{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Jer der er stoppet med at ryge {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag på MIN FØDSELSDAG (juhuu)
besluttet mig for at stoppe med at ryge for good -ikke fordi de t er min fødselsdag, det slog mig bare da jeg gik hjem fra Fakta hvor mange år jeg egentlig havde røget i og jeg havde netop lige købt en pakke smøger dernede, så smed den i postkassen da jeg kom hjem for så er det ikke så nemt at gå ned efter den og så kan kæresten ryge pakken.
Tænkte at nu må det være nok. Kommer til at ligne en gammel runken rosin der sidder og slimhoster.

Så jeg kunne godt tænke mig, at når jeg får slem rygetrang at jeg har noget at tænke på der kan hjælpe mig med at være endnu mere fast besluttet på at jeg ikke vil så jeg holder det.

-Kunne I mærke nogen forandringer da I stoppede med at ryge?
økonomisk, udseendes mæssigt -andet?

-hvor lang tid gik der inden I ikke følte at I havde brug for dem mere?

-gerne alle de positive ting I oplevede ved det da det er dem der har størst effekt på mig føler jeg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der er stoppet med at ryge
  • #1   11. aug 2010 god beslutning smiley

Jamen allerede et par uger efter jeg stoppede, kunne jeg mærke markant forskel på min kondi!! Minde tænder blev hurtigt MEGET hvidere, og jeg kunne smage meget mere smiley
    Ja jeg stoppedefra den ene dag til den anden fordi jeg blev gravid, og jeg tænker aldrig mere på at ryge. Syntes rygere lugter afskyeligt, syntes det ser så dumt ud når folk går og ryger, og så elsker jeg bare at jeg dufter af vaskepulver og parfume istedet for røg smiley

• #3   11. aug 2010 Goooo ide smiley det er aldrig en dårlig ide at stoppe sygning;) Nu er jeg ikke selv ryger, men ved da at der er mange positive ting ved at stoppe med at ryge;)

Ja efter min mening;) Du bliver ikke så forpustet, nogle har lidt "nikutin fingre" det vil os forsvinde, din hud vil ikke fortsat blive lige så hurtig rynket og misfarvet-stopper man så ældnes den bare normalt, din stemme ændres ikke-hvilket den jo gør når man ryger-man får rygerstemme ;O, motionen bliver bedre, lugten af askebæger i munden forsvinder, og misfarvningen af tungen som nogle har forsvinder også, du dør ikke flere år før pga rygning, og så er der det med hvis man har lungesygdomme eller hjertesygdomme i familien er risikoen jo større hvis man ryger, du kan spise hvor du vil uden at tænke på at man måske skal kunne komme ud at ryge eller hvad vej jeg-kender os folk som dårligt kan klare en togtur fordi de bare skal ryge så snart de kan..

Jamen ærligt, tror listen er lang, og som du selv skriver, ja økonomisk også, der er en stor ændring for mange, de fleste kan jo i gennemsnit spart imellem 11-12.000 på et helt år! smiley

Synes det er flot du vil stoppe, det kan da blive svært,men du har viljen, og det er godt, ønsker dig held og lykke herfra;)

• #5   11. aug 2010 http://www.liv.dk/fakta/rygestop/

Uddrag fra siden:
    Man mærker hurtigt effekten af et rygestop. Allerede samme dag forbedres konditionen, og risikoen for en blodprop i hjertet mindskes.

Sundhedsgevinsterne ved et rygestop time for time:

* 20 min. efter: Blodtryk og puls normaliseres, og blodcirkulation øges
    * 8 timer efter: Indholdet af kulilte i blodet er halveret, og konditionen forbedres
    * 24 timer efter: Risikoen for blodprop i hjertet mindskes
    * 48 timer efter: Kulilten i blodet er væk. Lugte- og smagssans begynder at blive normal
    * 4 uger efter: Hoste og åndenød forsvinder. Lungerne er bedre til at bekæmpe infektioner
    * 1 år efter: Risikoen for at få hjertesygdomme er halveret
    * 5 år efter: Risikoen for at få en hjerte-kar-sygdom er næsten den samme som for en ikkerygers
    * 10 år efter: Risikoen for lungekræft er faldet med 50 %
    * 15 år efter: Risikoen for at få lungekræft er næsten den samme som for dem, der aldrig har røget

Da jeg holdte op med at ryge for lidt over et år siden var det virkelig hårdt den første måned, men derefter gik det bedre og bedre. Nu, et år efter, kunne jeg aldrig finde på at ryge igen. Det lugter dårligt, smager dårligt, er frastødende ... Ja, jeg er næsten gået hen og blevet antiryger! Hver dag går jeg og er så glad over kæresten (som også stoppede sidste år) og jeg kan give vores lille baby et røgfrit, sundt miljø at vokse op i!

Jeg mærkede hurtigt forbedringer, jeg kunne lugte/smage/sanse ting jeg ikke havde lagt mærke til i årevis. Maden smagte bedre, duftede bedre. Trapper var ikke lige så slemme. Ingen hoste. Bare - at have det godt, mere og mere!

Tror det er vigtigt du finder din motivation og når det bliver svært, hiver fat i den. Når du er liiiige ved at tage en smøg, så sig
    - gider jeg bruge de penge?
    - vil jeg byde min krop det?
    - vil jeg byde mit barn det?
    - ...

Held og lykke med projektet!

• #6   11. aug 2010 - Jeg kunne allerede efter kort tid mærke min elunger ikke var fyldt med røg .. Jeg kunne noget bedre tage et par trapper og sådan .. Økonomisk kunne jeg bestemt også mærke det .. Jeg sparer knap 10.000 kr. om året .: Det er da en god sjat penge (:

- jeg kan desværre kun sige, at jeg stadig har lysten til smøgerne smiley Jeg tror aldrig man slipper helt af med lysten ..

- Efterhånden er det forbudt at ryge alle steder, derfor var det rigtig positivt at stoppe .. Man var pludselig en del af det "varme" indendørs selskab .. Istedet for at rejse sig fra et selskab for at gå ud i kulden for og ryge ..
    Min kondi blev meget bedre ..
    Jeg sparer rigtig mange penge ..
    Derudover slipper man for den dårlige samvittighed over for ens børn ..
    Mine hænder lugter ikke dårligt mere ..
    Min ånde er blevet MEGET bedre (:
    Din datter har dig højst sansynlig i længere tid (:

Det er en god livsinvestering at stoppe - både for dig selv og dine omgivelser ..
    Held og lykke (:

• #7   11. aug 2010 Tillykke med dagen (:

• #8   11. aug 2010 jeg vil bare lige ønske dig tillykke med dagen smiley

• #9   11. aug 2010 Først tillykke med dagen smiley

Jeg stoppede med at ryge da jeg var 10 uger henne i min grav, efter at have røget i 11 år. Skal lige siges at jeg fik hjælp via laser for ellers var jeg bange for at få abstinenser osv.
    Det hjalp at få laser og koster "kun" 500 kr.
    Jeg har ikk røget siden d. 10 november men fået stadig en trang til at ryge indimellem - specielt når man ser andre ryge. Men det hjælper når man er selskab med en som lige har været ude og ryge og de så kommer ind for det lugter ligsom hvis man sniffer et askebæger. FØJ!! Så når jeg er rygetrængende tænker jeg bare på hvordan man lugter.
    Økonomisk kan jeg mærke en stor forskel - bortset fra jeg bruger pengene på noget andet i stedet for hihi smiley
    Udseendsmæssigt har jeg fået mere glød i farven - syns man blir grå og mørk rundt om øjnene når man ryger - så bestemt en rigtig god beslutning og mega sejt du tager en kold tyrker smiley
    Vil til sidst lige sige at min far har været røgfri i snart 7 år ved en kold tyrker og han har stadig lyst til en smøg engang i mellem - så tror budskabet må være EN GANG RYGER ALTID RYGER smiley desværre.

Held og lykke med det smiley

Kram

• #10   11. aug 2010 Rigtig godt gået.. jeg holdte op den dag jeg blev insemineret.
    Husk når det er aller værst- at det er 'kun' 4 dage din krop hungrer efter smøgerne.. derefter er det kun psykisk. Og så skal du bare 'vinde' over dine dumme ryge tanker, din krop har nemlig slet ikke brug for nikotinen mere efter 4 dage.
    Held og lykke.

• #11   11. aug 2010 Stort tillykke med dagen smiley

Jeg synes det største plus ved at have kvittet smøgerne er hvor godt mad smager nu smiley Jeg er mega madglad og pludselig kan jeg smage hvordan det forskellige smager smiley

• #12   11. aug 2010 Stort tillykke med dagen smiley

Jeg synes det største plus ved at have kvittet smøgerne er hvor godt mad smager nu smiley Jeg er mega madglad og pludselig kan jeg smage hvordan det forskellige smager smiley

Kommentér på:
Jer der er stoppet med at ryge

Annonce