{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

zzzz .
zzzz .
Tilmeldt:
22. jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323

HVORFOR??? {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig virkelig virkelig meget.

Jeg se ofte spørgsmål der bliver stillet herinde, hvor folk svarer fuldstændig uvidende på det.
Dette er ikke for at dømme ellet stemple nogen overhovedet.
Men eksemper på to nyelige emner var et emne om for lavt blodtryk, og et om udgangtilladelse.
Man ser folk som svarer lign. 'mit mosters blodtryk var for lavt, så må dit også være' eller 'min nabo måtte få udgangstilladelse, så det må din kæreste også'.
Altså fordi man kender en, der befinder sig lidt i ala samme sitution, behøver dette jo ikke være reglen/sandheden.
Hvorfor udtale sig om noget man ikke ved, og derved sætte griller i hovedet, på folk som rent faktisk spørger om råd, fordi de ikk ved det?

Dette er bare to eksempler jeg nævner, fordi det er de nyeste jeg lige husker. Men synes virkelig tit man ser det, og pludselig ender de i en kæmpe debat, i stedet for bare at sige hvad man 'tror', eller lade det ligge, og så kun udtale det man ved.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR???
  • #1   24. apr 2010 Jeg syntes nu også det er tilladt for alle at skrive og fortælle om deres oplevelser indenfor emnet... Hvis jeg havde lavet et indlæg ville jeg da nok blive glad for at vide at der også er andre der har befundet sig i samme situation eller kender nogen der har... Også selvom de ikke lige kan svare desideret på spørgsmålet...

  • #2   24. apr 2010 altår folk svare vel når man ved lidt om det eller en masse og når man nu stiller spørgsmål må man vel gerne svare kan jeg ikke se problemet i overhoved

  • #3   24. apr 2010 jeg tror alså heller ikk folk svare på noget de ikk ved noget om..smiler.. det gør jeg da ihvetfald ikk så det tror jeg alså ikk der er andre som gør..
    og man ved jo oz hvis man spør herinde så er det jo ikk prof folk man spørger men folks meminger


  • #4   24. apr 2010 Der er jo ingen af os der kan svare rigtigt 100 procent da vi jo ikke er orakler så hvis man opretter sådan et emne må man jo regne med det kommer flere forskellige erfaringer smiley

  • #5   24. apr 2010 det er derfor jeg godt kan li a være herind fordi man får mange forskellige meninger så kan man jo tag det til sig man kan bruge og smide resten væk

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #6   24. apr 2010 Kan godt dolge det i siger.
    Men f.eks. om blodtryk, det kan da hyle folk ud af dem. Der kan man da sagtens svare 100 % sandt ved at fortælle normen, og ved man ikke noget om dette, synes jeg da ike man bør udtale sig - med mindre man siger 'jeg tror'.

    Liana - f.eks. om det med udgangstilladelse - der kan jeg da tydeligt se at der er folk som udtaler sig, som ikke har forstand på det - eftersom der kommer forkerte svar.

    At spørge om en mening er en ting, men at spørger om regler spørgsmål til kroppens fysik ect ect er da noget helt andet.


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #7   24. apr 2010 Liane - det kan jeg også godt lide. Hvis du stiller et spørgsmål, kan vi alle have en mening om det.
    Men regler, kroppens fysik er fakta, det kan man da ikke bruge din mening til.
    Et dårligt, men pædagogisk eksempel:
    ET menneske skal have et hjerte for at kunne leve, og sådan er det bare, så nytter det ikke at du eller andre siger, ej det kan man godt leve uden, for nej det kan man bare ikke.
    Det er der jeg mener der er en forskel. Når man siger det som om at ådan er det, kan du jo vejlede helt forkert, og det kan da få konsekvenser.


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #8   24. apr 2010 Natasha - Vil også give dig ret i de, som går ind og undersøger det. Det er guld værd:-D

  • #9   24. apr 2010 zzz
    nu kan jeg ikk lige huse alle svarene..
    men kan jo oz kun snakke for mig selv smiler.. den gang jeg selv sad inde var da alså to som fik lov til a få orlov i 3uger til a være med til deres barn fødsel.. men det kommer jo an på hva det er han sidder inde for og om de menre er ansvarligt..
    men hvis du ligger mærke til hva jeg skriver siger jeg jo oz han ska søge krim.. men det ved du jo alt om når du selv har været i fængsel ..
    hva laved du om jeg må spørge


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #10   24. apr 2010 Liane - det kan jeg godt se du skriver, og det er også helt perfekt at få at vide for vedkommende som spørger (efter min mening).
    Vidste slet ikke du havde siddet inde, din bandit:-D smiler
    Men nogen skriver, du har krav på at komme ud til fødslen - og nej gu har du ej, du har selv bragt dig i den situation, og hvis der skulle tages hensyn til alle som skal til fødsler, fødselsdage, brgravelse sygdom etc, så kunne politiet ikke lave andet.
    Så ville indbrud og voldtægter bare stå til, fordi politiet skulle køre rundt med de indsatte.
    Det er sådan et svar jeg mener man skal holde for sig selv - det kan føre til vedkommende tropper op og siger jeg har krav på det og det - og de folk som bestemmer det får så rigelig af disse henvendelse, hvorfor den holde meget meget ringe..
    Jeg har været der som sygeplejerske.


  • #11   24. apr 2010 zzz
    smiler det er fordi jeg er gammel stof misbruger.. men har været clean i 3 år snart så vores datter er lavet i nakskov arrest..vi hva såå heldige vi fik lov til a afsone sammen..så det sidst 6 md var vi helt clean i spjældet.. det var sgu hårdt..
    men nej syntes sgu heller ikk man bare ska ha lov til a komme ud fordi man ska være far..man har jo selv sat sig i den sitration så må man oz tage straffen.syntes faktis man bliver behandlet meget godt i de danske fængsler..
    og iøvrigt syntes jeg man ska lavær med a sætte sig i sådan sitrationer hvis man vil være forældre.. vi blev sgu heller ikk gravide med vilje


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #12   24. apr 2010 Liane - jeg synes nemlig også man faktisk har det godt i de danske fængsler, men det er jo også det der er med til at man kommer ud på den anden side.
    Hvor er det fedt,du er blevet clean og kan skabe en god opvækst for din datter..
    lavet i Nakskov arrest, uha det er noget at nævne til konfirmationen:-D


  • #13   24. apr 2010 zzz.
    tror jeg ikk jeg nogen sinde fortæller hende ..hun ska jo vokse op på møn og de får sgu ondt i røven over det mindste griner


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #14   24. apr 2010 Nå, ja så er det nok bedre at holde mund med dette.. Man bliver jo hurtig stemplet

  • #15   24. apr 2010 folk spørger og man svarer jo ud fra det man selv har oplevet osv, hvis man regner med at få et ekspert råd her inde så tror jeg os man er lidt naiv.
    Ang ens egen fysik så må folk da vide at vi hverken er læger eller JM så folk ved forhåbentligt når de spørger om noget at vi på ingen måder kan give andet end vores egen oplevelse af ting, ;o) Vil man ha et 100% korrekt svar så må man ringe til egen læge eller JM de er de eneste der har de faktiske svar.


  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #16   24. apr 2010 Ja, men mener stadig der er forskel. Hvis man ´kun´har egne erfaringer, må man jo sige det er egne erfaringer, frem for fakta.

    Der kan jo sagtens sidde fagpersonale herinde, læger, sygeplejerske, jordmødre. Eller folk som har født børn og har erfaring på dette område..


  • #17   24. apr 2010 hvis man er fagpersonale tror jeg faktisk os de fleste skriver at de er det og de derfor har en viden omkring det.

    Mange ligger også ud med at skrive "hvad er jeres erfaring" osv så tror nu de fleste ved at man jo ikke kan komme med det konkrete svar.

    inde i den tråd omkring hvor faren skal ind og sidde gør du jo rent faktisk os selv opmærksom på at du selv har arbejdet inde for området og dermed ved folk os at man nok kan rette sig mere efter hvad du skriver og ikke vi andres erfaringer :o)


  • #18   24. apr 2010 jeg ville da heller aldrig sidde og plapre løs om noget jeg ikke vidste en skid om, det da for mærkeligt smiley heh..

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #19   25. apr 2010 Sabrina - ja det har du fuldstændig ret i. Det er også derfor jeg bla. i den tråd gør opmærksom på det.
    Men synes bare det er underligt, så mange der 'snakker' løs, om ting de ikke ved noget om, men blot tror:-D
    Men selvfølgelig er vi en kæmpe menneske mængde herinde, som er forskellige, hvilket jo også er dejligt.
    Men alder, uddannelse og liverfaring har selvfølgelig stor indflydelse på dette, efter min overbevisning..


  • #20   25. apr 2010 zzfuldstændig enig.. liv erfaring er guld vær ... uddanelse er oz godt men bliver bedre hvis man oz har noget livserfaring..

Kommentér på:
HVORFOR???

Annonce