{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne gennem forældre
  • #1   14. dec 2009 Hvis du mener forældrekøb, så er det hvor forældrene køber boligen og faktisk udlejer den til deres børn.
    Ellers kan dine forældre stille sig som kautionister for den bolig i vælger og købe.

    Prøv at ringe til EDC eller danbolig, og få dem til at forklare det, de plejer at være søde og rare smiley


  • #2   14. dec 2009 Både mig og min kærestes bank sagde at man ikke kunne få nogen til at kautionister... Det bruger de ikke mere. Også pga krisen.. For hans forældre ville ha stillet sikkerhed da vi ville ha kæbt hus..

  • #3   14. dec 2009 hvorfor ikke vente til man selv har råd...

  • #4   14. dec 2009 det er vist bare noget med at forældrene så skriver under på at hvis i ikke kan betale jeres ydelse, så gør de det for jer... men mener også at have hørt at de ikke vil gå med til det længere.. personligt ville jeg også vente til vi selv havde råd...

  • #5   14. dec 2009 hvis det er et alm lån så kan man lave et gældspapir, så ingen af jer kommer i klemme. og det kan man så skrive at det er rentefrit og afdragsfrit indtil d. x/x-xx
    Men det har ingen omkostninger for nogen af parterne, udover hvis forældrene mener at de skla have renter, så koster det jo selvfølgelig for jer

    Kautionister er ikke en god ide at bruge, hvis man ikke har styr på det. der findes min. 2 måder at være kautionist på. Ved den ene skal banken godtgøre at I ikke kan betale jeres afdrag før de må kontakte kautionisterne og få dem til at gå ind i det. Ved den anden måde kan banken ringe til kautionisterne så snart I ikke har betalt, og indfri hele lånet.. Det er oftest den sidste bankerne bruger..


    Sandra c: Det var jo ikke det hun spurgte efter. Og det kan jo være at man har behov for pengene nu og her, og så er det jo svært at vente.


  • #6   14. dec 2009 mor til skøn pige... man kan sku da bare vente med at flytte i hus til man har råd... kan ikke se problemet de må jo ha noget at bo i nu..


  • #7   14. dec 2009 Kan jo være at der hvor de bor, enten er opsagt, usundt eller ligende..
    Så er det da nu og her, at man har behov for noget nyt.
    Og i princippet er det jo dumt at sidde i lejebolig hvor man betaler husleje, men intet får ud af det på sigt udover et tag over hovedet..
    og hvis hendes/hans/deres forældre gerne vil låne dem pengene, så er det da bare fedt, og bare at tage imod. det er faktisk billigere at låne gennem forældre end via bank og realkredit, idet der oftest ingen renter er, men det kan give problemer i forhold til økonomien..
    Sidder selv i lejebolig, men ikke med min gode vilje.


  • #8   14. dec 2009 mor til skøn pige.. undskyld fordi man skriver på emnet fordi man har en anden mening må man åbenbart ikke ha her inde...

    Tager op og ser på hus om lidt smiley Og det ligger perfekt ! Er glad nok for det hus vi bor til leje i, men vi vil gerne have vores eget.. smiley
    09-12-2009 14:54:50

    det avr hvad der stod i hendes profil så kan ikke se problemer med det de bor i nu


  • #9   14. dec 2009 Nu kigger jeg sjældent på folks profil, bare fordi de skriver sådan et indlæg... Det gider jeg ikek bruge min tid på.
    på den måde hun skriver, så går jeg ud fra at hun har behov for pengene nu og her, og måske ikke har dne bedste økonomi i banken.

    Men jo, man må godt svare, men hvorfor ikke svare på spørgsmålet, som hun stiller?


Kommentér på:
Låne gennem forældre

Annonce