{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Hus køb ;D {{forumTopicSubject}}

Ja landet ligger sådan at vi gerne snaaaart vil købe hus.. Så jeg ringet til min bank dame for lige som at snakke med hende om det, så hun kan se på vores økonomi og vurdere hvad vi har råd til.. Men damen har ferie i 14 dage, jeg blev tilbudt en anden der kunne se på det, men den anden person er sådan en som helt tiden siger hvorfor har du så travlt du er ung bla bla. og det gider jeg bare ikke..

Så tænkte jeg på om der måske var nogle som kunne en slags regneregel for hvor dyret huset må være så det passer med ens indkomt m.m.

Har været ved at kigge i nogle gamle tråde hvor jeg f.eks. kunne se at bankerne rådet til at man havde et rådighedbeløb på omkrig 8000 kr når de faste udgifter er betalt, og det har jeg regnet på om det har vi hvis ud fra det hus jeg har lidt kig på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hus køb ;D
  • #1   23. jan 2009 Jeg har fået a videman skal ha 10.000 til rådighedsbeløb...

• #2   23. jan 2009 Ja i den anden tråd stod mellem 10.000 - 8.000, men nogle der svarede i tråden kunne sagtens nøje med et noget mindre beløb..

• #3   23. jan 2009 Ja synes da også det lyder vanvittigt, hvis jeg havde 10.000 tilovers om måneden vil jeg da gå amok og slette ikke kigge efter hvad tingene kostede, jeg ville da bare købe løs.. Hehe..

Mor til asbjørn er der ellers sådan andet end rådighedsbeløbet man kan gå ud fra?

• #4   23. jan 2009 Nu bor vi godt nok ikk i hus, men vi har da 10.000 til os selv når alt er betalt..

• #5   23. jan 2009 men jeg vil nu også mene man sagtens kan leve for mindre...

• #6   23. jan 2009 Ja vores bank har allerede vores månedlig udgifter.. Ja der er vare lige mange andre ting man skal tage højde for udforudsigelig udgifter m.m. Ham den dum bank mand skræmte mig virkelig sidst og sagde at muligt og der fuldte stor anvar med ved køb af hus osv. Ham kan jeg bare ikke lide og min far sagde at selvfølgelig skal man købe hus efter ebhov og penge pung, men det var jo det han skulle hjælpe mig med og det gjorde han bare slet ikke.. Også min kæreste har så hende som er på ferie og hun er bare sød.. så nu håber jeg bare på at hun er villige til at svare på de spørgsmål m.m.

• #7   23. jan 2009 Mette>> Jeg kan da oz godt forståi gerne vilha hus.. Så må vi håbe hun gider hjælpe med at kigge på det, når hun kommer tilbage fra ferie..

• #8   23. jan 2009 Vi lever da for mindre nu, fordi vi spare sammen til hus.. Lige nu er jeg elev og ska leve på elev løn 1½ år endnu, så det er kæresten som trækker vores indkomst op smiley

må jeg få at vide hvad jeres huse koster/kostede og hvad betaler I til det om mdr.?

• #9   23. jan 2009 Ja marc mor.. Det håber jeg også smiley Vil det virkelig gerne inden der kommer børn..

• Carina
    Carina Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #10   23. jan 2009 Ja jeg har også lige været i banken og høre om vi kunne få lov at flytte i hus. Men fik også afslag af min bankdame, men nu forsøger vi at få andre til at kigge på det, for vi kan ikk få det til at psse når alle andre kan få lov og vi ikke kan.

Hun sage vi skulle have en rådighedsbeløb på omkring 12.000, ellers kunne vi ikk få lov.

• busk 4
    busk 4 Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #11   23. jan 2009 det sagde vores bankdame også så vi tog i nykredit og vi har nu fået vores hus :o)
    Opsøg flere for det er ikke ens alle steder :o)

• Carina
    Carina Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #12   23. jan 2009 Vi er også i fuld gang med alle bolde i luften... For vi er virkelig vilde med det hus vi har kigge på. Og ligger perfekt smiley

• #13   23. jan 2009 har ikke lige læst alle svar, så undskylder hvis jeg gentager noget.... :o)

før finanskrisen var 8000 i rådighedsbeløb rimeligt normalt, nogle banker sagde lidt mere andre lå ca der...

der er det ved det at idag hvor der er krise, har de sat det beløb op, og de fleste steder anbefales det altså at man har mere eks. fik vi at vide i Nordea vi skulle have et rådighedsbeløb på minimum 10500 kr og det kan godt være det i dine øre lyder til at være mange penge, men det er altså ganske normalt hvis man vil leve uden at skulle vende hver 50 øre, dette beløb skal jo gå til:

benzin/transport, mad, rengøring, nyt tøj til hele familien, gaver, evt. opsparing, sjov og ballade til hele familien osv osv.

og bruger man som en almindeligt gennemsnitsfamilie så passer dette beløb rimeligt godt...

men i det hele taget er det nok et skidt tidspunkt at købe hus nu, medmindre at i begge har gode indkomster og det er et meget realistisk hus i kigger på... bankerne er IKKE glade for at låne penge ud for tiden, og slet ikke til unge mennesker..

eks. kan jeg sige vi er 22 år begge 2 og vi var i banken i foråret (inden krisen) her kunne vi godt få lov at låne til et hus, men vi havde bare ikke lige "huset" på hånden, så her i efteråret da vi havde "huset" på hånden kunne vi pludseligt ikke. og vi har ellers 2 ok lønninger, men vi har så det problem at vi har noget gæld i forvejen, og vi er unge, det var det der fik banken til pludseligt at ændre mening når nu der var krise...

min pointe: det er vigtigt ikke at sætte sig for hårdt selvom man tror man kan, og det er også vigtigt ikke at sætte forventninger og forhåbninger for højt i forhold til at få lov til at låne....

synes selvfølgeligt i skal klø på og få banken til at regne på det, og håber da det bedste for jer :o)

• #14   23. jan 2009 En hovedregel er at man skal tage sin årsløn og så gange den med 2.5 og så har man ca hvad man kan købe får. Det kommer selvfølig and på om man har en masse gæld ved siden af.

• #15   23. jan 2009 Jeg er sikret fast job når jeg er udlært.. Derud over ved jeg godt at det er lidt et dårligt tidspunkt at købe hus på pga. krisen og nej jeg vil heller ikke sidde for hårdt i det.. Jeg synes at 10.000 kr er meget til en husstand på to, vi kan sagtens leve mindre også have til det hele.. Selvom jeg godt ved at det er et krav fra banken..

Der næst har jeg ikke lige planer om at skifte bank lige meget hvad da jeg har den bank af en grund.. Hehe.. Vi må vente at se hvordan tiderne bliver, vil bare ikke at det hus jeg har kig på bliver solgt, men sådan er det nu en gang..

• #16   23. jan 2009 du skal også huske på at det ikke kun er mad, husleje, benzin ovs.. når i køber hus kommer der også en masse forsikringer ovs smiley

• #17   23. jan 2009 Ja det er rigtig, men må vel gå ind under faste?

• #18   23. jan 2009 jo jo selvfølgeligt kan det lade sig gøre at leve for mindre, det kommer jo også an på hvor man bor i forhold til arbejde og den slags, om man har brug for en bil eller om man kan gå til indkøb osv.

men selvom i synes i kan klare jer for mindre er det jo ikke sikkert at banken mener det, så vil man låne pengene af banken, ja så er man altså også bundet af deres krav, man kan jo sige deres krav ligger også så højt af en grund, de vil være sikre på at kunne få deres penge også selvom der kommer noget uforudset... i skal jo huske på banken er der ikke kun for at hjælpe os "fattige" folk, det er også en forretning, og ingen forretning vil risikere ikke at kunne få deres penge...

vi sagde også at vi da sagtens kunne klare os for mindre, det har vi gjort før i lejebolig, men det er bare ikke godt nok, i nogen banker kan man snakke med dem og aftale at det er ok med et lidt lavere beløb, men for tiden er de ret skrappe, så i princippet er det ligegyldigt hvor lidt i mener i ville kunne klare jer for, så tror jeg ærligt talt at næsten samtlige i DK havde eget hus idag hvis man selv kunne bestemme hvilket rådighedsbeløb man mener at have brug for.

• #19   23. jan 2009 Altså så vidt jeg kan forstå på min svigerfar der har været over 30 år i bank så er det både godt og skidt at købe nu for du kan presse prisen meget mere men samtidig dårlig tid at låne på så den skal vendes nogle gange... Han mener at vi sagtens kan leve for under 10000 og mener at der udover er overskud og fråds...

Vi står selv i en lidt lignende situation vi skal godt nok ikke købe hus men bygge til hvilket kommer til at koste et par kroner som vi ikke lige står med i hånden....

• #20   23. jan 2009 du kan bare gå ind på bolighjemmesiderne, der kan du regne ud hvor dyrt et hus i har råd til at købe. De har sådan en beregner på de fleste sider

• #21   23. jan 2009 (link fjernet)

her kan du udfylde og så regner den det ud smiley
    det er det samme beløb banken vil sige og de andre boligsider.

håber du kan bruge det smiley

• #22   23. jan 2009 hejsa til jer andre tøser.
    banker er ikk altid til at regne med, det bedste i kan gøre er at opsøge kreditforeninger osv. , men læs godt mellem linierne for nogle steder snyder de.. og ved godt 12000kr lyder af meget men der kommer i ny og næ nogle flere udgifter end de faste udgifter..
    Jeg vil ikk lyde som en klog ugle., men det er en hård kamp når man er så ung, for de tror ikk man fatter en skid.

Kommentér på:
Hus køb ;D

Annonce