{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

mulighedserklæring {{forumTopicSubject}}

Hvordan fungerer sådan en? er helt rundt poå gulvet smiley er sygemeldt gravid og har et hårdt fysisk arbejde. Min arbejdsplads sender en muligheds erklæring til mig som jeg bagefter skal op til lægen med, men jeg troede da at man skaulle udfylde den samme nmed arbejdsgiver først?! Hvordan hvis jeg slet ikke er i stand til at arbejde før efter barsel igen, hvordan skal sådan en så udfyldes?
nogen der sidder inde med svar på alt det?

Jeg snakkede nemlig med lægesekretæren i mit lægehus igår, da jeg på mit arbejde havde fået afvide at jeg hos min læge skal ha en mulighedserklæring... hos lægen siger de så at jeg skal ha den udfyldt hos arbejdsgiver først.. så ringede jeg til mit arbejde, der sagde at det plejede at være lægen der sendte erklæringen til dem.. ringede tilbage til lægen der læste vejledningen op for mig. og udfra den er det sådan at arbejdet skal indkalde en til en samtale med henblik på at udfylde den mulighedserklæring.. ringede tilbage til arbejdet og fortalte dem at det var dem der skulle skaffe den erklæring først.. idag ringer arbejdet så til mig og siger at de sender den erklæring til mig som jeg så skal gå til lægen med bagefter... FORVIRRET?! jeg gir snart op. hvordan kan de på mit arbejde udfylde en mulighedserklæring uden mig? Og hvad hvis de mener jeg er i stand til noget som jeg ikke er?.. er helt lost..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mulighedserklæring
  • #1   8. apr 2010 jeg ved ikke hvordan den fungere men min læge sygemeldte mig og derefter sendte mit arbejde nogle papir som lægen skulle udfylde og dem skulle han sende til kommunen.

  • #2   8. apr 2010 sabrina termin den 18 maj .
    åh gud.. det bliver værre og værre smiley


  • #3   8. apr 2010 jamen jeg tror altså lægerne gør det forskelligt, nogen her inde har udfyldt sådan en seddel med deres arbejde men både min veninde og jeg har bare fået en sygemelding fra lægen.

  • #4   8. apr 2010 okay.. ja altså i min sidste graviditet blev jeg også bare sygemeldt hos lægen og fik en lægeerklæring da arbejdet bad om den... men det er der så fra oktober 09 ikke noget der hedder mere. nu hedder det en frihåndsattets eller en mulighedserklæring.. og har godt nok svært ved at finde ud af hvornår de skal ha hvad smiley frihåndsattesten er den gamle lægeerklæring og mulighedserklæringen er den hvor man i samråd med arbejdspladsen finder ud af hvor meget man evt kan arbejde.. men jeg er ret sikker på jeg slet ikke kan arbejde mere under graviditete.. så hvorfor dælen skal jeg udfylde en mulighedserklæring ? smiley STORT suk

  • #5   8. apr 2010 det er egentligt lidt sjovt man ønsker og holde os længere på arbejdsmarkedet.

    jeg arbejder et sted hvor der lige har været masse fyring og det skal ikke være nogen hemlighed at jeg har tilsidst kun kunne nå det halve af hvad jeg plejer, så for firmaet må det da være bedre og sygemelde en som mig og så undgå pt og fyre en af de andre som så kunne overtage for mig,


  • #6   8. apr 2010 Ja, man kan jo kun sætte pris på at den røde del af folketinget ikke fik åbnet op for grænserne før finanskrisen så der blev lukket en masse fremmedarbejdere ind for så var der for alvor mange af os herboende danskere der fik sparekniven.
    Sabrina, helt enig i at det ville være bedre for både dig og arbejdspladsen.


  • #7   8. apr 2010 linda termin 17 maj 2010 .
    Okay tak.. så blev jeg lidt klogere smiley


  • #8   8. apr 2010 Lille M du kan også tro det har været træls og gå og se på de polakker der har rendt rundt oppe ved os, som har bopæl i polen men kommer op og hjælper fordi de er billigere og samtidigt går ens kollegaer hjemme og kan ikke finde job :o( men det blev heldigvis sådan at der ikke måtte komme polakker ind i firmaet igen før dem der var blevet fyret alle var færdige med deres opsigelses periode var slut.

Kommentér på:
mulighedserklæring

Annonce