{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.876 visninger | Oprettet:

Gastrisk bypass (maveoperation).... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vil høre om der er nogle herinde der har fået foretaget denne operation ?

Eller som evt skal have den foretaget...

Jeg skal selv igennem den nu her på et tidspunkt.
Fik lavet en henvisning ved lægen den 22/2-10 og der kom besked her for nogle dage siden om at jeg kunne komme til forundersøgelse på Endokrinologisk Dagsafsnit på Aalborg Sygehus den 1 november 2011...
Men så oplyser de også om at da det overskriver den ventetidsgaranti der er på 1 måned, så kan jeg sendes videre til privathospital hvis det er sådan jeg ønsker det.
Så ringede derop dagen efter og har fået sendt mine papirer ned til Mølholm i Vejle.
Så går nu og venter på at få en ny tid for forundersøgelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gastrisk bypass (maveoperation)....
  • #1   21. mar 2010 Tina skal lige være helt sikker, du skal have fortaget den operation med båndet rundt om mavesækken ikke ?

Jeg selv skal have lavet den hvor man få fjernet noget af mavesækken til januar 2011..
    Så vi kan da snakke lidt om det..

• #2   21. mar 2010 http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/gastrisk-bypass/laparoskopisk-gastrisk-bypas/

Det er den der søde...

Og hvorfor skal du først såå sent ???

• #3   21. mar 2010 okay den du skal have har jeg ikke hørt om før nu, jeg skal jo have fjernet noget af mavesækken.
    Jamen jeg har bare valg at få den lave ved det oftnlige, og den bliver muligvis udskudt for vi vil gerne have nr. 2 inden, for jeg vil ikke vente til 1 år efter operationen..

• #4   21. mar 2010 Tina.

Jeg kender en, der lige har fået den lavet og tror desværre ikke hun forstår alvoren i det.
    Hun overholder ikke reglerne for spisning og drikke, så du skal i hvertfald være 100 % indstillet på, hvad der skal ske og hvordan du kommer til at leve resten af dit liv..

Hende her fik det også lavet i vejle.

• kristina b
    kristina b Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #5   21. mar 2010 mine svigerforældre har begge fået den lavet i jan..

• #6   21. mar 2010 Anne M :
    Tro mig jeg er udemærket godt klar over hvad det indebærer... Alt det er snakket igennem med lægen for ellers havde han slet ikke ville have sendt henvisningen afsted....

• #7   21. mar 2010 min datter skal til forundersøgelse 1 juli på OUH med samme operation som din, Tina - jeg selv er henvist til svendborg og venter brev snarest ( også gastric bypass)

• #8   21. mar 2010 Skumtrold :
    Skriver lige en privat besked til dig søde..

Mor til 3 herlige unger : Det må du meget gerne.. hun kan jo bare skrive i privat herinde.. ss.. ellers sender jeg gerne min email..

Kristina : oki.. har 3 veninder der har fået den lavet...

• #9   21. mar 2010 Hej. Jeg vil også gerne have den lavet men jeg vejer "desværre" for lidt men jeg kender en der har fået den lavet i vejle og hun er så glad for at hun fik det lavet. HUn har tabt sig over 50 kg siden i sommers og er SÅ flot.
    Hun har da haft hendes kamp med at hendes krop lige skulle vende sig til aat nu fik hun ikke så meget mad ned. men i dag der kan hun spise sådan set hvad hun har lyst til.
    Jeg har selv prøvet at ringe til vejle for at høre hvad det ville koste hvis jeg selv betalte for den.
    med alt så ville det komme op i 110.000kr. det er mange penge så dem vil jeg bruge på at træne.

• kristina b
    kristina b Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
    #10   21. mar 2010 forresten glemte helt at skrive at det os virkelig har hjulpe dem helt vildt og synes det er genialt at man nu ka gøre det for dem der har behov for det

• #11   21. mar 2010 Pia S :
    Jeg var inde og se på Mølholms side og prisen der står der er 112.000.. det er altså mange penge hvis man selv skal betale...

Der er 2 "kategorier" man skal være i som jeg fik at vide af min egen læge.. enten den der hedder med et BMI tal på under 35 og så have sukkersyge eller også den og have et BMI tal på over 40 og så ikke have sukkersyge (og det er den sidste jeg er i... )

• #12   21. mar 2010 Jeg har en bmi på under 35 men har ingen sukkersyge. jeg har fået nogen piller ved min læge som jeg skal tage 3 gange om dagen 30 min før jeg skal spise og så når jeg har fået dem så får jeg den mæthedsfornemmelse og er ikke så sulten som jeg plejer at være. Så er spændt på hvad lægen siger når jeg skal derned til kontrol den 6 april.
    Jeg har også spurgt efter en fedtsugning det ville hun sende papirer ind på.

• #13   21. mar 2010 jeg har bmi på 38.3 men er arveligt belastet med hjerte/kar sygdomme ( mor fik blodprop, min bror og min søster fik blodprop og er begge uarbejsddygtige af det, , min far har fået er 3-dobbelt bypass og en ny hjerteklap) derfor får jeg måske lov alligevel.

• #14   21. mar 2010 Bonnie :
    Undskyld jeg ikk svarede før men havde overset dit svar.. pinligt... *rødmer* men nu kommer der svar ;o)
    Ja så håber jeg da godt nok at du får lov..

Jamen sidste år da jeg var nede og snakke med min læge sagde han selv til mig at den eneste måde jeg kunne komme ned i vægt var at få den operation og da jeg kom på vægten dernede var det som at få en spand kold vand i hovedet... 132 kg.. føj.. det tungeste jeg nogensinde har vejet.. jeg var total grædefærdig... gik derfra og var rigtig ked men valgte ikke at tage imod den da jeg var under uddannelse som sosu elev.. i dec ramler det hele så da vi bliver ramt af sygsom og min søn får konstanteret sukkersyge :o( 15 år gammel.. det var sgu en hård nød og knække.. men takket være ham smed jeg så 12 kg fra december til februar i år ( og nej nu ikk noget med jamen du kan godt selv...) jeg aner ikke hvad det er jeg har gjort for at komme de 12 kg ned overhovedet men det er sådan som jeg skrev før at man skal have et BMI tal over 40 for at komme i betragtning til den operation og da jeg var afsted sidst lå mit BMI tal på 46,8 og nu ligger det "kun" på 42,2.. men det er også nok... så derfor har jeg valgt og tage tyren ved hornene og få gjort noget ved det...
    sorry det blev da vidst lidt langt....

• #15   21. mar 2010 Jeg skal opereres i uge 21 smiley På Eira , så lige nu går tiden med at jeg skal forsøge og tabe mig .. Hvilket er endnu svære end jeg troede .. Æv !

• #16   24. mar 2010 hurra
    har lige fået at vide af min læge at han kan se i sit systemm at jeg skal til forundersøgelse i april - HURRA - så håber jeg bare at de vil operere mig smiley selvom mit BMI ikke er over 40

• #17   24. mar 2010 Heeeeeeej hvor godt og høre Bonnie..
    Hvis du vil må du da gerne lige skrive en pb om hvordan det er gået mødet.. er da lidt nys...
    kh Tina

Kommentér på:
Gastrisk bypass (maveoperation)....

Annonce