{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Oversæt {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan oversætte dette til forståeligt dansk? hahah smiley Tak!



Udskydelse af orlov i forbindelse med sygdom (vejledningens kapitel 2.2.5. og 4.3.1.1.)
Når en person på barsel bliver syg under barselorloven, fortsætter udbetalingen af barseldagpenge.
Det har på denne baggrund i vejledningen været antaget, at barselorloven ikke kunne udskydes med henblik
på at modtage sygedagpenge.
Ankestyrelse har imidlertid i en konkret sag truffet afgørelse om, at en udskydelse af barselorloven kunne aftales
med arbejdsgiver selv om lønmodtageren på tidspunktet for aftalen var sygemeldt. Ankestyrelse lagde
vægt på, at der ikke i dagpengeloven er stillet noget krav om forældrenes begrundelse for at udskyde 32-
ugersperioden med dagpenge. Afgørelsen er offentliggjort som SM D-25-03.
Der må herefter ses bort fra vejledningens bemærkninger om begrænsning af retten til at udskyde barselorlov
med henblik på at få udbetalt sygedagpenge.
Det skal bemærkes, at muligheden for at udskyde barselorlov ved sygdom er omfattet af de almindelige bestemmelser
for udskydelse, som bl.a. indebærer, at arbejdsledige ikke har ret til at udskyde barselorlov, og at
en udskydelse for lønmodtagere – i tilfælde, hvor betingelserne for en retsbaseret udskydelse ikke er til stede
- er betinget af, at der kan opnår en aftale med arbejdsgiveren herom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oversæt
  • #1   24. okt 2009 jeg læser det sådan; hvis du skulle blive syg ( f.eks en diskusprolaps) i din barsel så kan du udskyde/forlænge 32-ugers perioden med de tilsvarende uger - det kender jeg selv en der har gjort.

    hun fik netop en diskusprolaps og blev sygemeldt ligesom hun skulle overgå til de 32 uger, hun var sygemeldt i 3-4 mrd og gik derefter direkte på de 32 ugers barsel hun havde tilbage.


  • #2   24. okt 2009 godt man ikke skal læse eller skrive den slags til hverdag....gggg.....

  • #3   24. okt 2009 Eva
    ja forstår heller ikke hat af det smiley
    Hahaha smiley Nej det er der ikke.. Men det er fordi jeg var sygemeldt lige indtil den dag jeg fødte.. smiley


    Bonnie
    AHA! Tak!
    Sådan forstod jeg den nemlig også.. men var ikke helt sikker smiley
    Ved du om det er kommunen man skal gå til, eller hvordan fungerer og hænger det sammen? :S
    - Vil nemlig gerne se om jeg kan blive sygemeldt igen, da jeg kan nada nul og niks smiley


Kommentér på:
Oversæt

Annonce