{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

det ved valg af navn til sine børn. {{forumTopicSubject}}

Hej tøser.

Har sat og kigget lidt rundt, også kom jeg til at tænke på de navne vi har valgt at give vores guldklumper..

Da i skulle vælge navne til jeres, tænkte i så over om de evt ville kunne blive mobbet, bare på navnet?

Hvorfor valgte i lige præcis det navn jeres barn/børn hedder?

Vi valgte simon, da vi skulle finde en navn der svingede med navnet richard som stammer fra min mands afdøde morfar. Og tanken har da streffet mig, og han ville blive mobbet med richard, da det jo er et navn efter den lidt ældre skole.

Men vi har jo alle hver vores smag for navne. Så hvorfor valgte i lige netop det navn i gjorder og tænkte i på at det evt kunne blive til noget mobning? Håber det var til at forstå.:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det ved valg af navn til sine børn.
  • #1   10. sep 2011 Vi tænkte meget og LANGE over navnet. Vi havde besluttet os for Karl før han blev født, men da han kom ud, lignede han ikke en Karl.

Vi svævede imellen
    Mads
    Lasse.
    Max
    Oliver.

Men det var Oliver der svingede bedst med alle de 3 navne der skulle følge efter.
    Tænkte også over mobbe faktoren, og synes ikke der er så meget at mobbe med om Oliver.

• #2   10. sep 2011 Min pige skal hedde Lærke Elenora og min søn skal hedde Erik.
    og grunden til jeg har valgt de navne er fordi jeg synes lærke er så smukt et navn og min søn skal opkaldes efter min far. selvf har jeg tænkt åh nej, bliver han nu mobbet pga navnet Erik er et gammelt navn, men må have en tro på at det gør han ikke (: Man skal ikke vælge pga. en frygt for det ene eller det andet. tror alle børn ligegyldigt hvilket navn de får, kan blive mobbet med det på et eller andet plan smiley

• #3   10. sep 2011 Først vil jeg lige sige at Simon jo er hans fornavn, så tror bestemt ikke du skal frygte evt. mobning (:

Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg valgte Nena ? mine navne ideer har altid været klassiske (inden jeg blev gravid) Men da jeg så testede positiv kom det ligesom bare til mig, hvor imod jeg var i tvivl med drenge navne.. Nena stod bare fast og det kunne bare ikke blive anderledes xD
    Elizabeth har hun efter min farmor, og det passer jo ''heldigvis'' til det meste (:

Lillesøster skal hedde Mila.. Hun skulle egentlig hedder Nila til at starte med, synes det rigtig sødt, men kunne ikke helt forholde mig til det, og synes det lagde forkert på tungen så jeg lavede det om til Mila (:

Og så skal hun hedde Alberte efter min bedstefars reservemor (hans mor døde inden jeg blev født) (:

Og jeg har egentlig ikke tænkt på om de blev mobbet ? det tror jeg ikke de gør, da specielle navne er noget der bliver gjort en del i for tiden (:

• #4   10. sep 2011 Vi valgte navnet til Hjalte til vores søn, da vi gerne ville have et navn der betød noget.. og da så kom for tidlig og vi havde en værre bøvl med at få ham ja så synes vi navnet passede godt, han er jo vores egen lille kriger hehe..

• #5   10. sep 2011 hov ang. mobning så tror jeg desværre børnene kan blive de ligegyldig hvad de hedder ..

• #7   10. sep 2011 Nadiaa: det er altså bare nogle flotte navne du finder smiley

Vi valgte navnet Isa fordi vi ville have et specielt navn, og så syns vi bare det var sådan et fint navn til en lille prinsesse smiley med hensyns til mobning tror jeg altid et barn har risiko for at blive mobbet, hvis det ik er navnet så er det et eller andet... Så det var ik noget vi tænkte over...

• #8   10. sep 2011 Vi var enige om at Noah til vores søn. Vi kiggede på nettet og det var det eneste navn vi kunne blive enige om og syntes faktisk det var et meget specielt navn og vi ville gerne han hed noget alle ikke hed. Kom så herind og fandt ud af Noah var vildt populært og rigtig mange hed det, men det var der jo så ikke noget at gøre ved.

Da vores søn så kom lignede han slet ikke en Noah og vi stod så der uden noget navn. Vi snakkede om Nicklas og Viktor, men det lignede han bare heller ikke.
    Vi var så i kvickly en dag og gik begge hen mod et stativ med navneblyanter og vi kom begge til at kigge på en der stod Oliver på som det første, så det måtte han jo bare hedde smiley
    Vi fandt så senere ud af at der var 5 gange så mange der var dødt Oliver i 2009 som Noah. Så et specielt navn fik vi ikke lige smiley

Han hedder så også Marc efter min kærestes lillebror som kun blev 7 timer. Min kæreste fik lov at bestemme hans lillebrors navn, så spurgte ham om han kunne tænke sig vi opkaldte Oliver efter ham også og det ville han rigtig gerne,
    Vi vendte den lige med hans forældre og de blev rigtig glade også.

• #9   10. sep 2011 Nini mange tak smiley
    Er også selv helt vild glade for dem, og heldigvis er det navne der bare er ''kommet'' til mig uden videre spekulationer.. så det må være skæbnen hvis man tror på det hehe smiley

• #10   10. sep 2011 Er der nogle a jer der har prøvet det der numrologi (staves?)
    Jeg prøvede lige for sjov på nettet, har en eks hvis mor går sindsyg meget op i det xD

Nena skulle give Fremgang og styrke, hvilket jeg synes er positivt smiley
    Mila Skulle give Overblik, balance og indsigt.. Også passende må jeg sige smiley

Og tja Nadja skulle give Vitalitet og livskræft (ved ikke hvad det første betyder) men jeg har helt sikkert mod på livet haha xD

Har taget ud fra vores fulde navne smiley Synes det var meget sjovt smiley

• #12   10. sep 2011 Prøvede lige det link, og Isa skulle give harmoni smiley så det er da ikke værst... He He...

• #13   10. sep 2011 nej helt sikkert ikke xD
    Dog hvis du prøver en anden kan det give noget andet så det nok ikke det man skal gå efter hvis man tror 100% på det haha smiley

Synes bare det var lidt sjovt smiley

• #14   10. sep 2011 Lyder spændende.. Selvfølgelig kan børn blive mobbet af mange ting.. Men nu tænkte jeg at man evt kunne gøre sit for at de ikke blev mobbet på navnet.

F.eks janus, det kunne ligge til.mobning når de blev lidt ældre.. Eller så simpelt som.matilde som er sødt, men der er jo matilde kakao mælk. Og nogle børn er jo bare onde i dag. smiley

Altså mhs til simon er der jo den leg der hedder "simon siger" den har da også vendt i hoved på mig.. åhh nej.. smiley

• #15   10. sep 2011 Hørt en i min søster børne have engang sige til en pige der hed marie.. " skal du have en tude mariekiks til at tører øjnene" det er jo ikke groft. Men alligevel, at de kan sige sådan.. smiley

• #16   10. sep 2011 Men tror uanset navn vil de kunne finde NOGET at mobbe med (:

• #17   10. sep 2011 Olivers mor> må indrømme karl ikke tiltaler mig.. Så heller oliver, som rigtig mange hedder efterhånden.:-) men sådan er vi heldigvis forskellige. smiley

• #19   10. sep 2011 Fik også ideen til at spørge efter jeg så uffe holm show 2. Hvor han også er inde på mobning. Hvor han siger at han selv i skolen fortalte han hed uffe hvor en så siger "uffe lorte lort."... Men ja alle navnet kan sikkert blive brugt som mobberi. Men der er bare nogle der direkte "byder" på mobning. smiley

• #20   10. sep 2011 Lene> det lyder som i kanon ide..

• #22   10. sep 2011 Jeg valgte Shelly fordi det er et sødt navn, der er MEGET få i DK der hedder det og det kan siges internationalt osse smiley Har ikke en dag fortrudt og hun hed det inden hun blev født...

• #23   10. sep 2011 Vi valgte Till, fordi vi ikke ville have at vores dreng skulle have noget, som var mere "normalt". Men vi sagde først Alexander, da min kærestes farfar hed det til mellemnavn, men så synes han det blev for dansk. Så vi valgte at han skulle hedde Till Alexander.
    Vi legede med Tielo, Tilo, Till. Men Till synes vi bare klingede. smiley

• #24   10. sep 2011 Vi ville gerne have et navn der kan udtales på engelsk. Jeg ville gerne have at vores søn skulle hedder jacob, men det ville min kæreste ikke pga. han mente at jeg opkaldte vores søn efter en figur, men det var ikke derfor kunne bare godt lide det navn. Min kæreste kom hjem dagen før jeg fødte og sagde: hvad med navnet Mike? Og jeg faldte for navnet med det samme. :o) Og vores søn lignede helt klart en Mike :o)

• #26   10. sep 2011 Vores Datter kom til at hedde Naya fordi manden var vild med det. Og eftersom hun skulle hedde mit mellem og efternavn synes jeg det var okay. Og ved heller ikke hvad hun skulle blive mobbet med ved navnet? smiley

• #27   10. sep 2011 Min datter hedder maloue og ja hun lignede også en maloue da hun kom ud. Vi har også navn til lillesøster, men det specielt så det hemmeligt smiley

• #28   10. sep 2011 Mor til Vera..
    Så må vi håbe den slet ikke passer i jeres tilfælde smiley

min eks's mor går så meget op i det hun var til en rigtig numrolog (staves?)
    Og både hende og begge hendes børn fik ændret navn xD

• #29   10. sep 2011
    Min datter hedder Agnes Margrethe smiley Og vi var ikke i tvivl om det var det hun skulle hedde, så jeg kaldte hende "Agnes" hver gang jeg snakkede med maven under graviditeten , og da hun kom ud, kunne hun ikke være andet smiley Vi har endnu ikke hørt nogle sige "Ej, det kan man da ikke kalde et barn" men blot at det er rigtig smukt og flot..

Mange børn i dag, hedder alt muligt forskelligt.. Moderne, gamle, specielle navne osv.. Og jeg er ikke en af dem som tror på at man bliver mobbet pga. sit navn, men kun hvis man er uheldig eller et nemt offer..

Jeg er blevet mobbet meget selv som barn, og tror at lige meget hvilket navn vi valgte, ville det kunne mobbes, men jeg tror på at jeg kan opdrage mine børn til at have selvtillid, respekt og tålmodighed over for andre mennesker, så de ikke så nemt bliver mobbet...

Så min datter hedder Agnes Margrethe, og vores søn skal hedde Oskar ?? smiley

• #34   10. sep 2011 Fed nok, mit fulde navn er forvirring og splittelse.. Men det passer egentlig også rimelig godt på mit liv.. smiley

• #35   10. sep 2011 Her har vi talt om at hvis vi får en pige skal hun muligvis hedde Albertine Marie Gjerlund Buch... Albertine efter min oldemor og marie hed begge vores farmødre smiley og så synes vi det lyder sødt sammen.
    Vi er på helt bar bund med drengenavne ! ;/

• #36   10. sep 2011 prøvede lige med mit eget navn... det blev så magtesløshed, så det blir da meget godt at når vi en gang skal giftes får jeg et mellemnavn på, så bliver det i stedet til vitalitet og livskraft smiley

hvis man selvf tror på det smiley

• #37   10. sep 2011 Nadiaa: Har prøvet testen og Oliver får 140 som resultat.
    Siger man så 1+4 eller 14 eller hva?

• #38   10. sep 2011 Jeg selv får 6=harmoni. ;o)
    Kæresten får 4=Magtesløshed ;o(

• #39   10. sep 2011 Næh. Ikke et øjeblik..

det eneste jeg har tænkt over er at det ikke skulle være noget helt vildt langt ude, eller noget som rimede alt for nemt smiley

Børn er onde, og skal nok finde noget andet at drille med hvis det er det.. Så må jeg bare forsøge at give min søn en stærk ballast i form af selvsikkerhed, og gode muligheder for konfliktløsning smiley

• #40   10. sep 2011 Tjah mine kriterier var at det var specielt, men ikke mere end at folk kan udtale og stave navnet samt at det kunne udtales på engelsk, for har altid hadet at mit eget ikke kan..
    Min mor hedder Karoline til mellemnavn og det synes jeg er sødt men lidt for "almindeligt " (altså populært).. så faldt jeg over Karolina på nettet og tjekkede og det er ret sjældent og det faldt jeg for med det samme smiley

• #41   11. sep 2011 Olivers mor (:

Ja jeg har ihvertfald sagt feks. 1+0+9 = 10 - 1+0=1 (altså er tallet et)
    Så ville bare sige 1+4= 5 (:

• #42   11. sep 2011 Nadiaa. Tak det var også den jeg gik ud fra jeg skulle tage.
    Så er Oliver Vitalitet og livskraft, hvilket jo bestemt ikke er spor dårligt... Og passer også meget godt på ham allerede...

• #43   11. sep 2011 Vi valgte Thyr til vores søn, da det pjtkd være et navn fra den nordisk mytologi og da min eks kæreste's andre børn hedder Freja og Thorbjørn, skulle det ikke
    Minde om dem og vi synes ikke om balder, loke eller Odin, så det blev Thyr m h ivores datter hedder siff. Da der ikke var andre navne vi synes om.

Hvis det ikke er navnet de bliver mobbet med, skal der nok være ældre ting,
    Børn kan være rigtig lede og onde, når det kommer til mobing

• #44   11. sep 2011 Er ved at forsøge mig med det der link, men min sum er 112 - skal jeg så sige 1+1+2, eller hvordan? smiley

• #45   11. sep 2011 Carlotte smiley
    Ja det vil jeg mene du skal smiley ?

• #47   11. sep 2011 Dina..

ikke ringe smiley

Kommentér på:
det ved valg af navn til sine børn.

Annonce