{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Ang barsel - HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle piger.
Har virkelig brug for hjælp.
Hvordan hænger barsel sammen med skole og SU? Jeg går på første HG og er på SU.
Er sagt til den 19 oktober. Jeg har aftalt med min lære at jeg starter efter sommerferien på andet år på HG og tager så meget jeg kan enden jeg ska på barsel. Men hvornår ska jeg så på barsel og hva med barsels penge?
Jeg var på kommunen og blev så sendt videre til ydelskontoret. De sagde så at jeg skulle ud a SU systemet og på kontanthjælp. Jeg synes bare ikke jeg fik svær på mine spørgesmål.
Nogen der kan hjælpe? Nogen der har selv har gået i skole også skulle på barsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang barsel - HJÆLP!!
  • #1   18. maj 2010 Okay, Alle min veninder siger at man kommer på barselpenge. Men det kan man jo ikke lige frem sige det bliver hvis det bliver kontanthjælp..

  • #2   18. maj 2010
    Hej,

    Jeg går på første år på HF, og "starter" også til august igen, men holder så barsel fra september til februar, hvor jeg får 6 måneders dobbel SU (man kan vælge at få 6 måneders dobbel SU, eller 12 måneders almindelig SU, alt efter hvor lang tid du ønsker at holde barsel), som man er berettiget til fra SU styrrelsen..

    Starter så derefter på skolen igen, i Februar/Marts, så jeg kan afslutte mine fag, men man kan også vælge at få barselsdagspenge, i 32 uger efter man stopper med at få penge fra SU, hvis man altså IKKE ønsker at gå i skole bagefter..

    Men du skal ikke ud af noget SU system, du skal snakke med din studievejleder, de skal hjælpe dig med det hele smiley Og i de 6 måneder eller 12 måneder hvor du holder barsel, skal du ikke være studiaktiv for at få din SU, smiley

    Håber ikke det var alt for forvirrende, men snak med din studievejleder, de kan hjælpe dig med det hele, der er nemlig også nogle blanketter du skal udfylde, smiley

    Knus Marie (:


  • #3   18. maj 2010 Okay. Mange tak for det. Det var os sådan noget jeg fandt frem til når jeg søgte om barsel på google, og videre på boger.dk også ind på su.dk smiley
    Men den gang jeg sagde til min lære at jeg ville snakke med min studievejleder sagde han bare at jeg skulle gå på kommunen så er rigtig meget rundt på gulvet lige nu. Men må heller lige tag fadt i ham igen så.


    Hvornår er du sagt til? smiley


  • #4   18. maj 2010 hejza

    Jeg er selv på barsel nu, og inden jeg gik på barsel gik jeg på første Hg...Og jeg er på su nu;) Jeg kunne vælge at holde 12 mdr. med alm su, eller 6 mdr hvor jeg ville få dobbelt su..Men så skal men også starte ligebagefter, det fik jeg ihvert fald afvide af min studie vejleder..Men jeg ville også råde dig til at snakke med din vejleder om det!

    Jeg fik afvide at hvis man kunne få su under sin barsel, så kan man ikke få penge fra kommunen af under sin barsel..men ved ikke om det er rigtigt.

    Qnuz fra janni


  • #5   18. maj 2010
    Det var så lidt, smiley Og ja, du skal lige snakke med din studievejleder, de ved mere en lærerne gør smiley , Og jeg er sat til den 7 September , skal have en lille pige,


  • #6   18. maj 2010 Tak alle sammen. Jeg vil tag det op med min lære imorgen da dette er sidste uge enden læseferie og sommerferie.

    Marie
    Uha lyder dejligt.. Vi ved ikke hva vi ska ha.


Kommentér på:
Ang barsel - HJÆLP!!

Annonce