{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Moster L
Moster L
Tilmeldt:
2. sep 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33

stensikker chokoladekage. {{forumTopicSubject}}

hej. ville høre om der var nogen der havde en god gennemprøvet opskrift på chokoladekage. jeg har selv et par stykker, men syntes ikke de bliver så lækker svampet, eller lidt fugtige. så hvis der er nogen der ligger inde med en garanteret idiotsikker opskrift på en svampet og lækker chokoladekage, modtager jeg opskrifter med kyshånd....
er ved at bage til fryseren, så den skal også kunne holde til at fryses ned.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stensikker chokoladekage.
  • #1   30. mar 2009 hmm den er ik svampet men den er super god.. Matilde kakao kage er god

  • #2   30. mar 2009 Den her er r*vgod... elsker selv når de er fugtige og svampe, og nærmest virker som om de ikke er bagt heeeelt færdige men alligevel er det... heh

    300 g smeltet magarine eller 4 dl olie
    6 dl sukker
    4 æg
    6 dl mel
    6 tsk vanille sukker
    14 spsk kakao pulver (afhængig af hvor stærk eller mild man vil have den)
    2 dl mælk
    2 dl kogende vand

    Jeg har ikke nogen bestemte tækkefølge, men start med alle de "tøre" genstande, og derefter de "våde" genstande, og æggene skal sidst i.. (:

    Så skal den i ovnen ved 200 grader ca 30 min, afhængig af hvad du bruger til og bage den i..

    Obs. noget jeg har lagt mærke til er at hvis man bager en kage i en bradepande så den bliver meget stor og flad, er at den tit blir meget tør, men hvis man bruger fx et ildfast fad, som har en høj kant, så blir den utroligt svampet... (:

    Håber du synes om den, hvos du prøver den...


  • #3   30. mar 2009 øj den tror jeg at jeg prøver at bage imorgen også smiley
    Kan den tåle fryser?


  • #4   30. mar 2009 Heh... (: når jeg bager den herhjemme plejer der oz kun og gå ca 3-4 dage så er den helt væk...

    Jeg skal være ærlig og sige jeg aldrig har prøvet og fryse den, så ved ikke om den kan tåle det, desværre... (:


  • #5   30. mar 2009 det får jeg sikkert prøvet så hehe

Kommentér på:
stensikker chokoladekage.

Annonce