{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

HJÆLP mig {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen'

har brug for hjælp, kender en fyr som ikke må ha lov at se sin datter, de har været på statsamtet og moderen holder ikke aftalerne.. og har så valgt at flytte LANGT væk fra faren, men i det de har fællesforældre myndighed skal hun så ikke ha tilladelse af ham eller hvordan.. PLS HJÆLP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP mig
  • #2   26. jan 2010 jo det skal hun .

  • #4   26. jan 2010 man kan ikke tilmelde sit barn til folkeregistret i den nye kommune uden man har faderens underskrift hvis man har fælles forældremyndighed.

  • #6   26. jan 2010 hva gør man så hvis man ved hun er flyttet til en anden kommune og han ik har skrevet under?

  • #7   26. jan 2010 jamen ved med sikkerhed at moren ikke må flytte over 35 km væk fra faren uden at de er enige om det, da jeg li har haft en veninde der har været på amtet omk. dette men hun holdte sig li på grænsen til det


  • #8   26. jan 2010 ^^^ - Det er også rigtigt, min veninde er lige flyttet til en anden kommune og der skulle faderen skrive under før hun måtte melde dem i folkeregistret.

  • #12   26. jan 2010 okay hvorfor fejl informerer de så min veninde der lige er flyttet ?? hvorfor siger de at han skal skrive under hvis han ikke skal ??

  • #13   26. jan 2010 Vil gætte på hun har overholdt 5 af de aftaler som har været siden okt/nov månede, barnet skulle pr 1 feb ha sovet hos faderen men dette er heller ik sket for hvergang er pigen sjovt nok syg når hun skal derhen og være

  • #14   26. jan 2010 det kan være det er forskelligt fra kommunen til kommune smiley

  • #16   26. jan 2010 Linda - okay.. nej der må der være noget galt med dattere hvis hun konstant er syg.. men synes bare det er utrolig ærgeligt at han ik må se hans datter.. og håber dette giver ham lidt kampgejst.
    men den person du kender som har fået barnet hjem og bo, vil du ik fortælle lidt om det ??. så han kan læse lidt hvordan og hvorledes


  • #17   26. jan 2010 Hvis der er fastlagt samvær fra statsforvaltningens side, så kan han få fogedrettens hjælp til at effektuere samværet. Men det kræver at han går til retten...
    Har selv lige været det hele igennem, og der vil blive udleveret dagsbøder på 1500 kr pr. gang barnet ikke bliver udleveret til samvær i min sag.


  • #18   26. jan 2010 Linda - hold da op. var jeg slet ikke klar over retten kunne, men han får lov at læse alt det her så kan han se, men hva ret skal man kontakte når hun bor i en anden kommune, den i hans eller hendes?

  • #19   26. jan 2010 Han kan gå til en advokat og få hjælp, jeg har fået friproces i fodgedretten. Medmindre han tjener for meget, så skal han selvfølgelig selv betale... Men det er helt sikkert meget bedre med en advokat i sådanne sager... De er vandt til det.

  • #20   26. jan 2010 Linda - jah netop .. problemet her vil jeg sige er både moren og ´faren har nye kærester MEN moren kalder hendes nye kæreste far, så datteren kalder både hendes egen far far og morens nye kæreste far, dette er jo bare at forvirre den bette pjok, og det er da heller ik det sundeste?..

    Linda* - du kan have ret i at en advokat er en god hjælp og når han har læst alt det her er han os godt rustet i det håber jeg og ved lidt mere hva han skal gøre, for det er en hård kamp især når moderen er som hun er.. smiley


  • #21   26. jan 2010 http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4751

    Der står osse en del om det i det her link...


  • #22   26. jan 2010 den der bor med barnet må selv bestemme hvor den vil bo, man skal bare fotælle den anden at man flytter. vi har menlig lii været i satsarmt og det sagde de det.

  • #23   26. jan 2010 Men hun kommer jo til at sørger for transporten den ene vej og ham den anden vej u anset hvad, kun ved flytning til udlandet man skal varsle det længe før

  • #24   27. jan 2010 Den ene forældre kan os komme til at stå for AL transport da den flytter så langt, det fik min veninde afvide på statsamtet..
    men det er sku en træls sag for faren til pigen her..


  • #25   27. jan 2010 Da min eks flyttede til nordjylland(Brønderslev) og børnene og mig vi bor i Nordsjælland, hvor vi alle boede sammen, da vi var i forhold... Der mente statsforvaltningen at jeg skulle betale for transport den ene vej. Så det er sjælden at man ikke skal deles om transport, men selvfølgelig er der tilfælde hvor den ene kommer til at stå for udgifterne..

  • #26   27. jan 2010 Det er os noget andet linda for faren her VIL jo være en del af datterens liv men må ikke.. og så ville jeg heller ik acceptere hvis en anden blev kaldt far.. kan se i dit tilfælde det er noget andet da han har været der hele tiden!! men sådan er det ik i det her tilfælde, fyren moren er sammen med er noget nyt

  • #27   27. jan 2010 jah lige netop .. den holdning har jeg os.. han er bare nød til at kæmpe lidt når hun skriver nej du kan ik få hende alligevel osv.. smiley en hård og sikkert lang kamp som ender med noget godt

Kommentér på:
HJÆLP mig

Annonce