Jeg er så ked af det :/ (langt) {{forumTopicSubject}}
Jeg har simpelthen brug for at komme ud med noget luft..
det hele handler om min storesøster og jeg vil sige det som det første er at jeg ønsker IKKE at sætte hende i dårlig lys eller noget. Men hun har utrolig svært ved at forstå. Ikke bare noget. Men ALT.. jeg ved ikke hvad der er galt med hende. om hun er jaloux, over jeg "kom" først eller om hun bare ønsker sig uvenner med mig.
Og andre mennesker om mig som har svært ved at forstå.
Siden jeg fandt ud af jeg var gravid har hun været UTROLIG meget efter mig. Jeg tog det meget tungt i starten men på bare en uge fik jeg det hele vendt fra negativt til positivt. Og her starter historien så for min søsters vedkommende. Jeg skrev en note på facebook om hvordan jeg havde det med det hele og hvordan jeg fik det vendt fra noget negativt til noget positivt. Og ALLE synes det var skide godt skrevet og sådan. Og det blev jeg rigtig glad for. Men min søster var ikke. Hun nøjes med at skrive en privat besked til mig hvor der stod "at hun synes jeg skulle lade være med at tage glæderne på forskud for han kunne jo altså godt dø - fx vuggedød eller fødes for tidligt"
Og det jo KLART noget jeg ønsker at få smidt op i mit ansigt. Det sårede mig godt nok at hun sagde det.
Jeg ignorerede det for hun har altid været rigtig led mod mig og komme med spydige kommentarer til min status på facebook inden jeg fandt ud af jeg var gravid.
Hun begyndte så virkelig at køre på mig og sige hun synes det var uretfærdigt at det ikke blev hende som kom først osv og faktisk gå helt i panik fordi hun tror jeg bare er en "vild" pige som tager til fest hver weekend osv.. så hun sagde faktisk inddirekte til mig hun ikke stolede på jeg kunne klare det. Endnu et eksempel lavede hun her for nylig hvor jeg fortalte hende at babyen var utrolig livlig og at jeg tit mærkede ham sparkede også troede hun lige pludselig hun var mega klog og påstod han havde ADHD.. ???? For det jo også klart noget man kan se på sådan en lille baby ik? Og der er SÅ mange andre ting hun bare har sagt til mig som gør hammer ondt på mig. Så jeg har simpelthen skubbet hende væk fra mig. Hun er ikke en tæt søster for mig mere og jeg snakker mere med mine veninder end jeg gør med hende. Og det har resulteret i at jeg kun fortæller hvad der er relevant for hende at vide. Og nu er hun skide sur over jeg ikke vil have hende med til en scanning. Jeg ved godt det lyder underligt. Men eftersom hun har været sådan overfor mig ønsker jeg ikke at dele sådan noget med hende. Og desuden så er hun VOLD sur over jeg tager mine veninder med i stedet for og påstår jeg skider på hende og andre i familien.
Og det er fandme ikke sådan det er! Men jeg orker ikke bruge min tid på at forklare det for hende når hun alligevel ikke kan se længere end hendes egen næse.
Men nu er det eddermame slut med at være "sød" jeg gider ikke hun hakker sådan i mig mere. Nu kan hun få svar på den hårde måde hvis hun brokker sig.
Også er der jo den her KÆRE svigermor som også bare irriterer mig helt ind til hårrødderne! Hun er nu meget sød. Men jeg skal passe på med at snakke om de smerter jeg har. For hun tror ikke på mig :s Hun spurgte engang til mig om jeg havde det godt også svarede jeg ærligt at jeg havde ondt i ryggen osv.. også sagde hun bare "ja de problemer havde hun ikke da hun var gravid så det kunne hun ikke forstå at jeg havde"
HVAD? seriøst havde lyst til at undskylde overfor hende og sige "undskyld jeg har benprotese og en skæv ryg"
men jeg kan jo lige som ikke rigtig gøre for det.!
jeg har bare lyst til at råbe UNDSKYLD ud over det hele. Også alligevel ikke.. for det jo ikke mig der har et problem her? vel?
Tak for luften... Kram Pernille
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
Mike&mille - min mor er uvenner med min søster så hun siger bare jeg skal lade hende være.
og det er kun mine veninder som overvejer at slå hende ihjel når de hører om hvordan hun er overfor mig..
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Med svigermor så ignorerer hende for hun er jo åbenbart bare ikke klogere og folk kan ikke altid sætte sig ind i at graviditeter er forskellige
sep 2009
hun skrev en rigtig ond besked til mig her i går aftes, efter jeg havde oprettet indlægget.
Og hun påstår åbenbart jeg er mærkelig og at nogen i familien ikke synes jeg er taknemlig nok og sådan.
Så der måtte jeg lige ringe til min mor for at få bekræftet om det nu var rigtigt. Men det var det ikke. Desværre er min mor hverken venner med min søster eller min moster. Så jeg tror jeg har fattet at det nok er min søster og moster der sidder og bagtaler mig.
Og hold kæft jeg synes det er ledt!
Men som du siger. Det er hende som mister noget og ikke mig.
og at det er dem som har problemet. Ikke mig.
jeg er bare så SKIDE skuffet over hende.
Nej.. de fatter så heller ikke at tiden ændre sig. typisk
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Med hensyn til din søster, så lyder det som om I er kørt helt skævt ad hinanden.
Tror du ikke I bør sætte jer og tage en snak om hvordan du har det med det? For ellers ender I sikkert med at glide fra hinanden.
Hvis hun ikke vil forstå at du ikke kan acceptere den måde hun behandler dig på, så må hun jo bare lade være med at være en del af jeres liv. Men ofte ved folk slet ikke hvordan deres opførsel påvirker andre.
sep 2009
vi er slet ikke kørt skævt af hinanden.. fik en besked fra hende om at det er mig som der er noget galt med og hun bare ønskede søster forhold lige som vi havde engang.
Så jeg advarede hende at det var i hvert fald ikke på den her måde hun skulle te sig hvis det var det hun ville... så må vi se hvad hun svarer
jul 2008
Nu ved jeg jo ikke hvordan jeres forhold plejede at være. Men det lyder helt forkert nu. Det er muligt at hun er jaloux, men det må hun ligesom komme sig over, for der er ingen mulighed for at overhale dig nu
Tror jeg ville sætte mig ned med hende, og tage en snak om hvad der er galt, hvordan det påvirker dig, og at du ønsker at hun er en del af det hele. Bare på en ordentlig måde.
Hvis hun er positivt stemt efter det, ville jeg sørge for at hun føler sig speciel - fx ved at invitere hende med til et eller andet læge/jordmoder noget... Eller lade hende komme med gode forslag til navne... eller spørge hende om hun vil være gudmoder... eller hvad du nu føler for.
Hvis hun stadig er en bitch, må du nok acceptere at du ikke har verdens dejligste søster, og lade være med at blande hende for meget ind i det hele...
Selvom det aldrig er nemt at være uvenner med familien.
sep 2009
Det jo ikke mig som har et stort problem her. Men hvis hun nu bare gad at snakke pænt og sige tingene stille og rolig havde jeg haft mere forståelse.. Men at hun først starter med at brokke sig TOTAL meget over hun ikke må komme med til scanning (jeg synes det er noget privat og sådan som hun har været overfor mig, så vil jeg ik have hende med) derefter fik jeg en sviner og fik afvide folk klager over mig.
skulle ha skrevet hende op til en psykolog for længe siden når hun har et stort problem
jul 2008
Det lyder som om hun har rigtig meget et problem.
Så nu må du så overveje om du har overskud til at beskæftige dig med det problem, eller om det vil tage for hårdt på dig. Det er dumt at presse dig selv for meget når du er gravid.
Selvom jeg synes det er ærgerligt når man ikke kan være venner med sine søskende (har selv det mest perfekte forhold til min bror og ville ikke undvære ham for noget) kan det godt være, at I ikke lige kan finde ud af det for tiden. Og så må det jo være sådan...
sep 2009
det synd når det skal være sådan
jul 2008
Ja, håber bare du kommer videre i hvert fald, så det ikke er noget du skal gå og tænke over hele tiden. Det tager på kræfterne.
sep 2009
Jeg er så ked af det :/ (langt)