7. jul 2009 Følger: 6 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 67 Svar: 258
Hjælp.. Arbejde, arbejdsløs, barsel..? {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for lidt hjælp. Undskyld hvis det bliver langt!
Jeg er blevet fyret (ikke pga. graviditet) med virkning fra 31/1, er dog så blevet tilbudt at tage med ud i vores anden afdeling indtil jeg finder et andet job.
Har jo så i mellemtiden fundet ud af at jeg er gravid, så ved ikke hvad jeg skal gøre?
Jeg "bliver" nød til at tage med ud til den anden afdeling, men jeg kan jo ikke selv sige op, for så får jeg karantæne hvis jeg skal på dagpenge ikk? Og jeg vil heller ikke sige til min chef endnu at jeg er gravid, så vi bare kunne lave en midlertidig kontrakt..
Men skal jeg bare tage derud, og så vente på hun fyrer mig? (hun vil jo nok spørge om jeg søger andet job hele tiden) og så gå på dagpenge, eller skal jeg sige til hende når jeg har været der et stykke tid, at jeg er gravid, men HUN bliver nød til at fyre mig for ellers får jeg karantæne.. Er IKKE ude på at ta røven på hende, så respekterer hvis hun fyret mig om 1-2 måneder selvom jeg er gravid, for det er ikke derfor hun fyrer mig (det er nedskærring på en månde).
Hjælp piger! Hvad syns i jeg skal gøre?
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Babyer: 1 Emner: 77 Svar: 893
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Babyer: 1 Emner: 77 Svar: 893
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 54
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 67 Svar: 258
De syns også jeg skal ta derud og bare blive der så langt tid som muligt, indtil hun fyrer mig. Og ikke nævne at jeg er gravid.. Og hvis så der går lang tid før hun fyrer mig, så må jeg ta situationen op dér.
Tak for svarene piger! Man bliver meget forvirret når man ikke ved hvad man skal, og især med alle de regler der også er
Hjælp.. Arbejde, arbejdsløs, barsel..?