{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.093 visninger | Oprettet:

Hjælp! Til For/mellemnavn . Til Dreng! {{forumTopicSubject}}

Kunne godt bruge et par foreslag til fornavn og mellem navn til min lille dreng, som jeg skal ha til juli måned.

Han kommer nok til at hedde Vogelius Melsted.
Så kunne godt bruge hjælpen til at finde de andre 2 navne smiley

Har selv tænkt på:
Lucasz Noah (Aiden) Vogelius Melsted.
Tino Adrian Vogelius Melsted.
Også har jeg også tænkt lidt på.
Nicky ..... Vogelius Melsted.

Hvad syntes i om dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Til For/mellemnavn . Til Dreng!
  • #1   16. apr 2009 Jeg synes bedst om Tino Adrian Vogelius Melsted

• #2   16. apr 2009 Lucasz tror jeg han bliver irriteret over konstant at skulle stave for folk..

Jeg kan godt lide navnet Tino, men er personligt ikke så vild med Adrian

hvad med "bare" Tino Vogelius Melsted?

Hvad er grunden til du gerne vil have 4 navne?

• #3   16. apr 2009 Malene-Termin 6 juni :

Tak for det, jeg syntes også det er et meget sødt navn.

• #4   16. apr 2009 fik vi en søn skuulle han hedde tino. men vi fik en dejlig pige:) aftaen er at får vi en dreng en dag holder vi stadig på tino:D

jeg sys så bedst om : Tino Adrian Vogelius Melsted, hehe

• #5   16. apr 2009 Tanja *Termin d. 12/5-09 - pige * :

Det er faktisk faren til mit barn som, gerne ville have det stavedes anderledes. smiley
    Og du har da nok lidt ret i at det i længden kunne være irreterrende at skulle stave for folk.

da faren gerne vil ha hans søn skal hedde vogelius til efternavn.
    Og jeg gerne vil ha han skal hedde mit som er: Melsted.

Så har jeg gået på et kompromi med ham, at han kom til at hedde vogelius melsted, så han har begge vores navne.

Og jeg kunne godt tænke mig han havde et mellemnavn, så det er sådan set grunden til jeg godt ville ha 4 navne. smiley

Men jo selvfølgelig kunne han da godt bare ha et fornavn også hed vogelius melsted .

ja det er også meget sødt. Elsker navnet Tino, problemet er bare at faren til mit barn er en smugle racistisk, og vil ikke ha vores søn skal hedde noget der minder om et udlandsk navn. ? Og det gør det en smugle gør det ikke?

• #6   16. apr 2009
    ¤**¤Christina¤**¤ Blev mor til Malou d. 6 januar .:

Tak skal du ha. smiley Ej hvor sjovt jeg troede i starten jeg skulle ha en pige og hende ville jeg ha haft kaldt Malou Cirstine Vogelius Melsted.
    Men det vidste sig så jeg skal ha en lille dreng.. smiley Men det er jeg sku også super glad for. smiley

• #7   16. apr 2009 Jeg synes ikke at Tino lyder udenlandsk... har nok også mere og gøre med at min onkel hed det så tænker jo automatisk på ham når jeg høre det... (:

Men synes også at Tino Adrian Vogelius Melsted lyder rigtig godt... (:

Når vi skal have en lille en mere og det blir en dreng ska han ojså hedde Tino... heh (:

• #8   16. apr 2009 Har også altid syntes det er et dejligt navn.
    Det eneste problem er bare at faren ikke vil ha sin søn skal hedde Tino.

Desværre. Men jeg er faktisk lidt ligeglad med hans mening?
    da han slet ikke har været der for mig før nu ? og nu er jeg 6 måneder henne . så det er sådan lidt at han skal komme og få mig på andre tanker nu . da jeg har tænkt over tingene så længe alene ..

• #9   16. apr 2009 Jeg kan også bedst li tino.... Men jeg syns nu godt at det kan lyde lidt udenlandsk, men det er nu også få navne der lyder helt dansk....

• #10   16. apr 2009 hehe jah det er da meget sjovt;) synes begge navne er suuper flotte!! og sammen passer de også godt synes jeg/vi. Malou og Tino.. smiley får vi en pige en dag, synes kæreste godt om Naja. Jeg ved ikke hva jeg synes om endn hehe. Men Tino løber vi ikke fra;))

• #11   16. apr 2009 Ok. det lyder også godt naja . .:D det pænt.

• #12   16. apr 2009 hehe jah, jeg skal nok lige vende det lidt, ved stadig ikke hvad jeg selv sys, man skal jo være HEELT sikker ;)) men vi skal jo heller ikke have nummer to nu alligevel hehe. så der er GO tid ;I

• #13   16. apr 2009 Ja , det har du fuldstændig ret i. smiley
    Og held og lykke med det . smiley

• #14   16. apr 2009 hehe tak. og jamen i lige måde;)) det jo dit indlæg thi hi..

• #15   16. apr 2009 Tihih smiley ..

• #16   16. apr 2009 helt klart Tino Adrian Vogelius Melsted.
    Rigtig sødt navn =O)

• #17   16. apr 2009 hehe ja Tino er vist en klassiker lige nu, den er mange vild med smiley håber næsten jeg får en søn en dag, bare så jeg kan få det navn.. elsker børn så der skulle vel nok komme en dreng imellem smiley thi hi

• #18   16. apr 2009 Ja det er godt nok populært , smiley
    Ret sjovt .. faktisk .. !

• #19   16. apr 2009 Medmindre han kommer til at hedde Vogelius-Melsted Vil Vogelius blive hans mellemnavn, da man kun må have 1 efternavn (medmindre der er bindestreg ;))

Så hvis du vil have det uden bindestreg bliver Vogelius til hans mellemnavn smiley

• #20   16. apr 2009 Mmh , fik lige fortalt forleden det var blevet lavet om og at man ikke kan ha mellemnavne mere faktisk men man kan vælge så mange efternavne som man har lyst . ??

• #21   16. apr 2009 nej det er ikke lavet om smiley Har reserveret tid til dåb af min datter, og hun får et fornavn, et mellemnavn og et efternavn

Fra http://www.familiestyrelsen.dk/navne/5/ og hvis du kliker mere rundt derinde kan du også finde godkendte navne osv smiley

"Efternavne
    Alle skal have et efternavn. Et efternavn er det navn, der står sidst i navnerækken, og som i almindelighed henviser til personens slægt. Et efternavn kan bestå at to navne forbundet med bindestreg.

Har du spørgsmål om valg af efternavn, skal de rettes til bopælssognets personregisterfører (præst eller kordegn), i Sønderjylland til personregisterføreren i kommunen, hvor du er fødselsregistreret.

Som efternavn kan man tage:
    Et frit efternavn eller et efternavn man har en slægtsmæssig eller lignende tilknytning til.

De frie efternavne kan du se på listen over frie efternavne. Står navnet på listen, kan det tages af enhver som efternavn eller mellemnavn.

Efternavne der bæres af 2000 personer eller færre er beskyttede. Du kan søge antallet af bærere af et efternavn på Danmarks Statistiks hjemmeside.

Du kan få et beskyttet efternavn, hvis du har en sådan tilknytning til navnet, som er nævnt herunder:

Et efternavn man tidligere har båret, herunder også et efternavn man har båret i et tidligere ægteskab.
    Forældres, bedsteforældres, oldeforældres og tipoldeforældres efternavne, herunder også et efternavn som bæres eller har været båret af de pågældende på grund af ægteskab/samliv.
    Ansøgerens nuværende mellemnavn eller et navn ansøgeren tidligere har båret som mellemnavn. Der skal være tale om et mellemnavn efter navnelovens regler. En persons 2. eller 3. fornavn er ikke et mellemnavn. Kun et navn, der er et egentligt mellemnavn, kan tages som efternavn. Det er personregisterføreren, der kan afgøre, om navnet er et mellemnavn.
    Stedforældres efternavn, herunder også ens mors eller fars tidligere ægtefælles efternavn. Med en ægtefælle sidestilles en samlever. Stedforælderen skal samtykke. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    Plejefars eller plejemors efternavn, herunder også en tidligere plejeforælders efternavn. Plejefar eller plejemor skal samtykke. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    Et efternavn med en kønsbestemt endelse. Hvis du efter de ovennævnte bestemmelser kan antage et efternavn med en kønsbestemt endelse f. eks. Petrowski, så kan du også få navnet med endelsen -a, f. eks. Petrowska, hvis du er en kvinde. Navnet skal have tradition i en kultur, hvor man tillader sådanne endelser. Navnet skal være kønskorrekt i forhold til den der skal bære navnet. Se nærmere om kønsbestemte endelser i et efternavn i Vejledning om behandling af navnesager ( www.retsinformation.dk).
    Du kan også få et beskyttet efternavn, du ikke har tilknytning til, hvis du kan få samtykke fra alle, der bærer navnet her i landet. Du skal have kendskab til de, der bærer navnet og selv indhente samtykker fra dem. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    Man kan også få et patronymnavn. Det vil sige, at et barn kan få sin fars eller mors fornavn med endelsen - søn eller -datter. F. eks. kan Mettes datter få efternavnet Mettesdatter. Læs mere om denne regel i Vejledning om behandling af navnesager ( www.retsinformation.dk)
    To efternavne, der hver for sig kan tages som efternavn, kan sættes sammen med bindestreg. Bærer man et efternavn, der består af flere led forbundet med bindestreg, kan man vælge ét af navnene som efternavn.
    > Læs om ægtefælles/samlevers navne

Mellemnavne
    Mellemnavne har i almindelighed karakter af et efternavn, men placeres efter fornavnene og inden efternavnet. Man behøver ikke at have et mellemnavn. Har du spørgsmål om valg af mellemnavn, skal de rettes til bopælssognets personregisterfører (præst eller kordegn), i Sønderjylland til personregisterføreren i kommunen, hvor du er fødselsregistreret.

Som mellemnavn kan man tage:

Et mellemnavn, man tidligere har haft som mellemnavn.
    Et navn, man kan tage som efternavn.
    Et navn, der bæres eller har været båret som mellemnavn af ens forældre, bedsteforældre, oldeforældre eller tipoldeforældre.
    Et godkendt drenge- eller pigefornavn. Disse mellemnavne kan ikke senere tages som efternavn.
    En stedfars eller stedmors mellemnavn, herunder også ens mors eller fars tidligere ægtefælles mellemnavn. Med en ægtefælle sidestilles en samlever. Stedforælderen skal samtykke. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    En plejefars eller plejemors mellemnavn, herunder også en tidligere plejeforælders mellemnavn. Plejefar eller plejemor skal samtykke. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    En ægtefælles eller samlevers mellemnavn. Ægtefællen eller samleveren skal give samtykke. Se nærmere under Samtykker ved navneændring.
    > Læs om ægtefælles/samlevers navne

Fornavne
    Alle skal have mindst ét fornavn. Man kan have flere fornavne. Børn skal have et fornavn, inden de er fyldt 6 måneder. Har du spørgsmål om valg af fornavn, skal de rettes til bopælssognets personregisterfører (præst eller kordegn), i Sønderjylland til personregisterføreren i kommunen, hvor du er fødselsregistreret eller der, hvor dit barn skal navngives.

Hvilke fornavne kan man vælge
    Du kan vælge fornavne fra listerne over godkendte fornavn. Se i Navnelister.

Står navnet ikke på listerne, kan du søge om fornavnet i sognet, hvor du bor. Er du fødselsregistreret i Sønderjylland, skal du søge i kommunen, hvor fødslen er registreret. Du skal benytte ansøgningsskemaet, som findes på www.personregistrering.dk.

En dreng kan ikke få et pigefornavn, og en pige kan ikke få et drengefornavn. "

• #22   16. apr 2009 Jeg kan se det ikke passer helt, måske gør noget men,
    det med at en dreng ikke kan hedde et pige navn, og at en pige ikke kan hedde et drenge navn . er lige blevet lavet om .
    det stod på tekst tv for ikke så længe siden .
    at der var en mand på 57 år, som ville hedde Susie smelteost.
    og der stod at hvis man havde lyst som pige til at hedde henrik cykelstativ kunne man også komme til det .. smiley

• #23   16. apr 2009 Josefine T - forbrugerstyrelsen er dem kirkerne retter sig efter..

Du kan sagtens hedde noget andet end de godkendte navne, men så skal barnet enten ikke døbes, eller man skal søge om at få lov til at bruge det smiley

Men når det kommer til efternavne, kan man kun have 1, så hvis du vil have begge navne skal der bindestreg imellem, så det bliver til 1, ellers vil det ene blive et mellemnavn smiley

• #24   16. apr 2009 Når jo jo det er jeg godt klar over . smiley hehe ..

• #25   17. apr 2009 OKay smiley

• #26   20. apr 2009 ehm, hvis din kæreste er en smule racistisk og går op i at navnet ikke lyder udenlandsk, så er hverken Tino, Adrian eller LUCASZ da smart at vælge? det ville da i mine øjne give associationer til amerikanere eller folk fra østeuropa?

så er du da ude i at vælge navne som Erik, Ole, Per, Peter, Hans, Jens osv for at folk ik skal tro han er udlænding?

• #27   20. apr 2009 jeg bryder mig principielt ikke om hjemmebryggede/tossetstavede fornavne alene af den grund ville jer fravælge LUCASZ hvorimod lucas/lukas er fine.....

og så vil jeg da give mamasita ret- man sender da bestemt et signal som kan tolkes som om man er udlænding ( og det er der efter min mening ingenting i vejen med - men det kan jeg forstå din kæreste så ikke er så vild med)

jeg bryder mig ikke om navne der adskiller sig totalt fra ens efternavn , hedder man jensen syntes jeg det lyder tumpet at hedde f.eks

luke kimberly jensen
    eller
    rihanna rasmussen
    eller
    sydney priscilla petersen

det går bare ikke hos mig smiley

ligesom

Åge von preussen
    Jens Baker-barcley
    eller
    Jytte Dimitrova von pilsen-pelsen ville falde igennem.

jeg hedder selv Bonnie og hader det navn - det passer slet ikke til mit sen-navn men nu hedder jeg det og gider heller ikke besværet med at vænne mig til et nyt.
    jeg syntes det ville være synd at alle vores smukke danske navne blev ædt op at amerikaniserede, hjemmelavede navne for navne er jo bestemt en del af vores kultur.

så gammelmors stemme her går til:

Lukas vogelius melsted - som er et smukt navn !

• #28   20. apr 2009 ehm, hvis din kæreste er en smule racistisk og går op i at navnet ikke lyder udenlandsk, så er hverken Tino, Adrian eller LUCASZ da smart at vælge? det ville da i mine øjne give associationer til amerikanere eller folk fra østeuropa?

så er du da ude i at vælge navne som Erik, Ole, Per, Peter, Hans, Jens osv for at folk ik skal tro han er udlænding?

• #29   21. apr 2009 Mamasita :

Jeg kan godt se hvad du mener . ?
    Men nu har jeg jo ikke selv et problem, med det. ?
    Og så kan jeg godt se Tino og Adrian måske er et forkert navn at vælge.
    Men Lucas er et af de navne der bliver brugt meget i Danmark så det ville jeg ikke pricipelt kalde for et udelandsk navn. selv om det måske ikke lige stammer for Danmark, ser jeg det egentlig ikke som et udelandsk navn, og det er også det navn jeg hælder aller mest til. Selvom jeg virkelig godt kan lide navnet Tino ? smiley

Men Lige en ting til, smiley Jeg er ikke sammen med faren mere, men han vil selvfølgelig gerne være med til at være far til sin søn.

• #30   21. apr 2009 Bonny :

Jeg kan godt se hvad dig om mamasita mener.
    Men du kan jo lige se på mit svar, til hende ..
    Da det nok er lidt af den samme stil jeg ville svare til dig. smiley

• #31   21. apr 2009 jeg syntes ikke lukas er udenlandsk da det jo er en gammelt kristent navn som der er tradition for at bruge i danmark ligesom markus, johannes,simon og peter.

• #32   21. apr 2009 Lige præcis. Selvom det stammer fra Italien mener jeg nok ? smiley
    Så syntes jeg stadig det har en stor tilknytning til Dk. lige netop fordi det også har noget med Biblen at gøre. Jeg er så ikke kristen, men derfor så syntes jeg alligevel ikke at lucas det er et dårligt valg på nogle måder.

Så ved jeg godt at det står underligt stavet oppe i min artikel . Men det var kun for at gøre det noget mere specielt, da jeg fandte ud af man kunne putte z bagpå. så tænkte jeg det kunne da gøre en lille foreskel. da jeg ikke har hørt mange i dk stave lucas sådan: Lucasz .. smiley

• #33   21. apr 2009 nej og det er skide irriterende at skulle stave sit navn hver gang - hilsen

bonni - bonny - bonnie smiley

• #34   22. apr 2009 ja det har du ret i smiley

Kommentér på:
Hjælp! Til For/mellemnavn . Til Dreng!

Annonce