{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

DUM - Kira.. {{forumTopicSubject}}

Hvorfor dælen er det lige at de lader et lille barn ligge og skrige inde i sengen? Jeg er helt forarget.. Så finder jeg ud af det er fordi den har ondt i maven - det gør det da overhovedet ikke bedre! Så skal man da prøve at hjælpe den, ligge den på skulderen et eller andet.. jeg er helt.. Puha.. Er det bare mig eller er det forkert? :o|

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DUM - Kira..
  • #1   9. dec 2009 Ja :o) Det er lige nu på kanal 5..

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #2   9. dec 2009 hendes søn havde også kolik hvis det er hende jeg mener det er. Så ikke lige afsnittet. Men kan godt forstå hvis de har valgt lige at lade ham ligge lidt, det er mega hårdt med et kolik barn.

• #3   9. dec 2009 det er dem der har et barn med kolik.. ikk??
    Så vidt jeg husker går de da også ind til barnet,. problemet med et barn med kolik er at du intet kan gøre for dem..

• #4   9. dec 2009 Til Kira's forsvar vil jeg lige sige at Oliver har kolik!
    Og du kan ikke hjælpe et kolik barn, du kan ikke løsne noget op i maven - og det er jo netop derfor han har ondt!

Tro mig, hvis du havde et barn med kolik - så ville du ikke sige sådan.

Man er magtesløs og kan intet gøre. Andet end at rende rundt med en skrigende unge på armen! Og nogle gange må man altså bare have et pusterum .. Og jeg nægter simpelthen og tro på at han har ligget der i mere end 3 minutter!!

- Jeg har et kolik barn, og ja - mit barn bliver også lagt for sig selv, selvom han skriger lidt. Jeg kan simpelthen ikk rende med ham hele tiden. Og slet ikke når man ikke får noget søvn ..

• #5   9. dec 2009 Jamen et barn i den størrelse har jo netop brug for man reagere.. Det svækker da helt vildt på tilliden.. Kolik eller ej.. De er to, så må de jo skiftens til at "passe" ham..

• #6   9. dec 2009 Og man har som forældre tit behov for lige at få et pusterum fra et skrigende barn smiley Heldigvis aflastede mig og kæresten bare hinanden for man kan ikke holde til det i længden

• #7   9. dec 2009 Nå, jeg kan høre på flertallet det bare er mig der er forkert på den.. Hvor længe drengen har lagt, ja det ved jeg ikke.. Synes bare det føltes meget forkert for mig.. Jeg kunne forstå hvis hun var alene om barnet hun lød det græde lidt, men de er jo altså to..

• #8   9. dec 2009 Altså mener ikke det skader børn at græde men jeg var super glad for at vi kunne aflaste hinanden her for man magter ikke at stå selv med det i al den tid

• #9   9. dec 2009 ^^

Du kan tydeligt hører forskel på barnets gråd, hvilket vil sige - du kan tydeligt hører om barnet har brug for dig, eller om det bare skal brokke sig/ græde lidt!

Jeg er alene med min søn om dagen, kl. 17 kommer min kæreste hjem, og så har han ham lidt, og så er han min igen om natten!
    I weekenderne har min kæreste ham det meste af tiden.

Uanset om man er én eller to om barnet, så bliver man stadig skør af at barnet græder sådan. Bare gråden alene tærer virkelig på kræfterne!

Man føler sig lidt som en dårlig forældre når man intet kan gøre.

Jeg tror ikke rigtig du kan sætte dig ind i det!

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 54
    #10   9. dec 2009 R ' R - Oliver 150909 smiley

Nu kan jeg så høre på dig at du ikke har haft kolik med din Oliver :o)

Vi havde osse Kolik de første 3mrd af min søn´s levetid. Og forhelvede hvor var det hårdt. Man er i forvejen super træt efter en hård fødsel, og hvis man ikke lige har noget netværk til at tage over et par timer, står man på egene føder. Så er det lige meget man både er mand og dame. Hvis begge er lige trætte. Nu har jeg ikke set "DUM" før- Så kan ikke lige udtale mig om dette hvad der er sket.

Men ønsker ikke for nogen, at de skal gennemgå kolik periode alene. Det er slet ikke sjovt. Og desværre ikke noget der blir taget hånd om i DK. Som der f.eks gør i Frankrig.

• #11   9. dec 2009 ¨Så du vil bilde mig ind at et barn i den størrelse græder bare for at brokke sig? De græder når de har brug for en, er sultne eller trætte.. Oliver græder sku aldrig bare for at brokke sig, men det kan da godt være at fordi et barn har kolik så¨kan de lige pludselig tænmke at nu pylre jeg lige lidt for at brokke mig.. 8-)

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

#12   9. dec 2009 Ps..

I en kolik periode, kan man godt lige have brug for at barnet ligger i sengen i 10min alene og græder imens man selv lige trækker vejret.

Det er synd for barnet, men osse for forældrene

• #13   9. dec 2009 Nej han har ikke haft decideret kolik, men han har haft mange dage hvor han har været utrøstelig pga maveonde.. Ja det er da hårdt, men derfor har jeg aldrig ladet ham ligge og græde.. Selv da jeg var mega syg og han skreg for 4 dag i streg rejste jeg mig op og tog mig af ham.. Men mennesker er forskellige, jeg ville bare ikke kunne gøre det - lige gyldigt hvor træt jeg så end er..

• #15   9. dec 2009 R ' R - Oliver 150909 smiley

Jeg ville ikke en gang ønske for selv min værste fjende, at de skulle gå igennem en kolik-periode.
    Men lige nu bliver jeg nød til at sige: Jeg ville ønske at du have prøvet at have et barn med kolik!
    Forstå mig ret...

Hvis du havde haft det, så ville du forstå hvad jeg mente...

Ja, gu' fanden har barnet brug for dig. Men du kan stadig hører forskel på gråden.
    Og helt ærlig, min søn BROKKER sig, han græder sku ikke hvergang!!

• #16   9. dec 2009 <b>"Selv da jeg var mega syg og han skreg for 4 dag i streg rejste jeg mig op og tog mig af ham"</b>

- At have et barn der skriger 4 dage i træk, er jo slet ikke i nærheden af at være som kolik! Også selvom du er syg.

Min søn har skrevet 5 uger I TRÆK!! indtil videre..

Du kan på ingen måde sætte dig ind i vores (os med kolikbørn) situration, det er jeg sikker på!

• #17   9. dec 2009 Nej så må jeg jo nok også bare blande mig uden om, jeg er jo åbenbart dum som vådt bølgepap smiley

Gu kan jeg da sætte mig ind i det, jeg ved sku godt det er hårdt med en unge der skriger og skriger.. jeg forstår bare ikke hvorfor de begge to sidder inde i sofaen mens barnet skriger.. Igen de er to mennesker, så burde de kunne finde ud af en måde hvorpå det lille barn ikke skal ligge derinde..

• #18   9. dec 2009 Helt selv, helt alene, på et tidspunkt hvor den har allermest brug for en!

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

#19   9. dec 2009 R ' R - Oliver 150909 smiley

4 kontra 90dage er jo osse lidt af et spring.

Man ligger jo ikke sit barn fra dig fordi man har lyst, men i nød- Når man har gået rundt i 3-5 timer med en baby der græder x 1mrd i træk, så er man mentalt kørt ned, hvis man ingen hjælp har fået.. Nu snakker jeg ikke den første uge eller. Men længere inde i kolik forløbet.

Men tror det er svært at sætte sig ind i, og osse meget forskelligt fra person til person hvordan man oplever en kolik periode.

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

#20   9. dec 2009 R ' R - Oliver 150909 smiley

Nu er de unge mødre /DUM nogen der virkelig lever op til deres "navn" så i det afsnit du snakker om, som jeg ikke lige har set, kan det godt være det er en "fejl" de ikke tag sig af deres barn.

Men selvom man er 2 er det ikke sikkert man er 50% stærkere. Derfor er det ikke sikkert man kan klage sig igemmen kolik bare fordi man er 2.

Men kan man så klare en kolik periode, ja så kan man klare alt frem over *s*

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

#22   9. dec 2009 Altså hvis man ligger barnet fra sig for at glo tv imens lille mand/pige ligger og græder. Ja så er det helt forkert. Og slet ikke det jeg mener.

Men man kan have brug for en pause, til lige at samle sig. Kan ikke tælle hvor mange gange jeg er gået i grædene i knæ fordi jeg var så mentalt træt.

• #23   9. dec 2009 Michael - jeg er helt med på at man sagtens kan have brug for at pusterum - 100% .. Men jeg mener måske bare at når man er to, så burde det ikke være noget problem at få det pusterum, uden det skal "gå ud over" den lille.. Hvis det havde været en alene mor( også far smiley ) så havde det været noget helt andet at lade den græde lidt.. Men ti min er bare LANG tid for sådan en lille en at græde..

• #24   9. dec 2009 jeg syntes Kira og hendes kæreste virker som tigtig super forældre i forhold til mange andre i den serie.. de får os løst deres kolik problem et par afsnit senere med zoneterapi smiley

• Michael h
    Michael h Tilmeldt:
    mar 2008

#25   9. dec 2009 Tror nu heller ikke det nogenside bliver til 10min.. Men man ikke begge trække,, Og mentalt kan man ikke klare de 5min det er måske. Så er man nød til at lige puste ud. skal lige siges vi gjord det 1 gang på de 3mrd.

Tror hvis man ikke gør det, når der er brug for det. Eller kan man gå hen og blive forside stof på ekstrabladet.

Nå blir nød til at smutte, skal ned og hente guldklumpen :o)

Tak for en hyggelig debat :o)

• #27   9. dec 2009 begge mine børn har været kolik børn og aldrig har de ligge og skreget kun hvis de begyndte efter jeg havde sat mig på potten hvis jeg ikke havde tog jeg dem med.

så ja det hårdt med kolik børn men ikke hårdere end man kan aflaste hinanden

• #28   9. dec 2009 Hellere lade barnet ligge end de gør noget voldigt ved den

Kommentér på:
DUM - Kira..

Annonce