{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Har brug for hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skriver i forbindelse med min veninde!
Hun er blevet anmeldt for, at bo sammen med hendes kæreste(og faren til deres fælles barn) , selvom hun er eneforsørger. Men de bor ikke sammen, dvs sover ikke sammen eller deler udgifter.
Men da hun og faren til barnet er kærester ses de selvfølgelig, og han ser sit barn.
Hun er indkaldt til samtale på socialforvaltningen, hvor hun skal medbringe diverse beviser.

Hun er ret meget ude af den og spørger:

Hun har ikke noget, at skjule, men hvordan kan hun dokumentere at hun og kæresten ikke bor sammen?

Kan de tvangsfjerne barnet pga denne sag?

I det tilfælde hun bliver "dømt", hvor mange penge er "bøden" så på?

Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe.

Mvh.

Sandra veninde til Linette der spørger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp!
  • #2   3. feb 2011 Så længe han ik har adresse der - ting han bruger så som tøj osv - så bor han der ikk. Han kan godt sove hos hende og være der uden at bo der !!
    Nej de fjerner ikk barnet !!
    Plus hun kan ikk få en bøde da hun ikk gør noget ulovligt eller hvad man nu kan kalde det..


  • #3   3. feb 2011 kunne evt. vise lejekontrakt eller lign. fra hans lejlighed/hus??? og hendes? vise der kun er 1 tandbørste mv???

    Jeg synes det er lidt svært for jeg synes det er noget værre snyd NÅR folk bor sammen men opgiver sig som enlige...

    Men de må jo holde på sit... Bøden vil sandsynligvis være på alle de penge hun har fået for at være enligforsørger!!!


  • #4   3. feb 2011 Tak for jeres svar.

  • #5   3. feb 2011 Han kan vel bare fremvise sin lejekontrakt?
    Samt evt. regninger for el, internet osv..?

    Altså, det bør ikke være så svært, hvis han har et lejemål et sted? Hvis han bor hjemme tror jeg måske det er lidt mere bøvlet, så er det noget med forældrene som vidner osv..

    Hvis han sover der af og til, tror jeg i øvrigt der er en grænse, for hvor tit han må overnatte, i forhold til at det offentlige vurderer at man bor sammen..


  • #6   3. feb 2011 Han bor hjemme ved sine forældre, men han må have sine forældre med som vidner.

  • #7   3. feb 2011 Sandra,
    til at starte med skal din veninde bare tage til det møde, og forklare det som det er.
    At de er kærester, og har et barn sammen, men altså ikke bor sammen.

    Kommer det længere ud kan det blive aktuelt med hans forældre, men her og nu skal hun slå koldt vand i blodet.
    Kommunen reagerer jo blot på anmeldelsen, og skal høre hende ad, det er ikke sikkert det bliver til noget som helst!


  • #8   3. feb 2011 tak for jeres svar. Hun er en smule mere lettet nu. Hun græd en del, fordi hun blev så chokeret, og tænkte straks på, om det kunne ende med at de ville fjerne hendes barn, fordi hun nu havde sådan en sag på sig.

  • #9   3. feb 2011 Der er altså mange forkerte svar smiley

    Har lige været igennem præcis det samme - og var osse på kommunen til samtale.

    Kæresten må IKKE bære hendes vare, have tøj, tandbørste osv i hendes lejlighed - dette regnes for "ægteskabslignende forhold" og så er hun social bedrager. Han må heller ikke bidrage med en eneste krone til hende. Så jeg håber ikke at han nogensinde har overført penge til hende.

    Der er mange ting der spiller ind.
    Vi blev heldigvis "løsladt" (ka ik huske ordet) fordi at folkeregistret havde lavet kuk med hans flyttemeddelse..


  • #10   3. feb 2011 Og forresten så måtte jeg ik ha min kæreste med, fordi han ikke havde adresse der (troede hun), men han var flyttet ind 10 dage før mødet - det var de bare ik blevet informeret om.

  • #13   3. feb 2011 Isaa,
    han må ikke bære hendes varer? Hvorfor??

    Inden jeg selv blev gravid, og min søster var gravid, har jeg da flere gange båret hendes varer ud til bilen når hun handlede hos os.. Så er vi måske gift?

    Det er bestemt regler for økonomi og at sove sammen osv. men "bære varer" har jeg godt nok aldrig hørt om..


  • #16   3. feb 2011 Jeg er også blvet meldt for et par mdr sidden uden grund ( tror det var min kæreste eks der var sur over forholdet) men vi ringede til kommunen og hun sagde at det sted man opholder sig flest timer i der er der man skal have sin ard om man er kæreter el ej.

    Hun sagde også med de nye regler de har lavet så når man har været kærester mere end 3 mrd så skal man forsøge hinanden selv om man ik bor sammen, total langt ude mener jeg.

    Min kæreste og jeg har 5 børn til sammen og vi har brug for lang tid for at vi flytter sammen så børnen har det godt med det, men ja det er sku svært når man mister så mange penge fordi man "bor" sammen.


  • #17   3. feb 2011 Jeg er IKKE social bedrager! :s

    Skriver at vi ikke var sociale bedragere - det troede kommunen, men vi havde haft adresse sammen i den tid vi var "tiltalt for". Det var bare ikke registret nogensteder fordi folkeregistret havde lavet kuk i den!

    Omg. Håber virkelig ik du er sådan som person IRL, håber bare lige det er graviditetshormoner!


  • #18   4. feb 2011 lovgivningen sir at fordi ham er far til barnet må han ikke være i hendes hjem på besøg mere end engang om ugen er ham det. Er hun ikke enlig forsørger. Man kan ikk fjerne et barn med mindre der ligger noget i det. Man kan give bøde. Eller tilbagebetalings pligt.

  • #19   4. feb 2011 SS: min søsters eks har da ret til at se barnet 3 gange om ugen i 1½ time???

  • #20   4. feb 2011 en special ordning fra amtet. Og de ikke kærester:) det er noget helt andet:)

  • #21   5. feb 2011 når man har børn sammen er de meget streks- specielt hvis man er et par

Kommentér på:
Har brug for hjælp!

Annonce