23. mar 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Hus køb ;D {{forumTopicSubject}}
Ja landet ligger sådan at vi gerne snaaaart vil købe hus.. Så jeg ringet til min bank dame for lige som at snakke med hende om det, så hun kan se på vores økonomi og vurdere hvad vi har råd til.. Men damen har ferie i 14 dage, jeg blev tilbudt en anden der kunne se på det, men den anden person er sådan en som helt tiden siger hvorfor har du så travlt du er ung bla bla. og det gider jeg bare ikke..
Så tænkte jeg på om der måske var nogle som kunne en slags regneregel for hvor dyret huset må være så det passer med ens indkomt m.m.
Har været ved at kigge i nogle gamle tråde hvor jeg f.eks. kunne se at bankerne rådet til at man havde et rådighedbeløb på omkrig 8000 kr når de faste udgifter er betalt, og det har jeg regnet på om det har vi hvis ud fra det hus jeg har lidt kig på
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 68 Svar: 572
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
mar 2008
Mor til asbjørn er der ellers sådan andet end rådighedsbeløbet man kan gå ud fra?
apr 2008
apr 2008
mar 2008
apr 2008
mar 2008
må jeg få at vide hvad jeres huse koster/kostede og hvad betaler I til det om mdr.?
mar 2008
nov 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
Hun sage vi skulle have en rådighedsbeløb på omkring 12.000, ellers kunne vi ikk få lov.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
Opsøg flere for det er ikke ens alle steder :o)
nov 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
før finanskrisen var 8000 i rådighedsbeløb rimeligt normalt, nogle banker sagde lidt mere andre lå ca der...
der er det ved det at idag hvor der er krise, har de sat det beløb op, og de fleste steder anbefales det altså at man har mere eks. fik vi at vide i Nordea vi skulle have et rådighedsbeløb på minimum 10500 kr og det kan godt være det i dine øre lyder til at være mange penge, men det er altså ganske normalt hvis man vil leve uden at skulle vende hver 50 øre, dette beløb skal jo gå til:
benzin/transport, mad, rengøring, nyt tøj til hele familien, gaver, evt. opsparing, sjov og ballade til hele familien osv osv.
og bruger man som en almindeligt gennemsnitsfamilie så passer dette beløb rimeligt godt...
men i det hele taget er det nok et skidt tidspunkt at købe hus nu, medmindre at i begge har gode indkomster og det er et meget realistisk hus i kigger på... bankerne er IKKE glade for at låne penge ud for tiden, og slet ikke til unge mennesker..
eks. kan jeg sige vi er 22 år begge 2 og vi var i banken i foråret (inden krisen) her kunne vi godt få lov at låne til et hus, men vi havde bare ikke lige "huset" på hånden, så her i efteråret da vi havde "huset" på hånden kunne vi pludseligt ikke. og vi har ellers 2 ok lønninger, men vi har så det problem at vi har noget gæld i forvejen, og vi er unge, det var det der fik banken til pludseligt at ændre mening når nu der var krise...
min pointe: det er vigtigt ikke at sætte sig for hårdt selvom man tror man kan, og det er også vigtigt ikke at sætte forventninger og forhåbninger for højt i forhold til at få lov til at låne....
synes selvfølgeligt i skal klø på og få banken til at regne på det, og håber da det bedste for jer :o)
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
mar 2008
Der næst har jeg ikke lige planer om at skifte bank lige meget hvad da jeg har den bank af en grund.. Hehe.. Vi må vente at se hvordan tiderne bliver, vil bare ikke at det hus jeg har kig på bliver solgt, men sådan er det nu en gang..
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
mar 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
men selvom i synes i kan klare jer for mindre er det jo ikke sikkert at banken mener det, så vil man låne pengene af banken, ja så er man altså også bundet af deres krav, man kan jo sige deres krav ligger også så højt af en grund, de vil være sikre på at kunne få deres penge også selvom der kommer noget uforudset... i skal jo huske på banken er der ikke kun for at hjælpe os "fattige" folk, det er også en forretning, og ingen forretning vil risikere ikke at kunne få deres penge...
vi sagde også at vi da sagtens kunne klare os for mindre, det har vi gjort før i lejebolig, men det er bare ikke godt nok, i nogen banker kan man snakke med dem og aftale at det er ok med et lidt lavere beløb, men for tiden er de ret skrappe, så i princippet er det ligegyldigt hvor lidt i mener i ville kunne klare jer for, så tror jeg ærligt talt at næsten samtlige i DK havde eget hus idag hvis man selv kunne bestemme hvilket rådighedsbeløb man mener at have brug for.
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Vi står selv i en lidt lignende situation vi skal godt nok ikke købe hus men bygge til hvilket kommer til at koste et par kroner som vi ikke lige står med i hånden....
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
her kan du udfylde og så regner den det ud
det er det samme beløb banken vil sige og de andre boligsider.
håber du kan bruge det
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 299
banker er ikk altid til at regne med, det bedste i kan gøre er at opsøge kreditforeninger osv. , men læs godt mellem linierne for nogle steder snyder de.. og ved godt 12000kr lyder af meget men der kommer i ny og næ nogle flere udgifter end de faste udgifter..
Jeg vil ikk lyde som en klog ugle., men det er en hård kamp når man er så ung, for de tror ikk man fatter en skid.
Hus køb ;D