{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG {{forumTopicSubject}}

Håber lidt på der er en der kender til reglerne om de 3 mdr.s opsigelse.

Sagen er den, at vi bor i et hus med fugt/skimmelsvamp.
Dem vi kender der er håndværkere sige alle det er skimmel, men det er ikke noget der er testet.
Vores datter har været konstant syg i 2 mdr. nu og min kæreste og jeg har døjet med at være sløve, trætte og ondt i hovedet.
Skal lige siges det er i vores stue og vores soveværelse.

Nå men, vi har snakket med vores udlejer som fik en snedker herned. Han har nu bare fjernet fodlisten og sat en ny op. Altså... Ikke fjernet problemet?? Kun gemt det.

Vi har så derfor fundet et andet hus, som vi kan flytte i om 1 mdr.
Men men men... Nu er problemet så at vi har 3 mdr.s opsigelse i det vi er i nu.

Kan vi på nogen måde slippe uden om det?
Og så også.. Vores udlejer er blevet dømt for moms svindel og skylder nu staten 70 millioner. så penge har de ingen af.. Hvad med vores depositum???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG
  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#4   3. mar 2011 Tania
    Hvilke advokater giver gratis råd??

Michael
    Ja, det er rigtigt, men boligselvskaber er bare dyre + de ikke særlig tit vil have husdyr. Og nu har vi en Grand Danois hvilket ik gør det bedre hehe.
    Men er det ikke at overtræde loven når det fugt/skimmel ikke bliver fjernet, men bare dækket til? Og heller ikke undersøgt hvad det er.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#5   3. mar 2011 Louise
    Gjorde i det uden problemer? Altså uden i måtte kontakte nogen for at få dem?
    Og mange tak smiley

• #6   3. mar 2011 du skal gøre din udlejer opmærksom på at i mener det er svamp og i vil ha det undersøgt ellers er i jeres gode ret til at flytte og ik betale husleje ved ham dog kan godt komme i klemme da det kommer an på hvad der står i jeres leje kontrakt

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#7   3. mar 2011 Snedkeren har jo ikke fjernet kilden til det heller.. Han sagde faktisk til mig, at han ikke viste hvor det kom fra.
    Vi har også vasket det i rodalon 3 gange hvor det kom igen i løbet af 3 uger.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#8   3. mar 2011 ok.
    tak for hjælpen smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#10   3. mar 2011 tak for det

• #12   3. mar 2011 først skal i som de andre siger, lave en skrivelse til jeres udlejer (husk på skrift) giv ham 7-10 dage for at udbedre problemet yderligere.

Hvis jeres udlejer så ikke gør det, så sender i endnu skrivelse til med en frist på 3 dage.Hvis det hellere ikke virker, er i i jeres fulde ret til at flytte fra boligen promte, og ikke betale yderlige husleje. I har krav på at få jeres dep. tilbage.
    Ligeledes skal i huske, hvis i vil blive boende i huset yderligere skal i tage kontakt til jeres kommune, de har en afdeling der tager sig af sådanne ting. De kan give udlejer dagsbøder indtil problemet er undersøgt til bunds og ordnet.

Men husk at sende de skrivelser med rekomenderet, og tag kopi af det, for så har i jeres på det rene, hvis udlejer skulle sætte sig på bagben.

Jeg er selv udlejer, og synes det er sjusket af ham i bor til leje ved. Det er ikke nok med bare at sætte en ny liste op. Og det er især ikke godt hvis i alle bliver syge af det.
    Mit råd kom ud af huset hurtigst muligt, for det er ikke sundt for jeres barn.
    *husk tag kontakt til kommunen og gør dem opmærksom på problemet og fortæl at i og jeres barn er syg.

Pøj pøj med det.

• #13   3. mar 2011 nej du kan ikke slippe- men bede ham om at udleje hurtigst muligt. jeg sidder i det samme, jeg har dog givet ham chancen til at reparere laaang tid og fik nu nok. jeg opsagde pr 1. febuar og flytter om 11dage smiley bed ham leje det ud nu og sig at i kan flytte på kort varsel - derfor er jeg kommet udenom de 3mdr . hvis han ikke kunne leje min lejlighed ud havde jeg desværre haft de 3mdrs opsigelse også

snak med din udlejer , glade miner og god komunikation er vejen frem, -min udlejer er en røv men snak med jeres smiley ellers er der llo og jeg spurgte dem hvordan jeg slap udenom de 3mdr og næææh det kunne jeg ikke rigtigt

• #14   3. mar 2011 kontakt din kommune ang advokat - der er gratis advokat rådgivning en gang om uden på min kommune - måske jeres kommune også har det ?

• #15   3. mar 2011 har ikke lige læst alle svarene, men kunne i ikke evt afhængig af størrelsen på jeres husleje og depositum selvfølgeligt ;o) snakke med udlejer om at han ikke skal give jer depositum tilbage mod at i kan flytte om en mdr??? hvis manden ingen penge har og derfor nok heller ikke jeres depositum, så kunne det måske være en god løsning for begge parter, tror desværre ikke i sådan lige kan slippe for at betale husleje og samtidigt få jeres penge igen, men det giver jer da de penge i normalt bruger på husleje i +

• #16   3. mar 2011 Jeg har selv boet i et hus med skimmelsvamp og fugt, og lige meget hvor meget jeg prøvede at få udlejeren til at lave noget, skete der ingenting. Så jeg holdt huslejen tilbage, og til sidst blev jeg smidt ud. Men skal nu i retten med det, fordi udlejeren mener jeg skylder ham en masse penge for de sidste tre måneder, men der er vidst en regel om, at hvis man blive smidt ud, må de ikke kræve flere penge. Så nu går det rettens vej, hvilket jeg håber bliver til min fordel smiley
    Men som nogen af de andre siger, så lad vær og betal mere og så flyt, så går det jo nok lige op med indskuddet.

• #17   3. mar 2011 Min mor havde samme problem hvor hun boede før og hen endte med at kontakte teknisk forvaltning på kommunen og de sendte en ud og kigge på problemet. Ejeren blev pådraget at få rettet problemet men lavede kun lappeløsninger. Hun endte med at få en anden lejlighed uden svamp(Samme ejer og derved slap hun for et nyt dep.) Af andre årsager er sagen nu kørt i boligretten og det er LLO der kører hele sagen for hende.

Jeg vil kontakte LLO og få deres hjælp. de ved hvad der skal gøres.

Kommentér på:
Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG

Annonce