{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

så skete det osse for os :( {{forumTopicSubject}}

Min svigermors lille hund er i dag blevet angrebet af en kamphund da de var på vej ned efter min svigerindes søn.

han havde ikk provokeret kamphunden eller noget... han stod og tissede da kamphund kom løbende, min svigerinde tog hunden op, men kamphunden løb ind i hende og hun tabte desværre hunden da den havde så meget fart på og så gik han ellers til angreb... den bed ham i benet og i nakken inden min svigermor fik den stoppet. heldigvis havde de ikk hentet hendes søn, sæt nu det var ham han havde gået til angreb på :S puhha

han blev bidt til blods og ligger nu og kommer sig hos dyrlægen smiley

det væreste var at ejeren til kamphunden ikk gjorde noget.. hun råbte bare af den....

sådan nogle hunde burde forbydes i danmark....

ved ikk lige hva jeg vil med det her...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så skete det osse for os :(
  • #1   21. apr 2009 sørgeligt det der er sket, men holder syadig på det ik er hundens skyld men ejerens....

  • #2   21. apr 2009 folk der ville have hund burde få 'hunde-kørekort'...

    Håber det bedste for den lille vovse, og at din svigermor ikke kom slemt til skade...


  • #3   21. apr 2009 nu må du ikke misforstå mig, men har selv en amstaff og desværre er det som regel ikke hunden den er gal med, men den ejer:(
    Min hund er lige så glad som dagen er lang og ungerne kan gøre ALT ved ham


  • #4   21. apr 2009 Puha synes hellere ikke det er en hund & have når man høre så meget men igen er det jo også ejeren af hunden smiley

    Men heldigt sønnen ikke var hentet ..



  • #5   21. apr 2009 grunden til at jeg synes de skal forbydes er fordi at folk ikk kan håndtere dem ordenligt.. havde de nu kunnet det ville de ikk angribe andres hunde eller mennesker...

    jeg ved godt at nogle mennesker kan finde ud af at opdrage dem, men der er sandelig osse nogen der ikk kan!



  • #6   21. apr 2009 Natalie er helt ening med dig ..

  • #7   21. apr 2009 Synes det er rigtig synd for svigermor & hund. og håber at den lille hund komme sig hurtigt.

    Men synes bestemt ikke at man skal forbyde disse hunde, da det i de fleste tilfælde er ejeren og ikke hundens skyld. og det skal da ikke gå ud over dem, som godt kan opdrage sin hund ordenligt.
    Du skriver det var en kamphund, hvilken race?


  • #8   21. apr 2009 selvf vil der altid være nogle der ikke kan styre sådan en hund, men lige frem og forbyde dem syns jeg er og skære alle over en kam smiley
    Jeg vil da ikke af med min hund fordi der er nogle der ikke kan styre deres hunde smiley


  • #9   21. apr 2009 det er fordi det er en modehund og alle unge der lige er flyttet hjemmefra synes den er sej.. men de aner jo ik noget om racen eller hvordan de skal opdrages desværre

  • #10   21. apr 2009 Der er nogen der ikke kan håndtere alle slags hunde... problemet er de her hunde er meget stærkere end mange andre racer og derfor gør større skade end andre hunde....

    Har en veninde hvis hund (labrador) blev angrebet af to golden retriewer... så det er bestemt ikke kun en slags hunde...

    Elsker selv muskelhunde racer, de er så søde og tillidsfulde og faktisk ret forsigtige normalt... så som alle andre siger, det er ejerne der ikke kan styre dem, desværre...


  • #11   21. apr 2009 Skrækkelig oplevelse! smiley
    Jeg ville dog være ked af det hvis min race blev forbudt pga nogle kæmpe fjolser!
    Det er ikke altid ejerens skyld, nogle hunde er bløde i bolden men hvis ejeren havde overholdt at have sin hund i snor så var det der ikke sket!


  • #12   21. apr 2009 det er forfærdeligt når det sker. og jeg håber at den lille hund snart kommer hjem igen..

    men det er altså ikke hundens skyld det er ejerens skyld da det er dem der opdrager dem.. og som de andre skriver ikke holder dem i snor eller lign..

    eller for den sags skyld motivere dem ordentligt..

    de er stærkere ja meget. men de ved ikke bedre hundene...

    jeg ville dog personligt ikke ha sådan en hund da de kræver en hel masse mere end hvad jeg ville kunne tilbyde dem.
    men nu er jeg også katte menneske;-)

    held og lykke med det lille pus.. det er sku synd..


  • #13   21. apr 2009 ja et hundekørekort ville være en god ide....

    ved godt at der er mange der kan styre de her hunde, men der er osse nogen der ikk kan og der er desværre flere og flere der anskaffer sig dem, fordi så er de seje og de tænker ikk over hvor meget skade en hund kan gøre hvis den ikk bliver opdraget ordenligt... det er gået ud over så mange hunde og det er sku synd for de hunde der bliver angrebet...

    MT: lige præcis.. hunden løb frit rundt og hun gjorde ikk noget for at stoppe den udover at råbe af den... og det hjælper ikk så meget, når den først har besluttet sig for at angribe...

    lige en lille opdate på hunden : han har det godt er blevet syet 2 steder og så er der lagt dren i det sidste.... men kommer ikk hjem forløbig...


  • Signe T
    Signe T Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 47
    #14   21. apr 2009 Argh, bliver så arrig når jeg læser sådan noget, burde bare ikke kunne ske, har ikke lige læst alle besvarelser, men godt at hunden har det godt, bare uretfærdigt den skal alt det igennem, og ikke mindst dens ejere skal se den lide og opleve sådan et overfald....

    Det vil også være ejeren jeg ville være gal på, jo - nogle hunde ER utilregnelige af natur, men har man sådan en, så må man f.... også holde den i kort snor!


  • #15   21. apr 2009 lige præcis... men det gjorde hun desværre ikk smiley



  • #18   22. apr 2009
    Puha det er en grim oplevelse, men ejerens skyld og ikke hunden's .
    Det hedder en MUSKELHUND og ikke en kamphund, kamphund er først når den er trænet til kamp ..

    Muskelhunde skal ALTID gå i snor, længere er den bare ikke.
    Du skriver sæt nu det var et barn den havde angrebet, nu er muskelhunde jo ikke ondskabsfulde, og det er somregel andre hunde af samme køn der tænder dem, og ikke børn (:


  • #19   22. apr 2009 hejsa er virkelig ked af og høre det med den lille hund det forfærdeligt .
    men jeg vil nu sige at det ikke altid kun er ejernes skyld hunde er som de er , en hund kan være kærlig i flere år og pludselig kan det slå klik det sker desværre bare mest for muskelhunde ejerer har selvf også en indflydelse på hundes liv men en hund styre sit eget liv det kan være gener fra forældre og helt rigtig hunde der gør sådan skal aflives på stedet og syns du skal anmelde det så det ikke sker igen smiley
    håber den lille vovse kommer sig hurtigt


  • #20   22. apr 2009 Problemet er også at der foregår så meget lugtmæssigt som vi mennesker ikke kan opfange men som kan sætte en masse igang i hovedet på en hund og hvad enten ejerne af muskelhunde vil indrømme det eller ej så er deres type hunde altså mere angrebstilbøjelige end andre. Problemet er selvfølgelig også hos nogle af ejerne. Hende madammen der havde den hund der overfaldt jeres har sikkert været bange for sin egen hund og har derfor kun turde kalde på bæstet.
    Kørekort til muskelhunde vil være en god ide, men at kræve at alle skal have kørekort for at få hund er direkte vanvittigt. Så skal vi også til at have kørekort til børn for når de bliver voksne og gør slemme ting så må vi som forældre jo også være ansvarlige....


  • #21   22. apr 2009 stakkels lille hund.

    når det er sagt har det jo intet at gøre med racen på den hund der angreb.

    jeg har haft den type hunde altid og ingen af mine har gjort nogen andre hunde noget, derimod er de selv blevet bidt af alle mulige andre typer hunde, og det gør jo ikke at vi så skal forbyde jagt eller hyrdehunde


  • #22   22. apr 2009 jane p
    det ville da også være en god idé med kørerkort til børn, men dem laver vi jo selv, men der er da godt nok mange der ikke burde have haft dem.


    jeg vil også sige hundefører bevis til ALLE racer, der er mindst lige så mange uansvarlige hundeejere uden kamphunde racer som med


  • #23   22. apr 2009 hvad er en kamphund?
    du mener vel en muskelhund ikk? eller VED du at ejer bruger den til hundekampe?

    god bedring med svigermors vovse. det er aldrig sjovt når den slags sker. men husk på at det ku have været en schæfer eller en labbe der gjorde det. det er ikke kun muskelhunde som angriber.. der findes ikke dumme hunde, kun dårlige ejere og nej et hundekørekort er helt hen i vejret imø og hjælper ingen vegne. kampagner og oplysning er imø langt bedre.. vil hjælpe med at få ejere ud af starthuller og aktivere deres understimulerede hunde..
    Og der findes jo ikke babykørekort vel og siden hvornår er hunde blevet vigtigere end børn?

    Og denne holdning kommer måske overraskende nok fra en chihuahua ejer smiley

    håber svigermors hund klarer den


  • #24   22. apr 2009 Må jeg spørge hvilken race du kalder kamphund?

    Det er da en forfærdelig oplevelse i har været igennem, og endnu et tegn på at der desværre findes rigtig mange uansvarlige hundeejere i DK.


  • #26   22. apr 2009 Jeg har også en amstaff og jeg er enig i at det er ejeren den er gal med for hvis man opdrager dem rigtigt er de som alle andre hunde, men vil da også sige at nogle af de typer racer er også avlet til at slås så det kommer nok også an på hvem man køber disse hunde af.
    Min Berta hun er tit i hunde skoven hvor der er masser af løse hunde og jo hun kan godt sige fra lige som alle andre hunderacer men hun stopper også af sig selv inten overgiver hun sig og så leger de vider eller overgiver de andre sig og så stopper hun med det samme og så leger de vider og det er uden vi blander os


  • #27   22. apr 2009 Hvilken race var der?? Ja undskyld mig men bliver lidt vred når folk bare skriver kamphund/muskelhund!! Hvis du ikke kender noget til hunderacer kan det jo i realiteten være en labrador blandeing eller alverdens anden blanding!! Syntes dt er ærgeligt at folk gør racens ry til skamme. Og det sker blandt andet når alle blandingshunde der angriber, ligepludselig bare går ind under navnet KAMPHUND!!!!


  • #28   22. apr 2009 Håber den lille hund kommer sig, det er aldrig rart når man oplever sådan noget, og selvfølgelig skal det have konsekvenser for hunden. Men for mig er der altså ikke en race der hedder kamphund. Hvis de skal forbydes, skal man så også forbyde gravhunde, som er den race der står bag flest "overfald"??

  • #29   22. apr 2009 Altså hvis alle chihuahua'er, pudler, labradorer, dansk svensk gårdhunde, mops osv angreb andre dyr og mennesker i lige så høj grad som muskelhunde gør det så ville der være belæg for at gå ind og sætte begrænsninger, men nu er det jo altså sådan at det i langt størstedelen af tilfældene er de store voldsomme hunde der angriber så måske er det derfor der er fokus på amstaff, rottweiler (ja, dem anser jeg personligt også for at være en muskelhund) osv. Hvis min dsg gik amok og flænsede en chihuahua så ville hendes dage da også være talte, men nu hører vi jo altså gang på gang om disse store dyr der angriber små hunde. Hernede hvor jeg bor har der også lige været en sag med en dsg der blev skambidt af to store hunde. Vi må simpelthen få lavet en liste over hvilke hunde der er i farezonen og så kræve alle hunde i landet registreret, gøre det lovpligtigt at holde hunde i snor ALLE steder udenfor privatgrund og så ellers udskrive kæmpebøder til dem der ikke registrerer deres hund eller går med den i snor og gør det nemmere at konfiskere hunde når ejerne ikke overholder deres ansvar. Hvis vi starter der så kommer man nok en del problemer til bunds.

  • #30   22. apr 2009 Jeg kan ikke se hvorfor KAMPhunde og hundeangreb skal sættes sammen?!?! Statistisk (Amerikansk statistik, www.atts.org) så er muskelhunde ikke "værre" end andre hunde, snarere tværtimod. Alle muskelhunde "undtaget den engelske bulldog" scorer over gennemsnittet i de mentale tests.

    Jeg har heller aldrig personliogt mødt en muskelhund der har været aggressiv til gengæld er jeg blevet bidt af arrige collier, gravhunde, pekingesere og labrador.

    Staffordshire bull terrieren er flere år i træk blevet kåret som Englands familiehund nr. 1, og som værende absolut pålidelig. Her bliver den kaldt "the nanny dog". Jeg kan ikke forstå der er så stor forskel i synet på muskelhunde. De danske medier har kørt diskussionen ud på et sidespor.

    Før folk blev "bange" for muskelhunde var de bange for rottweiler og doberman. Før det var det schæferhunden. Og efter muskelhunde kommer der en anden race..



  • #31   22. apr 2009 det var en muskel/kamphund....

    jeg skærer heller ikk alle over en kamp! men jeg bliver fandme sur når man gang på gang ser i nyhederne at nu har en muskel igen igen overfaldet en anden hund...

    jeg forstår ikk hvorfor folk har den hund og så ikk opdrager den ordenligt...

    hun var ligeglad med at hunden angreb min svigermors... hun stod bare og kaldte efter den og løb ikke engang hen til hunden for at få den væk... min svigermor måtte skille dem ad...

    OG JA jeg ved godt at det er ejerens skyld og ikk hunden... men flere og flere af disse hunde bliver trænet til kamp... det er ikk mere end en mdr siden at jeg så en stå og træne sig hund til kamp! og det er derfor at jeg vil have at musklehund skal forbrydes... for der er mange der ikk kan finde ud af at passe dem og det er synd for hundene...

    jeg ved godt at der er nogen herinde der har disse hunde og godt kan finde ud af at passe og opdrage dem og det er osse fint nok, og kan godt forstå at i måske tager det som et angreb men det er det ikk! jeg er bare ked og led af at der er nogen som ikk har forstand på denne race og ødelægger dem som de gør....

    og ja alle der anskaffer jeg en hund, burde få et kørekort til det først, udanset om det er en tæppetisser eller en stor hund!



  • #32   22. apr 2009 Idet der er ualmindelig stor forskel på Danmark og USA, så synes jeg ikke man skal tage en amerikansk statistik og overføre den her til landet. Jeg er sikker på at hvis der kom store mængder af overfald på andre hunde foretaget af gravhunde, kleinspitz eller andre så ville der også være fokus på det. Som det er nu hører man altså igen og igen om overfald foretaget af store hunde, hvor ejerne enten ikke havde styr på deres kræ eller ikke engang anede hvor de er henne.

  • #33   22. apr 2009 Hvis du så en træne til kamp, hvorfor meldte du det så ikke ? ¨
    Hvad gjorde han med hunden?


  • #34   22. apr 2009 Natalie, hernede er der f.eks. en stribe unge der træner deres muskelhunde lige op ad en børnehave. En af dem har engang overfaldet en ældre mand på stedet og opkald til politiet ændrer ikke en skid. Problemet her er at det ikke er ulovligt at gå med løs hund.

  • #35   22. apr 2009 anna: han stod og slog på den, råbte den ind i hovedet osv.. grunden til at jeg ikk meldte det er fordi jeg ikk tør, da det område jeg bor i ikk er det mest rolige område og er bange for at de vil finde ud af hvem der har anmeldt det..

    jane p: nej det er det ikk.... men det skal anmeldes og det gør min svigermor osse og så kan en overfald registeres...


  • #36   22. apr 2009 du aner ikke om det var en kamphund og en kamphund og en muskelhund er ikke det samme. jeg vil derfor som muskelhunde ejer blive ekstremt stødt over at du kalder min hund en kamphund.

    ville du kalde min chihuahua en kamphund, hvis hun bed dig?

    hvorfor skal folk konstant blande kamp og muskel sammen, jeg forstår det ikk?

    Og sig mig lige, skal der også indføres kørekort til babyer eller kun hunde?? og hvad med heste og katte?


  • #37   22. apr 2009 Stiller lige et spørgsmål :

    Hvorfor skal alle tråde der omhandler en hund der er blevet bidt af en af disse såkaldte kamphunde - altså ende med sure mennesker der kæfter op omkring hvad en kamphund er og ikke er, de skal forbydes osv..

    Prøv nu at hør her:

    Ejeren til den hund der blev bidt er DYBT chokerret, og det er squ da forståligt nok med sådan et overfald!

    Så fald nu ned og lad være med at tage alting så fandens bogstavligt altså!


    beklager min tone - men synes virkelig det er irriterende at i ikke kan debattere normalt med det samme der kommer ordet Kamphund ind !
    En kamphund er en hund der trænes til kamp eller HAR været avlet til at være kamphund!
    JEG er ejer af en kamphunde race, og JEG bliver ikke stødt at denne tråd ! - eller jo, men det er grundet sproget og mudderkastningen!


    //// En forarget Mini!


  • #38   22. apr 2009 Min hund er en amstaff/engelsk bulldog blanding og er ikke nogen kamphund.. blot en race som alle andre hunde er =O)

  • #39   22. apr 2009 Men mini, nu er tråd opretter ikke ejer af hunden og var ikke til stede under overfaldet, så hvor DYBT chokeret tråd opretter er, ved jeg ikke OG trådopretter laver tråden med opråb om at få forbudt "kamphunde" ergo lægges der selv op til debat om kørekort, kamphunde og overfald.

    hvis hun blot ønskede sympati og nåååerh på hendes svigermors vegne, tror jeg tråden skulle have været skrevet en anelse anderledes smiley


  • #40   22. apr 2009 mamasita - så fordi det måske ikke er hendes hund kan hun ikke være chokeret nok til at skrive sådanne ting ?
    har du nogensinde prøvet at din hund blev groft overfaldet og skambidt af en anden hund ?hvis ikke - så kan du ikke sætte dig ind i de tanker og følelser der kommer når man ser en hund man holder af blive overfaldet!

    jeg har set gang på gang inde på hundegalleri - at sådanne tråde er oprettet, og en gang gik jeg også i gang med at sige : ååhh sådan kan du ikke sige og bla bla bla..
    Men . . det viste sig at trådstarter slet ikke mente det sådan, hun skulle bare ud med sine tanker, vrede, frustration og sorg.. - efter det, tænkte hun klart igen, og mente heller ikke længere de hunde skulle forbydes..

    lad nu folk komme ud med deres sorg og vrede, når de er gode igen - så kan vi tage snakken - i en anden tråd!



  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #41   22. apr 2009 Jane P..

    Der er skam belæg for dette du nævner... størstedelen af de folk der kommer på skade stuen her i Danmark efter hundebid, er faktisk mindre hunde, der har bidt og ikke muskelhunde eller rotter som du nævner.. Den der laver flest bid er faktisk golden retriver..
    Nu refererer du til gravhunde, kan ikke huske hva nummer den ligger på listen, men de laver også mange bid.
    Vi hører bare kun om muskelhunde da deres bid er langt mere alvorlig end et bid fra en puddel..


  • #42   22. apr 2009 jane p
    nej de bider ikke oftere end andre hunde.

    hvorfor er det der er så mange af jer der har et problem med ordet kamphund, det kan da være ligegyldigt.

    muskelhund er da slet ikke noget begreb det er medie opfundet og der er ingen facitliste over nogle specifikke racer.
    det mest korrekte ville være at kalde dem molosser, men det er så heller ikke dem alle der kommer under det


  • #43   22. apr 2009

    Jeg vil nu os sige at jeg har en boxer (muskelhund) og folk bliver da bange når jeg går med ham fordi der har været så meget skriveri om alt det her ..

    Og det gør sku mig ked af at jeg ikke bare kan gå med min hund uden folk bliver bange for han gør absolut ingen ting ved nogen eller noget ..


  • #44   22. apr 2009 Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide, hvilken race der bliver snakket om?

    jeg sidder her med mit hundeleksikon, og læser dette om amstaffen:
    Mentalitet :
    I grunden er den venlig overfor mennesker og tilforladerlig sammen med familiens børn. Men racen kræver stor viden og erfaring af sin ejer. Det er og bliver en KAMPHUND, som er villig til at slås med artsfæller til sidste bloddråbe. Racen er yderligere belastet af en del uregristeret opdræt såvel som af forkerte ejere.

    Kan godt være at jer som har dejlige familiehunde osv, tror på at de er blide som lam. Men i kan jo aldrig vide jer sikre på, at den en dag ikke vil gå amok. Da denne race kan skifte i et split sekund.

    Jeg bor selv på Christiania, og hver eneste dag. Er der slåskampe, en del skyldes at folk kommer ind med deres hund i snor, og dem der bor her er løse, også er der et magt problem. Uanset om hundene er søskende, eller i familie.
    Vil så sige at det ikke altid er disse kamphunde, der starter eller slås. Det er ligeså meget labrador, dansk svensk gårdhund, puddelhund, små terrier osv.
    Men problemet er bare at specielt amstaffen har en "kæbe af stål" som skader en del mere, end eks, en mops, som dårligt kan bide.

    Jeg tror bestemt ikke det vil hjælpe, at forbyde disse hunde. For så er det jo bar en anden hund, der bliver problemet.. og det er jo ikke fordi at folk ikke holder pitbulls bare fordi den er forbudt. Dem er der jo stadig massere af.


  • #45   22. apr 2009 mamasita 36+0 *: jeg har sku lov til at sige hva jeg føler og mener...

    det kan godt være at jeg ikk var tilstede da det skete, men jeg holder utrolig meget af den hund og han har vundet mit hjerte.. og derfor reagere jeg som jeg gør..

    hvordan ville du ikk selv have det hvis det var din hund der blev skambidt af en anden hund!?! ville du ikk reagere på samme måde ?!? jo det tror jeg nok at du ville !

    er det bare for at provokere mig at du skriver at man så osse skal have kørekort til børn!? for dem bliver der sku holdt øje med både af sp. dp, vugger, børnehav, skole og sfo!

    og nej jeg ved ikk hva race det var, andet at det var en muskelhund, som sensynligvis var trænet til kamp, for den havde virkelig fast, min svigermors hund, blev syet i nakken, på maven og på benet og det er ikk små sår!

    jeg er bare mundlam over at folk ikk kan og vil erkende at denne slas hunde er farlige og skal behandles med respekt og omhu... det er der ikk ret mange i dk der kan. og det er derfor jeg mener at de skal forbydes og kan de ikk blive det, jamen så må der lave love og regler for det. og i sidste ende må det vel blive sådan at folk skal godkendes for at have sådan en salgs hund!



  • #46   22. apr 2009 jannie - en amstaff betegnes som kamphund ja, men den er ikke avlet til dette..
    en Amerikansk staffordshire terrier er avlet ud fra den Amerikanske pitbull terrier - meningen var at få en bedre showdog og samtidig avle kampgenet ud af racen..
    Så i bund og grund er det vel ikke en kamphund - at nogle folk desværre bruger den til dette er så noget andet :o(


  • #47   22. apr 2009 BTW, jeg tror ikk lige at min svigermor havde den vildste lyst til at spørge hva det var for en race! hun havde mere travlt med at få ham til dyrlægen...

    da hun gik fra stedet fik hun afvide at hvis hun meldte det ville der ske ting og sager både med hende og hunden!

    så hun gik hurtigt fra stedet igen


  • #48   22. apr 2009 Natalie - sikke en trist oplevelse altså :o(
    er virkelig ked på jeres vejne.. Håber den hund bliver aflivet - selvom jeg desværre mistænker den ikke gør :o(
    Hvordan går det med din svigermors hund ?


  • #49   22. apr 2009
    Natalie's momse : Kan virkelig godt forstå du er trist, føler med jer og stakkels lille hund.

    Jeg bliver dog stødt over du mener hundene skal forbydes.
    Min lille papillon på 1 år er også blevet bidt 2 gange af samme hund (muskel blanding) men hver uge leger hun med en hand hund ( muskel ) og de har det bare så godt sammen ..
    Han kunne spise hende i en enkel mundfuld, men gør det ikke .


  • #50   22. apr 2009 det går fint med ham... han er kommet hjem idag, men har sovet det meste af dagen væk... nok grundet de piller han får..

    jeg håber osse at den blir aflivet, men tror ikk at den gør desværre...

    er nu mere bange for at svigermors hund bliver agrasiv, så den skal aflives smiley eller bliver bange for at møde andre hunde...


  • #51   22. apr 2009 Natalie Uuhh ja, håber inderligt ikke den for varige mén efter det :o(
    godt at høre den er kommet hjem i dag, og ja, det er grundet de piller han får, gætter mig til han får antibiotika (muligvis novoclau). det er den mest brugte - og de kan godt virke beroligene oveni :o)

    Men krydser mine små fingre for alt kommer til at gå godt, .. og uden problemer..


  • #52   22. apr 2009 Men pittbull terrier er jo avlet til kamp, og den er avlet derfra, så det er jo helt klart i dens gener.
    Jeg synes bestemt der skal indføres regler, om hvem der kan anskaffe sig den type. Den har jo kræfter til at vælte hvem som helst omkuld.
    Vil ALTID sige at denne race ALTID skal være i snor. Tænder den først af, går det jo grueligt galt. Det burde jo ikke være sådan, at når folk ser en kamphund. Tager de deres børn, og løber over på den anden side af vejen.

    og synes det er synd af latterlige mennersker, som synes det er SEJT at have en potensforlænger, der ikke ved en skid om racen, skal ødelægge det for andre.


  • #53   22. apr 2009 grunden til at jeg synes de skal forbydes er for mange mennesker bruger dem som kamphunde og det er skide synd for dem og folk ved at det er en stærk nok hund til det og sætter racen i dårlig lys ved at træne dem til kamp....

    og ja jeg ved godt at andre hunderacer osse kan angribe osv ingen fejl på det...

    min far har selv haft en hund der blev trænet til vagthund og osse kunne bide fra sig HVIS han fik besked på det... min far kunne styre hunden. han gjorde ikk nogen noget medmindre han fik besked på det. og nej det var IKK en MUSKELHUND! det var en rotwailer (staves)


  • #54   22. apr 2009 Jannie - Det er nu lige så meget folk der nægter hvad de har med at gøre, der ødelægger det. Lille lise på 18 køber en kamphund fordi den er ihh så sød, og den gør aldrig en flue fortræd. Det er fornægtelse og yderst farligt når man har med disse hunde at gøre.

    Eller dem som bare mener det jo er en hund lige som alle andre hunde, det er fornægtelse.

    Lad os få fokus på hvad en kamphund egentlig er, og hvorfor den er som den er. Så ville vi måske kunne løse nogle af problemerne og folk ville vide hvad grunden til alle disse overfald er.

    Ja en amstaff er en kamphund, også selvom den ikke bliver brugt til kamp, det er en betegnelse for hvad hunden er fremavlet til, ikke et skældsord.


  • #55   22. apr 2009
    Rottweileren hører som sådan også under katagorien muskelhund ;D


  • #56   22. apr 2009 Jannie - Din pitbull terrier ? Er du ejer af sådan en ?

    Mia F - Ud fra hvad jeg har læst mig til er En AST ikke avlet til kamp! Men avlet som showdog ..


  • #57   22. apr 2009 Mini - Dens forfædre er pitten, og pitten er avlet met et formål kamp.

  • #58   22. apr 2009 anna: http://da.wikipedia.org/wiki/Rottweiler - der står ikk noget om muskelhund her

  • #59   22. apr 2009 Jeg ejer ikke en pittbull, hvor står det???

  • #60   22. apr 2009
    Nej men der findes ikke nogen officel liste over "muskelhunde" det er et
    vidt begreb .
    Rottweileren har et af det mest kraftfunde bid .


  • #61   22. apr 2009 jannie Ååhh.. sorry, jeg læste forkerte smiley
    læste MIN pitbull terrier i stedet for MEN pitbull terrier..
    Beklager ;o)


  • #62   22. apr 2009 Natalie... Ja bestemt da - og det har jeg også.
    Og derfor bør man være klar over at hvis det ikke er så gennemtænkt det man skriver, må man også forvente blandede reaktioner fra forskellige folk med forskellige meninger og syn på livet smiley

    Mener du hvis det var min hund eller min svigermors hund? Jeg tror det er to meget forskellige oplevelser at høre om det og opleve det first hand. Men igen, det kan jeg ikke sige før jeg står i situationen. Men én ting ved jeg, jeg ville ikke kalde det en kamphund uanset hvor meget den havde skambidt min hund. Med mindre det foregik et sted hvor der FOREGIK hundekampe og min hund gik derind. Der har været nok debat og fokus, om den slags til at jeg ved at det hedder muskelhunde

    provokere?? nej det var et helt uskyldigt spørgsmål, for at høre din mening..... om man så ikke også burde have det til andre dyr og især børn.enhver klovn kan jo skyde en unge ud, og uanset jm, sp eller hvad der findes, så ændrer det ikke på at vi ikke ved hvad som foregår bag lukkede døre... og havde alle have "kørekort" til børn, så vi måske færre sociale tilfælde. færre narkomaner, alkoholikere, mordere, pædofile, og diverse psykiske tilfælde....men nej dermed ikke sagt jeg mener vi har behov for kørekort til børn, men det mener jeg så sandelig heller ike der er til hunde, katte, heste mv.... imø det er et spørgsmål om oplysning, oplysning og oplysning

    Et kørekort til bil forhindrer jo heller ikke dødsulykker, folk der kører uden kørekort, eller fulde, eller for stærkt, eller spøgelsesbilister, eller overfor rødt, eller højresving osv. selvom de godt kunne køre pænt da de tóg kørekortet... rebeller og ligeglade eksistenser findes. kørekort eller ej. bil, barn eller hund.


  • #64   23. apr 2009 mamasita 36+0 *:

    udanset om du var der eller ej ville du flippe skråt hvis det var din hund.. det er et ejerinstink!

    den hund der angreb min svigermors hund, var trænet til kamp.... den havde død og ødelæggelse i øjnene da den løb hen mod hunden... havde den fået lov til det havde den dræbt min svigermors hund....

    du kan jo ikk sige om det er en kamphund eller ej når du møde den på gaden! for ejeren kommer jo ikk hen til dig og siger at du ikk skal gå for tæt på med din hund fordi det er en kamphund.... alle folk ved at det er ulovligt at træne dem til kamp, så ligefrem at prale med det, det tror jeg ikk at de gør....

    jo sper holder øje med børn! hvis de ser noget der virker forkert eller galt, så har de pligt at anmelde det til kommunen og det samme har vugge/børnehave, skoler og sfoer... jeg har været det igennem da jeg var mindre, så jeg ved hva jeg snakker om og jeg er ikk blevet et socialtilfælde eller nogle af de andre ting du hentyder til....

    nej det gør et kørekort ikk! men for nogle er 18 år måske lige tidligt nok og få kørekort i...


  • #65   23. apr 2009 Carina...du kan ikke sige at den var trænet til kamp..en hund der er trænet til kamp overfalder ikke bare hunde på gaden - ejerne skal ha ret godt styr på dem. min Samson blev også engang overfaldet - det var af en dobermann der så sig sur på ham. At det så var den der kom mest til skade det er en anden sag. Men hverken Samson eller dobermannen var trænet til kamp. Doberen havde tidligere den dag overfaldet en hvalp og en mindre hund også - den var generelt bare syg i hovedet...

  • #66   23. apr 2009 nu er det jo kendt factst at disse såkaldte "Kamphunde" har i GENERNE, som ikke kan laves om på!!!!!, mere agressivitet end samtlige andre hunde.. Derfor bør de ikke forbydes, men kun sælges til folk som har et gyldigt papir, hvorpå der står at de kan håndtere en sådan race. Kan de ikke det må hunden væk. Og er hunden agressiv så afliv den med det samme..
    Jo mere vi forbyder, jo flere af de "farlige drenge" vil have sådan en hund..

    Trådstarter - Ærgerligt at i skulle udsættes for dette.. Forfærdeligt for din sviger, svigerinde og selvfølgelig osse for den lille hund der nu er meget øm..


  • #67   23. apr 2009 MT: hun havde på ingen måde styr på den hund... tror ikk at det er hende der pjeler at gå med den hund, for den lystrede overhovedet ikk efter hende og hun havde den heller ikk i snor....

    fru munch: ja enten skal de forbyes eller osse skal folk have tilladelse til at have dem...

    ja det er meget ærgerligt at vi skulle det... men han er heldigvis i bedreing....



  • #68   23. apr 2009 så er hun godt nok et fjols! dengang doberen bed samson sprang mikkel ind i mellem for at få den til at slippe - det er sgu da det mindste man kan gøre! eller andet for at stoppe det...
    jeg tror heller ikke på et forbud. bare se det station program der var på tv2 for snart længe siden - der var en politi mand der stoppede en dame der kom gående med en barnevogn og 2 rednose pitbull terriere. han kunne intet gøre for på deres chip stod de registreret som en lovlig race... nææ, forbyd tavleløs avl - det tror jeg ville hjælpe på det!


  • #69   24. apr 2009 Hvis der skal være såkaldt "kørekort" til hund, skal der i hvert fald også være "kørekort" til babyer - for hvor er der dog mange der ikke burde have børn overhovedet !

  • #70   24. apr 2009 Anne Faustina - sikke et sidespor.. Kørekort til babyer.. Ej hvor langt ude.. JA, der er mange der ikke kan finde ud af at passe børn, men det kunne et lovforslag omkring opfølgnig af gravide, efter fødsel nok gøre noget ved.

  • #71   25. apr 2009
    Fru Munch; Det MIN mening, jeg synes der er flere problemer med folk der ikke kan passe deres børn, end folk der ikke kan opdrage deres hund !

    Og hvis du læser længere oppe er der andre der har nævnt det .


  • #72   26. apr 2009 Anna -Ja, og ovenstående er min mening.. !

  • #73   26. apr 2009 MT: ja det var hun! og bagefter truede hun med at hvis de meldte det ville de komme til at fortryde det...

    ja hvis man forbød tavleløs arv ville det nok hjælpe en del på det....

    fik afvide her igår at det var en amstaff der havde overfaldet hendes hund og at det ikk var første gange den havde gjort det og så har den VIST NOK også overfaldet et par børn...


  • #75   28. apr 2009 Carina...så skal hun da bare se at få det meldt! - så kan hun lige melde ejeren for trusler også med det samme..

  • #76   28. apr 2009 anja J: den skal meldes uanset om den har bidt børn eller ej! for den har overfaldet en anden hund og det er nok!

    det er osse blevet meldt blevet meldt... der er en kamphundsekspert fra politiet som skulle ringe til min svigermor (og det er politiet selv der har givet den mand det navn, ikk os!!!!)

    hun er både blevet meldt for at hendes hund har overfaldet min svigermors og for trusler

    så nu venter vi bare på hva der så skal ske


  • #78   28. apr 2009 jeg ved ikk om de hsr hold de rygter og jeg blander mig heller ikk i det de har sagt til politiet...

    muskelhunden så min svigermors hund og så løb den hen imod den for at angribe...

    det er anmeldt nu...

    tror ikk hun har hunden forsikret, men kan jo ikk vide det...


  • #80   28. apr 2009 ja for den er næsten på 7000 kr smiley så den er bestemt ikk lille....

  • #81   6. maj 2009 Alle hunde skal have en ansvarsforsikring. Det er lovpligtigt. Jeg synes at hvis politiet finder en hund uden forsikring, så skal ejeren have en uge til at få den forsikret ellers skal hunden fjernes.
    Så lige den her historie:
    Den niårige foxterrier Rollo er et levende mirakel. Det påstår hans dyrlæge i hvert fald. På et år er foxterrien blevet overfaldet to gange af naboens kamphund, skriver Sjællandske. Første gang resulterede angrebet i en 25 cm lang flænge fra nakke over ryggen og om på maven. For en uge siden blev Rollos hals flænset halvt over i en 12 cm lang og to cm dyb flænge.
    Ejeren, Frank Jensen, fra Fuglebjerg har meldt begge overfald til politiet og håber nu på, at myndighederne vil kræve kamphunden aflivet.
    Sidste søndag gik det galt, da Frank Jensen ville lufte Rollo hen på eftermiddagen..
    - Jeg opdagede ikke angrebet, før den havde hugget sig fast i nakken på hunden. Den ruskede Rollo omkring i luften i godt tre minutter. Jeg kunne intet gøre, siger Frank Jensen.
    - Først da nogle tililende fik kaldt på ejeren, der var hjemme hos sig selv, lykkedes det ham at få hunden til at give slip. Så gik han bare og sagde, at han nok hellere måtte tage sin hund med ind, siger Frank Jensen til Sjællandske.
    Som lovgivningen ser ud i øjeblikket, har myndighederne ikke mulighed for at kræve kamphunden aflivet på baggrund af det, der er sket. Ejeren slipper med en bøde.


  • #82   22. maj 2009 Og nu er det så sket igen inde omkring Glostrup. Denne gang fik den store hund (amerikansk bulldog) dræbt den lille hund.

  • #83   22. maj 2009 ja jeg så det godt i nyhederene smiley



  • #85   24. maj 2009 desværre er danmark sådan indrettet at alle mennesker kan anskaffe sig en hund af hvilken som helst race og de bliver køn fjernet hvis de bliver mishandlet eller er udsat for vandrøgt og det er kun hvis man er heldig..

    der burde være love og regler på dette område og folk bure godekendes til at have hund om det så var en puddel man ville have, så skulle man godkendes.....



Kommentér på:
så skete det osse for os :(

Annonce