HJÆLP . Udsættelse af lejemål .... {{forumTopicSubject}}
Jeg har en veninde der har været igennem en hård skilsmisse , hvor hun har begge børn boende hos sig .
Manden valgte så at flytte fra leje bolig som de lige var flyttet ind i ca 2000 kr dyre end det de flyttede fra .
Min veninde er på kontant hjælp og har så vidt muligt prøvet at få det til at løbe rundt , men uden held .
Havde kun ca 2100 kr tilbage efter alt var betalt , til sig selv og to børn til en md .
Har hele tiden kommet bagud med diverse regninger , med det resultat at el , varme , stofa ville blive lukket hvis det ikke blev betalt .
Så hun stod i valget at betale endten til forbrugs regninger og have el, vand , varme og stofa eller huslejen ..
Hun valgte forbrugs regninger pga sine børn ..
Men så er problemet jo så nu at hun er indkaldt til at møde i foged retten her midt i september vedr udsættelse af bolig .
Hvor lang tid går der fra møde i foged til de smider hende ud af bolig , nu hun har to børn ??
Kommune vil ikke hjælpe med hverken indskud til ny bolig eller hjælp til den manglende husleje da de siger hun selv har sat sig i den situation ved at flytte ind i bolig , men hun kunne jo ikke vide det ville ende med skilsmisse ....
Hvis hun betaler de to huslejer der mangler betalt når hun møder i foged kan hun så blive boende ?
Hun kan ikke låne i bank pga kontanthjælp og at hun jo ikke har råd til at betale tilbage pt .
Undskyld det blev så langt , men der plejer altid at være nogen der ved en masse om forskelige ting ..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
men min mor låner hvis pengene i banken og så skal jeg betale a på det (: men hende jeg snakkede med sagde at jeg til en hver tid kunne nå at betale mig ud af det. så længe det var INDEN selve udsmidelsen.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 44 Svar: 228
Jamen hvor lang tid fra foged møde går der til hun bliver smidt på gaden ?
Bor du under hd ejendomme ?
mar 2008
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
I det de er gået fra hinanden, burde hun kunne få friplads i daginstituationen til børnene, boligtilskud samt børnepenge fra faderen (der kan dog godt gå lidt tid).
Hvis huslejen "kun" er 2000kr for dyr til t hun kan sidde der alene, så burde fripladse(n/rne) samt boligtilskuddet dække mere end rigeligt.
Har nemlig en veninde der blev alene for et par år siden med 1 barn, og hun endte med at have flere penge til sig selv og barnet om måneden end dade var 2 om det... men kommunerne kan vidst godt være grove, og prøve så godt de kan at slippe for at punge ud.
jeg kan kun anbefale at hun sætter sig ned og læser lidt lovgivning på det område, så hun kan gå ned til hendes sagsbehandler og fortælle hende et par paregraffer om hvordan hendes rettigheder er.
Overnævnte forudsætter selvfølgelig at skildsmissepapirerne er underskrevede og han har flyttet sin adresse, så der foreligger dokumentation på at hun er alene.
mar 2008
Den er 2000 kr dyre end den bolig de sad i sammen inden de flyttede ind i denne bolig .
Ren husleje 8000 kr + forbrug og det har hun jo på ingen måde råd til alene med to børn uanset boligsikring , børnepenge .
Desuden har hun fået et brev fra kommunen vedr boligsikring at da bolig er for dyr i forhold til hendes indtægtm noget med det overstiger en vis procentdel , er bolig sikring stoppet fra d. 1/9 så hvordan pokker skal hun kunne bo der uanset hvad ...
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Troede bare problemet lå for hende i de 2000kr, men kan da godt de at med så høj en husleje, så er der ikke noget at gøre.
mar 2008
Synes bare det virker underligt at man sætter folk på gaden fra den ene til den anden dag . Det er vel i bund og grund foged der bestemmer ?
Har fundet en advokat hvor der på hans hjemmeside står lidt om det og ifølge ham , får man som regel nogen mdr inden man bliver sat på gaden af foged ...
mar 2008
Hun sidder i et kæmpe dilema og har formået at holde det kørende , med næsten ingen penge hver md , men nu er hun færdig som stang lakrids ... hun orker simpelhen ikke mere .
mar 2008
Hun er aldrig blevet smidt ud af foged før ..
fandt denne side
http://www.vinaa.dk/advokat/02-civile-retssager/fogedsager/smidt-ud-af-lejlighed.html
så ham ringer jeg til på mandag .
Og hun bor ikke under privat udlejer men Hd ejendomme .
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
* advokat = Du skal vide, at fogedretten ikke smider dig ud med dags varsel. Du vil i praksis altid få en frist på flere måneder til at flytte frivilligt. *
mar 2008
Nej , den er lavet om til hendes navn fra HD ejendomme da manden flyttede .
mar 2008
Ja , vi leder og leder på alle bolig sider der er på nettet , lokal aviser mm , hun har også selv sat annoncer op at hun leder efter en bolig ,, problemet er jo bare at hun ikke lige har til indskuddet ..
mar 2008
Hvor lang tid siden er det ? for advokaten skriver jo noget andet på sin hjemmeside sort på hvidt ...
mar 2008
maj 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Emner: 91 Svar: 1.438
mar 2008
Har skrevet en PB til dig .
mvh
Jane
HJÆLP . Udsættelse af lejemål ....