{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.277 visninger | Oprettet:

Et navn jeg ikke vil kalde mit barn {{forumTopicSubject}}

Jeg er så glad for at folk har forskellig smag og nogle vælger at kalde deres børn for Erik, andre for Martin Knud og andre igen for Ib. Hvor er det dog befriende.

Tænk hvis det var som i Kina, hvor størstedelen hedder noget med Kim.

Jeg vil hade at min unge begynder i skole og der er mere end hende/ham som hedder det navn.

Jeg husker at gå i samme klasse som 2 jacober, 2 carstener og 2 michaeler, 3 camillaer og 2 mariaer.
det er sgu da ikke fedt. Jeg spår der om et par år kommer 3 Mathiaser, 2 magnuser, 2 oliver, 2 noaher og 7 emmaer i hver klasse.

Jeg har konsekvent sagt at hvis nogle af mine venner eller veninder har kaldt deres barn for noget, kalder jeg det absolut ikke for det. Der er da så mange søde (individuel smag) navne i verden at vælge fra... HVORFOR vælge et navn, bare fordi det ligger på top 10?

Ja det er søde navne, men aldrig om jeg kunne finde på at kalde min unge noget så ukreativt.
Mit barn skal da læres at kunne stå på egne ben og være stolt af sit navn og sig selv, uanset om han hedder Ib, Hugo, Børge eller Bent. (blev inspireret af at nogle mener at nogle navne er mere mobbeagtige end andre)

Hvad er jeres holdning?

Er I ligeglade med om der er en milliard million andre som hedder det samme som jeres unge eller hvon tænker I når I skal finde navn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et navn jeg ikke vil kalde mit barn
  • #1   16. okt 2008 jeg døber mine børn det jeg sys er flot, så er jeg ligeglade med hvem andre der hedder det...

• #3   16. okt 2008 Vi har valgt navn efter hvad vi syntes er pænt og ikke efter hvad man kan blive drillet med og heller ikke efter hvad alle andres børn hedder.
    Vi har valgt Nikoline og hvis vi får en dreng engang Nikolaj. Jeg er meget systemmenneske så vil gerne hvis navnene passer sammen men får et "problem" hvis jeg engang får en pige mere... smiley

• #4   16. okt 2008 men det der er sjovt er at man tror man har fundet på et unikt , kreativt navn bare for at opdage at andre dælme har fundet på samme navn næsten samtidigt.....ggggg.......

nej min eunger hedder Anna ( Elisabeth) 19 år , Mathilde 16 år , Karoline 13 år og Anton 8 mrd, deres navne er udtryk for et kompromis mellem ders far og mig. jeg er glad for deres navne og syntes de passer supergodt både til et barn og en voksen, jeg er ikke selv til moderne navne som f.eks Melanie, Kian, Patrick eller jennifer, jeg syntes bestemt ikke de er grimme- det er ikke det, men det er bare ikke navne til mine børn- hvis I forstår ??

hver gang jeg har fået en pige har navnet Emilie været oppe, men ingen af mine tøser har bare lignet en Emilie - hvorfor ved jeg ikke.
    Til Anton ville jeg selv have valgt Klaes, Peder eller Johannes men vi er jo en stor familie som alle skal være (næsten) enige derfor er Anton er godt kompromis vi alle kunne li` - nu kunne han jo bare ikke hedde andet.

jeg vil hverken have at ½ million hedder det samme men jeg vil bestemt heller ikke have at det er så specielt at ungen skal stave det hver gang og jeg bryder mig ikke om Amerikaniserede navne a la "rickie lake"

• #5   16. okt 2008 hopper på mor til frederikke.
    men jo lidt specielt må de da gerne være

• #6   16. okt 2008 Jeg har altid sagt at fik jeg nogen sinde en pige så ville jeg have hun skulle hedde Helena og blev det en dreng så Marinus efter min farfar som jeg elskede over alt på denne jord, så da jeg blev gravid første gang og luftede ideen for min kæreste så synes har bare det var nogen super gode navne så derfor kom vores datter til at hedde Helena.
    Da jeg så ventede vores dreng havde vi luftet ideen om Marinus igen men så synes vi allivel ikke helt det skulle være det, så vi blev enige om William som vi begge synes var rigtig sødt. Vi har ikke valgt navne efter nogen top 10 eller ud fra hvor mange der hedder det osv. Vi har valgt fordi vi kan lide de navne og synes det var det vores børn skulle hedde. :o)

• #7   16. okt 2008 nej tænker noget af det sammen dog er jeg ikke særlig glad for de gamle navne og heller ikke 2 navne som fx knud åge (ja jeg skulle finge på noget ) men da vi valgte navn, tænkte vi på noget spicielt og noget som ikke alle hed.. og så så vi et engelsk program, derfor kom vores datter til at hedde Michela, at vi så fandt ud af senere at nogen kender nogen som hedder det, det viste vi ikke... vi troede vi havde fundet en navn som var meget meget sjællent her i DK, men ikk helt desværre.

• #8   16. okt 2008 Jeg har valgt Christina hvis det bilver en pige, og Alex hvis bliver en dreng.. Jeg skulle finde navne som både kan udtales på dansk og på hollandsk, da størstedelen af min familie bor i Holland.. Og så ville jeg havde nogle navne, som ikk er alt for specielle, da jeg ikke ønsker for mine børn at de bliver mobbet med deres navn.. Det er jeg selv blevet i snart 12år efterhånden, og det er ikk særlig fedt..

• #9   16. okt 2008 Bonnie, gode navne smiley dem kan jeg godt lide.
    Jeg er bestemt heller ikke til Melissa, jennifer, joe, sean, Patrick og andre amerikaniserede navne. Det syns jeg er plat, hvis man bare er hr og fru jensen bosiddende i Danmark.

Det samme med dem som staver Phillip med Phphphillp ???
    Som bare for at være sååå anderledes skal give deres unge et weird navn. Øhhh.

MEN når det så er sagt, så forholder det sig nu sådan at mit barns far er amerikaner, så ja vi skal jo finde en mellemvej og det vil jo helt sikkert blive et navn han og hans familie kan udtale, Og dermed ikke Birger, Børge eller Bente. Vi har nogle forslag som vi begge heldigvis er enige om. derudover skal barnet hedde Eileen til mellemnavn efter hans afdøde mor, det er allerede bestemt, uanset om det blir en dreng eller pige smiley

• #10   16. okt 2008 Jeg har svært ved de der total super-unikke navne. Jeg synes ikke de alle er lige pæne. Er eks ikke vild med Noah. Jo til en baby og en sød lille dreng...men til en ældre mand? Nej tak. Og nej kan heller ikke lide Ib, Børge eller Bent. Men ellers gode gamle danske navne der eks også kan bruges på engelsk og tysk synes jeg er fede.

Min søsters 5 børn hedder:
    Krishnadas Noah
    Prema Mathilde
    Maddav Marius
    Indra (kan ikke huske hans danske navn)
    Keshiova (ved ikke hvad hans danske navn er)

De har de underlige navne fordi de er Hare Krishna....og det er ok. De bruger kun de indiske navne, så det gør vi også...

• #11   16. okt 2008 Men vores søn skal hedde Max. Var han en pige, skulle hun hedde Liva

• #12   16. okt 2008 Jeg har altid været meget glad for meget unikke og specielle navne. Så har fundet nogen navne som jeg kan vælge imellem mine børn skal hedde.

tror det er en smagssag men er heller ikke glad for hvis der er 20 andre i børnehaven der hedder det samme, så har fundet navne jeg ved at der er ingen andre der kommer til at være nogen der hedder. Tror det er hvad man er til, nogen kan ikke lide specielle navne mens andre elsker dem. Nogen synes så mine er lidt for specielle men jeg synes de er flotte

• #13   16. okt 2008 Det kommer også an på hvor i verden man bor.
    man kan ikke sige det med at mobbe, handler om bestemte navne.
    Altså min kæreste hedder Hunt til efternavn. Han er altid blevet kaldt Cunt, hvilket er et skændsord og betyder fisse ;(
    Vi kan begge godt lide pigenavnet Summer, som er normalt men ikke overvildt mange hedder det i USA, men i Danmark vil hun sikkert blive mobbet med det, tænker jeg. Summer Sommerfissen osv...ej fedt. Det kan der komme lidt for mange "sjove sætninger ud af" og det måtte jeg forklare min kæreste.

Tror bare i sidste ende handler det om at ruste børnene til at kunne håndtere dumme kommentarer, for de vil altid være der uanset om det er navn, hår, kropsbygning eller tøj og de vil kun forsætte såfremt barnet tillader det. Men altså Summer er vi gået bort fra.

Vi talte også om Forrest. Pga vi begge er vilde med filmen forrest gump, men Øhm., Forrest betyder som bekendt Skov og Hunt betyder jagt, så det er der også mange unger så snart de begynder at lære engelsk som vil more sig over. .. ØV måske jeg bare skal holde mig væk fra Danmark smiley

• #14   16. okt 2008 Liva og Max er søde navne... Max har vi også oppe og vende.
    (det skal nemlig helst være navne med M eller E)

• #15   16. okt 2008 vi havde besluttet inden vi fik børn at fik vi en søn skulle han hedde victor fordi jeg troede min mand hed victor da vi lærte hinanden at kende.

det var så blevet et rigtig populært navn på det tidspunkt, men det holdt vi ved alligevel og jeg fik så min vilje med hans lidt mere specielle mellem navn salomon

vores datter hedder johanne alix
    johanne efter både min og min mands oldemødre og alix var min elskede mormors navn

og mindsten hedder så arthur alexander, arthur havde vi allerede bestemt da jeg ventede nr. 2, som jo så blev en pige.

og har nogle specielle navne klar hvis vi får flere

• #16   16. okt 2008 Elisabeth: ja netop. Max er ret internationalt. Det kan udtales på både engelsk, tysk osv.... og vi synes ikke der er så mange lede ting man kan sige med det navn....

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #17   16. okt 2008 Vores søn skal hedde Oliver, for det navn kan min mand lide. At det ligger på top et eller andet gør ingen forskel for os.
    Jeg er ret ligeglad, et navn er et navn og man skal nok blive drillet uanset hvad.

Men jeg ved så af egen erfaring det IKKE er fedt at ens forældre mente man skulle hedde noget helt unikt, så man hele livet gang på gang skal stave, udtale og minde folk om ens navn.

Så ville jeg hellere hedde det samme som 7 andre i klassen end at skulle hedde noget helt uforståeligt som folk ikke kan, udtale, stave eller huske smiley

men som du siger, heldigvis er der forskellige navne. men jeg tror de færreste vælger et navn fordi det ligger på top ti listen, men nok mere fordi de kan lide navnet.

• #18   16. okt 2008 M L
    helt enig, tror heller ikke der er nogen der vælger det fordi det er populært.
    det sjove er jo at folk tit vælger et navn fordi der er vilde med det og så viser det sig at der er 1000 andre forældre der var vilde med det på samme årgang

• #19   16. okt 2008 M L: lige i det tror jeg du har ret...man vælger navn fordi man kan lide det. Og fordi man synes det passer til barnet.

Skulle min mor have bestemt, havde jeg heddet Sabrina, Skulle min far have bestemt, hed jeg Connie.....jeg er meget glad for at hedde Mette...

• #20   16. okt 2008 Åh ja de kære navne... Vi have manget snak om her hjemme hvad bettemand skulle hede... Og vi var egentlig enige om at det skulle være et eller andet specielt (dog ikke for specielt, så det hverken var til at udtale eller stave) Men vi kunne bare ikke komme et som vi begge sys om... så det endte med noget så dansk som Kasper. Er virkelig glad for vi valgte det navn. Der er rigtig mange i min genration der hedder det, men der er ikke særlig mange børn der bliver døbt det mere, og vi gad ikke et navn som alle de andre os hedder.
    Men vi får da også nogen kommentar engang i mellem, Kaspers far hedder nemlig Jesper... Så hvornår kommer jonathan, er den typiske...
    Men sys da man skal tænke over at det er noget de også skal kunne bruge når de bliver voksne. Og så sys jeg personligt det er synd med alle de mellmnavne, om de har en betydning eller ej. Stakkels de børn der har en 4-5 navne med afternavn,,,
    Udover det sys jeg også man skal tænke på intialerne, for de bliver sku brugt til meget når man for eksempel starter i skole. så det sku ikke så fedt hvis ens intialer blir PIS, eller noget andet. (kærestens farmors intialer er BMW- Hmm, nu egentlig lidt sejt...)

• #21   16. okt 2008 enig ML, ved godt folk ikke vælger pga top 10, men der er vel mere end 1 navn man syns er sødt? så hvorfor ende med at vælge et som 10 andre i klassen også vil hedde?

og ja jeg heddr selv noget som kan staves på 18 forskellige måder
    og min mor valgte naturligvis ikke en af de mere normale, men så husker folk en, siger min erfaring mig. smiley

• #23   16. okt 2008 Maja L:

Giver dig helt ret i det med initialerne, men synes nu BMW er ret sejt.
    Min kærestes bliver MSN og han har en kammerat hvis initialer er SM og en anden WC -de gik på efterskole og havde meget almindelige fornavne så de blev kaldt SM og WC, ham der blev kaldt WC blev så ret sur over det hver gang og ville ikke have det.

jeg har problemer med drengenavne, men har så fået at vide at jeg nok venter mig en pige så holder det 100% stik så bliver det ikke et problem.
    Hun skal nok enten hedde Lotus, Papaya, Athena eller Sydney

Maschas's mor:

vil du ikke fortælle navnet? er nysgerrig for at høre det smiley

• #24   16. okt 2008 hmm, vores hund hedder athena... Ja vi have valgt Loi eller Mike med endte jo som sagt med Kasper... totalt langt fra hinanden...

• #25   17. okt 2008 Hmm er sådan lidt amivalent over det med navne, vil gerne have et unit navn, men stadig ikke et navn der skal staves hver eneste gang.

Men ja der er altså navne hvor det er synd.

Har været til barnedåb, hvor barnet blev døbt Tenna, sødt navn ,men efternavnet var Beincen (udtales Benzin) hmm så er Tenne ikke sødt længere.

Anders dejligt navn, med mindre man hedder Sand til efternavn, ved det er en klassiker men har gået i skole med en.

min X søsters datter kom til at hedde CamiiiLe (det er rigtigt stavet) Lulu, duer heller ikke helt i mine øre.

Jeannie, Lotus? hmm det første jeg tænker er toiletpapir, desværre ikke blomsten.

• #26   17. okt 2008 Elias er også ved at blive småpopulært så tror jeg ikke han vil blive drillet da det ikke vil være et fremmed navn for børnene. Der er allerede 8 drenge herinde der hedder det så det vil de andre børn kende, ligesom hvis han hed Mads. Deres navnegeneration bliver jo anderledes end vores ogf så har jeg ikke hørt børn blive mobbet før af den grund at deres navn optrådte i Bibelen. Eva, David, Markus, Adam, Maria, Elisabeth, Lea, Benjamin, Jakob, Johannes, Lukas, og Peter er også bibelske navne.

Maria:
    vi sløjfede også Lotus for noget tid siden, glemte bare at jeg ikke havde de 4 faste navne mere. Men det bliver nok Papaya hvis det er.

• #27   17. okt 2008 Tja, jeg gik i klasse med en anden der hed Jane og det var helt ærligt ikke så slemt. Synes man skal give sit barn det navn man selv kan lide uden at skelne til hvad andres børn hedder og hvor mange der hedder det samme navn.

• #28   17. okt 2008 Papaya er imø rigtig sødt. Har selv tænkt på det navn til en hittekilling faktisk smiley Da jeg er nået til frugter, så de næste jeg får ind når jeg engang ikke længere er med rogn, skal hedder Mango, Kiwi,
    Papaya og Passion...men hmmm må man godt kalde sig barn det i danmark, er der ikke regler for hvor "langt ud" man må gå?

altså hvis jeg vil kalde min søn Blyant, eller Valnød må jeg vel ikke det?
    Jeg mener enten paprika eller persille ikke hedder det rigtig på papiret, fordi de ikke måtte.

Hvad hedder I til efternavn.... nu bliver det vel ikke en papaya hansen eller jensen? sådan et specielt fornavn forpligter jo smiley

• #29   17. okt 2008 Jeg er til de lidt mere specielle navne, Vi fik Kian døbt hans navn fordi vil ikke vil ha' han sku hedder det samme som alle de andre, vi var ellers blevet enige og Lucas, men syntes det var rigtig mange der hed det.
    Hjemme ved os hedder vi selv
    Sabrina Samantha Larsen (Mig)
    Nicklas Rene
    Tim Christian
    Kristina Monique

Er selv rigtig glad for mit navn da der ikke er så mange igen der hedder dette.

Min kæreste og hans søskende hedder
    Mickel (Undtales Michael på engelsk)
    Mia
    Gabriel

Min kæreste har haft mange problem og bliver tit kald andre navne som Mikkel og michael.

Vi har snakket om at når vi skal ha' den næste skal det også være specielle navne.
    Har dog kun fundet pigenavne da jeg syntes der er svære med drengenavne, men hvis det bliver en pige skal hun hedder
    Monique Mille Pedersen Larsen
    Eller
    Samantha Selina Pedersen Larsen.

• #30   17. okt 2008 Hehe jeg gik i klasse med
    Michael M, H og I
    Nanna L og jeg selv Nana T
    Janni C og V

Og det synes jeg egentlig var ærgeligt så mange delte navn og min kæreste har samme holdning da han var en af dem der hed Rasmus i hans klasse så vi ville ikke have et navn alle hedder men ikke for specielt...

Er kommet frem til Sigrid for det har eksisteret i mange år så dem der ikke kan stave det ville nok heller ikke kunne stave mange andre navne rigtigt... Faren vil gerne have hun skal hedde Nikoline så det bliver:

Sigrid Nikoline Bøjler Nielsen hvilket jeg egentlig er godt tilfreds med smiley

• #31   18. okt 2008 Jeg hedder selv Jeannie Tolberg Mink Hannibalsen men streger de to midterste for ellers bliver det for langt til barnet så det bliver faders mellemnavn og mors efternavn så det bliver Stjernby Hannibalsen.

Jeg vil ikke have nogen skrupler med at kalde min datter Papaya da jeg synes det er sødt. Ja det er en frugt, men i og for sig mener jeg at hvis både man kan kalde sig barn årstids, bil, blomster, farve, stof og krydderinavne og Lykke og Liv, og ja Søs og bror så kan man også kalde det frugtnavne.
    Er det så mere underligt at kalde sin datter for Lilje, Rose, eller Silke end Papaya?
    synes selv det er et specielt sødt navn og ja det er godkendt.

• #32   18. okt 2008 Det ER godkendt, jamen fantastisk smiley Hvor kan jeg finde en liste over hvilke navne der er godkendt i danmark?

Papaya Stjerny Hannibalsen. Det lyder godt syns jeg
    Godt valg.

Jeg vil 10 gange hellere kalde mi barn for Papaya end for Rose, Lilje og Silke, de navne grænser til kvalm i mine øre smiley

• #33   18. okt 2008 Der var en herinde der kom med en hjemmeside, en af statens sider, ikke bare en af dem hvor der står en masse godkendte men her kan man søge på navnet og så siger den om det er godkendt og det var så der jeg fandt ud af det. Det er så ALLE navne plus de specielle som man måske ikke ser på de andre babysider, der kan væksle lidt i hvilke de ellers har på listen.

Vil lige se om jeg kan finde siden på egen hånd, vender lige tilbage hvis jeg kan.

tak forresten

• #34   18. okt 2008 Her var den, det er familiestyrrelsens side. så kan man skrive navnet, og se om det indeholder det.

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/1/?no_cache=1

• #35   18. okt 2008 og der kan du også få hele listen frem, en dejlig lang en smiley

• #36   18. okt 2008 http://www.dst.dk/Statistik/Navne.aspx

Her kan man så se hvor mange der heddr navnene og hvor mange der fik navnet siden 1985.

Jeg syntes altid det er sjovt der er 3 mænd der hedder Maria til fornavn

• #37   18. okt 2008 Ej ja hold da op, hvem vil dog kalde sin dreng for Maria.

Tænk lige hvis drengen blev en stor kanon og skulle til topmøde og han skulle give hånd og presentere sig og med sådan en dyb stemme sagde "Dav, Maria" gad vide hvor mange af dem han giver hånd til af fine folk i jakkesæt der ikke knækker sammen af grin. Tænk lige hvis det er et vigtigt møde og de virkelig skal være på overfor ham og de bare ikke kan holde masken

• #38   18. okt 2008 Synes også det er væsentligt at vælge et navn som ikke vil ende med at betyde at ens barn bliver mobbet i skolen. Har en veninde der hedder Lenita og som blev kaldt Lolita af mange af de uvenlige typer.

• #39   19. okt 2008 tak for listen smiley

Igen må jeg cementere at alle navne kan mobbes på. afhængig af omgivelser, foks kreativitet og hvilke typer børnene er.

jeg kendte en som hed Iben og hun blev til Onaniben ;-S

Jette blev til Spætte og Philip var filipensen.
    Vi havde en feminin Michael, han blev til michaela

Jeg blev selv kaldt skinkolla, modella og Lolita og mit navn har intet med de tre navne at gøre smiley

I spansk talende lande er bla "Jose Maria" et meget normalt navn, så jeg gætter på at det er spansktalende i Danmark boene, som har døbt deres knægt Maria smiley (efter jomfru maria)

• #40   19. okt 2008 Hvorfor ikke bare styrke sine børn bedst mulig så de ikke lader sig gå på af mobning og det bare praller af på dem?
    Er det ikke bedre end at skulle vælge et navn man ikke kan mobbe med?

Hvis barnet er røv irriterende så finder de andre sikker noget at mobbe med selvom man har valgt et "mobbefrít" navn

• #41   20. okt 2008 det tror jeg også Nana smiley

• #42   28. okt 2008 Hej... Jeg venter den første til marts 2009, men har 4 bonusbørn i forvejen, som hedder:
    Jon
    Gry
    Kia
    Ian- Det specielle ved dem er at de alle er på 3 bogstaver... Dette har vi derfor valgt at føre videre når vores lille søn melder sin ankomst smiley
    Han skal nemlig hedde Neo, det er godkendt men der er kun 1 anden der hedder det... Vi har valgt navnet pga. det er specielt, det er på 3 bogstaver og vi synes begge det er flot...

• #43   29. okt 2008 nana t
    jeg er faktisk enig men
    ligegyldig hvor godt man ruster sine børn er det desværre ikke altid nok..

men nej jeg tror ikke at et navn er et oplagt mobbeemne, tror simpelthen det er meget mere psykologisk børn (desværre) går til værks. i stil med, din mor er fed, du har for gode yu-gi-oh kort du har for dårlige yu-gi-oh kort.
    vi sparker dig hvis du kommer ud fra sofaen (jeps autentisk situation), børn er bare blevet ondere og har mindre respekt for autoriteter, nå det var et sidespor

• #44   29. okt 2008 Jeg faldt totalt for Noah lige inden det blev populært for alvor (da jeg fandt ud af det blev en dreng)
    min kæreste var slet ikk med på det navn, og ville ha han skulle hedde Sonnich..
    så vi gik på kompromi og valgte at han skal hedde Noah Sonnich.. så kan han altid senere hen vælge at blive kaldt Sonnich hvis han blir ked af Noah..

• #45   30. okt 2008 sexymama:

det er papbørn. Hvis ens kæreste har børn fra et tidligere forhold med i bagagen.

Ja børn er meget psykologiske og af den grund har jeg også fravalgt navne der desedert indbyder til mobning, selvom de ved alle navne alligevel kan finde noget er der stadig nogen der er slemmere.

Derfor fravalgte jeg også Lotus efter en del tid. Kunne super godt lide det men havde da aldrig faldet mig ind hvad det kunne bruges mod. Da jeg fortalte min mor navnet grinede hun og sagde "hvad er det nu det er? nåå ja Lotus Royal toiletpapir!!" og den syntes jeg måske ikke var så smart alligevel. Husker der var en dreng fra Island der startede i min folkeskole. Han hed Omar og hver dag kunne man høre genlyden af alle de andre børn råbe "Aaah! Oma stegemagarine!" sagt på samme sjove facon som i reklamen som der var dengang.

men selvom Jeannie (udtales Sjanni) ikke rigtig rimede på noget kunne de alligevel lave det om til Jeannie panni kaffekanni -det generede mig ikke for det hang da slet ikke sammen og var det eneste de kunne finde på i deres desperation efter at finde et øgenavn hvor ikke andet var muligt. Men noget kan de altid flette sammen. Der fejler børns fantasi ingenting

• #46   30. okt 2008 sexymama:

Nej det var nemlig også blomsten jeg tænkte på, men er lidt ked af hvis alle andre tænker røvpapair for efter jeg har fremlagt navnet for andre er det næsten alle der som det første tænker på toiletpapir, og synes det er ret ærgeligt når det ikke kun er ens mor men ens veninder også begynder smiley

Kommentér på:
Et navn jeg ikke vil kalde mit barn

Annonce