{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

SU som forsørger {{forumTopicSubject}}

Hej kære mennesker smiley

Nu har jeg forsøgt at undersøge sagerne, men intet klogt er jeg kommetfrem til smiley

... For man den samme SU som andre, hvis man bor sammen med en der ikke er på SU?

Sagen er den, kæresten og jeg snakker lidt i baby-drømme, men men.. Sys ikke jeg kan se at man får mere end alle andre, men at man derimod kan få SU-lån?

Håber der er en der kan hjælpe?

/Marlene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU som forsørger
  • #2   18. feb 2009 Uanset om du bor sammen med nogen eller ej - så længe du er ikke bor hjemme hos mor og far, får du den samme SU sats..

    Når du så skal på barsel fra studiet vil du kunne få 12 ekstra klip, som også er samme sats som den su du får normalt.. Du kan få dem som enkelt klip i et år eller som dobbelt klip i 6 mdr eller du kan være studieaktiv og få alm su og fødselsklip - dvs. dobbeltklip..

    Men derudover afhænger din SU også af om du har nogle fradrag eller lignende - derfor kan SU satsen virke forskellig fra person til person..

    Håber det hjalp? :o) Synes selv det er lidt forvirrende.. ;p


  • #3   18. feb 2009 Nå ja bliver du alenemor får du selvfølgelig en højere sats.. det er vist en helt anden sag jeg ikke skal rode mig ud i.. hehe Sorry hvis det var det til du spurgte.. ;p

  • #4   18. feb 2009 Altså.. Min kæreste er uddannet bager.. Vi bor sammen - ikke hos mor og far.. smiley

    Dvs man faktisk "kun har hans intægt" da en SU jo meget lille?

    Hold da op.. Hårdt..

    Men tak for svarene, hvor er I søde smiley


  • #5   18. feb 2009 Skulle da ikke gerne blive alene-mor smiley regner jeg bestemt ikke med da.. hehe..

  • #6   18. feb 2009 hehe oki.. jamen jo så er det som jeg skrev.. sådn lever vi.. Men hvis man har lån eller lignende kommer der jo fradrag på.. men jo det er da lidt hårdt ind i mellem med pengene.. ;o)

  • #7   18. feb 2009 Eva-Maria J - er helt enig.. var min mand også på SU kunne det slet ikke hænge sammen.. hehe Han er også håndværker.. ;p

  • #8   18. feb 2009 jeg syntes nu det er frækt af staten at opfordre til at blive enlig mor, helt seriøst, hvis man siger at begge er på su , så kan det ikke hænge sammen, det er vi enige om, men som enlig får du ligepludselig det dobbelte i su (ca) og mulighed for større su lån..

    staten har ikke tænkt igennem at økonomiske problemer kan ødelægge en lille familie, hvorfor så ikke støtte op om de forældre der er sammen og på su ? (: tja jeg ved det ikke .


Kommentér på:
SU som forsørger

Annonce