8. dec 2009 Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Drengenavn, HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}
Hej BG (:
Vi er så heldige at være blevet gravide igen, efter SA for 3 måneder siden .. Jeg har termin i Februar..
Vi har snakket navne et stykke tid, da vi godt kan lide at have de fleste ting nogenlund på plads, og så er det jo også bare hyggeligt (:
Vi er kommet frem til at hvis det bliver en pige skal hun nok hedde,:
- Frederikke Emilia eller Emma Sofia (:
Derudover har vi en pige som hedder Agnes Margrethe, (bliver bare kaldt Agnes) og vi syntes at begge navne passer flot dertil, og barnet ville blive kaldt Emma eller Frederikke til hverdag .. Måske ender det med at navnet bliver Emma Frederikke i stedet for, hvem ved (:
Syntes det er nemt at finde pigenavne, og der er næsten for mange muligheder, ! Jeg elsker desuden navnene, Kamma og Ellen, men dem har manden sagt nej til (: Men er også klart favorit af Frederikke og Emma .. Så vi hvis det er tvillingepiger, er det hele på plads, men tvivler
Sagen er jo så den at vi eller jeg har på fornemmelsen at det bliver en dreng, og her har vi KUN et navn, som vi elsker, det er :
- Oskar Emil (emil er efter min farfar, og han vil kun blive kaldt Oskar)
Vi har desuden snakket om August, Asger osv. men jeg syntes kun at Oskar er det navn som føles rigtigt, og passer super godt med Agnes, ..
MEN - Jeg ville være ked af kun at have den mulighed klar, hvis baby så ikke lignede en Oskar, fordi jeg ikke kan forestille mig at have en baby uden navn??
Så hjælp mig, hvilke navne ville i mene passer godt til Agnes?? Det skal helst være noget specielt, og gammeldags, .. Ikke Samuel, Noah, William eller andet mere moderne (: TAK !
- Jeg har som sagt på fornemmelsen at det bliver en dreng.. Og da jeg ventede min datter, sagde min fornemmelse også at det blev en pige, og det gjorde den kinesiske kalender også .. Og denne gang siger den dreng , så det bliver spændende (: .. Men vi er fuldstændig ligeglad med kønnet, så længe baby er sund og rask (:
Tak for jeres hjælp,
Knus Marie, (:
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 224
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg syntes også at August er et fantastisk navn, men er bare træt af at skulle have 2 børn som begge starter med A? Da hvis vi så engang får en efternøler, skal det navn jo næste også starte med A? (:
Gustav er jeg helt vild med, men syntes bare at MANGE børn hedder det lige nu (:
dec 2009
Lille M - Ikke lige min stil
Oscars mor - Jeg håber da også at vi ender med Oskar, (: Men syntes faktisk at det er nogle pæne navne du har der, men det lyder bare ikke HELT så godt som Agnes & Oskar i mit hovede
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
dec 2009
Tania - Jeg har tænkt Esther, men det vil manden ikke have (: Men tak for dine godt forslag ..
dec 2009
Catja - Ja lige præcis det jeg tænker !
Tror altså ikke at jeg finder et navn, som jeg elsker lige så meget som Oskar, så det må altså bare være det baby skal hedde, hvis det bliver en dreng !!
dec 2009
Camilla . Nr. 2 kunne også godt starte med A, men syntes bare at nr. 3 ville falde udenfor så, hvis den ikke startede med A også så ? (: Så tror jeg holder mig væk fra A ..
Det skal altså lige siges at jeg kommer fra en familie med 5 piger, hvor vi ALLESAMMEN starter med MA, og det har vi hørt for ALTID, og det syntes jeg er træls.. Derfor vil jeg ikke have 3 børn med samme for bogstav ..
Vi hedder forresten:
Malene, Marie, Maja, Mathilde & Malou ..
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
Årh, kender alt for godt det med ens forbogstaver.. Gik i klasse med en hvor hele familie startede med P - Per, Pia, Philip, Peter og Poul..
+ min stedfars tre børn starter med MAR - Marlene, Martin og Maria..
Det kan godt blive for meget af det gode
Søgte lige efter gamle danske navne på google, og disse kom frem :
Drengenavne:
Aksel
Albert
Alfred
Alvin
Anton
Asger
Benny
Carl
Christian
Egon
Ejner
Emil
Hans / Hans Jørgen
Johan
Johannes
John
Josef
Jørgen
Kaj
Karl
Kjeld
Magnus
Marius
Ludvig
Otto
Oscar
Paul
Poul
Robert Emil
Sten
Sigurd
Svend / Svend Erik
Søren
Sylvester
Tage
Tonny
Vagn
Valdemar
Verner
Victor
Vilhelm
Viggo
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
Min mor hedder Birthe, hendes bror Benny og mig Bettina.. Ville også ha haft Simon sku hedde Bastian, men det var hans far ikke med på..
Ellers havde jeg også ubevist ført B'et videre :b
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men jeg er helt vild med det navn.
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Ellers:
Sigurd - Emil
August
Tristan
dec 2009
Tror simpelthen jeg elsker Oskar så meget, at det bare skal være det (: Og manden er enig, og hvis baby så ikke ligner, så må vi tage den til den tid ..
Men Oskar og Agnes, lyder jo bare fantatisk sammen, og kan lige forstille mig den lille babydreng, med lysebrunt krøllet hår og blå øjne, PERFEKT !!
Drengenavn, HJÆLP !