Yes, vi er blevet enige om navn :-) {{forumTopicSubject}}
og det er bare så stort, da vi har været meget uenige. Men i forgårs satte vi os ned - kun for at kigge og se om vi kunne finde bare et par enkle vi begge kunne lide. Og sørme om ikke vi endte op med otte, hvoraf vi har brugt to af dem i navnet.
Desuden har vi diskutterete hvad vi skulle gøre med efternavn, da vi begge har efternavne som er fra en lang familiehistorie + mit ikke må tilføjes andet. Men kæresten foreslog selv mit efternavn, hvilket kom som en stor og meget positiv overraskelse for mig. Så sådan er det blevet
Men vi er endt op med
Adrian Valentin du Plessis de Richelieu
Adrian er fordi der i min fars familie er tradition for at drengebørn skal have et navn startende med A og da min kærestes navn også starter med A, så fører vi nu to traditioner videre. Men det er Valentin som skal være kaldenavnet.
Vi stod tilbage med Oliver og Valentin, men syntes Oliver var blevet ret almindeligt (omend det er et vidunderligt navn) og da vi vil have et specielt som ikke alle hedder, så blev det sådan
Andre der lige har fundet på navne?
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Et af mine yndlingsnavne
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Kan godt lide navnet Adrian.. Det er ret sødt..
Og sikke et langt navn.. Gad vide hvor gammel han bliver før han kan udtale det hehe.. Det vænner man sig vel til..
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 76
Ja, Adrian er bare rigtig sødt - det synes vi også
Hehe, nej ikke særlig dansk... Efternavnet er fransk
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
feb 2009
Min far hedder også to fornavne og så vores efternavn, men underskriver sig altid kun sit navn som ikke er med A. Det samme er tanken med Valentin
Så der bliver i realiteten kun Valentin og hans efternavn. A'et er bare traditionen
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Hehe okay ;D
feb 2009
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 19 Svar: 82
feb 2009
Michelle: Sebastian er også et dejligt navn. Det kan jeg godt lide
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Vi har kun fundet mellem og efternavnet
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 333
Det var godt nok et specialt navn, men det lyder godt og har en god klang når man prøver at sige det højt. (selvom mit franske ikke er det bedste) Men ja Adrian er også et rigtig flot drengenavn.
Vi ved ikke hvilket køn den lille er endnu, da vi først skal til gennemscanning d. 06-04-09. Men vi har fundet ud af hvilket navn vi ville give hvis det blev en dreng eller pige.
Dreng: Daniel Hasse Ahm
Daniel er et navn som jeg godt kan li og min mand synes også om det. Hasse er efter min mand fars kælenavn (han hed Hans Erik Jessen, men er altid blevet kaldt for Hasse) også er det for at hylde hans afdøde farfar. (han blev fundet død på min 28 års fødselsdag d. 04-10-08).
Ahm er vores fælles efternavn, som kan føres tilbage til min oldefar, som jeg aldrig nåede at lære og kende.
Pige: Ida Daniele Ahm
Ida er et navn min mand valgte og han har altid kunnet li dette navn og jeg synes også det er sødt.
Daniele er et navn vi tilførte ind da det også er et navn vi begge kan li, men lidt syndt hvis man får en af hver. Men det klinger godt sammen med efternavnet.
Ahm som ovenstående.
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Vi havde også meget svært ved at finde ud af hvad vores søn skulle hedde, men det blev til Oliver Marc Drøscher Nielsen. Oliver kunne vi slet ikke stå for, og Marc efter min kærestes lillebror, som desværre kun nåede at blive 7 timer, da han blev født for tidlig.
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Min egen datter hedder Sille Vilstrand munch.. Vilstrand er fra min familia og munch fra mandens..
I hvertfald glæder jeg mig til engang at se billeder af guldklumpen
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Det ser i alt fald flot ud, kan ikke udtale det, for måtte springe fra til fransk da jeg blev gravid (var så træt om aftenen)
Vi havde snakket om Cecilie til vores prinsesse, men kæresten synes ikke rigtig at det klinger, så det bliver nok Ida.
Ida Frisgaard Mejlstrup
Jeg kan godt lide kærestens mellem og efternavn, så dem får hun nok...og måske jeg også får dem *S*
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 67 Svar: 457
Vores lille prinsesse får navnet : Neela Gaarsdal Smidt
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
feb 2009
Hvor er det bare skønne og dejlige navne I andre også har fundet til jeres prinser og prinsesser
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 94
TLK med jeres valg, godt i fandt på en god løsning sammen
Du skal lige være opmærksom på at i dp og daginst. vil de altid kalde ham Adrian eftersom det vil blive hans fornavn, i dag kan man kun have to fornavne hvis der er bindestreg mellem, har selv samme problem med vores knirke pige.
Skralde
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 652
nej det kan jeg da ikke forestille mig... min nevø har da 3 fornavne og der er ikke bindestreg imellem... det er sådan med efternavn....
feb 2009
Yes, vi er blevet enige om navn :-)