{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Hund, kat og baby {{forumTopicSubject}}

I dag kl. 15.30 kom vi hjem med vores lille nyfødte søn (Sander). Inden hjemkomsten, havde vi taget nogle stofbleer med hjem til hunden (Bimle), for at han kunne vænne sig til duften af ham. Han blev rost når han snusede til stofbleen.
Hunden har været meget interesseret i det lille ny familiemedlem. Snuser til ham og lægger sig nogle gange ved siden af kravlegården når Sander sover. Det går rigtig godt!

Kl. 00.30 var katten i nærheden af liften, mens Sander lå i den. Lige pludselig giver Bimle et gø fra sig og jager katten væk med et gø og ved at stikke snuden frem - han bider ikke ud efter katten som sådan, men makerer lige. Der blev vi lige en smule skræmt. Sådan har vi ikke lige set ham før. På så kort tid har han allerede taget beskytterrollen på sig, men det er jo ikke meningen han skal have det overfor katten, som hører til her.
I dag havde vi også besøg og der var intet i vejen med, at gæsterne så til lille Sander (mennesker som Bimle kender).

Nogen gode råd til, hvad vi skal gøre? Det skal siges, at hunden og katten ikke er bedste venner. De respekterer hinanden og holder sig for sig selv. Engang imellem kan de snuse lidt til hinanden, men det er så også det. Der har dog aldrig været tegn på, at Bimle ville katten noget ondt. Han vil blot lege. Bimle fylder 2 år til november.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund, kat og baby
  • #2   16. aug 2009 tænkte også lidt om det måske var fordi at bimle synes han lå for tæt og bare ville markere at der altså bliver passet på den lille smiley

• #3   16. aug 2009 Jeg ville bare lade hunden gøre det.. Det hele er jo så nyt og hunden er meget opmærksom, Den slapper af lidt efter lidt..
    Der er en verden til forskel på en hunds syn på katte og så mennesker..

Min hund kan man gå hen og stikke hele armen ned i madskålen når hun står og spiser det lækreste mad.
    Og det kan alle gøre også mennesker hun ikke kender.
    Men kommer en af vores katte for tæt på hendes madskål så forvandler hun sig til et frådende monster.. De skal IKKE ta' hendes mad !!!
    Og den mening får hun så lov at ha' , for hun bider ikke, skælder kun ud og kattene fandt hurtigt ud af at hendes mad skal de ikke overveje at hapse ...

Og det med at katte ligger sig ovenpå babyer er altså ikke en tendens !
    De fleste katte gider slet ikke at ha' noget med babyerne at gøre, da de larmer og har underlige bevægelser..
    Vi lagde et fluenet over vuggen i starten for at være på den sikre side, men kattene skulle overhovedet ikke i nærheden af det lille 'utyske' så det droppede vi smiley
    Så bare lige vær' opmærksom på hvordan katten er overfor babyen.. Og jag den væk hvis den tænker på at bruge vuggen, barnevognen som soveplads når babyen ikke er der..

• #4   16. aug 2009 jeg ville lade bimle gøre som han gør, i dyreverdnen er han alfahan og bestemmer over katten, og det er naturligt han passer på den lille ny...

TILLYKKE MED HAM

• #5   16. aug 2009 Kan slet ikke se at der er noget problem for det er jo ikke specielt smart at katten går op og lægger sig hos babyen.

• #6   16. aug 2009 Kezzie -
    Og jeg har aldrig hørt om nogen af dem jeg kender med katte , hvor den har lagt sig på baby

Kommentér på:
Hund, kat og baby

Annonce