nytårsmad - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hey tøser..
har kigget med på sidelinjen i et stykke tid. Virkelig fed forum og sammenhold i har.
Jeg står og ska holde nytår med kæresten, kun mig og ham.
Har så planlagt en MEGET romantisk aften (efter et år med sygdom og SA osv, har.´Men nu kommer det sværeste, jeg SKAL lave mad Det skal lige siges at jeg er en idiot i køkkenet.
Jeg har ingen ide om hva jeg skal lave
Jeg har tjekket indlægget tidligere på dagen. Men ved sq ik helt, og finde den rigtig opskrift osv.
Det eneste "krav" til maden: ingen fisk, alkohol eller svinekød, intet rødt kød.
Kan i hjælpe mig tøser? Med at komme på en forret, hovedret og dessert. Gerne med opskrifter fra hjemmesider, for ja, er dum til mad.
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 439
jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
Der må gern være fisk, men er bar såååå dårlig til fisk
Camille: fondue med chokolade og jordbær f,eks.?
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
jul 2009
Rikke - han ELSKER kød, så lam lyder faktisk rigtig dejligt, eller en steg. har nemlig lavet bøf med bearnaise sauce og kartofler for et par uger siden.
Tomatsalaten er hermed min forret, den lyder virkelig dejlig, den med salsaen i ovnen.
christina - marie lousie : hvad er raclette?
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 281 Svar: 1.653
feb 2009
jul 2009
jul 2009
Maiken: hva for nogen frugter kan man ellers bruge?
Man kan godt høre på mig at jeg lever af fastfood (desværre).
feb 2009
feb 2009
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 439
http://www.raclette.com.au/raclette_sales/the_gourmet_raclette_grill_for_sale.html
feb 2009
jun 2008
Men tilbage til emnet:
And er også super lækker og Rikke siger, så er det ikke så svært at tilberede andebryster eller lår. And er jo mere eksklusivt end kylling og ville være super lækkert med hasselbagte kartofler, sovs og en god salat til Håber du finder på en lækker middag for dig og din kæreste.
jun 2008
http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Raclette
jul 2009
Jeg er helt vild med and, det smager bar såååååååå godt. men vil i anbefale at lave en HEL and eller bar andebryst som rikke skriver?
og er i sikker på at den er let at lave? om den er "skudsikker" for har ik muligheden for at prøve den af først.
jun 2008
jul 2009
vil seriøs rigtig gern prøve at lave en hel and, for min kæreste ELSKER kød (også and rigtig meget)
jul 2009
opskrift til en hel and:
skær yderste vingeled af.
Fyld anden med diverse fyld (JEG SÆTTER SVESKER OG ÆLBER I TROR JEG :s)
Bind benene sammen med bomuldssnor
Gnid anden ind i groft salt
Kom anden i posen, husk at løft posen væk fra anden, hold øje under stegning også.
kom vand i posen, ca ½ liter, hold øje med om det koger væk
Steges 50-60 minutter pr. kg ved 160 grader.
de sidste ca. 30 minutter skrues op til 200 grader.
(hvis du stikker i overlåret og klar væske siver ud er den færdig. Er væsken lidt blodig skal du stege den længere)
Når færdig tages den ud af ovnen, og lad den trække under sølvpapir i ca. 30 min, nogle siger 1 time.
nytårsmad - hjælp