{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

sara h
sara h
Tilmeldt:
3. jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

nytårsmad - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey tøser..

har kigget med på sidelinjen i et stykke tid. Virkelig fed forum og sammenhold i har.

Jeg står og ska holde nytår med kæresten, kun mig og ham.

Har så planlagt en MEGET romantisk aften (efter et år med sygdom og SA osv, har.´Men nu kommer det sværeste, jeg SKAL lave mad smiley Det skal lige siges at jeg er en idiot i køkkenet.
Jeg har ingen ide om hva jeg skal lave smiley

Jeg har tjekket indlægget tidligere på dagen. Men ved sq ik helt, og finde den rigtig opskrift osv.

Det eneste "krav" til maden: ingen fisk, alkohol eller svinekød, intet rødt kød.

Kan i hjælpe mig tøser? Med at komme på en forret, hovedret og dessert. Gerne med opskrifter fra hjemmesider, for ja, er dum til mad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nytårsmad - hjælp
  • #1   27. dec 2010 Fondue eller raclette, hvis madlavning ikke er et hit hos dig... Der kan i selv vælge hvad i vil spise + tilbehør.

  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #2   27. dec 2010 nej nej slet ikke. hahah, der findes jo andet kød end kylling og svin. Der er okse, ko, får, lam osv osv. Vi kan bar begge ikke lide rødt kød.

    Der må gern være fisk, men er bar såååå dårlig til fisk smiley

    Camille: fondue med chokolade og jordbær f,eks.?


  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #3   27. dec 2010 Raclette er en god mulighed, der kan man bruge næsten lige, hvad man vil....selvfølgelig oplagt, at man kan lide smeltet ost smiley

  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #4   27. dec 2010 nååå troed sq at fondue var sådan noget chokolade og jordbær osv., hahah

    Rikke - han ELSKER kød, så lam lyder faktisk rigtig dejligt, eller en steg. har nemlig lavet bøf med bearnaise sauce og kartofler for et par uger siden.

    Tomatsalaten er hermed min forret, den lyder virkelig dejlig, den med salsaen i ovnen.

    christina - marie lousie : hvad er raclette?


  • #5   27. dec 2010 det SKAL da ikke ost til raclette, vil mene det er svært at smelte uden det sviner meget.. det er skam nok oste fondue du mener så eller???

  • #6   27. dec 2010 man kan også lave fondue med jordbær og andre frugter, det er bare chokolade fondue

  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #7   27. dec 2010 eeeeeej rikke, den der and lyder faktisk perfekt !! vi har nemlig snakket om jeg ik skuille prøve at lave and en dag.

  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #8   27. dec 2010 natascha: ja hahaha opdagede det først efter jeg skrev indlægget, tænkte ikk over det da jeg skrev ko og okse smiley

    Maiken: hva for nogen frugter kan man ellers bruge?


    Man kan godt høre på mig at jeg lever af fastfood (desværre).


  • #9   27. dec 2010 Natascha>> ikke alle der spiser det rødt jo. gammeldags oksesteg er ikke nødvendigvis rød. men smager så fantastisk...


  • #10   27. dec 2010 alt havd du kan lide.. elsker selv mandarin i chokolade. men annanas, jordbær, pære, mango, m.m

  • #11   27. dec 2010 Raclette er en lille slags bordgrill hvor man kan stege små stykker kød og grøntsager osv. Man kan også lave en lille æggestand eller pandekager.. faktisk kun fantasien der sætter grænser.

    http://www.raclette.com.au/raclette_sales/the_gourmet_raclette_grill_for_sale.html


  • #12   28. dec 2010 kog en gammeldags oksesteg, ved først at brune den i en gryde på alle sidder med salt og peber. skræl løg (det skal være hele løg) og læg dem rundt i, gerne mange. hæld en øl i og suppler med vand. hæld salt og peber i. så s´kal den bare stå og simre til den er færdig. kog kartofler til, nogle grøntsager og lav sovs ud af det stegen kogte i.. det smager himmelsk

  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #13   29. dec 2010 Troede faktisk at raclette med ost var sådan det traditionelt skulle spises. Ved godt at man kan putte andet i, men synes bestemt ikke det kan undværes. Men det er jo en smagssag smiley - og det sviner ikke.

    Men tilbage til emnet:
    And er også super lækker og Rikke siger, så er det ikke så svært at tilberede andebryster eller lår. And er jo mere eksklusivt end kylling og ville være super lækkert med hasselbagte kartofler, sovs og en god salat til smiley Håber du finder på en lækker middag for dig og din kæreste.


  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #14   29. dec 2010 Raclette på den traditionelle måde: Men man kan også bruge mange andre ingredienser.

    http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Raclette


  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #15   29. dec 2010 Hey igen tøser.

    Jeg er helt vild med and, det smager bar såååååååå godt. men vil i anbefale at lave en HEL and eller bar andebryst som rikke skriver?

    og er i sikker på at den er let at lave? om den er "skudsikker" smiley for har ik muligheden for at prøve den af først.


  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #16   29. dec 2010 Men gud, hvor er det dårligt oversat. Den engelske version er bedre smiley


  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #17   29. dec 2010 og har i egentlig god opskrift på en brun sovs af en slags?

    vil seriøs rigtig gern prøve at lave en hel and, for min kæreste ELSKER kød (også and rigtig meget)


  • sara h
    sara h Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #18   29. dec 2010 lyder den her opskrift god, piger?

    opskrift til en hel and:

    skær yderste vingeled af.

    Fyld anden med diverse fyld (JEG SÆTTER SVESKER OG ÆLBER I TROR JEG :s)

    Bind benene sammen med bomuldssnor

    Gnid anden ind i groft salt

    Kom anden i posen, husk at løft posen væk fra anden, hold øje under stegning også.

    kom vand i posen, ca ½ liter, hold øje med om det koger væk

    Steges 50-60 minutter pr. kg ved 160 grader.

    de sidste ca. 30 minutter skrues op til 200 grader.

    (hvis du stikker i overlåret og klar væske siver ud er den færdig. Er væsken lidt blodig skal du stege den længere)

    Når færdig tages den ud af ovnen, og lad den trække under sølvpapir i ca. 30 min, nogle siger 1 time.




Kommentér på:
nytårsmad - hjælp

Annonce