{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

tandlæge - sygesikring dk {{forumTopicSubject}}

Håber der er en der kan svare på min spørgsmål, for syntes ikke jeg helt forstår det når jeg læser det.
Sagen er den at jeg nu ikke har været til tandlæge siden jeg var 17 (næsten 6 år siden nu) grundet tandlægeskræk!
Men nu er det altså ved at være på tide, og er bange for det bliver en dyr omgang.
Derfor vil jeg gerne ind i sygesikring dk inden, og spare lidt.
Men men men... Skal jeg ha været medlem i 12 mdr. inden jeg kan få de tilskud?! ö eller er det kun med operationer?
Regner med gruppe 1 er nok??

Gruppe 1

Har du valgt Den offentlige Sygesikrings gruppe 1, kan du begrænse dine udgifter til bl.a. tandbehandling og medicin samt opnå et væsentligt tilskud til en række operationer ved at melde dig ind i "danmark"s Gruppe 1. Læs mere

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 742,00 kr.

Gruppe 2

Ønsker du tilskud til udgifter til læge- og speciallægehjælp samt alle de øvrige tilskud, som Gruppe 1 giver, skal du vælge "danmark"s Gruppe 2. Gruppe 2 er "danmark"s tilbud til personer, som har valgt Den offentlige Sygesikrings gruppe 2 med frit valg af læge og speciallæge. Læs mere

Kontingent pr.voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 958,00 kr.

Gruppe 5

Gruppe 5 sikrer dig først og fremmest tilskud til den regelmæssige tandpleje, briller, kontaktlinser, medicin m.v.

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 328,00 kr.

Basis-Sygeforsikring

Basis-Sygeforsikring er et tilbud til dem, der ikke har et aktuelt behov for "danmark"s erstatninger, men som ønsker medlemskab af 'danmark', mens alder og helbred gør det muligt.

Basis-Sygeforsikring giver dig ret til at skifte til Gruppe 1, 2 eller 5, uden du på ny skal opfylde krav om alder eller helbred. Ret til gruppeskift indtræder efter 1 års medlemskab af Basis-Sygeforsikring. Bemærk, at du ikke har ret til tilskud i den periode, hvor du er medlem af Basis-Sygeforsikring.

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 99,00 kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandlæge - sygesikring dk
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#1   7. feb 2011 Du kan vælge mellem Gruppe 1, 2, 5 eller Basis-Sygeforsikring i "danmark". Nedenfor kan du se en kort beskrivelse af grupperne.

Efter et års medlemskab af "danmark" har du ret til at skifte til en anden gruppe uden fornyet alderskrav og helbredserklæring, hvis du får behov for en anden dækning til dine sundheds- og sygdomsudgifter. Du kan altså frit skifte mellem "danmark"s Gruppe 1, 2, 5 og Basis-Sygeforsikring. Det eneste krav er som nævnt, at du har været medlem i en af de fire grupper i mindst et år, før du skifter til en anden gruppe.

• #2   7. feb 2011 Hvis du "bare" skal til tandlæge, så mener jeg altså gruppe 5 er nok.. Men der er noget med at du ikke må ha planlagt at du skal gøre brug af nogle af de ydelser de første 12 mdr efter du er meldt ind..

• #3   7. feb 2011 jeg er gruppe 5 og det alt rigeligt til vores familie. Det du har kopieret sir jo intet og karantæne ved indmeldning, blot om dine muligheder for at skifte mellem grupperne med eller uden sundhedserklæring:)

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#4   7. feb 2011 Malena
    Altså nu ved jeg jo heller ikke noget om hvor meget der skal laves, men går da ud fra det ikke bliver en billig omgang nu det så mage år siden, og ved der er en tand der nok skal laves meget ved.
    Så dvs. at det kan jeg ikke få tilskud til eller?

ss
    Okay jeg kan virkelig ikke finde rundt i det der står..
    Der står gruppe 5 er til reglmæssig tandlæge besøg, kan jeg så godt hoppe ind på den når det nu er 6 år siden jeg sidst var der.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#6   7. feb 2011 Det lyder sku godt!! smiley
    Hvilken gruppe meldte i ind i så?
    1 eller 5?
    Og hvor meget skulle/fik i lavet?

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#7   7. feb 2011 Hvorfor fik du kun lavet halvdelen? :Z

• #8   7. feb 2011 ville tage gruppe 5. Men ring til dem og snak med dem. Du behøver jo ikk give cpr det jo blot en alm forsørgelse:)

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#9   7. feb 2011 Har lige snakket med dem, og tror også en gruppe 5 vil være nok nu smiley
    Men men men.. Har så lige fået at vide der er prisforskelle på tandlæger???!! ö
    Hvilket jeg ikke viste. Men okay hvor skulle jeg vide det fra når det ikke er der jeg kommer mest hehe

Nogen der ved om det er meget prisforskel der er?

• #10   7. feb 2011 det kan du ringe rundt og finde ud af:) Men ville klart tage en tandlæge nogle jeg kender er tilfreds med også fred hver med prisen:)

• #11   7. feb 2011 Altså mig og mine børn er i Gruppe 5.
    Det er rigeligt hvis du "bare" skal ha hjælp til tandlægen, briller, medicin osv smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#12   7. feb 2011 Okay.
    Mange tak for hjælpen i skøn-herlige tøser smiley

Kommentér på:
tandlæge - sygesikring dk

Annonce