{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Skifte mellem navn {{forumTopicSubject}}

Ja kunne i finde på at skifte jeres barns mellem navn ?

Sagen er den at min søn hedder bla boesgaard til mellem navn efter hans bio far.. men ja han ser ham jo ikke.. Og det tror jeg ikke rigtig han kommer til.

Og har sådan overvejet at skifte det ud med hedemann som er mit mellem navn.. Jeg har stort set aldrig brugt mit mellem navn da det stammer fra min bio far som jeg ikke kender... Men har tænkt meget over det og når mig og kæresten engang skal giftes vil vi begge gerne beholde vores efternavne også tog han mit mellem navn..

Men på den anden side er jeg også lidt modstander af at skifte navnet ud når det nu engang er det som er blevet besluttet

Håber det gav lidt mening

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte mellem navn
  • #1   24. maj 2010 altså personligt har jeg ikke noget imod det, og når han bliver ældre kan han jo få det lavet om igen hvis han selv har lyst til det(:

• #2   24. maj 2010 Jeg er modstander af at man skifter sit barns navn... hvis det først er bestemt af moderen og faderen.

Kan jo dit barn kommer til at have noget med faderen at gøre om nogle år? Nu kender jeg self ikke til din situation.. men havde nok forsøgt at spørge faderen hvad hans holdning var..

Rent praktisk kan jeg godt forstå det i forhold til din nuværende kæreste, men dit barn var dér jo først.

Det er svært at sige så meget.. når man ikke kender situationen 100% .. men håber du finder en løsníng, du bliver glad for. Fortsat god aften.

• #3   24. maj 2010 jeg ville ikke gøre det, jeg kan faktisk ikke rigtig forklare hvorfor, jeg synes bare at navnet er jo en del af den han er, det samme er hans bio far uanset om han ser ham eller ej

• #4   24. maj 2010 jeg ville heller aldrig gøre det

• #5   24. maj 2010 Nej det kunne jeg ikke.. Især ikke hvis det er farens efternavn.. Nu har jeg helt skiftet over til min fars efternavn, men har i mange år haft det som mellemnavn, og det har jeg været stolt af, også selvom min far og mor ikke boede sammen..

• #6   24. maj 2010 Merete.. min kæreste har været med ja inden david blev født.. Og han var med til at hjælpe med alt til dåben i forhold til den biologiske far.. dog var det så nyt at vi ikke ville begynde at sætte hans efternavn ind eller slette den biologiske fars navn..

• #7   24. maj 2010 VIl tilføje at min mor fik en ny mand, og jeg fik hans efternavn da de blev gift, så hurtigt jeg kunne skilte jeg mig af med det.. Jeg vil ikke "reklamere" for en anden familie, så det endte med jeg gik fra et lidt specielt efternavn til et ret normalt efternavn

• #8   24. maj 2010 ok, jeg kan godt se det fra din side.. men synes også det er vigtigt at barnet har faderens historie med.. men er nok også mere fokuseret på det da mit barns far er araber, og min drengs navn er dansk/arabisk.. og det ville jeg aldrig lave om på..

Men jeg siger selfølgelig heller ikke at alle skal tænke som jeg. Jeg forstår godt at du tænker som du gør, når barnets far ikke er og var dér og din kæreste var der istedet for og som også nu agerer far. Desværre er der bare fædre, der ikke vedkender sig deres børn, uanset hvor mange år der går--- så samtidigt kan det jo også ses negativt at have sit fars navn, når man som barn ikke kender sin bio. far...

• #9   24. maj 2010 Min søn vil jo så heller ikke få noget navn fra min kærestes familie.. Men han vil få mit mellemnavn.. i stedet for hans bio fars efternavn.. Og David ser jo min kæreste som sin far..

• #10   24. maj 2010 Jeg vil stadig beholde navnet på hans biologiske far.. Det kan være han senere hen fanger interessen for ham, så kan han selv vælge at skifte det hvis han ikke vil have det

• #12   24. maj 2010 jeg ville gøre det , ud fra din beskrivelse .

• #14   24. maj 2010 hej smiley

ja, det kan jeg godt se... men hvis det bliver skiftet til dit, mister barnet jo faderens spor i navnet. Men tror det rigtige for jer er at skifte barnets navn, ud fra hvad du fortæller smiley Held og lykke med det hele

• #15   24. maj 2010 Mange tak.. Det er altid rart at se andres meninger og øjne på tingene smiley

• #16   24. maj 2010 Jeg ville heller ikke skifte det....
    Jeg er selv blevet skilt og gift igen.....og har begge gange giftet mig til specielle navne - først Doktor og så Brøndby.
    Mine drenge fra første ægteskab har mit mellemnavn og deres fars efternavn og min datter som er fra andet ægteskab har også sin fars efternavn og mit mellemnavn - alle 4 unger har det det samme mellemnavn og det er fint med mig og min mand, som elsker dem ligemeget hvad de hedder og som han siger "det er bare et navn".
    Ville aldrig lave deres navne om, heller ikke selvom de ikke havde kontakt til deres far, som de heldigvis har.

Kommentér på:
Skifte mellem navn

Annonce