{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Min mor (igen igen).. {{forumTopicSubject}}

Hej piger!
Ja, min mor hun irriterer mig altså grænseløst og ved ikke om jeg skal sige noget eller lade det ligge.

Jeg ringede til hende ca. kl 15.20 på vej i toget for at hente min datter.. Ville høre om hun havde fået sovet, samt fortælle hende hvad jeg havde fået købt i Fields med min nevø Niklas. Hun spurgte selv om vi havde hygget os, og ja det har vi..

Så ringer jeg til hende ca. 16.30 for at høre hvor mange æg jeg ska bruge til pandekager, og så spørger hun igen hvordan det var gået i Fields med Niklas?!
Siger så til hende at det har jeg jo fortalt, men det benægter hun og bliver sur og så ligger jeg på, jeg er for stædig til at diskutere sådan noget..

Så ringer hun fand*e igen her kl 17 og råååber og skriger at nu er hun træt af at jeg siger vi har snakket sammen når vi ikke har! :S
Siger så til hende at hvorfor skulle jeg dog lyve om sådan noget men hun rååååber og skriger bare videre om at hun da ikke er dum, og hun da ville vide hvis vi havde snakket sammen! :S

Jeg smed røret på igen, gider ik diskuterer det, for ka jo ligesom vise hende på min tlf/tlf regning at vi har snakket sammen dér og dér.

ARGH! Det er møg irriterende! Ved godt hun ka ha ligget og sovet, og været lidt groggy når hun har taget telefonen men det irriterer mig virkelig grænseløst at vi ligefrem skal blive UVENNER over det og jeg skal sidde og forsvarer mig selv! :S Jeg er 20 år, kl var 15 om eftermiddagen, jeg er ikke stiv eller lign :S

Hva ska jeg gøre? Sige? Gider ikke være uvenner med hende!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mor (igen igen)..
  • #1   1. dec 2009 Ja og nu har hun så lige ringet igen og svinet mig til :S

• #2   1. dec 2009 Det skal lige siges at jeg elsker min mor, og jeg har et meget tæt forhold til hende. Hun er den eneste i verden jeg bliver rigtig rigtig ked af det og stresset af at være uvenner med! Kan ikke lide at hun er sur på mig, og overhovedet ikke lide at hun tror jeg lyver! Men jeg vil bare ikke være ked af det over at vi er uvenner, når jeg ligesom har min side af sagen på det rene smiley

• #3   1. dec 2009 Maria Louise - Det er super træls smiley
    Nej hun lider ikke af nogen sygdomme der har noget at gøre med sin hukommelse. Hun er dog 66 år, så det kan være hun er ved at blive senil? :S
    Jeg har været bange for at hun drikker men intet, overhovedet intet tyder på det i hendes dagligdag.

• #4   1. dec 2009 det kunne godt tyde på at hun var begyndt at blive dement.. For sådan er min svigermor nemlig...

• #6   1. dec 2009 Maria Louise - Hun går kun til lægen hvis hun mangler en arm så det kommer desværre aldrig til at ske, og hun ville hugge hovedet af mig hvis jeg kom med en folder om demens.. :S
    Du lød heller ikke dømmende på nogen måde, jeg spørger jo selv smiley

mor til skøn pige - Okay hvor gammel er hun? Og hvordan gik det op for jer at hun var dement?

Maria Keese - Ja forstår det heller ik smiley

• #7   1. dec 2009 Maria louise - Hmm. Altså hun var indlægt længe i sommers med legionella (sjælden lungebetændelse). Og der lå hun i koma og blev proppet med en masse medicin. Hun er lige stoppet med det meste medicin bortset fra noget mod blodtrykket.
    Jeg læste lige om demens på nettet, og der står at det kan komme fra medicin o.a. så er ret bekymret.
    Kan jeg godt ringe til hendes læge? Det er min gamle læge, og hun kender mig udmærket godt.. Og så tage en snak med hende? Overvejer også at ringe til min søster som er sosu assistent og høre hva jeg ska gøre.

• #8   1. dec 2009 der er desværre ingen aldersgrænse for demens, og det kunne godt lyde til at din mor har nogle symptomer der peger i den retning.

Sker sådanne ting ofte?
    Er der andre ting hun glemmer?
    Har det stået på længe?
    Hvorfor har du været bekymret for om hun drak?

Det er tit den demente selv, der er den SIDSTE til at opdage det, så jeg synes helt bestemt du skal snakke med din søster.

• #9   1. dec 2009 Måske skal jeg lige tilføje at hvis det er demens, får du intet ud af at diskutere det med hende selv. Hun vil nemlig ikke mene der er det mindste i vejen.

• #10   1. dec 2009 Louise-

Nu har jeg lige snakket med min søster. Både hende, hendes søn og hendes mand har lagt mærke til at hun husker meget dårligere efter hun har været syg og ligget i medicinsk koma. Min bror og hans forlovede har lagt mærke til det samme og det har min sidste bror også. Vi har snakket om det i 3 mdrs tid vil jeg tro. Men til at starte med troede jeg at hun drak fordi jeg fandt whisky i hendes skab, men den whiskyflaske bliver der ikke drukket af, og vi er sikre på hun ikke har et alkohol misbrug.
    Min søster sagde at jeg skulle sige til min mor at hun bare kunne ringe til Bente (min søster), og spørge hende om hun havde oplevet det sammen, men det vil min mor ikke.
    Hun mener jeg nedgør hende, og prøver at gøre hende til en idiot. Har lige snakket med hende. Hun syntes at det jeg siger er at der er noget galt med hendes hovede selvom det eneste jeg sagde var "der er flere af os der har lagt mærke til at din hukommelse er blevet dårligere efter du har været syg", og selvom jeg prøvede at sige til hende det kan være en bivirkning fra den medicinske koma eller al den medicin hun tager, så vil hun ik høre på mig, for jeg nedgør hende jo bare...
    Det er flere gange om ugen hvis ikke om dagen, at hun fortæller mig de samme ting.
    Hun kommer ikke så meget ud så min søster mener hendes hjerne ikke bliver aktiveret nok? ... Hun glemmer også at tage sin medicin om morgenen og får det tit gjort om aftenen istedet for. Og så står hun op hver nat og sidder og ser tv, fordi hun ikke kan sove. Det ligner hende heller ikke.

Håber det giver mening. Puha det var rart at få det ud ...

• #11   1. dec 2009 Kunne tydeligt høre at hun var ked af at jeg sagde hun husker dårligt..
    Men sandheden gør ondt, og hun vil ikke indse at hun er ved at blive gammel.

• #12   1. dec 2009 Isaa: Det lyder som et klassisk eksempel på demens, men det kan nu også være andre ting...

Jeg ved ikke om lægen må snakke med dig om din mor, men der sker vil ikke noget ved at forsøge.

Og jeg kan kun gentage: I får INTET ud af at snakke med din mor om det, hvis det er demens....

• #13   1. dec 2009 hun er 64 nu... det gik op for os, fordi hun blev mere og mere glemsom, og så ved vi at det ligger i hendes familie at blive det...
    men hun gør mange ting flere gange, og køber det meste ind flere gange fordi hun glemmer at hun har købt det.
    hun ringer også mange gange for at høre om det samme

• #14   1. dec 2009 Louise - Okay mange tak for hjælpen. Hvor har du din viden fra? smiley

Mor til skøn pige - Okay, det gør min mor dog ikke (endnu).. Men tak for dine svar.

• #16   1. dec 2009 Isaa: Jeg arbejder i hjemmeplejen og møder demente i forskellige stadier af deres sygdom. Nogle af dem er stadig så velfungerende at man ikke mærker at de er demente, men sygdommen kommer så til udtryk ved at de glemmer f.eks. at tage deres medicin eller at spise.
    Måske var et besøg af hjemmeplejen snart relevant for din mor? Her skal du ihvertfald have fat i egen læge. Desværre går det jo kun én vej med demensramte, men det er dog stadig en sygdom man kan leve med i mange år.

Jeg er enig med Mariijana: Snak med din mor, men lad være med at dunke hende i hovedet med hendes glemsomhed. I hendes verden er det alle jer andre den er gal med.

• #17   1. dec 2009 Marijana - Jeg har snakket med hende her til aften på en pæn og ordentlig måde og har sagt stort set det samme som du skriver jeg skal sige. Men det hjalp ikke. Dog har hun lige ringet for at spørge om jeg lige har ringet til hende, og der lød hun ikke sur, så tror lige hun skulle synke den.

Louise - Okay. Hun vil ALDRIG på plejehjem eller ha hjælp i hjemmet.. Hun havde hjemmeplejer der kom og handlede for hende og støvsugede efter hun var blevet indlagt, men hun kan ikke døje det. Hun er meget stædig, og føler sig selv meget ung, så er 100000% sikker på at hun ikke tillader hjælp fra det offentlige før hun ikke kan rejse sig fra sofaen.
    Min søster er sosu assistent så der bliver sig helt sikkert taget sig af den del af det, når tiden er inde.
    Er demens noget man dør af til sidst eller hva er det du prøver at sige?
    Kan det måske ikke være en bivirkning fra hun var syg for hun alt for lidt ilt indtil hun kom i respirator..

• #18   1. dec 2009 Isaa- det lyder virkelig som demens, min mor gør nøjagtig det samme, hun kan dog huske at vi har talt sammen, bare ikke om hvad..
    Så du er velkommen til og skrive, men det ved du jo godt :o)

• #20   1. dec 2009 Det kommer helt an på hvilken demens sygdom der er tale om, men som jeg skrev kan man leve med demens i mange mange år....

Ja man kan dø af demens, men ro på søde, din mor har ikke fået en diagnose, og jeg er ikke i stand til at sige at hun HAR demens, jeg siger bare at det kunne tyde på det, udfra det du siger.... smiley

Min farmor på knap halvfems har haft begyndende demens de sidste 3-4 år, hvor det i starten var bittesmå ting, såsom at glemme sine piller. Idag lever hun i sin egen lille verden, men kan dog stadig kende os og ved hvad der foregår sådan nogenlunde. Jeg tror såmænd hun har det godt nok, det er meget værre for os der står omkring hende.

Når din søster er sosu.ass. ved hun hvilke ting hun skal lægge mærke til og hvordan og hvorledes tingene skal foregå med din mor. Det er trods alt jer der kender hende bedst. I hjemmeplejen oplever vi tit den modvilje mod hjælp fra det offentlige.

Og så for lige at vende tilbage til noget jeg skrev tidligere: Det lyder som demens, men det KAN VÆRE ANDRE TING, som du selv nævner kan det være en følgevirkning af komaen eller medicinstoppet måske. Ingen af os herinde er istand til at stille en diagnose, der skal din mors egen læge træde til ....

Kommentér på:
Min mor (igen igen)..

Annonce