{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Tine R
Tine R
Tilmeldt:
28. jun 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17

enlig mor {{forumTopicSubject}}

hej... jeg er desværre lige blevet enlig mor. er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg rent faktisk kan søge af forskellige tilskud inden jeg går ned på kommunen. jeg er pt på barsel og har en datter på 8 måneder. jeg er færdig med barsel og skal tilbage på arbejde 24 januar... hvad kan jeg få...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  enlig mor
  • Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #1   14. okt 2010 er desuden elev og har 1 år tilbage af uddannelse, så min indkomst er ikke så høj

  • #2   14. okt 2010 Hvis du var ledig ku du få kontanthjælp som enlig mor:
    13096,- før skat.

    Børnetilskud som enlig:
    Ordinært og ekstra børnetilskud
    Det ordinære børnetilskud er på 1.217 kr. i kvartalet per barn (2010). Det er den, der har forældremyndigheden, der skal være enlig forsørger. Er der fælles forældremyndighed, er det den, som barnet opholder sig mest hos, som skal være enlig forsørger. Hvis barnet opholder sig lige meget hos begge forældre, er det den, barnet er tilmeldt folkeregisteret hos.

    Hvis du modtager ordinært børnetilskud, kan du derudover få et ekstra børnetilskud, hvis du som enlig forsørger har forældremyndigheden og har barnet boende hos dig. Det ekstra børnetilskud er på 1.239 kr. i kvartalet (2010) - uanset antallet af børn.

    Boligstøtte kan du udregne på borger.dk

    Og hvis du får elevløn nu, kan du evt. søge noget godtgørelse så du får et beløb tilsvarende kontanthjælp.


  • #3   14. okt 2010 og husk også at søge friplads til dagpleje ellr vuggestue når den lille starter :o) men ellers så som Isaa skriver :o)

  • Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #4   14. okt 2010 okay tak... min elevløn svarer faktisk til kontant hjælp for ca 12900 før skat, så ikke den store forskel, forstår ikke helt ordinært og ekstra ordinært er det noget man vil sammen med den almindelige børnefamilieydelse???
    friplads kan jeg vel godt få kan jeg ikke, kan ikke lige se hvordan jeg skulle kunne få råd til det i hvert fald... smiley


  • #5   14. okt 2010 Jo du kan godt få friplads. Det ska du søge på institutionskontoret/pladsanvisningen.
    Og ja, du kan vist få begge dele, men kun ekstraordinært hvis du har den fulde forældre myndighed.


  • Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #6   14. okt 2010 okay... så blev jeg en smule klogere.... mange tak for hjælpen smiley

  • #7   14. okt 2010 Vi har også fælles forældremyndighed og jeg får både ordinært og ekstra ordinært så det kan man godt smiley

  • Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #8   14. okt 2010 okay... så vil jeg da også søge det... håber da på vi fortsat kan snakke sammen og have fælles

Kommentér på:
enlig mor

Annonce