{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Øv tur til jordemor. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Ja igår var jeg til jordemor & fik skønnet den bette til 3kg endnu engang, det vil sige han slet ikke har taget på andet end 100g ca på 14dage smiley Hans vægt har stået stille meget af tiden så nu er jeg sendt til en ekstra scanning, & sidder bare & venter på den indkaldelse kommer ind af døren, men hold kæft hvor det svært & vente smiley Også mærkede hun ham jo lige, han stod meget fast sidst & gjorde han os en lille uge efter da jeg var på fg, men nu har han sørme skubbet sig op igen & ikke står fast mere smiley det skal lige siges jeg har kun 17dage tilbage så det et rent helvede for mig lige nu smiley Laver sq næsten ikke andet end & tude smiley ++ Min jm mener der måske ikke er nok fostervand smiley så det var en perfekt tur til jm NOT! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv tur til jordemor.
  • #1   8. apr 2010 Hvad kan der ske hvis der ikke er nok fostervand ?

    Men ja, lyder som en kedelig tur. :s


  • #2   8. apr 2010 Synes nu bare der er hammer lang tid til næste úge når man ikke ved noget som helst, skal ind & snakke med min jm igen idag da jeg skal til fødselsforberedelse, så høre hende ad om hun ikke kan fremskønne det bare en smugle

  • #3   8. apr 2010 Det var hvad hun kunne føle, så eftersom han lå & alt sådan noget så viste hun ikke om der var nok, jeg synes efterhånden gerne bebs må komme ud, er træt af & sq rende på fg hele tiden fordi så er der et eller andet, ellers så er jeg så klodset jeg laver skade så jeg os skal derud.
    Tænker lidt nu, efter mit styrt på trapperne kan det skyldes at mit fostervand evt siver lidt & derfor mangler der noget?


  • #4   8. apr 2010 Det kan være jordemoderen har skønnet dit barns vægt forkert sidste gang eller denne gang...man skal næsten aldrig gå ud fra et alm skøn...for de sagde også til mig at min datter vejede ca 3200gr, men da jeg fødte hende vejede hun altså 4050gr..så der er næsten et kg de har skønnet forkert...håber self hun tager fejl og at den lille har taget på som den skal...held og lykke...du må lige opdatere os når du har været til scanning...

  • #5   8. apr 2010 Overvejer at ringe ind på svangerskabs halløjet & høre om de evt har en tid idag så jeg kan få lov til at se babs har det godt & alt er iorden, For det overhovedet ikke sjovt ikke at vide noget.. Synes det lidt øv man skal tvinges til at vente faktisk når det egentlig kan være noget der er farligt.


  • #6   8. apr 2010 de kan også sagtens scanne forkert størrelse. jeg fik afvide ca 12 timer inden jeg fødte Niklas at det var et lille velskabt barn på max 3300gram. Han vejede 4280gram. Håber da ikke han tog næsten et kilo på på 12 timer.

  • #7   8. apr 2010 Du har al ret til bekymring... Det er naturligt...

    Min jm vuderede ham til 3200 i 37+2 og da han kom ud ved ks i 38+2 vejed han også 3200 g...

    har været det samme igennem og ved hvert jm besøg havde jeg en ny jm, vildt fedt... Jeg bed aldrig rigtig mærke i hvad hun skønned ham til, hvis bare hun var tilfreds med hans str. Til alle undersøgelser, jm, scaninger mm lå han på tværs.

    Min egen læge pisked også en stemning op omkring at der ikke var vand nok og skulle til endnu en ekstra scanning. Hun sagde at jeg også ville få brev, men ringed selv derud og forklared min læges bekymring - som også havde smidtet mig og manden - vi fik en tid samme dag.

    Var også til fostervands scaning og der var lige det der skulle være.


  • #8   8. apr 2010 Så det vil sige jeg egentlig kan ringe ud & snakke med dem idag fx & evt få en tid, så jeg ved noget 100% ? for ja det er noget p*s & gå med de tanker, synes ikke det er " den søde ventetid " mere smiley

  • #9   8. apr 2010 Det heller ikke så meget hans vægt, for han er skønnet til 3kg smiley så han er jo stor nok.
    det er mere det med det vand der &så at han stod så langt nede + han stod godt fast, at han så kan skubbe sig tilbage det lidt ja ved sq ikke hvorn man skal forklare det, det svært & sætte ord på det hele lige nu


  • #10   8. apr 2010 Så ringer man der ind & får den melding " vi kan ikke gøre noget, nu må vi se om vi overhovedet har tid i næste uge til dig " Hold kæft hvor føler jeg mig trådt på, føler slet ikke OUH gider gøre noget for mig. Hvis det ikke var tudetur på tudetur så var det det nu.
    Hvor det latterligt man skal gå & ikke vide om ens barn er okay eller om der er noget.. Ej hvor jeg sur & ked af det. Det kan de fandme ikke være bekendt!


  • #11   8. apr 2010 Linda : Nej håber jeg heller ikke for dig, synes ikke der har været andet problemer med ouh smiley ringede ind på svangre amb overvejer & ringe ind på fg, men hva skal de gøre ? føler mig en smugle ja opgivet hvis man kan sige det sådan smiley

    Elisabeth : hun er ikke til at få fat i, hun har sendt den der blanket ud til dem så jeg sq ha akut tid & den havde de fået idag smiley så jeg forstår slet ike de gir mig den melding smiley


  • #13   8. apr 2010 Marie : Ja det er heller ikke så meget hans vægt ..
    Det er mere det andet, er især det med fostervandet der går mig på.. De kan jo ikke sætte mig i gang eller finde ud af om der er nok eller for lidt når de ikke vil se mig smiley


  • #14   8. apr 2010 Jeg vil også sige at de skøn er kun cirka skøn og de skønner inden for + - 1000 gram , det vil sige at de godt kan skønne et barn til 3000 hvor det i virkeligheden er 3800 gram og det er altså helt normalt smiley

  • #15   8. apr 2010 Jamne det har hun da skrevet i sit første indlæg.

  • #16   8. apr 2010 Linda : forstår heller ikke de bliver ved med det skøn, skriver gang på gang at det ikke er det der betyder alverden, det er mere alt det andet.
    Tror ikke kommentarene bliver set helt præcist desværre.


  • #17   8. apr 2010 Har kun dette indlæg ?

  • #18   8. apr 2010 Linda : det altid noget der er nogen der kan forstå en.

  • #19   8. apr 2010 Hallo jeg har kun læst dit åbningsindlæg og har svaret ud fra det . Så skriv dog i det at du ikke er bekymret over vægten ! Det er ikke alle der sidder og læser hvert eneste indlæg!

  • #20   8. apr 2010 Nu skal jeg så akut til egen læge, & håber så de vil sende mig videre.. Nu der blevet ringet til forbruges nævnet eller hvad det nu hedder hvor man kan klage, blev stillet videre til noget andet & fik den besked jeg sq ringe til egen læge eller ringe endnu engang til svangre, valgte at tage min egen læge først da de andre inde på svangre er nogen røve for at sige det lige ud

  • #21   8. apr 2010 Fg vil ikke se mig, i det hele taget vil sygehuset ikke se mig desværre..
    Jeg skal være der kvart over 12


  • #22   8. apr 2010 Ja har jeg heldigvis. Min søster ringede ind & brokkede sig helt vildt, det gad så lidt, men ikke meget da.

  • #23   8. apr 2010 Ida: kan det ha noget og gøre med at du har været på sygehuset en del gange efterhånden bla, i søndags hvor du også blev tjekket og de måske ikke mener at der kan være sket så meget med hensyn til fostervand på de dage???


    Nu må du ikke misforstå mig men tror måske du skal prøve og slappe lidt af for stress gavner ikke den lille og den kan jo nå og sætte sig fast igen på de 17 dage :o) Kunne forestille mig at du allerede får et brev i morgen med en tid på en scanning :o)


  • #24   8. apr 2010 Hej du.
    Jeg tror du skal sørge for at få slappet af, hvis der er problemer hos lillemanden ..
    Evt. ringe til fødegangen og høre deres side.
    Men du har Lise som jordemoder, ikk?


Kommentér på:
Øv tur til jordemor.

Annonce