{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

hunde debat {{forumTopicSubject}}

for ikke at overdynge S & M´s tråd ang. en mastiff og deres nye lejebolig. ja så vil jeg da lige lave en tråd over noget jeg har tænkt LÆNGE på...

ja vi kan hurtigt blive enige om at en stor hunds bid laver større skade end en lille hunds bid. så langt så godt.

jeg er så af den overbevisning at de mindre hunde ofte er mere hysteriske end store hunde...

har selv en stor dansk svensk gårdhund og ja er han i haven så gøer han som en gal hvis han høre nogen og jeg fare efter ham og sprøjter vand i hoved på ham og han holder mund... (adfærds terapout der har anbefalet denne metode) min hund er en meget glad og legesyg hanhund og han leger med min fars ruhåret hønsehund (ARG stor hund, men blid som et lam)

han kan også sagtens lege med hans bedste hundeven en amerikansk bulldog som er super sød og rar og meget venlig familie hund.

MEN møder han en lille hidsig hund som er mindre end ham selv og som gøer og skaber sig ja så skal han absolut ikke lege med den og bliver den ved med at gø, bidse og snerre ja så forsvare han sig...

men hvorfor skal de store hunde altid gøres farlige? jeg vil da hellere lade min datter være sammen med rolig stor hund end en lille gøende tæppetisser...

ja undskyld mit provokerende måde at skrive på men jeg syntes det er lige så provokerende at skrive KAMPhund som at skrive tæppetisser osv.

men hvad er jeres holdning?
må jeres børn og hunde lege med alle racer?
hiver i jeres små hunde op på armen når det bliver "farligt" ?

min næste hunde skal være en riesen schnauzer og en grand danois smiley og danm hvor jeg glæder mig til en stor god familie hund som ikke vælter når man klapper den.

nu ikke noget med at svine hinanden til bare en stille og rolig debat og store og små hunde. bliver der svinet personer til i tråden bliver den slettet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde debat
  • #1   17. aug 2009 Jeg er helt enig i det du skriver.
    Jeg syntes personligt at chihuahua'er er dyrplageri, da jeg ved at de er udsat for så meget indavl at deres involde er for store. For det andet høre det slet ikke til i vores kolde klima. Nok om det. Der er sikkert nogen chihuahuaer der er søde, og ikke bare ser søde ud, men har ledt længe og aldrig fundet en. Sådan har jeg det med mange hunde mindre end dansk svensk gårhund. Jeg ELSKER store hunde, store heste, store kaniner. Alle store dyr. De er simpelthen bare 100% sødere og roligere.
    Jeg skal aldrig have en lille bitte hund. Jeg vil gerne have en boston terrier eller en bullmastiff når jeg en dag skal have hund.
    Min datter får lov til at lege med ALLE hunde vi kender. Hun er også tit med i hundeparken med min venindes hund, og der er alt fra grand danoise til pitbull'er og jeg gider ikke være bange. Jeg er selv vokset op med meeeget og maaange store hunde, og mange små. Og jeg er blevet angrebet/bidt 2 gange af to små hunderacer men aldrig af en stor hund. Og det har været fra samme ejere? Så noget må der være om det.
    Jeg syntes det er frækt at kalde en mastiff, bultterier og bostonterrier for en KAMPHUND! Boston'en er en familie hund og de to andre er brugshunde ligså vel som en blodhund!
    Ved ik hvor jeg vil hen men er meget vred over al den lovgivning der er oppe lige pt.

Tak hvis du læste !

• #2   17. aug 2009 princess. vil give dig ret i at vi skal have styr på hvilke hunde racer/individer der bliver avlet på og jeg så helst at ALLE hvlape blev mental testet og der derefter blev taget stilling til hvad der så skulle ske med denne hund, og HVEM der skulle eje den.

hørte i tv-avisen forleden dag at hver 9/10 bidskader sker ved BLANDINGS hunde og det er lige meget racerne.
    har ALTID været i mod blandinger da du ingen chance har for at vide hvad slags sind den højst sandsynlig vil få...

de racer jeg selv bakker tilbage på er Doberman, tosa, pit bull, tysk jagt terrier, samojedespids, rottweiler-blanding da jeg desværre har haft dårlige erfaringer med den slags blandinger. men andre racer har jeg ikke det store i mod, dog går jeg ALDRIG hen til en hund med mindre ejeren er i nærheden af den. og jeg vil helst ikke lade min hund lege med andre hunde før jeg har snakket med ejeren ang. hunden.

min datter skal også lære at selvom vi har hund er det ikke alle hunde man bare lige kan gå hen til. men det kommer jo med tiden lige nu er hun kun 3½ måned så mon ikke det nok skal læres med tiden smiley

• #3   17. aug 2009 Vi har to hunde en bullmastiff han og en sbt tæve. De må lege med dem de kan lege med. Det kommer såmænd ikke an på racen, men på hundens sind og opdragelse.

• #4   17. aug 2009 dejligt at høre fra jer alle

ja min lille D/Ser er god til at bruge stemmen men er ved at lære at det ikke er ok han skal bare se vandsprøjten nu så klapper han i som en østers smiley haha

jeg er sikker på at et gneralt forbud mod muskelhunde absolut ikke er løsningen...

sjovt nok var der faktisk en labrador der også ahr bidt meget voldsomt og kræftigt her for nyelig men nej nej det lille pus er jo ikke så sjovt at skrive om som en "kamp"/muskelhund.

der var også en blanding af en schæfer/boxer/rottweiler som blev omtalt som kamphund da den også satte tænderne i en ældre dame i sidste uge tror jeg det var... men er det en kamphund/muskelhund?

• #10   17. aug 2009 Må indrømme jeg ikke har læst alle indlæggende.. det orket jeg ikke..

Min mille.. du skal være velkommen til at komme at besøge mine to dobermann.. de er to super familie hunde.. så du måske kunne ændre syn på racen.

Jeg vil ikke lade mine børn eller mine hunde lege med muskel/kamp hunde (ved ikke hvilken ord der er bedst) det tør jeg simpelthen bare ikke.. jeg vil ikke tage chancen. Og ja jeg tager min lille hårløse hund op hvis der kommer sådan en hund feks i hunde skove. Den er jo vant til at lege med de to dobermann men det er noget andet.

• #13   17. aug 2009 Jeg har selv en amstaff og en yorkshire terrier , og jeg synes bestemt at vores yorkshire terrier er mere "oppe og kører" end vores store hund . Ricko (amstaff) er så god som han er stor, der er intet ondt i ham overhovedet . Men jeg er sikker på at hundene bliver som de opdrages! Og en god opdragelse af alt afgørende for sådan en hunderace . Mange unge mennesker får KUN en amstaff som en form for potensforlænger . Sørgeligt man sandt .

Men det med at sætte en aldersgrænse ? ARhh den tror jeg ikke på skulle hjælpe noget som helst . Mundkur? NEJ, min hund skal aldrig gå med mundkur når vi går tur, så er det da først at folk bliver bange .

Min datter Jessica og Ricko er hinanden bedste venner , se mit fotoalbum . Men uanset om det er en Amstaff eller en lille gravhund , så tager jeg selv afstand til hunde jeg ikke kender , og det skal mine børn også lærer .

• #17   17. aug 2009 Sussi - HAHAH! smiley

• #20   17. aug 2009 S & M af respekt for din tråd valgte jeg at oprette en anden men jeg bad jer også holde en pæn tone, hvis du ikke kan det vil jeg bede dig forlade tråden stille og roligt... tak!

• #21   17. aug 2009 min datter er vågnet så skal lige tage mig af hende svare senere

• #23   17. aug 2009 signe N: Det ændre jo stadigvæk ikke på det faktum, at hunden er af typen kamphund. Ligesom gravhunden og puddlen er jagthunde - også selvom de ikke anvendes til formålet.

Alle hunde kan være søde og alle hunde kan bide - og det kan løverne i Givskud også i øvrigt - men det hele handler ikke kun om opdragelse, men ligeså meget om det genetiske. Nok også derfor, at løver og ligende ikke er godkendt som kæledyr.

• #32   17. aug 2009 Jeg er af den holdning at det ofte er ejeren der er problemet og ikke hunden...
    I min familie har vi altid haft store hunde, (schæfere, newfoundlænder, golden retriver samt rottweiler) og ingen har nogen sinde gjort noget, de har alle vist vor deres plads var og min søster og jeg har kunne gøre alt hvad vi ville med dem...
    Hvor imod i min kærestes familie, har de en lille hund samt en golden retriver og begge hunde gør hvad der passer dem, kommer i sofaen, tikker, hopper op, krasser og bider.. Og det er fordi de bliver behandlet på lige fød med os andre, de kommer i sofaen og efter min mening høre en hund sku ikke til i sofaen men på gulvet og på den måde ved den også hvor den står..

Nu har vi fået en schæfer end hand og Lærke vores datter på 8½ mdr. må alt for ham og sådan skal det også være, hun må tage mad, legetøj og ben fra ham og han gør intet... men han har også fået at vide hvor skabet skal stå fra starten for vi vil nemlig ikke have en hund man ikke ved hvor man har og som måske kan finde på at bide...

Er ked af det blev så langt men formålet er at vise at det er ejerne der er gal på den ikke hundende.. Og "muskelhunde" kan være lige så gode som alle andre...
    Og i øvrigt må lærke lege med alle hunde, så længe ejerne har styr på dem..

• #40   17. aug 2009 Herhjemme har vi 2 små hunde (Pomeranian) & en Kæmpe kæmpe hest af en rottwailer og være . jeg VED godt en rott ikke er en muskelhund, men vil våge og påstå at vores de 2 små er mere aggresive og hissige end den store hest der !

den store kan bare lave mere skade end de små..

• #44   17. aug 2009 Sikke en skøn debat .

Ja større hund , større bid . Min hund må lege med hvad den vil, så længe den syntes det er sjovt, og eftersom den er 10uger gammel er den ikke så vild med hvis det bliver for voldsomt ..

Vores tidligere hund er en rottweiler/amstaff og han holdt dælme af magnus , rigtig kærlig hund og virkelig legesyg , overgearet glad . Han bor ved et vennepar nu, så nu har han legekammerater og kan ikke slippe ud da det er hans hobby, (: - så med en 14 dage gammel baby kunne jeg jo ikke løbe efter hunden .. kort og godt - dejlig hund.

jeg har altid været mest til store hunde , men må indrømme at en mindre hund passer bedre ind i vores liv nu - så vi har en gravhund, på ti uger, som jeg rev op på armen igår da der kom en moderfucker stor vov ud på vejen, men den gjorde da ingenting ., så blev lidt pinligt berørt smiley det havde jeg aldrig troet om mig selv .

en såkaldt kamphund er en hund med muskler - en flot hund i mine øjne ..

• #49   17. aug 2009 Neelas - Nope det har jeg ikke.. han er så skøn ..

S & M - ja, mere HYSTERISKE end rott.. de er ikke aggresive men mere hyss ... sådan =)

Det hedder en MUSKELHUND =)

jeg elsker muskelhunde, men skal ikke eje en selv..
    jeg vil mene at det ikke er disse ''kamphunde'' der er noget galt med MEN ejeren af hunden .. er hunden opdraget ordentligt osv. så er den jo ligeså godt som en labrabor osv.

• #51   17. aug 2009 Jeg ville da dø hvis jeg skulle til og have tavle på mine 2 pomser.. det er sq dyrt.. jeg elsker dem jo lige højt om de er med eller uden tavle ..

• #53   17. aug 2009 En MUSKELHUNDS Bøn:

Du har skabt hvad jeg er i dag,
    Modig, som det bedste du ville mig,
    Og lært mig at jeg ikke skulle kende til frygt,
    en egenskab af mange du lærte mig,
    Jeg er blevet trænet i loyalitet og godmodighed.
    Se dybt i mine øje, ind i min sjæl, og du ved jeg vil dø for dig.
    Jeg beskytter dine børn, jeg beskytter dit hjem,
    Jeg vil gøre mit bedste for dig, om jeg så skal ligne en klovn.

MEN

Nogen af jer mennesker kan ikke lide mig.
    Jeg ved ikke hvorfor.
    Den eneste ting jeg bære skylden af, er modighed, kærlighed, og prøvelser.
    Men stadig vil de se mig dø.
    De vil se mit liv ende.
    Vil DU, min kære ejer, sidde ved min side?
    Vil du passe på mig, dig som jeg kaldte min ven?
    Du har skabt hvad jeg er i dag.
    Du har aldrig set mig tøve.
    Jeg har gjort mit bedste for at holde dig i sikkerhed.
    Vil Du gøre mig den tjeneste,
    at passe på mig?
    Nu hvor alle disse mennesker ikke vil have jeg skal leve mere?

• #60   17. aug 2009 ^^ ROLIG NU TØSER, dette er en god debat.. vi har ALLE hver vores mening om tingene, det er fair nok. men skulle vi nu for engangs skyld ikke opføre os som de voksne mennesker vi er ??

Min mening om tingene.
    1. først hedder det altså en MUSKELHUND og IKKE en KAMPHUND
    2. Det er ejeren af disse hunde der fejler noget IKKE dyrene, for er de opdraget ordentligt så er de sq ligeså gode som alle andre hunde !
    3. jeg ejer selv små hunde, og vil indrømme at de er mere Hysteriske, aggresive osv osv. end de stooore hunde er. denm eneste forskel er at de store KAN lave mere skade..
    4. syntes ikke debatten skal ødelægges ved at i ikke kan skrive pænt til hinanden, så hop ud af tråden i stedet for !

-------------------------Vær nu søde og lade være med og få ødelagt debatten-------------------------

• #61   17. aug 2009 PIGER - STOP DET NU PLEASE...

skriv nu pænt så debatten ikke blir ødelagt eller emnet slettet ...

• #63   17. aug 2009 MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE ´
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE
    MUSKELHUNDE

• #64   17. aug 2009 Har simpelthen ikke læst alle indlæg, debatten er blevet så lang :0)
    Men, vil gi de fleste af jer ret herinde at der er stor forskel på en kamphund og en muskelhund. Kamphunden blir brugt til kamp, en muskelhund er et muskelbundt, enhver hund kan opdrættes til kamp om det så er en lille gravhund eller en grand danois, det er jo helt op til ejeren hvordan de ønsker deres hund skal være. Og selvom man ikke har opdrættet den på den måde, så kan det jo osse slå klik for en hund som har fået nok, hvor de voksne ikke har været en skid opmærksomme på hundens signaler, den kan jo for h....ved ikke sige, "nu stopper du altså med og rive mig i ørene eller what ever.
    Nej lader ikke min egen springer spanieler lege med andre hunde før jeg har spurgt ejeren om det er ok, at de leger sammen. Begge parter ved der er en risiko for at de begynder og dominere, men så har man forhåbenltig så meget styr på sin hund, at man får det stoppet før det er forsent.
    Sys samtidig at medierne blæser det hele op til noget meget være end det hele er, men det lever de jo osse af, og der er så snadelig ikke nogen der er bedre til og pynte på sandheden end dem.
    Blir sq så pisse gal, når folk blir så snævert syndede og kun ser det dårlige i forskellige racer. Hvis hunden behandles med respekt, vil den gi dig den samme respekt tilbage plus 100x mere, hvorfor ellers kalde den enneskets bedste ven?????

• #66   17. aug 2009 Hold da op en debat. griner
    Nå men jeg har selv en amstaff og jeg hader ordet KAMPHUND.
    Vi har her hjemme tilsammen 2 børn og 1 på vej og jeg tøver ikke med og lade vores børn lege med ham, han er godheden selv.
    Ungerne kan ride på ham, pille ting ud af hans mund, lege med hans legetøj osv. osv.
    Men ja alle dem man hører om i nyhederene skærer alle over en kam.
    Det handler ikke om racen men opdragelsen. Hvis du opdrager din hund med sla og spark osv er det klart din hund bliver som dem man hører om i tv og aviserne.

Hva med ham prins Henrik? Hans lille hund har bidt et par garder efter hånden, men lever da stadigvæk og der er ikke kommet forbud på tale?
    Ja det er mig et stort spørgsmål. hehe

For 3-4 år siden var det rotweiler der var i medierne.
    Og om 3-4 år er det måske gravhunde eller andre racer

• #68   17. aug 2009 Hvis i ikke kan indse at i bliver nød til at være enige om at være uenige så sletter jeg tråden !!!!

Man kan ikke omvende alle, om det så er den ene eller anden side folk står på !"

• #70   17. aug 2009 C.

ej men vi er sq da voksne mennesker allesammen eller ?
    vi kan da for f***** PRØVE og opføre os nogenlunde ordentligt ..
    synets det er ærgerligt dette emne skal blive ødelagt og slettet pga. NOGEN ikke kan skrive pænt !

Nu brækker jeg mig altså =)
    (^sry kunne IKKE lade være)

• #72   17. aug 2009 Signe og S & M: hvis i skal diskutere det videre så gør det PB gider ikke have ødelagt min tråd pga. i skal diskutere det samme og det samme og det samme det var ikke det tråden var til...

og til andre vil i være søde at lade hver med at diskutere det samme og det samme hele tiden det kommer vi INGEN vegne med...

alle må sige deres mening så længe tonen bliver holdt og der ikke bliver personlige angreb.

jeg håber i vil respektere dette.

læser lige indlæggene så skal jeg nok prøve at svare indtil den lille vågner igen..

• #74   17. aug 2009 Sussi- Lige nøjagtig, man skal forholde sig proffesionelt i sådanne udtalelser som hundetrænner..
    Nå nu gad manden vidst ikke lige høre mere på mit raseriudbrud om denne debat, for han faldt da lige i søvn, griner

• #76   17. aug 2009 S & M - Hallluuu ? Har jeg sagt noget siden du ik svare mig?!

• #77   17. aug 2009 lykke og stine p: tak for hjælpen med at få tonen ned for jeg øsnker ikke nogle dum debat men en debat der kan bruges til noget...

opgiver at svare på alles indlæg for hold da op i har haft gang i den piger...

men hvor er det dejligt at vi har forskellige meningen for hvis alle var ens var det sku en kedelig verden vi levede i...

Line A: jeg er bestemt åben og for at skulle møde en dobermann hvis ejeren er til stede og kan stå 200 % inde for at de ikke vil gøre noget. for vil bestemt ikke være dømmende over for denne race selvom jeg har dårlig erfaring. det kan jo være den kan blive vendt til noget positivt....

men det er sjovt som det er muskel hundene som er oppe i denne tråd lavede jo bare en hunde debat smiley

jeg er selv vokset op med mange hunde på et tidspunkt havde vi 2 riesen schnauzere, 2 dværg schnauzere og 2 kleine münsterlændere.

og de 2 munsterlændere gik/går min far på jagt med. og første gang han havde sin ene tæve med "sprang" de gamle jægere 10 skridt baglæns da de i gamle dage var agressive og bidske... MEN i dag er det rolig og godmodig race som er en kanon familie hund.

• #79   17. aug 2009 Hold da op en debat.
    Jeg er selv meget imod ordet kamphund, da jeg mener at det OFTE er ejeren der er problemet og ikke hunden.
    Det jeg i grunden syntes er problemet er de lov forslag der er ved at komme på tale og at det tit er mennesker som ikke rigtig har forstand på det der udtaler sig om det.
    Nu er jeg selv ejer af en fransk bulldog, som også er blevet sammenlignet og kaldt for kamphund. Tv2 har vist en franks bulldog i en udsendelse om kamphunde og mange boligforeninger har forbudt den franske og nogle klubber må man slet ikke træne med. De fatter ikke helt at den franske faktisk er en selvskabshund og ikke har noget som helst med en kamphund at gøre.
    Min kæreste og jeg er på camping og han er ude at lufte vores to hunde. En Eurasier som er på størrelse med en samojede med meget pels og vores lille franske bulldog. Han går så forbi 2 små børn hvor den ene så siger. "vi må hellere gå over på den anden side, for den sorte er en af de der farlige hunde". Jeg kan ikke helt lade være at tænke mit. Det er så tydeligt at forældre som ikke har forstand på hunde og som kun hører hvad der bliver sagt i medierne læsser det hele over på børnene som så bliver bange for hundene og det syntes jeg er meget trist.
    Jeg er også enig i, at vi må gøre noget idet der jo sker mange overfald på både mennesker og dyr for tiden, men man er altså også nød til at forholde sig til hver enkelt race. Det er ikke ret længe siden jeg så en oversigt over de hunde der stod for flest overfald og den lille gravhund lå faktisk på førstepladsen. Skal man så også til at forbyde dem??
    Kan godt være de ikke lave stå stor skade som de store hunde, men et overfald er nu engang et overfald efter min mening.

Så også et indslag for et par uger siden. Kan ikke huske om han var formand for dyrenes beskyttelse eller hvad han var som udtalte at man bare skulle sterialisere og kastere alle de såkaldte kamphunde ligesom de gjorde med pittbuls i sin tid og han sagde det kun tog 8 år før der ikke var flere i dk. Så vidt jeg ved og har fået fortalt så er der idag flere pittbuls og blandinger af disse hunde i dk end nogensinde før, så jeg tror bare slet ikke det holder med et forbud. Tvært imod. De typer der opdrager deres hunde til kamphunde skal nok få fat i de hunde uanset om de er lovlige eller ej og på den måde tror jeg bare vi får flere uregistrede hunde i dk, hvilket jeg ikke syntes er nogen særlig god ide.

Det her blev vist lidt langt, men det er nok også en af de debatter hvor man aldrig bliver enig. Det er jo et ømt punkt for alle os som ikke mener af aflivning af alle de hunde er det rette at gøre.

• #80   17. aug 2009 Jeg er 100% med på at "kamphunde" skal kun være lovlige MED stambog, da man så ved hvad der er i hunden, og at ALLE "kamphunde" UDEN stambog skal neutraliceres, for der er INGEN der aner hvad der er i blandings/utavle hunde!!!!

Meeen, jeg synes absolut man skal prøve at lade være med at generalicere, for det er altså ikke alle der ikke kan finde ud af at have en "kamphund".... Der er sku nogen der virkeligt kæmper for denne type hund, og for at kaste fordommene væk....

(dette er skrevet uden at ha læst alle indlæg da tråden nu er meget laaaaaaaaaaaaaaaaang...)

• #81   17. aug 2009 lige en anden lille sjov ting, hvad er jeres 3 ynglings racer?

mine er:

1: grand danois
    2: riesen schnauzer
    3: welsh corgi cardigan

kom tøser lad os se hvilke hunde der er mest populære smiley

• #82   17. aug 2009 1 - Rottweiler
    2 - Malinois (SÅ imponerende hund, men ville aldrig kunne ha' en pga dens aktivitetsniveau *G*)
    3 - Staffordshire Bullterrier

Og min nuværende hund : Et 14 kgs gadekryds mellem Mops og Foxterrier *G*

• #83   17. aug 2009 1: Eurasier
    2:Fransk Bulldog
    3: Samojede.

• #84   17. aug 2009 Mine

1. Berner Sennen ;O) Klart nr. 1 vil altid have denne race.
    2. Leonberger
    3. hmm er nok Polski owczarek podhalanski

• #85   17. aug 2009 1. pomeranian
    2. Mops
    3. amstaff
    4. hvid schæfer
    5. rottwailer
    wup wup et par stk. fra mig

• #86   17. aug 2009 Der er ellers ikke særlig mange der kender Eurasierne... Men de er bare de bedste familie hunde smiley

• #87   17. aug 2009 Hehe jeg synes at Eurasiere er nogle sjove størrelser...

De er mere katte end hunde, sådan rent mentalt..
    Totalt deres egne herrer. Så man skal ikke ha' en Eurasier hvis man forventer en hund der vil dø for én smiley

Men flotte og facinerende er de i hvert fald !

• #88   17. aug 2009 Okay. Sådan er vores godtnok ikke. Det er en spidshund, så man skal have god tålmodighed, hvis man vil træne og så er de lidt reserverede over for fremmede. Men vores elsker at putte hos os i sofaen og sengen lige så meget som bullererne, men de fylder bare så meget smiley

• #89   17. aug 2009 hehe sjovt som rottweileren går igen flere gange smiley

og ingen af mine går igen haha

ikke ret mange kender til riesen schnauzeren men det er helt sikkert at jeg skal have sådan en hund igen, er opvokset med dem og danm en skøn hund. nogle politi folk bruger dem også i tjenesten smiley

Kommentér på:
hunde debat

Annonce