{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.950 visninger | Oprettet:

Mellemnavn {{forumTopicSubject}}

Ej bliver nødtil at hører jer til noget..

Har de sidste dage bare gået og fået den ide at jeg godt kunne tænke mig vores datter fik et mellemnavn.

Kæresten har mellemnavn, men han bruger kun sit mellemnavn.

Han var i starten meget for en mellemnavn, men nu efter fornavnet ligger fast syns han ikke han er så vild med et mellemnavn, jeg kunne jo rigtig godt tænke mig fx Edel som mellemnavn efter min Oldemor som betød meget for mig, men alle i hans familie har sådan nogle sjove navne fordi han er englænder, så som DIrk, hvilket jeg ikke kan li. Men skal vores første ha navn efter min oldemor, ja så kommer vores nr. o jo nok en dag og skal ha navn efter en fra hans familie.

Har også tænkt lidt på Sophia eller Mynthe som mellemnavn, vi snakkede nemlig meget om Sophia som fornavn men valgte et andet.

Fornavnet er desværre hemmeligt, og da der er nogle fra min familie herinde, tør jeg ikke skrive navnet herinde.

Derfor er det lidt svært at få råd men håber da nogle vil give et råd omkring evt. mellemnavne.
Vores barn for kærestens efternavn.

Hvis nu et barn får mellemnavn kalder man så barnet begge navne eller bare fornavnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellemnavn
  • #1   12. aug 2009 Haha det kunne man heller ikke forestille sig du skulle hedde Maria smiley

Sigrid hedder Nikoline til mellem navn og nogen gange bruger vi det andre gange ikke men hvis vi skal ringe til sygehus eller lignende så bruger vi det

• #3   12. aug 2009 Jeg har et mellemnavn - hedder; Tanja Tulle og det er sjældent jeg bruger Tulle...

• #4   12. aug 2009 Jeg hedder Sofie til mellemnavn.. bruger det kun når jeg skriver under og sådan, men sys det er rart at der er mulighed for at bruge et andet navn, hvis man nu ikke kan lide sit navn...Mine børn skal klart have et mellem navn, men vil dog bruge et som er "normalt" ligesom Sophia eller Edel, hvis jeg skulle give dig et råd:)

Min dreng skal hedde Per christian( per efter min kærestes afdøde far)

Min pige skal hedde Cecilie Sofie ( tror jeg) noget i den stil... I hvert fald fornavn med C...

Hvis man sætter en bindestreg, bruger man vist begge navne, nar man kalder, men det bestemmer man jo selv, bare det der falder mest naturligt:)

Mynthe er også sødt, men meget specielt, hvis det skal være en ekstra mulighed for at et kalde navn..;)

• #5   12. aug 2009 Det er lidt mærkeligt at i har et mellemnavn.... man kan i hvert fald idag ikke tilføje et mellemnavn som man ikke har tilknytning til... Noah har et mellemnavn, og det er Sonne, efter min mor.... han hedder så til fornavn Noah Sonnich, men vi bruger kun Noah... Vi ville ha haft Sonnich skulle være mellemnavn, men det kunne man ikke da vi ikke har nogen relation til navnet Sonnich...

Hvis det havde været et navn en af vores older/besteforældre havde, så kunne man, ellers ikke....

• #8   12. aug 2009 Karina...det et da kun hvis det er et familienavn. Emilie har 5 navne - fornavn, mellemnavn og 3 efternavne..det er så blevet til at de 2 første er fornavn, de 2 næste er mellemnavn og det sidste er efternavn.. Men hendes første mellemnavn er et familienavn så nej, det kan man ikke bare kalde sig. Det er hendes oldefar der er den ældste nulevende med det navn der skulle bestemme om hun måtte hedde det eller ej.. Men hvis hun kun havde haft 3 navne var Safira blevet hendes mellemnavn og det kunne vi altså bare have kaldt hende uden at spørge nogle om lov..

• #9   12. aug 2009 Jeg hedder Camille Rosea Sara Olivia Holst Lund....
    Ha ha hvad har mine forældre tænkt ?? smiley
    Har aldrig brugt mine mellemnavne og sikke besværligt når jeg har skullet skrive hele mit navn....
    Derfor skal vores søn også hedde Lui Holst Lund... Dejlig kort smiley

• #10   12. aug 2009 M T - det jeg mener er at da vi skulle døbe Noah, der skrev jeg til præsten at han skulle hedde
    Fornavn Noah
    Mellemnavn Sonnich Sonne
    Efternavn Larsen....

Præsten skrev tilbage at Sonnich havde vi ingen tilknytning til, og derved måtte han ikk hedde det til mellemnavn, men skulle hedde som fornavn så...

Skal tjekke min mail for at finde den.... smiley

Og jeg staves nu med C smiley

• #11   12. aug 2009 Her er mailen.....

From: KAMH@KM.DKTo: carina375@hotmail.comDate: Mon, 13 Oct 2008 09:19:19 +0200Subject: SV: SV: Barnedåb 23 nov. Kære Carina, Gudstjenesten er kl. 10.00. Som mellemnavn kan kun tages et af forældrenes, bedste- olde- eller tipoldeforældres mellemnavne eller efternavne. D.v.s. at der er et vist omfang af frihed, men ikke fuldstændigt, da man ikke kan tage navne som mellem- eller efternavn, som man ikke har tilknytning til. På familiestyrelsens hjemmeside kan du læse mere, ellers må du selvfølgelig meget gerne ringe. Med venlig hilsen Karen Herløv Kordegn Islev Kirke Tlf. 44 94 64 29

• #12   12. aug 2009 Vi valgte et mellemnavn fordi vi syntes det lyder rigtig sødt, men bruger kun hendes fornavn.
    Lærke hedder :
    Lærke Nicoline Haugaard Sørensen
    Malik skal hedde :
    Malik Kim Haugaard Sørensen
    ^ Kim & sørensen er efter far Og haugaard er efter Mig (Mor)

Men vi vil kun bruge Fornavne

• #13   12. aug 2009 Carina...hvor sært! Det var bestemt ikke det vi fik af vide da Emilie skulle døbes...

• #14   12. aug 2009 Jeg synes også det var mærkeligt.. på hans dåbs attest, står der os
    Efternavn/e Larsen
    fornavn/e Noah Sonnich
    Mellemnavn/e Sonne

Kan tage et billede så du kan se hvis det er?

Men i så fald, så kalder vi ham kun Noah...

• #15   12. aug 2009 Vores datter hedder Caroline Malou, og Malou er hendes mellemnavn smiley Men vi kalder hende somregel kun caroline smiley

• #16   12. aug 2009 Kæresten har Kasper som et af hans 2 mellemnavne og bruger det kun hvis kan skal skrive sit fuldenavn..

Katja har fået Ofelia som mellemnavn, men igen, det er kun noget der blvier brugt når hele hendes navn skal skrives smiley

på hendes dåbsattest står det som et fornavn, selom vi sagde til ham det var et mellemnavn..

I "talen" han hodler til faddere osv kom han også til at kalde hende for Ofelia istedet for Katja *g*

Hverken Katja eller Ofelia har nogen familie tilknytning til nogne af os

• #17   12. aug 2009 Carina...det behøver du ikke, jeg tror skal på dig smiley
    Jeg ved ikke om Sonnich er et familienavn her hjemme for så kan jeg godt følge at i ikke måtte bruge det når i ingen relation har til familien..men ellers gir det ikke meget mening

• #18   12. aug 2009 Sonnich er ikke noget familie navn, og hvorfor må vi så bruge det som fornavn, men ikke mellemnavn?

• #19   12. aug 2009 Godt spørgsmål

• #20   12. aug 2009 M T - det er netop fordi mellemnavnet som hun skriver i mailen skal være familie relateret....

• #21   12. aug 2009 Ja men så er det da underligt at de ikke giver samme besked andre steder. Mit mellemnavn er heller ikke familierelateret på nogen måde..

• #22   12. aug 2009 Ved ikke hvorfor det er så forskelligt.....

• #23   12. aug 2009 Vores søn hedder Oliver Marc Drøscher Nielsen.
    Min kæreste havde en bror som kun levede 7 timer og han fik lov at bestemme han skulle hedde Mark. Jeg spurgte ham om han var interesseret i at Oliver også kom til at hedde Marc. Det ville han gerne og vi spurgte hans forældre hvad de syntes om det, og de blev rigtig glade for det.

Kommentér på:
Mellemnavn

Annonce