{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Venskab og stoffer. lidt lang tror jeg {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
jeg er kommet i en skide uheldig situation.

Jeg har en veninde som jeg har haft de sidste 4år ca.
hun er to år yngre end mig, men det har ikke rigtig noget at sige. jeg er så begyndt at tage afstand til hende a to grunde.

1. Jeg skal til at være mor, og så kan jeg ikke tillade mig at færdes folk der tager stoffer. Da det hverken er godt for mig eller barnet..

Hun bruger meget den der 'Jamen jeg tager det jo ikke sammen med dig, og du slet ikke i nærheden når jeg er på det'

Men det mener jeg er ligemeget, jeg skal stadig til at være mor. og bare det at hun gør det er for mig nok, til at vi ikke kan forsætte vores venskab, jeg vil dog ikke være uvenner med hende.

2. Vi har begge lige mistet en rigtig god ven for lidt over en måned siden, af en overdosis. og det slog mig virkelig ud. og derfor kan jeg ikke have det inde på livet, at skulle tænke på det kan være hende næste gang (hun køber a samme person som han gjorde)

Men hun forstår det ikke, og bliver sur og sådan.
så har valgt slet ikke at snakke med hende om det!

Jeg har selv som 16årig haft stoffer inde på livet, men kom ud af det efter et halvt år. Da jeg ikke ville ende som junkie. og har ikke selv taget noget siden.

Det står så fast at vi ikke er veninder mere, men jeg er stadig glad for hende, og bekymret.

Den anden dag står min mor så og snakker med hendes mor. hvor hun siger 'hvis nogle a mine børn tog stoffer, ville jeg håbe nogen ville fortælle mig det'.

Og nu står jeg sådan lidt, skal -skal ikke ?
for jeg bliver mega uvenner med hende, og ved at de fælles venner vi har vil synes jeg er til grin og miste tilliden til mig. og det har jeg ikke lyst til. samtidig synes jeg også bare hun skal finde ud a det forkert. men når hun kan købe hash a hendes moster og hendes moster ikke siger noget om det, så det jo også total plat ??
jeg ved heller ikke hvordan hendes mor, vil tage imod det. tror hun ville blive sur på mig, og sige jeg lyver.. og samtidig tror jeg ikke der vil ske andet end at min ¨'veninde' får en uges stuearrest.

Ja undskyld den er rodet og dum, men skulle lige ud med det. for ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
har endda overvejet at kontakte hende på facebook, via en fake profil ? så det anonymt s;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venskab og stoffer. lidt lang tror jeg
  • #1   29. jun 2010 Jeg ville holde mig fra hende og lade hende sejle sin egen sø for der er jo åbanbart intet at gøre smiley Og hendes mor kan nok heller ikke stille det helt store op smiley

  • #2   29. jun 2010 Hmmmmm.. Hvis der ikke er andre end jeres omgangskreds der ved hun tar stoffer, syntes jeg virkelig i skal gøre noget for at nogen for det at vide så hun kan få noget hjælp.
    Når hun tager paraderne op på den måde, og beskytter sit misbrug, er det tegn på at det står ret slemt til.

    Syntes ikke du kan tillade dig at se igennem fingre med det. Ved godt det ikke er dit problem, men jeg personligt, kan ikke bare se bort fra sådan noget. Jeg hjælper hvor jeg kan, og håber på at folk gør det samme og er taknemmelige overfor mig hvis jeg en dag kommer i uføre.


  • #3   29. jun 2010 Sigrids mor.
    Nej det nemlig også lidt sådan jeg har det, at jeg slet ikke vil blande mig.
    og så bare lade hende køre sololøb i stedet, men samtidig vil jeg også gerne gøre et eller andet der måske kan hjælpe. men aner bare ikke hvad det skulle være s;


  • #4   29. jun 2010 man kan ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes :S

  • #5   29. jun 2010 Isaa.
    hendes misbrug er nemlig ikke så stor at hun på noget tidspunkt vil se det som en hjælp? tvært imod. og hvad kan jeg gøre, hvis jeg siger det til hendes mor bliver der nærmest ikke gjort det store. hun siger det ikke passer og det vælger hendes mor så at tro på. jeg vil jo gerne gøre noget for at hjælpe, men samtidig kan jeg ikke se hvad jeg skulle gøre for at sikre mig det ikke er forgæves ?


  • #6   29. jun 2010 Altså nu er der jo forskel på at tage stoffer - hvor ofte gør hun det ? Og hvor gammel er hun ?

  • #7   29. jun 2010 Sigrids mor.

    Præcis.. og hun vil på ingen tidspunkt se det som en hjælp.
    hun er jo ikke 'junkie' hun tager det når hun er til fest og sådan..
    men hun er ikke hverdags junkie, kun festjunkie.
    problemet er bare jeg ved det udvikler sig på et tidspunkt.


  • #8   29. jun 2010 Sandie & ..

    Hun er 17 og tager det når hun er til fest, eller sammen med bestemte venner. men omkring hver weekend ? hvis man ligger det sammen på den måde. men ja forskellige måder at gøre det på, men det gør det bare ikke rigtigt. og selvom hun ikke tager det så tit ligenu kan det ret hurtigt udvikle sig. sådan noget starter altid i det små. og hun er i forvejen sådan en der synes det total sejt og kan sidde og prale med det, og fortælle hvad hun skal tage næste gang mm. alle tegn for det går galt er der.


  • #9   29. jun 2010 Puha sikke noget din veninde er kommet ud i...
    Jeg har faktisk oplevet næsten det samme som dig..

    Jeg havde en veninde som, tog og stadig tager stoffer, de rigtig hårde.. Jeg har prøvet det ja, men var helt klar over at jeg ville noget andet med mit liv..

    Jeg fik fast kæreste og gjorde op med mig selv hvad jeg ville og valgt min kæreste frem for stoffer (du vælger dit barn frem for stoffer) jeg fortalte hende at jeg ikke havde lyst til at være sammen med hende hvis hun tog stoffer, vi har ikke set hinanden i 3 år nu og jeg savner hende, for en bedre veninde tror jeg ikke findes..
    Men jeg er den dag i dag rigtig glad for det valg jeg tog..

    Så jeg ville helt klart fortælle hende at hvis hun ikke holder op med at tage stoffer så kan i ikke ses mere...


  • #10   29. jun 2010 Jeg har selv været i sådan en kreds og jeg er næsten sikker på at hun om nogle år selv kommer ud af det ! Jeg synes ikke det er slemt hvis det kun er i weekender - jeg ville ikke sige noget hvis jeg var dig smiley

  • #11   29. jun 2010 Pia.
    Puha jeg har snakket med hende om det mangemange gange.
    og hun er fuldstændig kold nærmest s; selvfølgelig er hun ikke ligeglad med vores venskab, men hun er ikke villig til at droppe stofferne heller.
    og mit barn kommer altså først.

    Sandie & Daniel.
    der er jeg bare på ingen måde enig.
    jeg har selv været inde i det, og mig og hende og meget forskellige.
    det kan godt være hun kun tager det til fest ligenu. men for hver gang du tager det, skal du bruge mere for at holde det. og pludselig er du altså afhængelig ? jeg mistede en rigtig god ven, hun mistede hendes bedste ven (den samme person) og hun var endda sammen med ham 2 timer inden han døde. alligevel festede hun igennem og tog en masse lort den dag han blev begravet for at ¨'ære' hans minde. det ikke sådan han ville ønske at blive æret, kan jeg så fortælle dig. Hun lærte slet ikke a det, og blev på ingen måde afskrækket fra det.. selvom det hendes bedsteven vi snakker om. ud over det er det slet ikke sikker hun har to år til at komme ud a det i ? du ved aldrig hvornår det går galt med sådan noget, for du ved aldrig hvad det du tager indeholder !


Kommentér på:
Venskab og stoffer. lidt lang tror jeg

Annonce