efter den artikel om nogle børn i usa der var blevet kvalt i en bestemt slags slynger? Fordi stoffet blev presst mod deres mund og de kunne kunne få luft.
    Jeg mener det var pga en bestemt slynge, som var (dårligt produceret)

• #60   5. jan 2014 Fik ondt i ryggen af bæresele købte så en koalaslynge men den var for teknisk til mig smiley prøvede tusind gange med en dukke og ku ik få den til at sidde ordentligt haha så aller om min unge sku i den smiley sååå har gode armmuller idag smiley

• #61   5. jan 2014 Gøjas mor - hende der ejer tidsel har en bruger på slyngebarn, hun har altså nogle lækre sager smiley
    Og så er forummet på slyngebarn altså også fantastisk, når det gælder hjælp til valg af bæreseler, slynger og vikler!!! Der er sgu nogle damer derinde som VIRKELIG har forstand på det smiley jeg fik ihvertfald god hjælp til valg af både vikle og slynge! Og der sidder altid nogen klar, som vil hjælpe, hvis man er i tvivl om man bærer rigtigt, eller hvis man vil afprøve en ny vikle metode smiley

• #62   5. jan 2014 Jag får også ont i ryggen av selen, men tänker lidt dem 10 min 2-3 gange om ugen er ikke så slemt. Kan man ha slynge udenpå overtöjet? Mio vil ju se hvad der sker når vi er ude

• #63   6. jan 2014 Vi har en af de super gode, og har simpelthen været såååå glade for den smiley

• #64   6. jan 2014 Jeg ville ikke have undværet min bæresele!
    Vi havde to forskellige, begge købt i USA da kæresten var på ferie derover, så vi havde en hver..

Men jeg brugte den til alt, når jeg handlede, når jeg gik tur, når jeg skulle med bussen, når jeg skulle lave mad, alt muligt hvor jeg skulle have baby med mig og vognen ikke var praktisk..
    Man har meget mere styr over baby når man har ham/hende tæt til kroppen, og baby bliver ofte meget mere rolig af at sidde der..
    Kæresten brugte også selen, specielt når vi handlede sammen (Så bar han baby og jeg handlede smiley ) og så kunne han lige lyne sin store jakke (vi har et vinter barn) uden om baby smiley

Til den næste, når det engang skal være, har vi jo så selerne, men jeg vil klart prøve en vikle da jeg godt kan lide ideen smiley

• #67   6. jan 2014 Jeg vinklede min "lille" bebs i morges. og han sov efter 5 minutter smiley
    Jeg bruger den om morgen når jeg skal aflevere barn til skole. så kommer han op og ligge i den, mens vi går over på skolen med den store, også ud til bilen bagefter.
    Min bebs er 3 md. og vejer 8kg og 74 lang, og han ligger super godt i den stadig.. smiley
    Jeg tager den så inden under jakken, så vi ligger tættere, også kan jeg bedre holde ham varm føler jeg. smiley

• #68   7. jan 2014 Der er mange delte meninger om bæreseler og mærker kan jeg læse (uden at have læst hele tråden), men min teori er at du skal gøre dig dine egne erfaringer. Min veninde har en bæresele fra Stokke som hun er fantastisk glad for. Hendes datter er 9 måneder rundt regnet og hun bruger den stadig. Dog ikke så meget som i starten. Jeg købte en bæresele da jeg ventede Gabrielle, men har aldrig følt et behov for at bruge den. DP bedte om at måtte låne den da hun passede Gabrielle, men hun fik kun brugt den én gang. Nu venter jeg barn nr 2, og har en tanke om at selen skal frem igen. Så må vi se om jeg kommer til at føle et større behov for den denne her gang. Mht viklen, så har jeg ikke nogen personlige erfaringer med den, men én fra min mødregruppe købte en, da hun havde læst at den skulle være at foretrække frem for selen. Hun var dog meget ked af sit køb fordi hun syntes den var besværlig og tog lang tid at binde kontra en bæresele. Desuden havde vi en beboer i vores ejendom som mistede et barn fordi faderen havde bunden den forkert, hvilket resulterede i at barnet blev kvalt. Tragisk!
    Det er selvfølgelig fint at indsamle andres erfaringer og vurdere ud fra det, men der er fordel og ulemper ved alt, så du skal selv mærke efter hvad du hælder mest til og hvilke behov du har, og til den tid hvilke behov dit barn har.

Til gengæld var jeg meget glad for kravlegården. Vi havde en stor kravlegård (kan ikke huske målene, men den var en ihvertfald en meter på den korte led). Jeg brugte den især hvis jeg lige skulle på toilettet, eller lige skulle hænge vasketøj op ect.- i situationer hvor jeg kun lige have et halvt øje på hende. Vi har både hund og kat, så det var for at undgår hun blev rendt over ende i dyrenes leg eller hvad der nu kan ske når børn og dyr er sammen. Den var på hjul, så jeg kunne køre den rundt i lejligheden så den altid var i samme rum og inden for rækkevidde.

Pøj pøj med det hele smiley

• #69   7. jan 2014 Jeg kan godt lide ideen med en vikle, og jeg har kigget nogle videoer på youtube og jeg synes det ser meget simpelt ud, så jeg tror vi starter med sådan en, den er trods alt billigere end en sele.

Vi har jo også hund, så kravlegården SKAL vi have smiley

• #72   7. jan 2014 Gøjas mor:

Jeg fandt en hjemmeside hvor man kan købe dem til 350, men de er så heller ikke så flotte som den lilla du har.

Hvor bor du henne?

• #76   7. jan 2014 En kravlegård er ikke et must bare fordi man har hund. smiley

• #77   7. jan 2014 Det er det hos mig.

• #78   7. jan 2014 Min er købt har inde. Der er 8 så nogle fantastiske vejledninger til forskellige måder bebs kan sidde på smiley http://mamaslife.dk/

• #79   7. jan 2014 Jeg har en skildpaddeslynge og ville aldrig være foruden, selv nu hvor Axl er 2 kommer kan til tider op og sidde i den

Kommentér på:
Bæresele - vigtig eller unødvendig?

Annonce