{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

"Åh nej, skole" {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo startet på Handelsskolen, og har allerede en del fravær pga sygdom.. Både mig selv og Tristan.. Men jeg har bare ikke lyst til at tage i skole.. Føler jeg er mere dum når jeg tar hjem der fra end da jeg kom.. Det eneste fag jeg føler jeg lærer noget brugbart i er IT.. Er virkelig splittet her.. For har faktisk ikk lyst til at fortsætte.. Men på den anden side, så blir jeg jo nødt til at ha en uddannelse.. Kan bare ikk holde ud at stå op om morgenen og tænke "åh nej, ikk igen i dag.." havde forestillet mig det helt anderledes, og er nu faktisk ked af at jeg valgte den 2 årige i stedet for turbo forløbet på 40 uger.. smiley

Ved ikk hvor jeg vil hen med det her, skulle bare ud med det.. Har så'n lyst til at tude over det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Åh nej, skole"
  • #1   6. okt 2010 Jeg er mig - Jeg skulle gerne ha noget kontor uddannelse.. Er bare slet ikk sikker på at det er mig.. Er bare total tom for ideer til hvad jeg kan uddanne mig til der passer ind i et familieliv hvor far møder tidligt og her sent fri.. smiley

  • #2   6. okt 2010 Det lyder lidt som det useriøse HG. Jeg tror også jeg ville have haft mindre lyst til at stå op, hvis jeg gik der. Ikke mindst pga. HG's primære målgruppe. Har du måske overvejet at tage en HF på VUC? Niveauet er højere, men målgruppen er helt anderledes.
    VUC har det også med at se igennem fingre med fravær (til en vis grænse, selvfølgelig), da studiet primært arbejder med voksne, der ofte har børn. Det kunne jo være at du var så heldig at komme i klasse/på hold med andre mødre, og at I klinger godt sammen.


  • #3   6. okt 2010 Jeg er mig - Det ville jeg oss ha gjort, hvis ikk det var fordi manden har de arbejdstider han har, og jeg gider ikk "spilde" 3-4 år på skolebænken for at uddanne mig til noget jeg ikk kan komme til at arbejde med.. smiley

    Maibritt - Undskyld mit sprog, men jeg blir nødt til at be dig om at holde din kæft med at det er useriøst... For jeg går på en linie der har en helt anden målgruppe end salgsklasserne.. Vi har en gennemsnits alder på ca 21, så det er en del højere end de andre.. Jeg går i klasse med 4 andre mødre og skolen ser oss stort på fravær.. Jeg er snart oppe på 30% og jeg har ikk hørt et kvidder for det.. Forskellen på HG, som faktisk hedder EUD nu, og HF er at jeg ikke kan bruge en HF til en kontoruddannelse...


  • #4   6. okt 2010 Det ændrer ikke på at studiet "HG" som ofte er en meget useriøst - især taget det lave fagniveau i betragtning. I øvrigt kan du også komme på kontor via en HF - sålænge du vælger handelsrelaterede fag, dvs. Erhvervsøkonomi og IT, som i øvrigt er på et langt højere niveau, end det der eksisterer på HG. Det laveste niveau på en gymnasial uddannelse er et C-niveau.


    I øvrigt har HG'en altid været en EUD-uddannelse - den har i hvert fald aldrig været gymnasial og bliver det aldrig.


  • #5   6. okt 2010 Jeg er mig - Fordi jeg skulle igang med noget.. Kunne ikk finde arbejde, og kunne ikk få kontanthjælp da min mand tjener for meget... Ja, det hører man alle vegne.. Men den linie jeg er på er en der er målrettet på business.. Altså kontor og event.. Der er alle salgsassistenter og butiksmedarbejdere sorteret fra og klassen er en del mere seriøs..


    Jeg gider ikk sidde og høre på hvor uresiøst i synes Hg er, det er sku nok at man blir slået i hovedet hver dag man går forbi en HH'er...


  • #6   6. okt 2010 Maibritt - Jeg gider ikk belæres af dig om hvad uddannelsen hedder eller ej.. Undskyld jeg lyder så sur, men det er sku slemt nok at jeg skal forsvare det på min egen skole..

  • #7   6. okt 2010 ¨Jeg vil ikke blande mig, især fordi du virker til ikke at have lyst til at høre folks ideer, men jeg synes du skal passe på din tone, som ikke er særlig rar over for folk.
    Hvis du forsvarer HG med næb og kløer, er du så sikker på du ikke gider gå der?


  • #8   6. okt 2010 Tro du ikke du skal over det sygedom! og så bare bide lidt i det du er vel lige startet eller ??

  • #9   6. okt 2010 Lille M - Jeg vil gerne høre folks ideer, og jeg tænker da oss over at skifte til noget andet.. Jeg gider bare ikk sidder her og høre på at det er useriøst.. For det får mig jo helt klart til at ville det mere... NOT!

    Jeg er mig - Jeg har bare ikk haft så mange andre muligheder, og jeg har faktisk oss set frem til det inden jeg startede.. Og i starten gik det pisse godt.. Der er bare nogle ting jeg ikk rigtig forstår, da jeg ikk har gået i skole i 7 år og ikke har haft mange af de ting de omtaler...


  • #10   6. okt 2010 MissMe - Det er jo ikk kun mig der er syg.. Jeg var syg 3 dage i sidste uge og var så uheldig at knægten har været syg 3 dage i denne uge.. Det er jo spredt løst ud over den periode jeg har gået der.. Føler som sådan ikk jeg er gået glip af så meget, da mine klassekammerater har været gode til at fortælle hvad vi har haft for så jeg har kunne lave det så godt som muligt.. Og vil oss gerne gennemføre, jeg har bare ikk lyst til at tage i skole..

  • #11   6. okt 2010 Nåh, jeg vil sq gå i seng nu..

  • #12   6. okt 2010 Det var også lidt uheldigt!! men kender det godt selv har været syg på de sidste!! For at se det fra en anden side hva kunne så gøre at du havde lyst til at tage i skole ??

  • #13   6. okt 2010 Rikke - jo det er det ofte - mange vælger det for at kunne gå og lave "ingenting" hvertfald da jeg gik der - efter 1 år havde jeg fået nok og hoppede op på HHX

  • #14   6. okt 2010 Kom ikk så langt.. Kan slet ikk finde ro..

    MissMe - Vi har nok bare været uheldige i år.. Vi har haft et virvar af lærere, bla 2 helt nye der aldrig har undervist før.. Så det har været en meget rodet undervisning.. Og det er jeg ked af.. Skolen er godt klar over at vi har været meget udsatte.. Jeg kunne måske godt tænke mig at det hele var lidt mere struktureret.. Tit får vi bare kastet en opgave i nakken som vi skal løse i grupper og så ser vi ikk læreren resten af den time.. Det er ikk særlig fedt hvis man sidder og fatter hat af det man skal lave.. smiley


  • #15   7. okt 2010 på HG her i byen er der kun klasser med unge (16-18 primært) Og dérgår jeg normalt.. Jeg synes det var forfærdeligt kedeligt de første 3 måneder. Men så kom man mere igang og pludseligt var der for meget at skulle klare..

    Jeg synes du skal prøve at se mere positivt på det. istedet for bare at tænke øv nu igen, så tænk at måske er det lige idag der skal ske noget nyt og brugbart..

    Jeg synes HG er fint, mulighederne er nok.. smiley


  • #16   7. okt 2010 Hej Malena.
    Jeg er selv startet på HG iår. Og har også en del fravær.
    Her kommer det helle ikke til at passe med kærestens arbejde da han kommer til at køre skiftehold. Men jeg tager det fordi det er det jeg gerne vil arbejde med i fremtiden.
    Har du ikke en kontaktlære eller en studievejler på skolen du måske kan snakke med?
    Vi håber på vi kan finde en rigtig god barnepige der kan hjælpe os når vi begge er færdige på skolen.
    Mange knus herfra.

    Ps.Begyndte også på den sidste år, men droppede det hurtigt da jeg slet ikke følte jeg passede ind, har det meget bedre i klassen iår, selvom der er en del små børn (15-16år) der sidder og larmer hele tiden. Men har et rigtig godt samarbejde men min kontaktlære.


  • camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #17   7. okt 2010 Find en anden uddannelse som du har lyst til at gennemføre, i stedet for at spilde tid på noget du ikke har lyst til, og du nok ikke får gennemført pga den mangleende lyst

  • #18   7. okt 2010 Så har jeg fået sovet lidt på det, og tror jeg kom frem til at jeg blir hjemme i morgen med og så starter jeg frisk op på mandag.. smiley

    Camilla - Jeg leder med lys og lygte efter noget der kunne ha interesse... Men det er ikk nemt når man ikk har prøvet at været ude og arbejde med det..


Kommentér på:
"Åh nej, skole"

Annonce