{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Sikke da en julegave..... {{forumTopicSubject}}

Ja så kom årets første "julegave" fra kommunen, vores pasning stiger så lige med 500 kr. pr. mdr. næste år hvad sker der lige for det ???

Syntes personligt det er meget det skal stige på en gang og er da spændt på om det gælder alle pasningstilbud i vores kommune...

Er da glad for jeg ikke skal have 2 i samme ordning, for så skal jeg da vist have et ekstra arbejde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke da en julegave.....
  • #1   11. nov 2010 hvilken kommune bor du i?

  • #3   11. nov 2010 Tag på kommunen og søg om økonomisk friplads smiley Så kan de betale noget af det..

    Selv har jeg socialfriplads, så vi får det hele betalt af kommunen


  • camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #4   11. nov 2010 Puha det er da en go klat penge:-(
    Her er der ingen stigning, men de lukker vores børnehave i august og ligger den sammen med den anden børnehave, og vil lave til børnehus til mindst 80 børn og 12 vuggestuepladser, æv æv bestemt ikke noget os forældre i børnehaven er tilfreds med.


  • #5   11. nov 2010 Jeg bor i Odder kommune og får vores søn passet i en privat vuggestue som vi i forvejen betaler noget mere for end i en kommunal dagpleje.. Ja og fik brev om det igår.

    Grunden til at valget faldte på den var, at han have lyskebrok (medfødt) som ofte drillede ham men som lægeren helst ville vente med at operere til han var lidt ældre. Her er der i huset 10 børn og 4 voksne som kører en turnus ordning, så der ville være mulighed for at han kunne få hjælp når det faldt ud, hvilket en dagplejemor med 4-5 børn ikke bare ville kunne.

    Økonomisk friplads kan jeg ikke søge, da vores huskomst indtægt er for stor til det, bor og har fælles forældremyndighed med faderen så er ikke enlig, men alligevel syntes jeg at en stigning på over 500 kr. pr. mdr er meget når vi i forvejen betaler meget mere end dem som har et kommunalt pasningstilbud. Ved slet ikke hvad social friplads er :O) ??

    Ja og i den lille by hvor jeg bor er der alt for mange børn til antallet af dagplejere så ville være tvunget til at skulle fragte ham alligevel, da det ville være umuligt at få plads der.


  • #6   11. nov 2010 Må man spørge hvor meget I hver især betaler for jeres pladser i vuggestue, dagpleje og evt SFO?????

  • #7   11. nov 2010 Irene: Kan det være pga madordningen? Den koster nemlig 580 kroner...

  • camilla s
    camilla s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 128
    #8   11. nov 2010 vi gir 1529 for børnehave(ingen madordning)
    Det koster 3232 for en vuggestueplads
    og 2285 for en dagplejeplads
    Det er middelfart kommune


  • #9   11. nov 2010 Vi betaler omkring 3500 om måneden for en vuggestueplads.. Kan ikke huske det præcise tal. Men da der var madordning betalte vi næste 4000. Sku sindsygt det skal være så dyrt.

  • #10   11. nov 2010 Det er jo for sygt....
    Jeg har en datter i SFO/ klub i Sverige og der betaler vi højeste taskt på 840 svenske 672 DANSKE... De får varm mad i skolen og 2 gange frugt...
    Når Isabella skal i børnehave og kaldt forskole i Sverige skal vi betale 1500 svenske 1200 Danske... og der er også mad og frugt..


  • #11   11. nov 2010 Nej nej der er mad med i det vi i forvejen betaler, er jo ikke tvunget af nogen madordning som sådan da det er privat..

    Men ja vi giver 3100 kr. pt. for vuggestue + 584 kr. fra 2011 (3684 kr)
    En børnehaveplads koster 1492 kr. + madordning
    Dagpleje koster 2456 kr. (skal ikke betale for juli mdr)
    SFO koster 1723 kr.


  • #12   11. nov 2010 Skulle man mon flytte til Sverige :O)

  • #14   11. nov 2010 De går i Forskole( Vuggestue og børnehave) til de skal begynde i skole så de er i samme instution fra de stater til de rygger over i skolen....
    Vi har ikk fortrudt...
    Sandra har også dansk undervisning...;o)


  • #15   11. nov 2010 Irene I: Så betaler i da ikke mere end man betale for offentlig pasning i nogen kommuner.
    Hvis vi havde fået en dagpleje plads havde vi ku nøjes med 2500 om måneden..


  • #16   11. nov 2010 Lyder sm en god idé at det er samlet et sted, syntes efterhånden at tilbuddene her i Danmark bliver meget meget ringe, vi er da selv ved at overveje om vores søn ogs skal i privatskole.

    Har intet imod kommune skoler og har selv begge gået i sådan en, men der kommer flere og flere elever i klasserne, antallet af lærer bliver mindsket og der er flere krav til hvad de skal kunne nå.. Det er ikke realistisk (har selv læst på læreresemi) men sprang fra efter 2 år, da jeg ikke på sigt ville kunne indordne mig under alt det som regeringen pålægger lærer på den tid og med det de har til rådighed.

    Men en skam at de sådan selv nedlægger de ellers gode tilbud som før har været, ved at give flere krav som umuligt kan overholdes..


  • #17   11. nov 2010 Man kan søge friplads på nettet så vidt jeg husker ellers hent papirerne på skulkenborg. Det gør en del økonomisk... Vi har friplads til den store, dvs. vi betaler 300 om måneden for sfo 7-8 og 12-16.

  • #18   11. nov 2010 Der er bare en del regler som skal opfyldes før man kan ansøge om friplads, så det har vi i vores husstand ikke mulighed for, selvom vi ikke har de store indtægter.

    Arbejder kun selv 32 timer på kontor og min bedre halvdel er gulvmontør.


  • #19   11. nov 2010 Arh nederen smiley kan du ikke få 5 timer mere om ugen? Så er de 500 jo tjent ind igen smiley

  • #20   11. nov 2010 pu ha godt man ikke har 2-3 små børn som skal af sted det er ski da en dyr fornøjelse, vi giver 650 kr for en halvdags plads og nu fra den 1 december skal han på fuld tid i 2 mdr og det koster kun 1300kr og det syntes jeg ikke er dyrt for en børnehave plads

Kommentér på:
Sikke da en julegave.....

Annonce