993 visninger
|
Oprettet:
DUM - Kira.. {{forumTopicSubject}}
Hvorfor dælen er det lige at de lader et lille barn ligge og skrige inde i sengen? Jeg er helt forarget.. Så finder jeg ud af det er fordi den har ondt i maven - det gør det da overhovedet ikke bedre! Så skal man da prøve at hjælpe den, ligge den på skulderen et eller andet.. jeg er helt.. Puha.. Er det bare mig eller er det forkert? :o|
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 236
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 125 Svar: 457
Så vidt jeg husker går de da også ind til barnet,. problemet med et barn med kolik er at du intet kan gøre for dem..
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 20 Svar: 198
Og du kan ikke hjælpe et kolik barn, du kan ikke løsne noget op i maven - og det er jo netop derfor han har ondt!
Tro mig, hvis du havde et barn med kolik - så ville du ikke sige sådan.
Man er magtesløs og kan intet gøre. Andet end at rende rundt med en skrigende unge på armen! Og nogle gange må man altså bare have et pusterum .. Og jeg nægter simpelthen og tro på at han har ligget der i mere end 3 minutter!!
- Jeg har et kolik barn, og ja - mit barn bliver også lagt for sig selv, selvom han skriger lidt. Jeg kan simpelthen ikk rende med ham hele tiden. Og slet ikke når man ikke får noget søvn ..
aug 2009
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
aug 2009
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
apr 2009
Du kan tydeligt hører forskel på barnets gråd, hvilket vil sige - du kan tydeligt hører om barnet har brug for dig, eller om det bare skal brokke sig/ græde lidt!
Jeg er alene med min søn om dagen, kl. 17 kommer min kæreste hjem, og så har han ham lidt, og så er han min igen om natten!
I weekenderne har min kæreste ham det meste af tiden.
Uanset om man er én eller to om barnet, så bliver man stadig skør af at barnet græder sådan. Bare gråden alene tærer virkelig på kræfterne!
Man føler sig lidt som en dårlig forældre når man intet kan gøre.
Jeg tror ikke rigtig du kan sætte dig ind i det!
mar 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 54
Nu kan jeg så høre på dig at du ikke har haft kolik med din Oliver :o)
Vi havde osse Kolik de første 3mrd af min søn´s levetid. Og forhelvede hvor var det hårdt. Man er i forvejen super træt efter en hård fødsel, og hvis man ikke lige har noget netværk til at tage over et par timer, står man på egene føder. Så er det lige meget man både er mand og dame. Hvis begge er lige trætte. Nu har jeg ikke set "DUM" før- Så kan ikke lige udtale mig om dette hvad der er sket.
Men ønsker ikke for nogen, at de skal gennemgå kolik periode alene. Det er slet ikke sjovt. Og desværre ikke noget der blir taget hånd om i DK. Som der f.eks gør i Frankrig.
aug 2009
mar 2008
I en kolik periode, kan man godt lige have brug for at barnet ligger i sengen i 10min alene og græder imens man selv lige trækker vejret.
Det er synd for barnet, men osse for forældrene
aug 2009
apr 2009
Jeg ville ikke en gang ønske for selv min værste fjende, at de skulle gå igennem en kolik-periode.
Men lige nu bliver jeg nød til at sige: Jeg ville ønske at du have prøvet at have et barn med kolik!
Forstå mig ret...
Hvis du havde haft det, så ville du forstå hvad jeg mente...
Ja, gu' fanden har barnet brug for dig. Men du kan stadig hører forskel på gråden.
Og helt ærlig, min søn BROKKER sig, han græder sku ikke hvergang!!
apr 2009
- At have et barn der skriger 4 dage i træk, er jo slet ikke i nærheden af at være som kolik! Også selvom du er syg.
Min søn har skrevet 5 uger I TRÆK!! indtil videre..
Du kan på ingen måde sætte dig ind i vores (os med kolikbørn) situration, det er jeg sikker på!
aug 2009
Gu kan jeg da sætte mig ind i det, jeg ved sku godt det er hårdt med en unge der skriger og skriger.. jeg forstår bare ikke hvorfor de begge to sidder inde i sofaen mens barnet skriger.. Igen de er to mennesker, så burde de kunne finde ud af en måde hvorpå det lille barn ikke skal ligge derinde..
aug 2009
mar 2008
4 kontra 90dage er jo osse lidt af et spring.
Man ligger jo ikke sit barn fra dig fordi man har lyst, men i nød- Når man har gået rundt i 3-5 timer med en baby der græder x 1mrd i træk, så er man mentalt kørt ned, hvis man ingen hjælp har fået.. Nu snakker jeg ikke den første uge eller. Men længere inde i kolik forløbet.
Men tror det er svært at sætte sig ind i, og osse meget forskelligt fra person til person hvordan man oplever en kolik periode.
mar 2008
Nu er de unge mødre /DUM nogen der virkelig lever op til deres "navn" så i det afsnit du snakker om, som jeg ikke lige har set, kan det godt være det er en "fejl" de ikke tag sig af deres barn.
Men selvom man er 2 er det ikke sikkert man er 50% stærkere. Derfor er det ikke sikkert man kan klage sig igemmen kolik bare fordi man er 2.
Men kan man så klare en kolik periode, ja så kan man klare alt frem over *s*
mar 2008
Men man kan have brug for en pause, til lige at samle sig. Kan ikke tælle hvor mange gange jeg er gået i grædene i knæ fordi jeg var så mentalt træt.
aug 2009
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 129 Svar: 1.442
mar 2008
Tror hvis man ikke gør det, når der er brug for det. Eller kan man gå hen og blive forside stof på ekstrabladet.
Nå blir nød til at smutte, skal ned og hente guldklumpen :o)
Tak for en hyggelig debat :o)
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
så ja det hårdt med kolik børn men ikke hårdere end man kan aflaste hinanden
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
DUM - Kira..