{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

SU barsel, kun 6 mdr? {{forumTopicSubject}}

Hej piger!

min veninde er gravid men har fået at vide at man kun kan få måneders barsel på SU. Hun er ret ked af at hendes datter så allerede skal starte i dagpleje når hun er 5-6 mdr når hun engang bliver født og bliver så gammel.

Kan det virkelig passe? man plejer da at være på barsel i 11 mdr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU barsel, kun 6 mdr?
  • #1   30. okt 2015 Jeg mener at man kan vælge at få dobbelt klip i 6 måneder. Altså 2x SU i 6 måneder, eller man kan vælge at få 12 su klip, hvor man bare får almindelig su hver måned i 12 måneder smiley
    Men det bør SU vejlederen på skolen meget gerne have styr på.
    Jeg har linket til SU styrelsens hjemmeside hvor der står det omkring de forskellige klip smiley http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #2   1. nov 2015 Jeg er ret sikker på du får 12 ekstra SU klip, og dem kan man selv vælge, hvordan du bruger.

• #3   3. nov 2015 Ok tak. Men hvis man breder de 12 mdr ud på året, får man jo kun ca. 5000 om måneden som en på alm SU uden børn, og så kan man jo ikke få det til at hænge sammen.

Er man så nødsaget til at sende sit barn i dagpleje når det allerede er 5-6 mdr?

Det forekommer mig bare underligt hvis man på kontanthjælp har 11 mdrs barsel og på SU (for at kunne overleve på samme vilkår) kun har 6 mdr.

er det sådan det er?

• JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #4   3. nov 2015 Hvis man er enlig forsøger eller forsørger sammen med en anden su-modtager, får man jo forhøjet su

• #5   7. nov 2015 Jeg havde 12 mdrs barsel, hvor jeg fik min normale su udbetalt samt mit su-lån. Jeg kunne ikke få forhøjet, da jeg bor sammen med min mand og han har en ok god løn.
    Men som JP skriver, så kan din veninde få forhøjet su, hvis hun er enlig forsørger, eller begge forældre er på su, samt hvis hun er enlig forsørger, er der en masse tilskud fra kommunen at hente.

Kommentér på:
SU barsel, kun 6 mdr?

Annonce