{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Sælge overskydene mælk {{forumTopicSubject}}

Jeg ville enligt bare høre om der er nogle af jer her inde der gør det??

For tænkte der må da være nogle der gør det..

For har overvejet at gøre det når jeg engang har født til sommer..

Både for den gode gerning det er at hjælpe for tidligt fødte og ellers bare andre babyer der har brug for mælken.
Og så også for pengene for kunne da helt sikkert godt bruge lidt ekstra når jeg skal på barsel og så var der jo også lige muligheden for at forkæle den lille og den kommene storesøster lidt..

Eller den der tur til Lalandia som jeg gerne ville gi storesøsteren muligheden for.. Da vi aldrig har haft muligheden for at tage på ferie hendes far og mig og så hende.. (det er min mands pige på 9år)

Så nogle der kan fortælle lidt om det..

Har været inde på Hvidover syghus og læse om det, men ville gerne høre fra nogle som selv gør det eller har gjort det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge overskydene mælk
  • #1   7. nov 2009 Har du et link til hvidovres hjemmeside smiley

  • #2   7. nov 2009 Du kan kontakte hvidovre hospital de køber mødermælk! Og godt initiativ smiley

  • #3   7. nov 2009 Jwg overvejede det da der jo er lidt ekstra penge at hente smiley , men nej jeg gjorde det aldrig , da jeg kun endte med at amme i 14 dage så skulle jeg stoppe og på en masse smertestillende (:

  • #4   7. nov 2009 Her er linket..
    (link fjernet)

    Jeg synes nemlig ovså godt om iden og mig og manden har snakkede om det i over et år at når vi selv fik en lille og hvis det var muligt at gøre det så ville vi gøre det.. Både min mor som har født 4 børn og min storesøster som fik en sidste år har begge haft en masse mælk i overskud så jeg håber også jeg har...

    Jeg synes det er nemt.. Man skal bare sørge for at malke ud og så sender de en der henter mælken og kommer med flasker til at lever den i.. Det er da nemt smiley

    Man skal så godt nok lige en tur til Hvidover for at blive tjekke før man kan sælge mælken, men det kan jeg godt klar, for så tager vi bare på venne besøg på djævle ørn smiley


  • #5   7. nov 2009 Havde jeg haft nok til mine egne unger og mere til så havde jeg helt klart solgt det !!
    Det går jo til noget super godt , samtidigt med at man selv får lidt ekstra..


  • #6   7. nov 2009 Nej, jeg syntes det er lidt mærkeligt, og malkeko's agtigt *g* (men altså at andre gør det er fint med mig, det er jo deres krop de deler ud af :))

  • #7   7. nov 2009 Jeg solgte mit overskydende mælk.
    OG grunden var at jeg gerne ville hjælpe andre præmatur børn lige som min søn blev hjulpet de første 24 timer


  • #8   7. nov 2009 Ja jeg havde da også forestillinger om jeg skulle sælge ud af mælk da jeg så mine enorme babber i spejlet på 6 dagen, HA HA!!!
    Men ak nej, amning holdt i 4 uger pga baby fik svamp og jeg måtte ikke amme. Og jeg havde bestemt ikke nemt ved at malke noget ud så da gik vi over til MME


  • #9   8. nov 2009 jeg håber bare at jeg kan få amningen til at køre. Vil så gerne amme..
    OG så går det jo til at godt formål med at sælge overskydene mælk


  • #10   8. nov 2009 Hejsa.

    Jeg har gjort det da jeg fik min søn.
    Der solgte jeg modermælk til hvidovre sygehus mælkecentral.

    Det der ligger i det er, du skal have taget nogle blodprøver og så skal mælken testes for at se om de kan bruge den.

    Pengemæssigt giver det altså ikke særlig meget, jeg havde så meget mælk i overskud at de kom fra hospitalet og hentede to gange om ugen.
    Havde ca 20 250ml flasker om ugen til tider mere, og så høj kurs er det ikke i at man skal gøre det for økonomi, tværtimod skal man gøre det som du også skriver for at hjælpe andre børn.

    Derudover kan du jo ikke vudere endnu hvorvidt det er relevant for dig, da du skal have en meget høj mælkeproduktion.

    Jeg havde overproduktion, og gav min søn bryst i 9måneder hvor hospitalet også hentede, men man skal passe rigtig meget på, for selvom du giver dit barn bryst på højre bryst og så malker ventre ud, risikere du produktionen går yderligere op og til sidst kan dette give gener både ved du skal have produktionen ned igen, du kan få betændelse o. lign.

    Derudover må du absolut ikke fejle en døjt imens du sælger mælk, du må ik tage medicin af nogen art overhovedet og du skal generelt have en godt helbrede.

    Men se til den tid når du har født, om der er nok mælk til det, for dit eget barn kommer jo før alt andet smiley men så vidt jeg husker får du 117kr for 1liter modermælk og lidt mere for råmælk


  • #12   8. nov 2009 May N - Det med mecidin er normalt, det gælder også ved køer, hvis de skulle på medicin eller pencilin bliver de malket ud ved siden af, og den mælk blvier endten smidt ud eller givet til kalvene..

    Grunden til man gør det er fordi folk kan være allergisk overfor pencillinen og det andet mecicin


  • #13   8. nov 2009 Jeg er godt klar over der ska ltages prøver og jeg skal tjekkes, men håber da afligevel jeg har nok.. Og 185 kr for 1 liter synes jeg da også er en pæn del..

    Har da læst om en der leveret 81 liter det er knap 15000kr så jo jeg synes også godt man kan gøre det for at tjene lidt ekstra.

    Selvfølig kan der blive problemer med det. altså at produktionen først skal op og så siden ned igen, men det tager jeg som det kommer..


  • oliver f
    oliver f Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #14   8. nov 2009 Hejsa

    ja jeg har gjordt alle 4 gange og kommer nok højst sandsynligt til det igen, jeg har rigtig meget mælk, det ligger til familien.. når den lille spir gider komme til verden smiley
    man kommer til samtale derinde, det tager ca et par timer incl blodprøve tagning. også kommer mælkemanden og henter mælken hos en enten hver uge eller hver 14 dag, som man nu synes det passer ind i ens skema. jeg leverede derinde for ca snart 3 år siden, og der fik man knap 170 kr pr liter.
    så hvis du har for meget mælk, er det jo bare med at få ringet derind, det går jo til noget godt.. jeg havde afleveret det selvom man ikke fik noget for det, da at jeg har så meget


  • #15   8. nov 2009 jeg havde også afleveret selvom man ikke fik noget for det. For hvis man afligevel har for meget kan lige så godt hjælpe de små babyer som har brug for det..

    På det link jeg har lagt her inde står der at man får185 kr for det i dag så det er da steget lidt siden du leverede smiley


  • oliver f
    oliver f Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #16   8. nov 2009 ja lige præcis, og så kan du da få dækket brystmaskinen ind. jeg lejede en hos babysam sidst det kostede ca 5000 for 11 mdr, men du får ret meget tilbage hvis du så er medlem af sygeforsikring danmark, der fik jeg ca 3500 tilbage. og jeg skulle jo buge maskinen uanset hvad smiley
    så lige linket, jeg skal da snakke med hvidovre, for jeg har allerede for meget mælk efter et par få dage smiley så det er da super


  • #17   9. nov 2009 jeg kan så ikke få nogle peneg tilbage for jeg er ikke medlem af danmark og kan aldrig blive det da jeg har en ødelagt arm.

    Men det er da kanont de også giver tilskud til det..

    Men er medlem af falck og der ved jeg man også kan leje pumper så mon jeg ikke kan få noget rabat der, når det engang bliver aktuelt til sommer...


Kommentér på:
Sælge overskydene mælk

Annonce