4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Tanker omkring donorsæd og børn.. {{forumTopicSubject}}
Hej Tøser
Er der nogen af jer der har været igennem behanling med donorsæd, og som har lyst til at dele ud af jeres tanker og noget omkring det hele?
Lige nu har jeg det virkelig svært med at mig og manden ikke får det biologiske barn vi altid har ønsket os, og (uretfærdigt nok) er jeg bare så sur og misundelig på alle der kan få et barn der er deres biologisk..
Kan slet ikke styre mine tanker lige nu, og stor tuder konstant og lever i min egen lille boble.. :-S
Er det synd at sætte et barn til verden når man ved det skal leve med at mor og "far" har valgt at bruge donor så det kun er halvt biologisk til parret.? eller hvad er jeres holdning?
Kom gerne med jeres meninger og holdninger, er så usikker lige nu og fortvivlet.. :-S
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 143 Svar: 694
Hvis man virkelig brander for at få et barn og der ikke rigtig er andre muligheder, så må man jo tage hva man kan få..
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
Anden mulighed er adoptivbarn og han/hun vil man også elske lige så højt
mar 2008
Tror at barnet bare er glad for at den har en Far som elsker den som var den hans eget..
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Har det bare virkelig svært lige nu med at vi ikke kan få det biologiske barn vi altid har drømt om og så kører tankerne lidt rundt..
maj 2008
mar 2008
Man må jo forklare baret at "mor og far kunne ikke få barn fordi fars sæd ikke var god" (eller lign) self når barnet er gammelt nok til at forstå det.
Tror ikke barnet vil blive ked af det, som sådan.
En sæd donor er jo fuldstændig ligeglad med hvor mange børn der bliver til af hans sæd.
Han får jo bare nogle penge for at aflevere "klatten"
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 41 Svar: 434
Jeg kan godt forstå dine frustrationer og alle dine tanker, men jeg tænker bare at det vigtigste vel må være at det bliver jeres ønskebarn, som får al jeres kærlighed... uanset biologien!
Så kan man jo tage stilling til om barnet til den tid, hvor det forstår det, skal have at vide, at det er donorsæd. Men uanset hvad, så er det stadig din mand, der er faren og det vil jo aldrig blive anderledes.
Det er jo ikke biologien, der gør, at man bliver en far, det er kærligheden til barnet!
Bare lige mine tanker...
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Skulle i ikke først til undersøgelse 5 november?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 115 Svar: 825
Jeg kan godt forstå dine tanker og bekymringer.. tænkte selv på det da vi startede med hjælpen. Du må prøve at acceptere at det er svært og at det er helt okay at du græder og sørger over det biologiske barn i ikke får, men i skal nok komme ovenpå. Når du bliver gravid (hvis i vælger donorsæd) så vil i jo glæde jer ligeså meget over graviditeten som alle andre par.
Sender mange tanker jeres vej
nov 2009
maj 2008
Et sted er jeg også "ligeglad" med det biologiske for ved min mand skriver under på at han er FAR og er der hele vejen fra barnet blir lavet til det blir født og gennem hele livet.. Men alligevel kan jeg ikke sige vi er ligeglade for det har betydning et sted at barnet har en del af begge vores familier gemt i sig.. men sådan kan det desværre ikke blive i voreds situation, og det skal vi lære at leve med.. men synes det er hårdt..
Men for os er kærligheden klart vigtigst og vi vil elske barnet da det VIRKELIG er vores ønskebarn.. så ingen tvivl der..
Karina.. Jo det skal vi..
nov 2009
maj 2008
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
MEN snak åben om alle føleser ALT ikk gem på nogen af nogen art ..
Lyt til din mand og hans ønsker..
Husk ham da han er en vigtig brik i det spil og har ligeså svært ved og takle det ( men ikk så åben som kvinder)..
MEN du bruger alt for meget energi på tænk og gøre dig selv ked af det..
og jeg taler for jeg har selv været der og ved det rigtig svært og hårdt for man føler man står helt alene i verden men tro mig det er du ikk du har din mand støt dig til ham og lad han vide hvordan du har det.. luk op for mor/ søster hvad du nu kan betro dig til det hjælper osse meget..
nov 2009
Sidder lige og tænker over hvordan jeg skal formulere følgende... så du må ikke tage det ilde op og misforstå noget
Men hvis det "kun" er hans sæd, der ikke dur og I kan "nøjes" med "bare" at bruge noget donorsæd, er der så ret meget at være i tvivl om??? I skal være forældre til jeres ønskebarn - og da jeg jo ikke kender så meget til årsagen til jeres barnløshed, så synes jeg umiddelbart donorsæd lyder som en "nem" løsning (ikke misforstå noget, for jeg ved godt det ikke er nemt) Men tænk hvis det var dig, der ikke kunne få børn... det ville besværliggøre det hele lidt mere.
Jeg kan helt sikkert god forstå tankerne kører rundt og rundt!!!
Jeg kan forstå at I skal til noget undersøgelse.... og jeg håber alt det bedste og at I får noget godt at vide!!!
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 242
Min lillesøster selv, fik det af vide da hun var 12 år tror jeg, og selvfølgelig var det en stor en og sluge, men hun har accepteret det, og vi snakker heller ikk med vores "far", så derfor tror jeg oz det er lidt nemmere og acceptere...
maj 2008
Sidse: Sødt sagt.. vil elske mit barn over alt på jorden ingen tvivl om det.
Vi er slet ikke i tvivl om hvor vi står og hvad vi vælger men det er stadig rigtig hårdt at vide at det ikke kan blive vores biologiske barn..
Men må trøste mig med at det blir et fællesbarn vi begge vil elske overalt på jorden...
maj 2008
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 23 Svar: 242
Men selvom hun er lavet via. donorsæd, så ligner hun sin "far" rigtig meget.. så jo gener spiller ind, men det gør opdragelse, miljø, påvirkninger osv altså også... (:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg har et hold venner der skal have ved donorsæd, og de glæder sig til at de skal begynde i starten af november : ) Men som de siger så betyder det jo ikke noget hvem der leverer klatten, men hvem der er der for barnet under opvæksten : ) Og både dem og jeg tror på at når først "faderen" står med SIT barn i armene så er der ingen forskel om man er far af navn eller gavn.
Held og lykke til jer : )
nov 2009
I vil være forældene!!! Gener eller ej.... den biologiske far får jo ikke noget at sige, intet forhold til barnet (jeg går udfra at det er anonymt sådan noget), han er jo ikke en forælder bare fordi det er hans gener....
Det bliver jer - der er forældrene!!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Men som min kæreste siger, så har hans blodsfar kun lagt klatten men hans rigtige far, er ham som har givet ham kærlighed og omsorg.
Min kæreste er idag totalt ligeglad med hans blodfar, han kan rende ham noget så grusomt. Min kæreste kender hans far, og har også set ham flere gange, men han føler intet for ham. Hvorimod hans bonusfar, som han kalder for hans far, betyder meget meget mere.
Så er der noget med gener, som din mand ikke kan give videre. Men din mand kan give den sociale arv videre, som jeg finder 100 gange mere vigtig. Jeres barn bliver et produkt af det i giver videre i den sociale ryksæk. Så det med gener, ja det kan jeg godt se er træls, når han nu er sådan en god mand, men jeg tror nu mere på at det ikke er generne der bestemmer det, men hvordan man præger sit barn.
mar 2008
maj 2008
Anne.. Den tankegang har vi også snakket rigtig rigtig meget om, og er ikke i tvivl om at vi vil have det sådan når vi først går igang med det hele..
Sidse; ja det er anonymt så "klattens ejermand" har intet at skulle ha sagt eller noget.. så vi blir forældre for barnet, heldigvis
Joan.. åhr tænkte sådan på dig.. dejligt du kom med historien til mig igen, kunne faktisk godt huske du havde sagt det før
maj 2008
mar 2008
Til vennerne siger han det samme, og det kan jeg se og høre på manden at det hjælper...
Men forstår godt din mand, det må også være en EKSTREMT hård en for ham at sluge. Ligesom det må være ufatteligt hårdt for dig...
Du ved at du altid er velkommen til at skrive privat, hvis du skulle få brug for det.
maj 2008
Joan det er bare dejligt at få den flere gange for det hjælper på mine tanker og humøret.. problemet er vidst lidt at min mand er mere afklaret og alt det end jeg er .. kender ham jo RIGTIG godt og han virker ikke til at være påvirket af det med biologien på samme måde som mig.. tror jeg tænker meget mere over det, selvom det selvfølgelig er meget hårdt for ham...
maj 2008
Synes bare tanken er så svær at sluge så det hele påvirker mig virkelig meget.. men ja skal nok bare lære at leve med tanken.. og tror det hele ændrer sig hvis jeg engang blir gravid og det.. så har vi nok en anden holdning til tingene..
mar 2008
nov 2009
Jeg synes nemlig også det virker som det helt helt rigtige for jer!
Jeg tror på det lykkes for jer
Hvem end, der skrev noget med den sociale arv, så giver jeg vedkommende fuldstændig ret!!! Den er så meget vigtigere end den genetiske arv!
maj 2008
Sidse.. er sikker på det er det rigtige for os.. vi har ikke andre valg muligheder og ved dette er den rette for os..
Og som du og andre siger så er det kærlighed vigtigere end noget andet.. !!
maj 2008
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 347 Svar: 1.459
- Nå men det jeg vil bidrage med er at jeg fik jo málik hvor jeg ingen kæreste havde & faren gider ham bestemt ikke! Jeg fandt mig en utrolig dejlige kæreste der valgte at tage Málik til sig som var det hans eget barn Min kæreste elsker Málik over alt på jorden - så tror bestemt ikke i vil tænke over det
maj 2008
mar 2008
Bare den anden nat, vækkede jeg min kæreste i søvne og sage: SKAT vi SKAL ALTSÅ ud og købe en pålægspakke, og en kødpakke samt noget kviksølv. Tag dit tøj på, så køre vi... Jeg husker intet, men min kæreste grinte så meget at han måtte gå i stuen, for ikke at vække mig...
maj 2009
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 440
maj 2009
maj 2008
Málik's Mor: Tror du har ganske ret..
Og lidt som Maja siger så går jeg også lidt med tanken om barnet skal have at vide at dets far ikke er den biologiske far.. den tanke synes jeg er meget svær.. men er der ikke noget med at der står et sted at barnet har ret til at vide manden ikke er dens biologiske far? synes jeg har læst det et sted :-S
Trine ,.. Rigtig god historie.. og kærlighed er klart det vigtigste
maj 2008
mar 2008
maj 2008
mar 2008
maj 2008
mar 2008
maj 2008
maj 2008
Men vil sige at da vi fik dommen var vi ikke 1 sekund i tvivl om at det var det vi ville, for bare tanken om ikke at kunne få et barn, eller at få et barn der hverken er min eller min mands biologisk den tanke kan vi slet ikke forlig os med.. så vi har ikke så meget valg.. men tror også man skal stå i situationen før man kan forlig sig med tanken..
Så for os er det bare en klat der hjælper os og manden skriver under på han er far og det vil han blive
Tanker omkring donorsæd og børn..