783 visninger
|
Oprettet:
Angående køb af hus {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at besvare;)
Mig og manden går i tanker om at købe hus til næste år, da vi begge er udlært der! Men mit spørgsmål er: jeg har hørt fra en veninde, at da hende og hendes mand købte deres hus for 6 år siden, da fik vi afvide at deres årsindtægt x3, var det beløb som de kunne få lov til at købe hus for! Meen kan det passe, eller er der nogen der ved hvordan det hænger sammen på nuværende tidspunkt?
Mvh Janni
jan 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
vi havde danskebank, og de krævede at vi har et rådighedsbeløb bare til mad og fornøjelser på 14.000 kr i måneden... vi skulle have betalt et billån ud på 50.000 kr og have til udbetaling...
vi skiftede så til jyske bank.. der skulle vi have et rådighed efter hvad vi synes vi kan leve for... vi har så 11.000 kr de næste 2 år mens vi betaler af på vores billån og derefter 3000 kr mere, og vi skulle ikke have til udbetaling.. så de var noget nemmere at snakke med, hvor vi oplevede at danske bank er meget firkantede...
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 43 Svar: 310
men jeg har den danske bank, og manden har nordea! jeg tænker lidt når man så vil købe hus hvilken bank skal man så henvende sig til, når man ikke har den samme..;)
jan 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
men synes klart i skal tale med banken...
vi sad også og regnede på det selv, og det er slet slet ik det banken kom frem til, da der er så mange udgifter som man ik selv kan regne ud og som er ret fremmede for en, når man "bare" bor til leje...
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Ejendomsskatter?
Renovation?
Vandafledningsafgift?
Flere forsikringer?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 43 Svar: 310
Angående køb af hus