{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.292 visninger | Oprettet:

Yes, vi er blevet enige om navn :-) {{forumTopicSubject}}

og det er bare så stort, da vi har været meget uenige. Men i forgårs satte vi os ned - kun for at kigge og se om vi kunne finde bare et par enkle vi begge kunne lide. Og sørme om ikke vi endte op med otte, hvoraf vi har brugt to af dem i navnet.

Desuden har vi diskutterete hvad vi skulle gøre med efternavn, da vi begge har efternavne som er fra en lang familiehistorie + mit ikke må tilføjes andet. Men kæresten foreslog selv mit efternavn, hvilket kom som en stor og meget positiv overraskelse for mig. Så sådan er det blevet smiley

Men vi er endt op med

Adrian Valentin du Plessis de Richelieu

Adrian er fordi der i min fars familie er tradition for at drengebørn skal have et navn startende med A og da min kærestes navn også starter med A, så fører vi nu to traditioner videre. Men det er Valentin som skal være kaldenavnet.

Vi stod tilbage med Oliver og Valentin, men syntes Oliver var blevet ret almindeligt (omend det er et vidunderligt navn) og da vi vil have et specielt som ikke alle hedder, så blev det sådan smiley

Andre der lige har fundet på navne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yes, vi er blevet enige om navn :-)
  • #1   19. feb 2009 Bortset fra at lille Adrian nok skal blive super træt af at skulle stave sit navn for folk hele sit liv, så er jeg helt pjattet med navnet Adrian !
    Et af mine yndlingsnavne smiley


  • #2   19. feb 2009 det lyder ikke dansk *GG*

    Kan godt lide navnet Adrian.. Det er ret sødt..

    Og sikke et langt navn.. Gad vide hvor gammel han bliver før han kan udtale det hehe.. Det vænner man sig vel til..


  • #3   19. feb 2009 Jeg hedder selv Juliette du Plessis de Richelieu og efterhånden er folk blevet så internationale, så de fleste faktisk kan stave det af sig selv. Jeg har aldrig været irriteret over at skulle stave det - tværtimod bare stolt af mit navn smiley Så det håber vi også lille-prinsen bliver.

    Ja, Adrian er bare rigtig sødt - det synes vi også smiley

    Hehe, nej ikke særlig dansk... Efternavnet er fransk smiley


  • #4   19. feb 2009 Hold da op , det nok lidt for overdrevet til min smag, men valentin er bare så flot ;D Men jeg havde nok kun taget 1 fornavn med det lange efternavn ..

  • #5   19. feb 2009 Han kommer jo ikke til at bruge Adrian - det kommer bare til at stå på papirer osv, men det bliver bare Valentin.

    Min far hedder også to fornavne og så vores efternavn, men underskriver sig altid kun sit navn som ikke er med A. Det samme er tanken med Valentin smiley

    Så der bliver i realiteten kun Valentin og hans efternavn. A'et er bare traditionen smiley


  • #6   19. feb 2009
    Hehe okay ;D


  • #7   19. feb 2009 Men det ER et specielt navn (hvilket jo netop var det vi gik efter) så der vil helt sikkert være nogen som ikke synes om det. Det er jo ikke anderledes end at vi ikke bryder os om mange kedelige danske navne - der skal være plads til forskellighederne smiley

  • #9   19. feb 2009 Jeg synes det er et rigtig flot og unikt navn smiley Og har altid været jaloux på dine efternavne.. det lyder altså fedt smiley

  • #10   19. feb 2009 Marijana - SUPER flot navn, klinger bare så godt sammen det hele!! Synes det er lidt sjovt når der er noget historie til, så tak for at fortælle smiley

    Michelle: Sebastian er også et dejligt navn. Det kan jeg godt lide smiley


  • #11   19. feb 2009 Virkelig et specielt navn smiley

    Vi har kun fundet mellem og efternavnet smiley


  • #12   19. feb 2009 Hej
    Det var godt nok et specialt navn, men det lyder godt og har en god klang når man prøver at sige det højt. (selvom mit franske ikke er det bedste) smiley Men ja Adrian er også et rigtig flot drengenavn.

    Vi ved ikke hvilket køn den lille er endnu, da vi først skal til gennemscanning d. 06-04-09. Men vi har fundet ud af hvilket navn vi ville give hvis det blev en dreng eller pige.

    Dreng: Daniel Hasse Ahm
    Daniel er et navn som jeg godt kan li og min mand synes også om det. Hasse er efter min mand fars kælenavn (han hed Hans Erik Jessen, men er altid blevet kaldt for Hasse) også er det for at hylde hans afdøde farfar. (han blev fundet død på min 28 års fødselsdag d. 04-10-08).
    Ahm er vores fælles efternavn, som kan føres tilbage til min oldefar, som jeg aldrig nåede at lære og kende.

    Pige: Ida Daniele Ahm
    Ida er et navn min mand valgte og han har altid kunnet li dette navn og jeg synes også det er sødt.
    Daniele er et navn vi tilførte ind da det også er et navn vi begge kan li, men lidt syndt hvis man får en af hver. Men det klinger godt sammen med efternavnet.
    Ahm som ovenstående.


  • #13   19. feb 2009 Syntes nu også det er et fedt efternavn, og kan også godt lide de andre navne er lidt specielle.
    Vi havde også meget svært ved at finde ud af hvad vores søn skulle hedde, men det blev til Oliver Marc Drøscher Nielsen. Oliver kunne vi slet ikke stå for, og Marc efter min kærestes lillebror, som desværre kun nåede at blive 7 timer, da han blev født for tidlig.


  • #14   19. feb 2009 det lyder garanteret super lækkert hvis man er en ørn til fransk.. Kan faktisk godt li lange efternavne..

    Min egen datter hedder Sille Vilstrand munch.. Vilstrand er fra min familia og munch fra mandens..

    I hvertfald glæder jeg mig til engang at se billeder af guldklumpen smiley


  • #15   19. feb 2009 Wauuwww Juliette....sikke et flot navn.
    Det ser i alt fald flot ud, kan ikke udtale det, for måtte springe fra til fransk da jeg blev gravid (var så træt om aftenen) smiley

    Vi havde snakket om Cecilie til vores prinsesse, men kæresten synes ikke rigtig at det klinger, så det bliver nok Ida.

    Ida Frisgaard Mejlstrup

    Jeg kan godt lide kærestens mellem og efternavn, så dem får hun nok...og måske jeg også får dem *S*


  • #16   19. feb 2009 Det er nogel flotte navne , jeg kan så heller ikk udtale det men det ser flot ud heh ...

    Vores lille prinsesse får navnet : Neela Gaarsdal Smidt smiley


  • #17   19. feb 2009 Jeg syntes det er rigtig fint, det er meget specielt men det er jo så også grundet dit efternavn :o) Men det vil også lyde lidt plat hvis han hed Anders og så det efternavn :O)

  • #18   20. feb 2009 Vi er nu blevet enige om at Adrian bliver kaldenavnet i stedet for Valentin - det faldt os i bund og grund mere rigtigt og naturligt. Men ellers er navnet det samme smiley

    Hvor er det bare skønne og dejlige navne I andre også har fundet til jeres prinser og prinsesser smiley


  • #21   8. mar 2009 Puha sikken et langt navn, og mange navne.

    TLK med jeres valg, godt i fandt på en god løsning sammen smiley

    Du skal lige være opmærksom på at i dp og daginst. vil de altid kalde ham Adrian eftersom det vil blive hans fornavn, i dag kan man kun have to fornavne hvis der er bindestreg mellem, har selv samme problem med vores knirke pige.
    Skralde


  • #22   8. mar 2009 Skralde...

    nej det kan jeg da ikke forestille mig... min nevø har da 3 fornavne og der er ikke bindestreg imellem... det er sådan med efternavn....


  • #23   8. mar 2009 Skralde: Adrian skal også være hans kaldenavn, så det er super godt hvis de kalder ham det ;o))

Kommentér på:
Yes, vi er blevet enige om navn :-)

Annonce